De IPR-klep wordt aangestuurd met een 400Hz blokgolf die een zwakke dalende flank heeft. Je kunt het hier zien:
Om het op de testbank te testen, zou je een functiegenerator met instelbare duty cycle in een transistor- of MOSFET-buffer of audioversterker kunnen voeden om voldoende stroom te krijgen. Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik kan niet met zekerheid zeggen welke fysieke beweging je zult waarnemen van de IPR-klep. ...maar je zult het op de manier aansturen waaraan het gewend is. Meestal worden ze in de vrachtwagen getest.
Als je in plaats daarvan het signaal bij de IPR-klepaansluiting wilt testen - en gezien het feit dat je geen oscilloscoop hebt - zou je het signaal door een weerstand en in je meter kunnen voeden met een condensator over de draden en kijken of de gemeten gelijkspanning ongeveer verandert volgens IPR%. Als de spanning rondspringt, kies dan een grotere condensator.
Als je meter een frequentie-instelling heeft, zou het bevestigen dat je 400Hz van de signaaldraad naar aarde ziet, je een extra mate van vertrouwen geven.
Wat betreft draadkleuren... sommige pigtails hebben schijnbaar willekeurige kleuren en andere hebben dezelfde kleuren. Dat was mijn belangrijkste gedachte. Mijn kleurenblindheid betekent dat ik vaak afhankelijk ben van diagrammen en daadwerkelijke pinposities. Ik kan zeker degenen waarderen (en benijden) die zo'n probleem niet hebben.
Bijgevoegd is Pinpoint Test R voor het testen van de IPR-klep.
Ik zeg niet dat het een elektrisch probleem is. Ik zeg ook niet dat het dat niet is. Wat ik zeg is dat de conclusie dat de IPR-klep een goed signaal krijgt zonder enige verificatie, geen goed plan is. Nogmaals... als het een luchttest doorstaat, is het probleem waarschijnlijk elektrisch. Als de klep een goed signaal krijgt, is het probleem waarschijnlijk mechanisch. Totdat er meer informatie beschikbaar is, is dat het enige dat ik met zekerheid zou willen zeggen.
Hope dit helpt.