Ford Powerstroke Diesel Forum banner
Status
Not open for further replies.

6.4L Up-pipe verwijderen & EBP verplaatsen

123K views 53 replies 26 participants last post by  Cmatt11  
#1 ·
Dus dit was de reden voor dit project en bedankt aan B.Adams voor zijn berichten. Ik zou proberen wat foto's van het proces te laten zien met een korte beschrijving. Het is vrij simpel, dus hier gaan we... Ik heb ook nog een paar dingen te doen, die ik later zal toevoegen.

#2 · (Edited)
Eerst verwijderde ik mijn bushwackers en de binnenste spatbordvoering en ik draaide mijn wiel helemaal naar rechts...het zou het beste zijn om het wiel te verwijderen voor extra ruimte.
Onthoud dat ik de EGR-delete en de uppipe die op dat systeem aansluit al heb gedaan, die je niet nodig hebt, en ik denk dat je deze mod moet doen terwijl je die vreselijke EGR-delete doet.
Hoe dan ook.......De afdekplaat die ik kreeg toen ik de egr-delete deed, heb ik verwijderd en opzij gezet. Toen ging ik naar de bovenkant waar deze uppipe op aansluit (afbeelding hieronder). Er zijn 4 10 mm bouten die verwijderd moeten worden. MAAR ik raad aan om de 2 bouten die naast elkaar zitten op de beugel die de bovenste uppipe vasthoudt, te laten zitten, omdat dit helpt om hem vast te houden terwijl je hem met een zaagzaag bewerkt. Ik heb dit niet gedaan en ik moest stoppen en ze terugplaatsen.) Het is erg krap en ik heb de buis van mijn S&B-inlaat verwijderd om me armruimte te geven
Image

#4 ·
Hier is het onderste deel van de pijp waarop het blok plaat was aangesloten. Hier moet u de verbinding verbreken waar de EBP-sensorkant in de uppipe haakt. Ik nam toen een reciprozaag en sneed ongeveer 10 tot 13 cm terug vanaf waar deze EBP-buis erin geschroefd was.

#5 ·
Toen ik de eerste snede had gemaakt, moest ik nog een keer snijden om hem eruit te krijgen. Het is bijna 90s aan de bovenkant en er is geen manier om hem er gewoon uit te laten vallen of er van bovenaf uit te trekken. Hier heb ik weer gesneden met de reciprozaag. Hoe dunner de reciprozaag, hoe beter. Ik kon de mijne over de bovenkant van de stuurstang leggen, of hoe je het ook wilt noemen. Hier moet je ook de beugel verwijderen die de eigenlijke EBP-sensor vasthoudt om hem uit de weg te ruimen, voor het geval je hem raakt.

#6 ·
Eerder zei ik dat je die 4 bouten van 10 mm aan de bovenkant moest verwijderen... Uiteindelijk heb ik de twee teruggeplaatst die op de beugel van de up-pipe zitten. Het zijn de twee die naast elkaar zitten, gewoon om de pijp te helpen verstevigen als de zaag snijdt. Zodra die snede is gemaakt, kun je hem via de wielkast naar beneden trekken en het resterende stuk omhoog tillen en dan ook via de wielkast naar beneden. Dan heb je dit

#7 · (Edited)
Ik heb het EBP-buisaansluitstuk naar de vicr gebracht en de fitting losgeschroefd die ik opnieuw ga gebruiken. Ik weet niet of dat een goed idee is of niet, maar ik ga ermee door. Mijn EBP-sensor is ook in goede staat. Ik ga de EGR-blokkeerplaat nemen en de schroefdraad erin boren en tappen en deze fitting terugplaatsen. Dan wat bedrading aanleggen zodat deze de nieuwe locatie van de EBP-leiding bereikt. Dat heb ik nog niet gedaan. Wachten tot mijn vader zijn tappen komt brengen. 1/4" NP

#9 ·
De huidige fitting is voorzien van een 1/4" NPT-draad (pijpdraad), dus je hebt een pijptap nodig om die fitting in je plaat te monteren. Ik heb in eerste instantie mijn bestaande fitting en buis hergebruikt, maar besloot deze te vervangen door een flare fitting waarop de sensor direct kon worden gemonteerd, in plaats van de kleine buis te gebruiken. Ziet er goed uit. Ik denk dat je tegen precies dezelfde problemen bent aangelopen als ik toen ik dit deed. Het is een lang proces, maar het is niet zo erg als het verwijderen van de EGR in de eerste plaats.

#16 ·
Ik heb in eerste instantie mijn bestaande fitting en buis hergebruikt, maar besloot deze te vervangen door een flare fitting waarop de sensor direct kon worden gemonteerd, in plaats van de kleine buis te gebruiken.
Dus die buis is niet nodig om de juiste meting bij de sensor te krijgen? Ik heb de mijne er allemaal uitgehaald en ga morgen naar de machinefabriek om hem te laten tappen, maar een flare fitting en direct erop zou mooi en schoon zijn...

