Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Motorcraft oliekoeler alternatieven?

3 reading
19K views 45 replies 17 participants last post by  jjohnsonlta  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe oliekoeler, want de mijne begint verstopt te raken. Ik denk dat dit het moment is om het hele systeem te spoelen en alles echt schoon te maken, dus ik zocht naar Motorcraft oliekoelers, om te ontdekken dat ze nu door Dorman worden gemaakt. Uit mijn lezing van deze forums lijken de Dorman oliekoelers geen optie te zijn. Heeft iemand van jullie ervaring met deze nieuwe oliekoelers? Is het mijn beste optie om een oude Motorcraft op voorraad te vinden? Zijn er andere merken die vertrouwd kunnen worden? 3C3Z-6A810-A is het nieuwe onderdeelnummer van de door Dorman gemaakte oliekoelers

#5 ·
Blijkbaar heb ik de update gemist, waar hebben we gelezen/bewezen dat Dorman ze voor Ford maakt?
NIEUWE FORD ORIGINELE OLIEKOELER - 6.0 Diesel - 3C3Z-6A810-A vervangt 3C3Z-6A642-CA | eBay Ik kwam deze Ebay-advertentie tegen voor een nieuwe oliekoeler. Ik merkte dat de productie is veranderd van de VS naar China, samen met de pakking die niet langer de blauwe kleur heeft en in plaats daarvan zwart is. Er zit ook een Dorman supportkaart in de verpakking. Het lijkt me verrassend dat Ford van fabrikant zou veranderen, maar ik denk dat het allemaal een spelletje is om geld te verdienen en de productie in China is goedkoper voor oudere onderdelen.

#7 ·

Dit kwam ongeveer 5 maanden geleden naar boven, de oliekoeler wordt nu in China gemaakt en niet meer door International.

#9 ·
Ja, geen goed teken. Ik denk dat de verpakker in China geen Engels kan lezen, als dat waar is.

#13 ·
Ik denk dat dit een teken is van wat komen gaat met OEM-onderdelen.
Wie er ook op een stapel oude nieuwe voorraad zit, staat op het punt om te cashen.
Bulletproof diesel had ongeveer 1500 van de International oliekoelers toen ze werden stopgezet. Werd gepost in een van de andere oliekoeler threads. Ze vragen er zeker extra voor, maar nog steeds veel minder dan de verplaatsingskit of lucht-oliekoeler.

#12 ·
Ik heb dit verhaal al vaak verteld; de achteruitgang heeft zich al geruime tijd voorgedaan.

Toen mijn oude bedrijf het contract won om Motorcraft (de niet-assemblagelijnen) over al hun voertuigplatforms te voorzien van remblokken, -schoenen, -schijven en -trommels, zeiden ze na een paar jaar dat als we Ford-remschijven en -trommels wilden blijven verkopen, we onze gieterij en bewerking van Berkeley, MO, naar China zouden moeten verplaatsen om de kosten te verlagen. Dit was in 2005. Het bedrijf had net tien miljoen uitgegeven om de gereedschappen te upgraden van de standaard aftermarket-kwaliteit onderdelen naar de strengere Motorcraft-toleranties en -specificaties. Dat vereiste veranderingen in zowel het gieten als het bewerken.

Het wordt niet beter.

Image

Een tijdlang stond er op die Motorcraft-remschijven en -trommels 'gegoten in China, bewerkt in de VS'. Ze verplaatsten eerst de gieterij nadat ze een voorraad gietstukken hadden opgebouwd. Zodra de gieterij goed functioneerde, werd de bewerking naar China verplaatst en werd de hele operatie geëxporteerd. Dat was destijds de laatste overgebleven aftermarket-fabriek voor remschijven en -trommels in het land.

