Ford Powerstroke Diesel Forum banner
Status
Not open for further replies.

Torque PRO APP precies welke PID's??

2 reading
200K views 107 replies 36 participants last post by  romdos  
#1 ·
Oké, ik heb de app, haal morgen mijn adapter op voor het postkantoor en ga dinsdag naar een vrachtwagen kijken.

Ik heb hier en op het web ongeveer 2 uur gezocht.
En niemand vermeldt precies welke PID's ze gebruiken, en er zijn talloze PID's voor hetzelfde (bijv. verschillende koelvloeistof-PID's en ongeveer 5 verschillende brandstofdruk-PID's) Ik neem aan dat dit voor de verschillende voertuigen is. Het lijkt erop dat iedereen gewoon een andere laadt totdat het werkt, maar ze zeggen nooit welke ze uiteindelijk hebben geladen... ((mijn ergernis van forums...))

En natuurlijk hebben alle screenshots die ze laten zien aangepaste titels...

Ik wil een vrij exacte lijst van welke PID's werken op de 6.0l. en welke PID's ik moet installeren voor de proefrit. Ik heb de 3 FICM-PID's en heb één (1) bericht gevonden waarin staat welke motorolietemperatuur-PID voor de 6.0 moet worden geladen.
Tot nu toe heb ik
alle drie FICM's,
motorolietemperatuur----NIET motorolietemperatuur___
HPOP
FAN rpm
misvuur aantal
boost

Save
#2 ·
Als ik kon... zou ik dit graag weer tot leven wekken, want ik heb dezelfde vraag

Save
#3 ·
Ja, ik kom over een maand thuis bij mijn 6.0 die ik al 6 maanden niet heb kunnen rijden en wil weten wat ik moet doen om de juiste PID's te krijgen.

Save
#4 ·
Stappen om de Ford-specifieke PID's te ontgrendelen:

Open Torque

Eenmaal op het hoofdscherm, kies "Instellingen"

Scroll naar beneden naar "Extra PID's/Sensoren beheren"

Selecteer "Voorgedefinieerde set toevoegen"

Selecteer uw eerste optie "Ford (Incl Powerstroke)"

Bam. Elke PID specifiek voor onze trucks.

Ik heb dat uit een andere thread gekopieerd

Ik heb er een paar op mijn scherm die ik bewaak en die goed werkten tijdens het testen van de truck die ik kocht:

Snelheid (GPS)
Injectiecontrole Druk
Motorbelasting
VGT Duty Cycle
Transmissievloeistoftemperatuur (Methode 2)
Inlaatluchttemperatuur
FICM Hoofdstroom
Motorolietemperatuur
Motorkoelvloeistoftemperatuur
Motorbelasting
Injector Pulsbreedte
IPR % Injectiedrukregelaar Duty Cycle
Batterijspanning
Turbo Boost

Sommige mensen gebruiken ook uitlaatgas tegendruk en inlaatspruitstukdruk. Dit zijn de PID's die in de lijst staan ​​wanneer u een display toevoegt.

Hier is hoe ik ze op mijn scherm heb georganiseerd - ik hoop dat dit helpt

Save
#6 ·
Stappen om de Ford-specifieke PID's te ontgrendelen:

Open Torque

Eenmaal op het hoofdscherm, kies "Instellingen"

Scroll naar beneden naar "Extra PID's/Sensoren beheren"

Selecteer "Voorgedefinieerde set toevoegen"

Selecteer uw eerste optie "Ford (Incl Powerstroke)"

Bam. Elke PID specifiek voor onze trucks.

Ik heb dat uit een andere thread gekopieerd

Ik heb er een paar op mijn scherm die ik bewaak en die goed werkten tijdens het testen van de truck die ik kocht:

Snelheid (GPS)
Injectie Control Pressure
Motorbelasting
VGT Duty Cylce
Transmissievloeistof Temp (Methode 2)
Inlaatluchttemperatuur
FICM Hoofdstroom
Motorolietemperatuur
Motorkoelvloeistoftemperatuur
Motorbelasting
Injector Pulse Width
IPR % Injectordrukregelaar Duty Cycle
Batterijspanning
Turbo Boost

Sommige mensen gebruiken ook uitlaatgas tegendruk en inlaatspruitstukdruk. Dit zijn de PID's die in de lijst staan ​​wanneer u een display toevoegt.

Hier is hoe ik ze op mijn scherm heb georganiseerd - Ik hoop dat dit helpt

Image
HEEL ERG BEDANKT, ha, ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je opstelling tot in de puntjes heb gekopieerd

Save
#80 · (Edited)
UPDATE:
De bovenstaande citaten zijn niet helemaal correct, althans niet meer. Ik heb eerder in deze thread vermeld dat ik dacht dat het MOGELIJK was om EGT en brandstofdruk in Torque weer te geven en ik heb het nu eindelijk voor mezelf bewezen. Het is echter specifiek voor één OBDII-adapterfabrikant. PLX is de enige fabrikant waarvan ik weet dat hij de apparaten ervoor heeft.

