Ik ga iets zeggen dat je vast al weet, maar misschien moet het van meer mensen komen dan je eigen mensen. Het is prima om overal rond te rennen als kattenstront om een flink loon te verdienen als je jong bent. Maar laat me je vertellen dat het een heel zwaar leven is als je iemand vindt die al het andere domineert. Dan kijk je naar je kinderen als je weer vertrekt voor een andere lange periode en het is genoeg om iedereen te ruïneren. Vaker wel dan niet wordt alcohol de metgezel om die scheiding te vullen of een andere ondeugd die alles wat je het dierbaarst is, ontrafelt.
Je zult moeten werken in een beroep of een ambacht dat je niet voor langere tijd in een ondoordringbaar deel van het land zal hebben. We kunnen je niet vertellen wat je moet doen, maar ik weet hoe dat bijna elke keer eindigt. Je hebt tijd om je Oates te naaien, maar ik zie de huidige carrière niet als een langetermijnkeuze die je mettertijd zal dienen.
Oké, ik ga hier weg voordat ik in de problemen kom.
Er is overal timmerwerk (vooral in Seattle), als timmerman voorzie ik op geen enkel moment een tekort aan werk voor mij, vooral omdat ze zoveel mensen onder de titel "timmerman" groeperen. De betonmannen die bruggen bouwen zijn timmerlieden, dakdekkers zijn timmerlieden, sommige lassers zijn timmerlieden, enz. Zolang ik andere aspecten van het vak leer, zal ik altijd druk zijn. Ik had gewoon het geluk om direct na mijn afstuderen een baan te vinden waarbij ik moest reizen. Zal het duren? Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het nog steeds duurt, want ik denk dat je timmerlieden in elk deel van het land kunt vinden en dat het goedkoper zou zijn om mij in te vliegen, in een hotel te boeken en mijn eten te betalen. Zolang ze dat willen doen, blijf ik voorlopig reizen.
Er is hier overal lokaal werk, vreemd genoeg ben ik net begonnen met een verbouwing van 3-5 maanden op 45 minuten van huis en er zou begin 2019 nog een verbouwing moeten komen, dus ik zal een tijdje thuis zijn. Als ik het reizen zat ben, hoef ik alleen maar naar een van de vele aannemers hier te gaan en mijn cv in te dienen. Bovendien is het fijn om bij de vakbond te zitten, want ik zet mijn naam op een lijst van werklozen en als iemand arbeidskrachten nodig heeft, gaan ze naar die raad en bellen ze ons.
Mijn vader leefde het leven dat je net beschreef, hij reisde vroeger de hele tijd, toen kwamen mijn broer en ik en binnen een jaar stopte hij om lokaal te werken. Hij richtte uiteindelijk zijn eigen bedrijf op dat failliet ging dankzij de economische neergang, en nu we allebei volwassen zijn, reist hij weer.
Ik zeg niet dat ik heiliger ben dan jij, maar alcohol en drugs zullen waarschijnlijk geen plaats in mijn leven hebben. Ik heb het leven van mijn oom zien verwoesten door alcohol, ik zie de constante ups en downs van mijn opa door alcohol, en ik zie mijn ex sterven na een overdosis heroïne. Er was eigenlijk een groot segment op de radio over mensen en hun ondeugden en hoe "iedereen een ondeugd heeft", maar hoe meer ik erover nadenk, ik heb er geen of in ieder geval geen traditionele. Voordat ik door geld werd gedreven, deed ik alles en nog wat voor geld, daarom plaatste ik een advertentie op Craigslist en begon ik met werken op 13/14-jarige leeftijd. Nu is geld meer een vloek geworden, want dat is alles waar mensen me voor zien. Ik ben gewoon de man met wie iedereen bevriend wil zijn in de hoop dat ik hen een handje help en dat haat ik. Wapens zijn helaas niet meer in mijn leven, mijn dieet bestaat uit konijnenvoer met een beetje kip, en het is elke dag dezelfde routine, maar het verschil is dat ik niet langer gemotiveerd ben om naar mijn werk te gaan, waar ik vroeger mijn kont zou afdraaien voor $10/uur. Nu ik 4x zoveel verdien, is naar mijn werk gaan een baan.
Ik denk dat mijn enige ondeugd echt de truck is en hem zo maken als ik wil. Vroeger reed ik gewoon willekeurig rond, maar nu is dat met mijn huidige liefdesleven moeilijk, omdat het leuke van het rijden was dat ik de ramen naar beneden deed en meezong met de radio, maar omdat elk nummer een liefdeslied is, begint de dag gewoon deprimerend. Werken aan de truck of iets dat kapot is, is het enige dat ik echt leuk vind, omdat ik graag uitvind hoe dingen werken, wat goed zal zijn als ik eindelijk een huis krijg.
Hoe dan ook, dat was een grote ontsporing van 6.0 vs. 6.7 lol. Na het bekijken van een paar YouTube-video's van monteurs over deze trucks, evenals de gedachten en meningen van andere mensen, lijkt de algemene consensus ofwel 6.0 of 6.7 Cummins te zijn. De 6.7-mensen zeggen dat het een nachtmerrie is om aan te werken, wat het duur maakt om toe te voegen aan de toch al dure onderdelen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het 6.0-platform 14 jaar oud is, dus we kennen elke tekortkoming en oplossing, maar de 6.7 gooit nog steeds curveballs, alleen omdat het een nieuw platform is. Ik vind het uiterlijk van de Ram leuk, maar ik vind het geluid van een 6.0 beter en ik heb een beter begrip van de 6.0. Genoeg om er soms toch een moersleutel op te gooien.