Oké, dus bij de 03+-excursies en 05+-superduties met stuurwielbediening voor de radio, wat is de daadwerkelijke bediening van de radio? Als je de volume- of modustoets op het stuur indrukt, waar gaat dat signaal dan naartoe?
Mijn vrachtwagen kwam niet met stuurwielbediening, dus ik vraag me af of ik ze kan toevoegen voor de radioknoppen. Ik weet al dat het voor mij, althans, onmogelijk is om AC/verwarmingsknoppen toe te voegennaar de radiokabelboom
je kunt adapters krijgen voor aftermarket head units
zoek naar Axxess, ze zijn beter dan het merk PAC
Ja, ik heb de op het stuur gemonteerde afstandsbediening gezien. Ik zou liever de stuurwielbediening hebben. Ik ben iemand die dit gedaan heeft.Ahh, dus je wilt weten of de kabelboom aanwezig is in een vrachtwagen zonder de stuurwielbediening, wat ik niet weet.
Ik gebruik die bedieningselementen wel heel veel op de mijne.
Ik had een Pioneer en die had een extra afstandsbediening voor het stuurwiel, die met de duim bediend werd.
Ik vraag me af of Avic er een heeft?
Nou, zoals het nu is, kun je niet zien dat mijn truck een aftermarket radio heeft. Met de op het stuur gemonteerde afstandsbediening is het een duidelijke aanwijzing.![]()
Ik zou me raar voelen als ik het stuur met alle HVAC-opties zou toevoegen en ze niet zou kunnen gebruiken, of was je iets anders van plan?
Welnu, als je besluit om voor de add-on unit te gaan, geloof me, het wordt in een mum van tijd vanzelfsprekend
Rossterman, Bedankt voor de info! Ik plaats een aftermarket Pioneer HU in de truck. Ik denk dat mijn vraag dan zou zijn: heeft het stuurwiel met de audioknoppen A) een andere klokveer dan die van mij die alleen cruise heeft? en B) is er een kabelboom die van het stuur naar de nieuwe HU gaat?Stuurwielbedieningselementen sturen individuele weerstand naar de radio-hoofdeenheid, afhankelijk van welke knop wordt ingedrukt. Op mijn 2006 is het pin 18 in de radiostekker. Sommige nieuwere aftermarket-hoofdeenheden hebben een leermodus waarmee u opdrachten aan elke knop kunt toewijzen en geen adapter nodig heeft. U heeft waarschijnlijk een lege plek op de radiostekker waar u dit kunt toevoegen als u het stuurwiel naar een nieuwer model hebt geüpgraded.
Niet zeker over de klokveer. Je zou kunnen proberen de onderdeelnummers te controleren om te zien of ze verschillen tussen voertuigen met en zonder bedieningselementen. Ik gok dat ze hetzelfde zijn, aangezien de bedradingsbomen gemeenschappelijk zijn en er stekkers in het dashboard zitten voor dingen als SOTF, achteruitrijsensoren, enz., zelfs als de truck zonder deze opties kwam.
Je zou eerst kunnen controleren of er een draad aanwezig is op positie 18 op de radiostekker. Zo ja, dan gok ik dat de bedrading al aanwezig is
Mijn gedachten ook. Ik denk dat veel van de trucks een deel van de bedrading in het stuur en/of de klokveer zouden missen.
Niet echt, kijk naar de berichten aan het einde... hopelijk helpt deze laatste info iemand.