Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Vrachtwagen sloeg uit op de weg, start nu niet

8.4K views 19 replies 8 participants last post by  wrd  
#1 ·
Heb een 06 f250 sd 2wd met de 6.0l, olieverkoeler vervangen en inlaat en oliefilter/koelhuis opnieuw afgedicht, had problemen met het uitblazen van IPR-schermen en heb eindelijk het systeem schoongemaakt (of dat dacht ik), een van mijn bemanningen reed ermee van 7 uur 's ochtends tot ongeveer 15 uur toen hij ermee stopte op de weg, dacht dat het de IPR-klep was, trok hem eruit, schermen schoon en het lijkt perfect in orde te zijn, alle spanningen zijn goed, batterijen op 12, FICM op 48, kreeg geen ICP-druk dus trok de sensor los en nu krijg ik de gewenste ICP-druk op 1100 plus of min, nog steeds geen start, hoewel alle gegevens worden gelezen met Snap on Ethos Pro scantool, ik ben de draad kwijt met dit ding, nog iets anders dat ik moet controleren?

#2 ·
De ICP-druk die u ziet als de sensor is losgekoppeld, is niet echt. Dat is een standaardnummer dat de PCM uitspuugt wanneer de sensor is losgekoppeld.

Het feit dat u een lage ICP-druk ziet wanneer deze is aangesloten en een hoge, maar nog steeds geen start, wanneer de ICP-sensor is losgekoppeld, betekent dat het HPOP-systeem geen druk opbouwt. U kunt dit bevestigen door naar de IPR% te kijken. Als deze 85 is tijdens dit alles, probeert de PCM druk op te bouwen, maar lukt het niet.

Het gebrek aan drukopbouw kan een mechanisch probleem zijn (HPOP-lek) of een elektrisch probleem (kortgesloten IPR-klepdraden). Ik had kortgesloten IPR-klepbedrading. U kunt hier meer lezen over de diagnose en reparatie:

http://www.powerstroke.org/forum/6-0-motor-problems/1096562-6-0-harness-chafing.html

Als het geen bedrading is, is een luchttest waarschijnlijk de volgende stap.

• Like
Reactions: john galt
#12 ·
Eerder schreef ik dit...

...
Het gebrek aan drukopbouw kan een mechanisch probleem zijn (HPOP-lek) of een elektrisch probleem (IPR-klemdraden kortgesloten). Ik had kortgesloten IPR-klemdraden. U kunt hier lezen over de diagnose en reparatie:

http://www.powerstroke.org/forum/6-0-motor-problems/1096562-6-0-harness-chafing.html

Als het geen bedrading is, is een luchttest waarschijnlijk de volgende stap.
Sindsdien heeft u dit gepost:

Ipr-pigtail is gloednieuw en verbonden met krimpkousconnectoren...
... heb alle bedrading en aansluitingen op alles een paar keer bekeken en kan er geen problemen mee vinden ...
... ik neem aan dat ik ergens een HPOP-lek heb, want dat is het enige waar ik nog niet in ben geweest ...
... ga op zoek naar lekken in de hpop, het enige dat ik nog niet heb gecontroleerd
Carquest ipr-klep
Hier zijn mijn gedachten hierover:

Ten eerste...
Carquest is bijna net zo slecht als eBay. Dat gezegd hebbende... zou ik verrast zijn als twee of drie op een rij niet minstens een korte tijd zouden werken.

Ten tweede...
Als je mijn schuurdraad leest, zou je hebben gezien dat de kortsluiting van de IPR-klepbedrading die ik had, intern was voor de kabelboom en dat ik de kabelboombehuizing moest wegsnijden om hem te vinden.

Je zegt dat je... "alle bedrading en aansluitingen op alles een paar keer hebt bekeken en er geen problemen mee kunt vinden". Hoewel bedradingsproblemen een visuele kwestie kunnen zijn, zijn ze NIET UITSLUITEND een visuele kwestie. Bezit je een meter? Heeft u toegang tot een oscilloscoop? Kun je anders een 357 auto-lamp aansluiten op de IPR-klepbedrading om te controleren of er iets naartoe gaat?

Je gooide 3 (voor zover ik kan nagaan) IPR-kleppen naar een vrachtwagen waarvan je onlangs de bedrading hebt veranderd ["Ipr-pigtail is gloednieuw en verbonden met krimpkousconnectoren... "] Weet je zeker dat je de draden niet per ongeluk hebt verwisseld? Weet je zeker dat beide verbindingen nu onder krimpkous überhaupt geleiden? Dat weet ik niet.