In 2011 schreef David Zeckhausen, President van Zeckhausen Racing, het volgende:

"Remschijven worden niet langer in de Verenigde Staten of Canada vervaardigd voor aftermarket-consumptie. De 'binnenlandse' merken die u wellicht kent (Raybestos, Wagner, Bendix, Centric, Motorcraft, Delco) worden allemaal vervaardigd in China/Taiwan. De fabrieken en gieterijen die vroeger voor de aftermarket in de VS en Canada produceerden, hebben de productie stopgezet. Bovendien betrekken de Europese merken (Brembo, ATE, TRW, enz.) een aanzienlijk deel van hun aftermarket-remschijven uit China en Taiwan. Zelfs de Mexicaanse remschijfproductie is tegenwoordig vrijwel onbestaand."

Ze werden ook in Brazilië gemaakt. Een ingenieur die destijds (2007) voor mij werkte, ging naar Brazilië om de gieterij van een ander bedrijf te bekijken om te zien of we een aantal producten konden uitbesteden tijdens de verandering. Zak mocht ook naar Japan voor een beoordeling van een fabriek.

Dit was in het midden van Carl Ichan's overname van F-M na het faillissement en het afstoten van alles wat hij kon om de kosten te minimaliseren om het in stukken door te verkopen.

Het duurde lang voordat wij, het oorspronkelijke bedrijf, in deze puinhoop werden gezogen.

Abex Friction Products overgenomen door Cooper Automotive Group
Coopers Wagner-groep samengevoegd met Abex (Wagner was in verval)
Federal-Mogul nam Cooper Automotive Group over
Abex samengevoegd met Ferodo (een van de domste zetten die een CEO had kunnen doen)

F-M ging failliet omdat het Ferodo overnam en nooit de asbestverplichtingen controleerde. De andere domme zet die een CEO kon doen - geen due diligence.

Abex had al zijn eerdere verplichtingen vereffend, en die had het zeker. Google "Abex, asbest, rechtszaak".

Ichan kon de verschillende bedrijven binnen F-M nooit opsplitsen en verkopen; uiteindelijk verkocht hij aan Tenneco.

#14 ·
Is de Bulletproof in staat tot volledige koelvloeistoffiltratie zoals de IPR? Ik wil echt klaar zijn met het werken aan deze oliekoelers lol
BPD is in staat tot volledige koelvloeistoffiltratie, aangezien er koelvloeistofslangen in en uit de op de spatbord gemonteerde oliekoeler lopen. Je installeert daar gewoon het full flow filter.

#15 ·
Uiteindelijk zullen we als consumenten alleen maar kunnen bijhouden hoe deze nieuwe Ford-gebrandmerkte oliekoelers en pakkingen het doen. Het belangrijkste probleem met de Dorman-kits waren de pakkingen; kruisbesmetting. Maar ALS Ford exact dezelfde pakkingen gebruikt als Dorman van een Chinese leverancier, zullen we het snel genoeg weten. Hoewel het waarschijnlijk de garantie van 2 jaar zal doorstaan, is het dus balen voor de koper. Begint te voelen als Chrysler.....

#16 ·
Blij dat ik de BPD heb opgezet, zodat ik me hierover nooit meer zorgen hoef te maken!

#19 · (Edited)
Ik heb de afgelopen 4-5 jaar veel OBS Motorcraft-onderdelen gekocht. In die tijd, vooral tijdens de Covid-sluitingen, heb ik veel FoMoCo-onderdelen zien verdwijnen. De vroege SD-trucks zijn niet ver van de OBS-leeftijd.

Veel die ik kocht, zijn duidelijk gewoon een goedkoop generiek aftermarket-onderdeel met een FoMoCo-sticker erop, niet origineel. Ook wat uitval.

Ik heb altijd graag OEM gebruikt, maar ben daar nu niet meer zo zeker van als het om FoMoCo gaat.

Dat is interessant / triest om het verhaal van Too Many Toys hierboven te lezen. Ik ben bang dat het overal zo is. Dat is hier in Canada de afgelopen 20-30 jaar gebeurd. Ik ken verschillende verhalen zoals hierboven.

