Ford Powerstroke Diesel Forum banner

De vrachtwagen communiceert niet met de scanner

1 reading
47K views 73 replies 7 participants last post by  JustinOOO9  
#1 ·
Mijn zoon heeft zijn F250 uit 2004 afgezet en gevraagd of ik ernaar wilde kijken. De vrachtwagen communiceert niet met een scanner. Proberen een trage start te diagnosticeren. Twee verschillende merken scanner geprobeerd, maar niets. Kan iemand mij alstublieft wat aanwijzingen geven? Zoals altijd bedankt bij voorbaat.

#2 ·
Kan niet communiceren of geen stroom naar de OBDII-poort?

• Like
Reactions: bismic
#3 ·
Communiceert niet of geen stroom naar de OBDII-poort?

-jokester
Communiceert niet of geen stroom naar de OBDII-poort?

-jokester
Er is geen stroom naar de OBDll-poort. Ik kreeg de vrachtwagen eindelijk aan het starten en ontdekte dat de oliedrukmeter 0 aangaf. Ik heb de olie gecontroleerd en het is in orde.

Bedankt voor je snelle reactie Jokester!

#4 ·
Controleer zekering #12 (sigarettenaansteker zekering - 20 AMP mini zekering). U kunt ook controleren of de sigarettenaansteker werkt of niet.
Als deze niet werkt, controleer dan of u B+ (batterijspanning) heeft op pin #16 van de DLC (Data Link Connector - OBDII-poort). Deze aansluiting moet ALTIJD van stroom worden voorzien.

Als zekering #22 in orde is en pin #16 van de DLC stroom heeft, controleer dan zekering #22. Het is de zekering op de voeding naar de PCM (levert stroom met de sleutel in de "run" positie). Als zekering 22 goed is, controleer dan de stroom naar zekering 22. Merk op dat de ventilator koppeling, IPR klep, GPCM, EGR actuator en de MAF sensor allemaal stroom ontvangen van zekering 22. U kunt de stroom op deze locaties controleren (RODE draad).

Controleer de massa (continuïteit of weerstand), de carrosseriemassa bevindt zich op pin #4 van de DLC en de sensormassa op pin #5 van de DLC.

#5 ·
Controleer zekering #12 (sigarettenaansteker zekering - 20 AMP mini zekering). U kunt ook controleren of de sigarettenaansteker wel of niet werkt.
Als hij niet werkt, controleer dan of u B+ (batterijspanning) heeft op pin #16 van de DLC (Data Link Connector - OBDII-poort). Deze aansluiting moet ALTIJD van stroom worden voorzien.

Als zekering #22 in orde is en pin #16 van de DLC stroom heeft, controleer dan zekering #22. Het is de zekering op de voeding naar de PCM (levert stroom met de sleutel in de "run" positie). Als zekering 22 goed is, controleer dan de stroom naar zekering 22. Merk op dat de ventilator koppeling, IPR klep, GPCM, EGR actuator en de MAF sensor allemaal stroom krijgen van zekering 22. U kunt de stroom op deze locaties controleren (RODE draad).

Controleer de aarding (continuïteit of weerstand), de carrosserieaarding bevindt zich op pin #4 van de DLC en de sensors aarding op pin #5 van de DLC.
Bedankt Bismic

#8 · (Edited)
Toen mijn stroom uitviel, kwam dat omdat ik mijn kleine omvormer gebruikte die op de sigarettenaansteker was aangesloten. Onbekend voor mij had de omvormer een interne kortsluiting waardoor de zekering eruit ging.

Daarom vroeg ik of het gewoon niet communiceerde of dat het geen stroom had.

• Like
#10 ·
Ik denk niet dat ik het woord "unbeknownst" ooit heb zien uitschrijven ......
Zag er eerst Duits uit :unsure:.
lol ok, we hebben de zekering vervangen. Het was een mini en we moesten naar de stad om er 25 te halen. We hebben nu de check gage op het dashboard oplichten. Alle meters zien er goed uit. Toen ik de scanner aansloot, had ik stroom en er waren geen codes gegenereerd. Er staat wel dat de egr-klep aandacht nodig heeft.
Bedankt jongens.

#13 · (Edited)
Waarschijnlijk omdat uw lagedruk-olie niet op het dashboard wordt geregistreerd...maar een gok. De drukschakelaar kan defect zijn. Of u heeft inderdaad een lage oliedruk.

