Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Moet u een 6.4 met een hoge kilometerstand kopen?

53K views 26 replies 19 participants last post by  kingle  
#1 · (Edited)
Ok.... Ik zie deze post hier vaak, "Moet ik deze 6.4 kopen? Hij heeft 19x,xxx mijl en kost $xx,xxx dollar. Vrachtwagen ziet er goed uit en rijdt geweldig. Had hem laten controleren door een monteur en die zei dat het een goede deal was. Moet ik hem kopen?"

Omdat vrachtwagens met zo'n hoge kilometerstand vrijwel geen garantie hebben, dacht ik dat ik mijn cijfers voor de goede orde zou plaatsen. Ik plaats mijn cijfers ter overweging.

De vrachtwagen

12.000 betaald voor de vrachtwagen

279,00 onmiddellijke vervanging van alle vloeistoffen en filters.
1400,00 schatting om lekkage in de linker onderkant van de radiator te repareren (in plaats daarvan gebruikte ik een lange pons om de krimp in dat gebied van de radiator opnieuw te sluiten, waardoor de lekkage werd vertraagd tot een paar druppels koelvloeistof per dag)
70,00 onderste intercooler slang
270,00 schatting van de dealer om de airbag-regeleenheid te vervangen toen deze kapot ging. (niet gerepareerd omdat ik mijn veiligheidsgordel draag.)
260,00 vervanging van de multiriemspanner.
8900,00 nieuwe shortblock-motor geĂŻnstalleerd toen bleek dat het piepen waarvan werd gedacht dat het de riemspanner was, een slechte rollerklep was die de nokkenas opvrat.
Vreemd genoeg stopte de radiator na de installatie van de nieuwe motor volledig met lekken, kijk eens.....
100,00 kosten om de lokale dealer de vrachtwagen te laten controleren om alles te controleren nadat ik ontdekte dat drie bouten van de bell housing en de twee achterste hoofdtandwielmontagebouten blijkbaar nooit waren aangedraaid toen de nieuwe shortblock werd geĂŻnstalleerd.
1160,00 + mijn arbeid. kosten van tuner en delete nadat ik ontdekte dat het dpf-systeem binnen 2 weken na de installatie van de nieuwe motor ongeveer 3 liter brandstof in mijn carter had gedumpt.
100,00 onmiddellijke olieverversing.
650,00 nieuwe kogelgewrichten vorige week geĂŻnstalleerd.
35,00 vervang de stationair draaiende katrol voor de multiriem (andere katrol)

$23.275 uitgegeven of verschuldigd sinds januari. Ik weet vrij zeker dat ik een vrachtwagen met minder kilometers en garantie voor bijna dit bedrag had kunnen vinden. Als ik de reparaties financieel niet (nauwelijks) had kunnen uitvoeren, zou ik nu in een echte hachelijke situatie zitten. Oh, en ik heb plotseling het mysterieuze verdwijnende koelvloeistofprobleem en de brandstofkoelpomp is overleden. Ik ga de koelvloeistofstroom naar de egr-koeler blokkeren en kijken of dat het oplost. Anders moeten de tuner en de pijp eraf en gaat hij terug naar de dealer. Ik heb de monteur naar de brandstofkoelpomp gevraagd en hij zegt: maak je geen zorgen. We zullen zien.

Deze post is niet bedoeld om iemand te ontmoedigen, maar om mensen eraan te herinneren dat het soms beter is om meer uit te geven, tenzij je het je kunt veroorloven om dat verliezende loterijticket van onverwachte kosten te hebben.

Trouwens, vorige week heb ik 10.000 mijl met mijn vrachtwagen gereden.

Getyped met mijn duimen vanuit mijn Autoguide-app.

#2 ·
Ik vond mijn King Ranch 6.4 met 162K voor 23900. Het enige dat ik heb uitgegeven, is brandstof en onderhoud, afgezien van mijn gekozen mods voor verwijderen en afstemmen, ik heb er nu 167k op zitten en ik ben er dol op en voor het geld heb ik een zeer goed onderhouden King Ranch gekregen.

#4 ·
Het plaatsen van je kilometerstand toen je hem kocht, zou John waarschijnlijk helpen. Klinkt alsof je een vreselijke truck hebt gekregen. Ik heb op meerdere forums nog niemand gehoord die zo'n exploderende truck als de jouwe heeft gekocht. Ik wil niet overkomen als een eikel of zo, gewoon pech denk ik.

Ik heb ook mijn 2008 (Job 2) F250 KR gekocht voor $28k met 59k mijl erop. Tuner, DPF/DoC delete, Intake EGR delete toegevoegd. Het enige probleem dat ik heb gehad in 13k mijl waren lekkende radiatorslangen die zijn vervangen door het nieuwe dubbele O-ring ontwerp.
Ik heb hem gekocht met 185.000 mijl erop. Bij 59k is de jouwe goed omdat je nog 41.000 mijl fabrieksgarantie hebt en de optie om deze met nog eens 100k te verlengen. Ik richt me echt op degenen die kijken naar trucks die volledig buiten de garantie vallen en niet in aanmerking komen voor een aftermarket garantie. Ik heb hier de laatste tijd een paar van dat type berichten gezien. Waar ik op doel is dat als je wat geld op de bank hebt, je dan moet gaan voor de besparingen van een truck met een hogere kilometerstand. Als je van salaris tot salaris leeft, geef dan het extra geld uit om een truck met een lagere kilometerstand onder garantie te kopen.