Hoe dan ook, dat is mijn recente ervaring met FoMoCo-onderdelen geweest - opnieuw gebrandmerkte generieke aftermarket. BPD lijkt de juiste weg te zijn, imho.

#34 ·
#23 ·
Niet veel van ons zijn fans van Amazon-aankopen voor OEM-onderdelen. Te veel namaak.
Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik heb de recensies gelezen en ik ben er zeker van dat sommige mensen niet het juiste onderdeel kregen bij het bestellen. Voor mij, wetende dat er gratis retourneren was, dacht ik dat ik een kans zou wagen en ik ontving het juiste onderdeel bij de eerste bestelling.

#24 ·
Ik ga een gok wagen en die van Amazon pakken. Als het een nepversie blijkt te zijn of niet wat het zou moeten zijn, stuur ik het gewoon terug en neem ik die van Bulletproof. Ik ga wel beginnen met sparen voor die Bulletproof verhuisset, dan hoef ik me hier met die opstelling geen zorgen meer over te maken.

#26 ·
Degenen onder ons die er al lang zijn, hebben veel ellende gezien in verband met namaakoliekoelers (en zelfs de originele OEM-oliekoelers). Natuurlijk kan het zo simpel zijn dat hij niet zo goed koelt als de OEM-koeler, MAAR we hebben gezien dat ze barsten en olie in de koelvloeistof krijgen (een rommeltje om schoon te maken), EN we hebben gezien dat pakkingen loskomen en absolute ellende veroorzaken in de lage EN hoge druk oliesystemen.

Dit hoeft heel goed geen namaak te zijn. Ik vind het geweldig om dappere zielen te zien die eropuit trekken en dingen proberen - zolang ze maar enigszins regelmatig rapporteren. Als het een namaak is, maken ze ze misschien om ze betrouwbaarder te maken.

Kortom - VEEL van de eerdere storingen hebben meer omvat dan een simpele retourzending en vervanging. Vaak kennen de nieuwe 6.0L-eigenaren gewoon niet het hele verhaal. Dat gezegd hebbende - de problemen uit het verleden zijn geen garantie dat het nog steeds een probleem is. Simpel gezegd - er zijn weinig garanties (goed of slecht) met de 6.0L.

Zolang iemand weet wat de mogelijke uitkomst is, ga er dan voor en houd ons op de hoogte!

#29 ·
Ik ging tegen mijn eigen regel in en kocht een Dieselsite oliekoeler kit toen ik mijn HPOP deed. Ik zal iedereen laten weten hoe het gaat. Kwam met kwaliteitsafdichtingen van wat ik kon zien. De temperaturen zijn binnen 10 graden geweest, zelfs tijdens het slepen en tot nu toe goed.
Je weet tenminste dat Bob achter zijn product bij Dieselsite zal staan. Ik ben benieuwd hoe het voor je standhoudt.

#30 ·
Update: De oliekoeler is vandaag aangekomen. De doos was gelabeld met het onderdeelnummer van de oliekoeler uit de VS, ik opende de doos en vond in plaats daarvan de nieuwe uit China met de zwarte pakkingen. Ga een retourzending bij Amazon initiëren en deze terugsturen.

#31 ·
Update: De oliekoeler is vandaag aangekomen. De doos was gelabeld met het onderdeelnummer van de Amerikaanse oliekoeler, ik opende de doos en vond in plaats daarvan de nieuwe Chinese met de zwarte pakkingen. Ga een retourzending starten op Amazon en deze terugsturen.
Heb je degene besteld die ik in #21 van deze thread noemde of een andere? De mijne was de internationale koeler met de juiste pakkingen.

#36 ·
Het is moeilijk om die sprong te maken. Ze ontdekten dat de voorraad veranderde, dus in plaats van de beste onderdelen via het systeem en tegen de normale dealerprijzen te laten spelen, kopen ze alle voorraad op en verkopen ze tegen een premie. Mijn schat.

Ik snap het; het is een bedrijf. Maar een vieze smaak in mijn mond die niet snel weggaat.