Het laatste waar iemand aan komt, is meestal het probleem. Je zegt dat de pigtail nieuw is alsof dat betekent dat het goud is. Het is geen goud. Sterker nog, gezien je huidige situatie, is het waarschijnlijker dat het is verprutst dan wat dan ook.

Ten derde...
Je blijft vermelden dat je het gaat luchttesten. Luchttesten lijkt mij moeilijker dan het testen van elektrische aansluitingen. Daarom raad ik eerst elektrisch testen aan. Maar luchttesten zou een HPOP-lek uitsluiten. Er is dus geen reden om dat niet eerst te doen en - als het lukt - terug te gaan naar de elektrische.

#3 ·
Ipr-pigtail is gloednieuw en verbonden met krimpkousconnectoren, heb alle bedrading en aansluitingen op alles een paar keer bekeken en kan geen problemen vinden. Ik begrijp dat de icp-meting onjuist is als de sensor is losgekoppeld. Ik neem aan dat ik ergens een hpop-lek heb, want dat is het enige waar ik nog niet aan ben begonnen. Hij liep goed voordat de oliekoeler werd vervangen en er kwam wat vuil door het systeem toen ik hem verving (ik neem aan van het kapotte gaas in de bodem van het oliekoelreservoir), en daarna werden er ipr-gaasjes geblazen. Ik neem aan dat alles nu schoon is, want het ipr-gaasje is schoon en intact toen ik het eruit haalde en de truck reed gisteren! Moeilijk te geloven dat er plotseling iets is gaan lekken, maar aangezien het een 6.blow is, kan ik het wel begrijpen.

#4 ·
Heb je al een nieuwe IPR geprobeerd? Lijkt erop dat er genoeg vuil in zit om het scherm te verstoppen en te beschadigen.

#5 ·
Ja, de kans is groot dat de IPR vastzit/beschadigd is. Zodra het scherm weg is, is het zeer waarschijnlijk dat het intern beschadigd is. U kunt het mogelijk schoonmaken, maar het is de moeite niet waard, aangezien u het niet buiten de vrachtwagen kunt testen, of het nu een dag of een week na de herinstallatie correct zou functioneren. Dit is het moment om gewoon een nieuwe IPR-klep te kopen en te hopen dat er niet meer rommel in uw HP-oliesysteem zit die de nieuwe klep zou kunnen beschadigen.

#9 ·
Ik heb de hele IPR-klep vervangen, niet alleen het zeefje. Ik heb het geprobeerd met de eerste zonder succes en gehoord dat als de zeefjes kapot zijn, je de klep weg moet gooien, het is het niet waard, dus dat heb ik gedaan. IPR-klep is gloednieuw, heb net de turbo eruit gehaald om te zoeken naar lekken in de HPOP, het enige wat ik nog niet heb gecontroleerd.

#10 ·
Is het een OEM IPR-klep of een eBay IPR-klep?

#13 ·
Welnu, aangezien het perfect functioneerde en toen gewoon uitviel en me wat druk (maximaal 230 psi) geeft van de ICP-leidingen, doet me geloven dat de IPR functioneert en gewoon een lek heeft. Ik heb een Fluke 115 meter en een powerprobe, geen toegang tot een oscilloscoop en kon er geen van Motorcraft kopen omdat het bedrijf waar ik werk geen geld wil uitgeven. Ik doe een heleboel bedradingsklussen met aanhangers en zo en heb nog nooit problemen gehad met de connectoren die ik gebruik, wil niet zeggen dat dat geen probleem zou kunnen zijn, maar ik denk niet dat dat het is van iedereen met wie ik heb gesproken en alles wat ik heb gelezen, en zoals ik al zei, het werkte de hele dag prima en toen gaf het er gewoon de brui aan. Wat is de beste manier om een IPR-klep uit de truck te testen? Ik heb geen duidelijke manier kunnen vinden... Ook waren de draden niet omgedraaid, het is nogal moeilijk om de OEM-kleurcodering te verknallen.

#14 · (Edited)
De IPR-klep wordt aangestuurd met een 400Hz blokgolf die een zwakke dalende flank heeft. Je kunt het hier zien:

Image

Om het op de testbank te testen, zou je een functiegenerator met instelbare duty cycle in een transistor- of MOSFET-buffer of audioversterker kunnen voeden om voldoende stroom te krijgen. Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik kan niet met zekerheid zeggen welke fysieke beweging je zult waarnemen van de IPR-klep. ...maar je zult het op de manier aansturen waaraan het gewend is. Meestal worden ze in de vrachtwagen getest.