#16 ·
Nee - FICMv geeft er niets om wat de LPO doet. Weet je wat de drukmeter WEL beïnvloedt? OLIEDRUK of een slechte schakelaar <een beetje luider voor degenen achterin> :D
-jokester

• Like
#17 ·
De oliedrukschakelaar (geen sensor) voedt rechtstreeks de instrumentencluster (dashboard) meter. Niets is van die schakelaar aan de PCM gekoppeld.

Zoek uit wat de oorzaak is van het motorlampje (d.w.z. koop een goede codelezer). Zorg ervoor dat de scantool ook motorparameters kan ophalen. ForScan wordt ten zeerste aanbevolen.

Het moeilijk starten kan komen doordat u een daadwerkelijke lage druk heeft van de olie die uit de LPOP wordt afgevoerd. Vaak gebeurt dit door het gebruik van OEM-oliefilters met een hogere aftermarket-oliefilterdop.

Maak een foto van uw oliefilterdop en plaats deze hier.

Er zijn andere oorzaken, maar begin daar.

#18 ·
De oliedrukschakelaar (geen sensor) voedt rechtstreeks de instrumentencluster (dashboard) meter. Niets is van die schakelaar verbonden met de PCM.

Zoek uit wat het motorlampje veroorzaakt (d.w.z. koop een goede codelezer). Zorg ervoor dat de scantool ook motorparameters kan ophalen. ForScan wordt ten zeerste aanbevolen.

Het moeilijk starten kan komen doordat u een daadwerkelijke lage druk heeft van de olie die uit de LPOP komt. Vaak gebeurt dit door het gebruik van OEM-oliefilters met een hogere aftermarket oliefilterdop.

Maak een foto van uw oliefilterdop en plaats deze hier.

Er zijn andere oorzaken, maar begin daar.
Ik heb de olie in de truck ongeveer 3500 mijl geleden ververst. Gebruikte Motorcraft-filter en Rotella t6.
Waar bevindt zich de oliedrukschakelaar? Dat zou logisch zijn.
Het lijkt mij dat we hier meer dan één probleem hebben. Ik heb de ficm open en zal dat controleren op het moeilijk starten en de oliedrukschakelaar opsporen om te zien of deze defect is. Of als, zoals u zegt, we gewoon geen oliedruk hebben.
Bedankt voor het bij me blijven.

#20 ·
Die oliefilterdop ziet er OEM uit.

Bekijk dit voor de oliedrukschakelaar. Wees er voorzichtig mee. De schroefdraad gaat er niet erg diep in.

Nou, het is bevestigd dat de ficm niet het probleem is. Nooit onder de 48 v gevallen. Ik ga proberen dit weer in elkaar te zetten voordat het morgenochtend gaat regenen.
Nogmaals bedankt voor je hulp.

#22 ·
Is er een manier om de oliedruk handmatig te controleren? Ik ga je vertellen dat het achter die oliedrukschakelaar aangaan mijn vermogen om een ​​sleutel te draaien zal overschrijden. Oh, wat maakt het uit, ik heb die zekering vanmorgen vervangen.

#31 ·
Ik gebruik een xp-laptop voor forscan.

Je hebt lpo nodig om de hpop te voeden om de injectoren te laten werken. Ik gok dat de schakelaar kapot is, maar dat lost het startprobleem niet op, dat is waarschijnlijk een probleem met het hpo-systeem. Je hebt icp, ipr, etc. nodig als je de laptop eenmaal aan de praat hebt.

#32 ·
Ik gebruik een xp laptop voor forscan

Je hebt lpo nodig om de hpop te voeden om de injectoren te laten vuren. Ik gok dat de schakelaar kapot is, maar dat lost het startprobleem niet op, dat is waarschijnlijk een probleem met het hpo-systeem. Je hebt icp, ipr, etc. nodig als je de laptop eenmaal aan de praat hebt.
De hp laptop lijkt op te laden, dus dat is goed. Ik heb de adapterkabel besteld, dus hopelijk verloopt dit zo soepel mogelijk. De kabel komt zaterdag, dus we doen het tot die tijd met wat we hebben. Ik heb ook brandstoffilters besteld. Ik weet niet wanneer ze zijn vervangen. Ik ben er niet aan toegekomen toen we de vorige keer de olie verversten.
Ik ga kijken naar een aantal parameters die je met de reader opgeeft die ik heb. Ik denk dat die eruit komen. We zullen zien. Ik waardeer mijn 03 en hoeveel problemen die heeft gehad.

