Ford Powerstroke Diesel Forum banner

TRQ-naafassemblies

8.2K views 25 replies 8 participants last post by  NCFX4  
#1 ·
Ik denk dat het tijd is voor een paar naafassemblages. De mijne hebben een lichte slijtage. Heeft iemand deze van 1A Auto? Ze zijn goed geprijsd, maar er nog nooit van gehoord?

#3 ·
Ja, ik denk dat ik, terwijl ik de naafassemblies doe, de asstofkeerringen kan repareren die al eeuwig kapot zijn. Dus ik denk dat ik naafassemblies, stofkeerringen, vacuümafdichtingen en kruiskoppelingen ga doen. Kunnen jullie nog iets bedenken terwijl ik daar bezig ben? En zijn dit de juiste onderdeelnummers voor de stofkeerringen, BRS-170 of Spicer 2014835? En voor de vacuümafdichting Timken 710685?

#12 ·
Hmmm...kan geen info vinden over TRQ-naven. Heb je het internet gecheckt voor info over Timken-naven? Ik wed dat je meer vindt dan voor TRQ, en dat zou je moeten vertellen wat je moet weten.

-jokester

#13 ·
Ja, dat is waar. Het lijkt er dus op dat het onderdeelnummer voor de buitenste stofafdichting AC3Z 1S175 A is en voor de vacuümafdichting denk ik dat ik gewoon de revisieset voor de voorste fusee koop, onderdeelnummer 5C3Z 3254 B. Zijn Spicer kruiskoppelingen oké of is er iets beters?

#14 ·
Ik zeg niet dat TRQ-naven SLECHT zijn... Ik heb er geen ervaring mee. Ik zeg alleen dat Timken al een tijdje bestaat en vrij bekend en betrouwbaar is voor dezelfde prijs!

#15 ·
De mijne waren niet slecht, maar ik heb ze toch vervangen terwijl ik alles uit elkaar had voor de kruiskoppelingen. Ik gebruik graag het allerbeste dat ik me kan veroorloven als ik zoiets doe, dus ik koos voor de Timkens. Het is een behoorlijke klus, dus ik wil het gewoon niet nog een keer hoeven doen omdat ik een goedkoop S#!+ onderdeel heb gebruikt.

#16 ·
Heb dit net gedaan. Ik ben aan het zoeken. Parts Geek heeft Timkens voor 218 dollar. Geen levenslange garantie. De tapeindset was nog eens 30-40 dollar.

Timken 3 jaar of welke garantie dan ook als geld het probleem is. Zo niet, dan voegt 1aauto levenslang toe.

#17 ·
Dus nadat ik de naafassemblages van de assen heb getrokken, zouden ze er correct uit moeten glijden? Dan kan ik de kruiskoppelingen, de vacuümafdichting en de stofafdichtingen vervangen, correct? Ik dacht dat er een handleiding was, maar ik kan hem niet vinden.

#18 ·
So after I pull the hub assemblies off the axles should slide out correct? Then I can change the u joints, vacuum seal and dust seals correct? I thought thee was a write up but I can't seem to find it.
Dus nadat ik de naafassemblages van de assen heb getrokken, zouden ze eruit moeten glijden, correct? Dan kan ik de kruiskoppelingen, de vacuümafdichting en de stofafdichtingen vervangen, correct? Ik dacht dat er een handleiding was, maar ik kan hem niet vinden.

Als je de vergrendelingsnaaf, de C-clip en vervolgens de naaf zelf eruit trekt, kun je de as eruit trekken met de persafdichting en zou hij er zo uit moeten trekken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#20 ·
Laat het me weten als je hulp nodig hebt. De grootste pijn is het verwijderen van de externe borgring. Ik moest uiteindelijk een borgveertang kopen van Napa. Als je een goedkoop HF-paar hebt, kun je waarschijnlijk beter de 20 dollar bij NAPA uitgeven en een set kopen die werkt.

Eenmaal verwijderd, gebruikte ik een 3-klauwtrekker om te beginnen met het verwijderen van de naaf. Zodra er spanning op stond, bleef ik de naafassemblage met een rubberen hamer slaan en vervolgens spanning op de trekker zetten. Na ongeveer 5 minuten liet de zuiging los en sprong de assemblage ongeveer een centimeter naar buiten, waardoor ik hem eruit kon schuiven.

Vergeet niet om vooraf de 4 moeren aan de achterkant te verwijderen die de naafassemblage aan de fusee bevestigen. Ik wil zeggen dat het een 21 of 22 mm moer is, maar eerlijk gezegd kan ik het me niet herinneren.

#22 ·
Bedankt voor de tips Boudah. Heb je die van jou naar een winkel gebracht en de nieuwe afdichting erin laten persen of heb je de OTC-tool gekocht?
Amazon is je vriend. De as moet vóór de afdichting worden geïnstalleerd, dus je hebt de tool nodig

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#26 ·
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden Timkens geïnstalleerd nadat ik besloot de knoop door te hakken en de 'beste' te kopen. Ik was meer dan een beetje teleurgesteld toen de naaf in ongeveer 2 weken roestte en er verschrikkelijk uitzag. Na een beetje onderzoek kwam ik erachter dat ze ook in China worden gemaakt. Heb er maar ongeveer 20.000 km op zitten, dus ik duim.