Je hebt de PLX Kiwi2 BT (of wifi) adapter nodig, de bijbehorende iMFD adapter en de sensoren en modules voor EGT en brandstofdruk. Het kostte me iets meer dan $ 300 verzonden, maar dat is nog steeds aanzienlijk minder dan de CTS2-monitor alleen.

De iMFD-adapter wordt niet getoond in deze foto, maar dat is alles wat er ontbreekt.

De daadwerkelijke sensoren worden net als voor elk ander systeem geïnstalleerd, dus ik zal daar niet op ingaan. Er zijn genoeg bronnen voor die installaties. Het grootste verschil is dat de sensoruitgangen vervolgens worden gerouteerd naar de geleverde moduleboxen en aan elkaar worden gekoppeld (tot 32 ervan:yikes:) waarbij de eerste in de lijn is aangesloten op de iMFD adapter die is aangesloten op de Kiwi2. De modules vereisen een 12v voedingsbron die ik heb bereikt met een add-a-circuit en een zekering van 5 ampère om beide moduleboxen die ik heb geïnstalleerd van stroom te voorzien.

Ik heb het na die foto een beetje opgeruimd. De zwarte doos aan de onderkant is een omvormer die ik al had gemonteerd en alles zit in mijn kleine console-uitbreiding die ik heb gebouwd voor mijn tablet.

(oude foto, voorafgaand aan deze installatie)

De bedrading voor de sensoren en modules wordt vrij goed uitgelegd in de instructies en is vrij eenvoudig, dus ik zal dat ook niet in detail bespreken.

Als het eenmaal is aangesloten en je de Kiwi2 hebt gekoppeld, voeg je de meters toe, net zoals je de native meters zou toevoegen, behalve dat ze in de PID-lijst als volgt worden weergegeven:

Je zou moeten zien dat er 2 brandstofdruk-PID's worden weergegeven. De module kan nog een druksensor toevoegen. Ik ben van plan er nog een te nemen en deze in de oliedruk van de motor of mogelijk de koelvloeistofdruk te plaatsen.

Dit is wat je krijgt:

Ik moet opmerken dat de PID-updates die ik van de Kiwi2 krijg niet zo snel zijn als met mijn Scantool.net-adapter, die in feite realtime is. Met de Kiwi2 is het meer 1,5 tot 2 seconden intervallen. Nog steeds acceptabel voor mij, maar misschien niet voor iedereen. Ik heb ook een paar keer een klein gearceerd bericht op het scherm gekregen met de tekst "Foutieve OBDII-adapter", hoewel ik geen problemen heb gezien, behalve één keer. Ik verloor één keer EOT, maar het opnieuw opstarten van de app loste het probleem op. Ik zal waarschijnlijk contact opnemen met PLX en/of Torque (Ian) om hier meer over te weten te komen als het doorgaat. Het enige andere probleem dat ik met deze setup heb, is dat de Kiwi2 zichzelf na een paar minuten uitschakelt en je hem handmatig moet inschakelen de volgende keer dat je de truck start. Mijn Scantool.net-adapter is automatisch.

Kiwi2 BT-adapter (ook verkrijgbaar in wifi):
http://www.plxdevices.com/Kiwi-2-OBD2-Wireless-Bluetooth-Diagnostic-Scanner-p/897346002573.htm

iMFD-adapter:
http://www.plxdevices.com/Kiwi-2-Wireless-Auto-Aftermarket-Diagnostic-Scan-p/897346002399.htm

EGT-sensor/module:
http://www.plxdevices.com/EGT-Exhaust-Gas-Thermo-Temperature-Probe-Sensor-p/897346002184.htm

Druksensor/module voor vloeistof:
http://www.plxdevices.com/Fluid-Oil-Fuel-Pressure-Sensor-Module-p/897346002382.htm

Vacuüm/Boost-sensormodule: (toekomstige installatie?)
http://www.plxdevices.com/Vacuum-Boost-Pressure-Gauge-Sensor-Module-p/897346002191.htm

Save
#7 ·
Geweldig stuk @thebierguy. Ik heb de Torque-app gekocht en ben afgelopen weekend gedoken en heb een geweldige deal gekregen voor een 2006 F350 Lariat, ben dol op de truck, maar wilde geen $650 uitgeven aan de Edge CTS-monitor, terwijl ik een ongebruikte Android-telefoon heb die stof staat te verzamelen en waar ik een oplader op kan aansluiten en die als mijn bewakingssysteem kan gebruiken.

Dat roept een vraag op: in wezen kun je een Bluetooth OBDII-adapter kopen en de Torque-app kopen en dat komt dicht in de buurt van wat Edge CTS doet, toch? Afgezien van het tunen van je truck, zal het dezelfde informatie weergeven. Denk ik goed na?