#33 ·
Terwijl je op de kabel wacht, begin dan met het lezen van deze thread van de enige echte @bismic:

Het zal veel behandelen waar we het in deze thread over hebben, met betrekking tot een niet-startende/moeilijk startende motor en het monitoren van ICP, IPR, etc.

-jokester

#34 ·
Terwijl je op de kabel wacht, begin dan met het lezen van deze thread van de enige echte @bismic:

Het zal veel behandelen waar we het in deze thread over hebben, met betrekking tot een no-start/moeilijke start en het monitoren van ICP, IPR, etc.

-jokester
Ik heb het gevoel dat ik terug op school ben. Er is zoveel te weten en te leren over deze truck. Er zijn zoveel geavanceerde ontwikkelingen met deze truck op dat moment.
Bedankt voor de informatie. Ik weet zeker dat het me veel zal helpen. Ik ben een tijdje verdwaald geraakt in het lezen.
Ik heb mijn zoon verteld dat ik mijn best zal doen en dat dit een avontuur zal worden, maar het kan even duren voordat ik het allemaal op orde heb. We wijken niet terug.

#36 ·
Met dat perspectief zult u zeker slagen. Er is hier VEEL hulp als dat nodig is.
DIT!! Wees niet bang om te falen met deze trucks. Ze zijn bedoeld om je nederig te houden LOL! Ik ben zelf soms nog timide. Blijf er gewoon mee bezig en je zult snel leren!

-jokester

#41 ·
Ik zou graag een 07 in die kilometerstand willen vinden (een standaard).
Ik heb een paar kleine aanpassingen aan de truck gedaan. Blauwe veren, een gebogen inlaat. De turbo ging afgelopen zomer kapot. Anders dan banden is dat het. Southern truck, heel zijn leven.

#48 ·
Zoals @bismic zei...word geen apenman als je het vastdraait. Die schroefdraad kan gemakkelijk beschadigd raken. Ik weet niet zeker wat de aanhaalmoment specificatie is, maar haal voor deze klus niet de 24" ratel tevoorschijn 😁

-jokester

#49 ·
Zoals @bismic zei...gedraag je niet als een aap als je het vastdraait. Die schroefdraad kan gemakkelijk beschadigd raken. Ik weet niet zeker wat de aanhaalmoment specificatie is, maar haal voor deze klus niet de 24" ratel tevoorschijn 😁

-jokester
Het geeft me de kans om een momentsleutel te testen die ik een tijdje geleden heb gekocht.

#51 ·
Als je probeert te starten, is het dan een gelijkmatige draai zonder versnellingen of vertragingen?

Bekijk deze video over het testen van de oliedruk aan de lagedrukzijde.

#53 ·
Als je probeert te starten, is het dan een gelijkmatige draai zonder versnellingen of vertragingen?

Bekijk deze video over het testen van de oliedruk aan de lagedrukzijde.

-jokester
Man, het is een goed, sterk toerental. Varieert nauwelijks, zo niet. Ik zal later een video van het dashboard plaatsen wanneer ik probeer te starten

#57 ·
Dus de oliedrukmeter is gewoon een idiotenmeter, een beetje zoals een idiotenlampje -- als de druk opspeelt, zet dan gewoon de connector op de schakelaar aan de massa -- dit zou ervoor moeten zorgen dat de meter naar de middenpositie beweegt.

Het is niet ongewoon dat de aansluitingen in de instrumentenclusterconnector de soldeerverbinding verbreken en een intermitterende verbinding hebben. Dus als het aarden van de aansluiting bij de oliedrukschakelaar de meter niet omhoog brengt, dan kan het gewoon een soldeerklus in het instrumentencluster zijn.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#58 ·

Eindelijk, hier is de video van vanochtend. Bekijk het.
Ongeveer 30 seconden later verloren we de oliedruk op de meter en schakelden we uit. Let op: hij start onmiddellijk nadat hij slechts een minuut of zo heeft gedraaid. Hoewel de meter weinig of geen oliedruk aangeeft.