Ford Powerstroke Diesel Forum banner
Status
Not open for further replies.

Hoge(?) olietemperatuur en normale koelvloeistoftemperatuur

111K views 19 replies 8 participants last post by  cmack11  
#1 ·
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht hier, maar ik heb net een 03 6.0 Bulletproofed gekregen met koppakking, cilinderkoppen, enz. Ik heb mijn ECT (koelvloeistoftemperatuur) en EOT (olietemperatuur) gemonitord via de SCT-tuner van mijn vriend en met de Torque Pro-app.

Ik reed (niet slepend of iets dergelijks) rond de 60 km/u met mijn koelvloeistoftemperatuur precies op 188,6 Fahrenheit en mijn olietemperatuur op ongeveer 216. Ik heb alle formulieren gelezen en een mogelijke oorzaak van een hoge delta is een verstopte oliekoeler of de temperatuursensor. Het lijkt erop dat de olietemperatuur gewoon rond de 211-216 ligt en ik vroeg me af of iemand weet hoe je kunt controleren of het de olietemperatuursensor is?

Ik heb het gevoel dat de sensor misschien iets te hoog aangeeft, omdat de olietemperatuur gewoon tussen dezelfde temperaturen blijft lezen en niet verder gaat dan 218 graden. Is dit ĂĽberhaupt mogelijk?

Als iemand hier goede informatie over heeft, hoor ik het graag.

Bedankt bij voorbaat.

#2 ·
Laat de vrachtwagen ongeveer 18 uur staan en controleer de temperaturen voordat u hem start. Ze moeten binnen een graad of twee van elkaar liggen. Als EOT meer dan 2 graden of zo boven ECT ligt, dan zou u een slechte sensor kunnen hebben. Ik ben er vrij zeker van dat ze uitwisselbaar zijn, dus u zou ze kunnen verwisselen en kijken of het probleem meegaat. Ik zou echter eerst dubbel controleren of ze uitwisselbaar zijn, hoewel ik daar niet 100% zeker van ben. Als ze echter binnen 2 graden liggen, dan heeft u zeker een verstopte oliekoeler. Ik denk sowieso dat u dat heeft. Bereikt ECT ooit 190? 190 wordt beschouwd als normale bedrijfstemperatuur, maar 188,6 is vrij dichtbij.

• Like
Reactions: cmack11
Save
#4 ·
Het goede nieuws is dat de delta niet zo belangrijk is, omdat je een EGR-verwijdering hebt, wat betekent dat je tijd hebt voordat je hem weer moet vervangen, zolang je niet te zwaar trekt. Voeg ook een koelvloeistoffilter toe als je er geen hebt en spoel hem door. Installeer de nieuwe OEM-oliekoeler zodra je geen rommel meer in het filter krijgt.

• Like
Save
#6 ·
Zoet, bedankt iedereen voor de input. Ik krijg morgen een XDP-koelvloeistoffilter en ga de koelvloeistof spoelen en terugspoelen en die ELC-koelvloeistof gebruiken waar iedereen het over heeft.

Weet iemand welke problemen zich kunnen voordoen als je de truck laat draaien met een olietemperatuur van 215 graden als de EGR al is verwijderd? Ik was van plan een reis van 500 mijl te maken en ik heroverweeg het sterk.

#7 ·
Bedankt iedereen voor de input. Ik krijg morgen een XDP-koelvloeistoffilter en ga de koelvloeistof spoelen en terugspoelen en die ELC-koelvloeistof erin gooien waar iedereen het over heeft.

Weet iemand welke problemen er kunnen optreden als je de truck laat draaien met een olietemperatuur van 215 graden als de EGR al is verwijderd? Ik was van plan om een reis van 500 mijl te maken en ik ben het sterk aan het heroverwegen.
De ideale olietemperatuur is 210F en ik zou me pas zorgen maken als de olie boven de 235F komt. De olietemperatuur heeft geen invloed op de EGR, de olietemperatuurdelta laat je weten dat de EGR geen koelvloeistof krijgt van een verstopte oliekoeler. Omdat je verwijderd hebt, is de 15F oliekoelvloeistofdelta niet zo belangrijk.

• Like
Save
#8 ·
Gebruik de actiecode DIESEL10 voor 10% korting bij het bestellen van het koelvloeistoffilter

• Like
Save
#11 ·
Ik ben het eens met de bovenstaande opmerkingen over terugspoelen, enz. Mijn toevoegingen:

1) De EOT- en ECT-sensoren zijn uitwisselbaar.
2) Rijden met een verhoogde EOT is oké (wanneer EGR verwijderd), maar de motor zal ontkoppelen wanneer EOT 254F bereikt. Je wilt voorkomen dat dingen zo ver uit de hand lopen.

Ik raad aan om over te schakelen op synthetisch - als je het nog niet gebruikt. Dat spul verdraagt de hele dag en elke dag je verhoogde temperaturen totdat je het probleem kunt oplossen.

• Like
Save
#12 ·
Bedankt iedereen voor de input. Ik heb zaterdag net de olie ververst met rotella t6 en een Motorcraft-filter. Ik installeer vanavond een koelvloeistoffilter en laat hem draaien om te zien of dat verschil maakt. Ik ben er tot nu toe slechts in geslaagd om hem bergopwaarts op 65 tot 220 te krijgen, maar hij zakt snel naar het bereik van 210-216 nadat ik hem heb verlaten.