#8 ·
Dat roept een vraag op, in wezen kun je een bluetooth OBDII-adapter kopen en de tourqe-app kopen en dat komt dicht in de buurt van wat edge CTS doet, toch? Afgezien van het tunen van je truck, zal het dezelfde informatie weergeven. Denk ik goed?
Ja en nee, met Torque kun je de brandstofdruk of EGT niet controleren.

verzonden vanaf mijn Samsung S4

Save
#12 ·
Kan de Torque-app de oliedruk bewaken? Alleen de normale oliedruk, niet de hogedruk-olie.
Nee. Hij kan alleen monitoren wat de ECM monitort. De ECM leest geen normale oliedruk. De meter op het cluster is weinig meer dan een idiotenlampje, het geeft geen enkele accurate druklezing, alleen dat er minstens 5 psi is, of zoiets. Ik herinner me het exacte "schakel"-punt niet.

Als je de werkelijke oliedruk wilt kunnen aflezen, zul je een zender en een standaard analoge meter of de CTS of Livewire TS moeten installeren.

• Helpful
Reactions: BigLou67
Save
#13 ·
Heeft iemand anders problemen met de boostmeter die maar tot 21 aangeeft en dan gek wordt? Ik heb de max ingesteld op 40.
Mijne doet hetzelfde, gaat naar 21 en begint het dan als vacuüm in plaats van boost te rapporteren. Mij is ooit verteld dat het kwam omdat ik de limieten verkeerd had ingesteld. Toen heb ik gedaan wat jij deed en de limieten veel hoger gezet en nog steeds geen verandering op het display.

Save
#14 ·
De boostmeter is gerepareerd. Zorg ervoor dat je de nieuwste update op de app hebt, verwijder dan de oude boostmeter en hernoem de "Ford Specific Boost" die nu in onze Ford Extended PID-set staat, die wordt weergegeven met een meternaam van MAP, naar "Boost" en gebruik deze in plaats daarvan. Sommige mensen zullen de naam MAP prima vinden, ieder z'n eigen, maar de nieuwe doet niet de rare Boost naar Vacuum terug naar Boost flipflop onder vol boost zoals de andere.

#17 ·
Ik heb een OBD-II-naar-Bluetooth-adapter van Scan Tool.net gebruikt, die met behoorlijke software werd geleverd, maar niets dat te vergelijken is met Autoenginuity Software.

ScanTool heeft nu een kleinere eenheid die stroom detecteert en zichzelf uitschakelt.

Mijn huidige "dongle" wordt uitgeschakeld door een instelling in de TOURQE-APP.

#18 ·
Gebruiken jullie dit? Wat vinden jullie ervan? Ik ben benieuwd naar deze opstelling van minder dan $20 om wat dingen te monitoren.

Save
#19 ·
Ik ben er helemaal weg van!

Save
#20 ·
Dus welke bluetooth obd2 heb je gekregen?

Save
#21 ·
Ik vind de app nog steeds erg leuk en voor de prijs is hij erg goed. Hij komt in de buurt van mijn SCT X4 en is naar mijn mening veel gemakkelijker te gebruiken als digitale meter.

Ik gebruik dit ODB2-apparaat:

Werkt prima, enige nadeel is dat hij wat groot is en niet goed werkt in mijn andere voertuigen, maar in de Excursion is dat geen probleem omdat er zoveel ruimte rond het stuurwiel is.

• Like
Reactions: 6.0FX4
Save
#23 ·
Deze heb ik. ScanTool.net LLC - OBDLink MX Bluetooth Scan Tool | OBD Adapter - ScanTool.net Het is duur, maar het is de meest compatibele, kleinste en snelste (althans op het moment dat ik het kocht). Het was toen ook een stuk goedkoper, ik denk zo'n 89 dollar. Weet het niet zeker. Het lijkt erop dat ze op het punt staan een wifi-versie te introduceren, die naar ik aanneem best wel gaaf zal zijn.

Save
#24 ·
Save
#27 ·
Dit ziet er geweldig uit. Ga dit gebruiken om de boost in de Fusion te monitoren

Save
#30 ·
Save
#29 ·
Dus ik heb dit ding, en ik kan de trans temp of EOT niet lezen.......

Save
#32 ·
Er zijn zoveel dingen om op te letten bij de 6.0. De belangrijkste is de FICM-spanning, die 48 moet zijn. De mijne schommelde tussen 47,5 en 48,5. Ook olie- en koelvloeistoftemperaturen zijn essentieel. Je wilt dat ze binnen een delta van 15 graden liggen. Als het meer wordt dan dat, is er een zeer goede kans dat de oliekoeler verstopt is. Toen ik mijn 03 Ex mee naar huis nam, was de olie al 25 graden warmer, gewoon door op de snelweg te rijden. Ik heb mijn EGR verwijderd, de koeler vervangen, een koelvloeistoffilter geïnstalleerd en het koelsysteem een miljoen keer gespoeld, mijn delta's waren perfect. Zelden meer dan 10 graden, zelfs niet bij het trekken van mijn caravan.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.