Als je in plaats daarvan het signaal bij de IPR-klepaansluiting wilt testen - en gezien het feit dat je geen oscilloscoop hebt - zou je het signaal door een weerstand en in je meter kunnen voeden met een condensator over de draden en kijken of de gemeten gelijkspanning ongeveer verandert volgens IPR%. Als de spanning rondspringt, kies dan een grotere condensator.

Als je meter een frequentie-instelling heeft, zou het bevestigen dat je 400Hz van de signaaldraad naar aarde ziet, je een extra mate van vertrouwen geven.

Wat betreft draadkleuren... sommige pigtails hebben schijnbaar willekeurige kleuren en andere hebben dezelfde kleuren. Dat was mijn belangrijkste gedachte. Mijn kleurenblindheid betekent dat ik vaak afhankelijk ben van diagrammen en daadwerkelijke pinposities. Ik kan zeker degenen waarderen (en benijden) die zo'n probleem niet hebben.

Bijgevoegd is Pinpoint Test R voor het testen van de IPR-klep.

Ik zeg niet dat het een elektrisch probleem is. Ik zeg ook niet dat het dat niet is. Wat ik zeg is dat de conclusie dat de IPR-klep een goed signaal krijgt zonder enige verificatie, geen goed plan is. Nogmaals... als het een luchttest doorstaat, is het probleem waarschijnlijk elektrisch. Als de klep een goed signaal krijgt, is het probleem waarschijnlijk mechanisch. Totdat er meer informatie beschikbaar is, is dat het enige dat ik met zekerheid zou willen zeggen.

Hope dit helpt.

Het is vermeldenswaard dat de IPR-klep wordt gevoed met VPWR en het IPR-signaal. Dus... als je meet met een o-scope of meter, zou je beter de signaallijn ten opzichte van aarde kunnen meten.

Attachments

• Like
Reactions: jd4010
#16 ·
De IPR-klep wordt aangestuurd
Ik was je kwijt na "de IPR-klep wordt aangestuurd".

Is dit elektronische spul een beroep of gewoon iets wat je leuk vindt om erbij te doen? Verbazingwekkend wat een slimme mensen we op dit forum hebben! Indrukwekkend @djmaguire

#15 ·
Dus ik probeer een luchttest op deze vrachtwagen te doen, heb perslucht van de werkplaats aangesloten op de ICP-sensorplek, turbo's eraf en dat geldt ook voor de HPOP-cover en beide kleppendeksels, druk het systeem onder druk en er kwam olie uit de turbotoevoerleiding... voor zover ik begrijp zou er geen druk op die kant van het systeem moeten komen, of heb ik het mis? De oliedrukregelaar in de voorklep gecontroleerd en schoongemaakt, maar geen verandering, nog steeds olie door de turbotoevoerleiding... alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

#19 ·
dus ik probeer een luchttest uit te voeren op deze vrachtwagen, heb werkplaatslucht aangesloten op de ICP-sensorplek, turbo's eraf en ook de HPOP-afdekking en beide kleppendeksels, systeem onder druk gezet en er kwam olie uit de turbo-aanvoerleiding... voor zover ik begrijp, zou er geen druk op die kant van het systeem moeten komen, of heb ik het mis? oliedrukregelaar in de voorklep gecontroleerd en schoongemaakt maar geen verandering, nog steeds olie door de turbo-aanvoerleiding... alle hulp zou zeer gewaardeerd worden
Heb je de IPR-klep gesloten? Als je de klep niet sluit, komt er olie uit de HP-kant. Nu dat gezegd hebbende, door het grootste deel van de olie te verwijderen, kan de 100 psi lucht de losse plekken in het HP-systeem vinden zodra je de IPR gesloten activeert. Het zou niet ongebruikelijk zijn dat er wat lucht ontsnapt op goede oliekeerringen vanwege de veel lagere viscositeit van lucht versus olie. Als je de klep meteen sluit, merk je misschien alleen dat er geen of wat olie uit de injector-ontlastpoorten komt. Dit is normaal. Grote oliebewegingen of luchtlekken zijn waar de problemen zullen zijn.

#20 ·
Olie rails volledig afgesloten en alle injector o-ringen en alles wat met de rails te maken had, was in orde, hield 120psi vast gedurende 20+ minuten, ik had een oude, bekende slechte ipr-klep die ik dichtgelast had voor de luchttest en kreeg nog steeds lucht in de turbo feed met rails en alles open (normale systeemopstelling)