#12 ·
Hier is de voltooide verbinding. Ik heb de buis omgedraaid omdat de manier waarop hij zat een bocht van 90 graden had en niet zou werken. Toen heb ik een deel ervan rechtgetrokken om de sensor het gemakkelijkst aan te kunnen sluiten. Ik hoefde geen draden door te verbinden toen ik het op deze manier deed. Dus hier is een zijwaartse foto van het eindresultaat en een weer eens gelukkige stroker!

#15 ·
Ik zou dit voor de winter moeten doen, aangezien ik de egr heb verwijderd en mijn ebp-sensor in de winter altijd vastloopt, wat veel problemen veroorzaakt. Ik hoop dat ik er voor die tijd aan toe kom.

Save
#17 ·
Ik ben van plan dit de hele zomer te doen, maar heb er de tijd niet voor gehad. Hoe lang duurde het bij jou en moest je de ontgassingsfles verwijderen of kun je er met de zaag in? De mijne bevriest in de winter sinds de egr-verwijdering, wat veel problemen veroorzaakt. Ik dacht erover om er gewoon uitlaattape omheen te wikkelen als een snelle oplossing, maar zou het gewoon goed moeten doen in een weekend.

Save
#18 ·
Ik denk dat als je alles klaar had en niets kapot maakte of gefrustreerd raakte, ik zou zeggen een paar uur of zo dat je dit zou kunnen doen.
Het is echt krap van boven, maar als je deze thread leest, heb ik geprobeerd zoveel mogelijk foto's te maken om te helpen.
Het is ook een rechte lijn naar de bestuurderspijp door de wielkast van de bestuurder.

#20 ·
Ik heb geen onderdelen gekocht. Alleen de EGR-afdekplaat geboord en getapt. Ik heb de ebp-sensor losgeschroefd, zoals je op de foto ziet, was het platte stuk de beugel die de buis stabiel hield. Zodra je de bout verwijdert die hem op zijn plaats houdt, was er genoeg draad om de locatie bovenop de motor te bereiken. Ik heb het schroefdraadstuk dat je ziet losgeschroefd van de uppipe zelf (waar de ebp-sensor in de uppipe geschroefd was).

#24 ·
Wauw, dat was een heleboel niet leuk! De sleutel tot de klus is naast een kleine ratel en een draaibare dop dat je 10-12 inch zaagbladen nodig hebt voor een reciprozaag en boven het flexibele gewricht moet zagen. De beste toegang ertoe was via de spatbord, gewoon vastklemmen naast de veerklem. De bout die de EGR-pijp aan de opgaande pijp aan de bestuurderskant vasthoudt, is een 10 mm dop en je bent klaar om te gaan.

#26 ·
Dus ik gooide een mapsensorcode, een boostprestatiecode en een boostcontrolfunctiecode. En ik had heel weinig boost. Ik wist ook dat mijn EGR-buis gescheurd was. Dus toen ik het onderzocht, nam ik aan dat het ervoor zorgde dat de ebp niet goed las. Dus ik heb deze omleiding gedaan, eigenlijk alles hetzelfde gedaan. Maar in plaats van die oude kleine buis te gebruiken, heb ik de sensor rechtstreeks in de afdekplaat getikt en de bedrading naar de sensor verlengd. Het hielp veel, maar ik gooi nog steeds dezelfde codes, mis ongeveer 10 pond boost (meestal heb ik ongeveer 40 psi, maar ik haal maar 30). En de spool-up is niet geweldig. Dus ik vraag me nu af, is mijn ebp-sensor echt slecht? Of zou het kunnen zijn dat je die kleine buis moet gebruiken? Of zelfs het verlengen van de bedrading waardoor het niet goed functioneert. Enige input?

#28 ·
Dus ik gooide een mapsensorcode, een boostprestatiecode en een boostcontrolefunctiecode. En ik had heel weinig boost. Ik wist ook dat mijn EGR-vertakkingspijp gebarsten was. Dus ik zocht het uit en nam aan dat het ervoor zorgde dat de ebp niet goed las. Dus ik deed deze herroutering, deed in principe alles hetzelfde. Maar in plaats van die oude kleine buis te gebruiken, heb ik de sensor rechtstreeks in de afdekplaat getikt en de bedrading naar de sensor verlengd. Het hielp veel, maar ik gooi nog steeds dezelfde codes, mis ongeveer 10 pond boost (meestal ongeveer 40 psi, slechts 30). En de spool-up is niet geweldig. Dus ik vraag me nu af, is mijn ebp-sensor echt slecht? Of zou het kunnen zijn dat je die kleine buis moet gebruiken? Of zelfs het verlengen van de bedrading waardoor deze defect raakt. Input?
Wat is je EBP KOEO?

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.