Ik heb vanmorgen naar de temperaturen gekeken en de olietemperatuur en de koelvloeistoftemperatuur lagen binnen 2 graden van elkaar. Dus ik ben er bijna zeker van dat het op dit moment niet de sensor is.

Ik zal posten als het koelvloeistoffilter verschil maakt. Zo niet, dan zal ik proberen terug te spoelen en de vrachtwagen wat mooie koelvloeistof te geven.

Als al het andere faalt, komt er zeker een bon voor een oliekoeler mijn kant op. Maar is het oké om lange afstanden (500 mijl) te rijden met een olietemperatuur van ongeveer 210-220?

Nogmaals bedankt allemaal.

#15 ·
Bedankt iedereen voor de input. Ik heb zaterdag net de olie ververst met rotella t6 en een Motorcraft-filter. Ik installeer vanavond een koelvloeistoffilter en laat hem draaien om te zien of dat een verschil maakt. Ik ben er tot nu toe alleen in geslaagd om hem bergopwaarts op 65 tot 220 te krijgen, maar hij daalt snel naar het bereik van 210-216 nadat ik hem heb verlaten.

Ik heb vanmorgen de temperaturen bekeken en de olietemperatuur en de koelvloeistoftemperatuur lagen binnen 2 graden van elkaar. Dus ik ben er bijna zeker van dat het op dit moment niet de sensor is.

Ik zal posten of het koelvloeistoffilter een verschil maakt. Zo niet, dan zal ik proberen terug te spoelen en de truck wat mooie koelvloeistof te geven.

Anders komt er zeker een olieverkoelingsbon mijn kant op. Maar is het oké om lange afstanden (500 mijl) te rijden met een olietemperatuur van ongeveer 210-220?

Nogmaals bedankt iedereen.
Ik heb mijn oliekoeler voor mijn 6.4 van AutoNation Ford White Bear Lake | Onderdelen & Accessoires voor $245 gekregen

• Like
Save
#13 ·
Zoals gezegd, met de EGR-verwijdering is 230° olie geen groot probleem, vooral als het synthetisch is. Afhankelijk van het modeljaar en de strategie, denk ik dat de PCM ergens rond 255° olietemperatuur begint met ontbranden. Ik ben niet zeker van het exacte getal.

• Like
Save
#14 ·
Korte vraag, heb je naar je koelvloeistof gekeken? Zit er olie in? Dat zou een duidelijke gescheurde oliekoeler zijn. Hopelijk is de jouwe gewoon verstopt. Doorspoelen lost het misschien niet op, maar je kunt de levensduur voor je reis verlengen. Een koelvloeistoffilter is een uitstekend idee, ik heb er een op de mijne, maar het lost je temperatuurprobleem niet op. Het koelvloeistoffilter is er alleen om te voorkomen dat de oliekoeler ĂĽberhaupt verstopt raakt. Wat betreft het rijden zo ver met die temperaturen, zou je het naar mijn mening prima moeten redden, zolang je geen lading trekt. Succes!

#17 ·
Korte vraag, heb je naar je koelvloeistof gekeken? Zit er olie in? Dat zou een duidelijke gescheurde oliekoeler zijn. Hopelijk is de jouwe gewoon verstopt.
Ik heb de koelvloeistof in de ontluchtingsfles gecontroleerd en de koelvloeistof die net over mijn garagevloer ging na het installeren van het koelvloeistoffilter. Het is helder en vrij van olie en er zit geen residu op de ontluchtingsfles.
Een koelvloeistoffilter maakt geen verschil voor een verstopte koeler, maar een terugspoeling misschien wel. Als je echter het meeste vuil eruit filtert, verlengt dit exponentieel de levensduur van de volgende OEM-koeler, zolang je het filter regelmatig vervangt.
Ja, dat was mijn hoop om zoveel mogelijk rotzooi uit het systeem te filteren. Ik hoop ook dat een terugspoeling werkt, omdat de temperaturen niet te hoog oplopen, dus ik denk dat het misschien niet zo verstopt is als het zou kunnen zijn.

Nog een opmerking: vanmorgen, toen mijn vrachtwagen lekker koud was, merkte ik dat mijn koelvloeistoftemperatuur om de 15 seconden heen en weer ging van 64,6 naar ongeveer 62,8 zonder dat de vrachtwagen aan stond (het flikkerde maar een seconde naar 62,4). Ik neem aan dat dit betekent dat de sensor defect raakt, heb ik gelijk? of is dit normaal?

#19 ·
Vervang uw koelvloeistoffilter na 500 mijl en snijd het open. Je zult walgen

• Like
Save
#20 ·
Ja, ik ben van plan om dan de koelvloeistoffilter te vervangen. Ik heb net een rit van 112-120 km/u gemaakt (het werd pas zo heet na 30 minuten rijden met die snelheid) en ik kreeg de EOT veel hoger dan verwacht. Ik weet dat het nog binnen het bereik ligt om mee te rijden, maar ik ben van plan om de oliekoeler en koelvloeistof te vervangen na mijn reis, zodat ik niet nog eens 150 dollar hoef uit te geven aan benodigdheden voor een koelvloeistofspoeling. Dacht dat ik jullie even een update zou geven en als er iets anders niet klopt, laat het me dan zeker weten.

Nogmaals bedankt allemaal voor alle hulp. Jullie hebben me veel stress en tijd bespaard.

Attachments

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.