Getyped met mijn duimen vanuit mijn Autoguide-app.

#5 ·
Ik begrijp het helemaal, John. En zoals ik al zei, ik probeer gewoon wat achtergrondinformatie te krijgen. Ik denk dat deze 6.4's geweldige trucks zijn, maar ze vereisen wel wat overweging. Mijn huisgenoot heeft een 7.3 (met 490k mijl) en hij loopt als een kampioen, maar hij vertelt me dagelijks hoe jaloers hij is op mijn interieur. Ook is het vergelijken van 7.3 met 6.0 met 6.4 als het vergelijken van appels met sinaasappels met grapefruits. Ze lijken op elkaar, maar zijn gewoon niet hetzelfde. Ik denk dat de 6.4 veel beter loopt zonder de EPA-troep, en als hij 230 pk/500 tq zou hebben zoals de 7.3's, zou hij ook eeuwig meegaan! Maar ik denk dat de meeste (en ik benadruk de meeste) mensen die problemen hebben met de truck, degenen zijn die hem opvoeren (en daar ben ik zeker jaloers op... Ben al aan het sparen voor een nieuwe versnellingsbak). Ik heb ook een collega met een 6.0 die al sinds dag één sterk loopt. En die van hem heeft 307k mijl. Zoals ik al zei, ik denk dat het hit or miss is en helaas is het meer hit in high mileage 6.4's die volledig origineel zijn en nog steeds de DPF en EGR hebben. Zonder die en op stock vermogen zou je deze kunnen kopen zoals mensen 7.3's kopen en verwachten dat ze een miljoen mijl meegaan.

#6 ·
HĂ©, ik ben nieuw op deze site, maar ik wil even mijn mening geven. Ik heb een 08 6.4 met 220.000+ mijl. Ik kocht hem met 180.000 op de teller. Loopt als nieuw, geen problemen sinds ik hem heb gekocht. Was helemaal origineel toen ik hem kreeg. Countryaggie had een goed punt, het is echt hit or miss. Ik heb ook een 2000 7.3 met 450.000 mijl en hij is nog steeds zo snel en sterk als de dag dat ik hem nieuw kocht.

#7 ·
Ik kreeg de mijne met 185.000 km voor 24.000 euro, inclusief financieringskosten. Meestal heb ik andere bedoelingen als ik een auto of vrachtwagen koop. Ik begin met het zoeken naar de belangrijkste dingen die ik wil en nodig heb, al de rest kan worden toegevoegd of aangepast. Het is een jaar geleden dat ik hem kocht, helemaal standaard en als een kampioen rijdend, na 13 maanden en bijna 200.000 km nog geen problemen gehad, behalve dat de airco het niet goed doet. Ik had waarschijnlijk een paar aircosystemen in de vrachtwagen kunnen zetten voor wat ik erin heb geĂŻnvesteerd, maar het zou lang niet zo leuk zijn of zoveel bekijks trekken. Blijf bij het onderhoud en MEESTAL komt het goed.

#8 ·
Ik heb 17.000 dollar voor de mijne betaald en hij had er 140.000 op staan. Het enige wat ik heb gedaan, is de riemspanner vervangen. Ik heb er nu 198.000 op staan, ik denk dat ik geluk heb gehad.

#9 ·
Sorry dat ik het oude draadje weer opstart, maar ik wil graag wat input. Ik heb een 06 6.0 met 186k erop en hij loopt geweldig. Maar ik zoek een crew cab en ik heb een 08 gevonden voor 14k met 240k mijl. Ziet er schoon uit, heeft gewoon veel gereden. Iemand input van jullie met de 6.4 nu?

#10 ·
sorry om de oude thread te starten, maar wil graag wat input. ik heb een 06 6.0 met 186k erop en hij loopt geweldig. maar op zoek naar een crew cab en ik vond een 08 voor 14k met 240k mijl. ziet er schoon uit, heeft gewoon veel gereden. enige input van jullie met de 6.4 nu?
Is hij 100% origineel? De EGR en DPF zijn killers op deze trucks. Ik zou voorzichtig zijn met een standaard truck met zoveel kilometers. Maar dat is slechts mijn mening.

Verzonden vanaf AutoGuide.com App

#11 ·
Ja, het is 100% origineel. Ik heb gelezen over enkele van de problemen, maar ik heb ook een aantal geweldige dingen over de truck gelezen. Ik dacht dat ik voor de prijs een paar duizend dollar in de truck kon steken waar iedereen met de 6.4 problemen mee had, en het zou een geweldige truck kunnen zijn. Maar nogmaals, ik ben niet erg bekend met de 6.4. Bedankt voor je input en reactie

#12 ·
Doorzoek mijn berichten om de MOGELIJKE gevolgen te zien van het kopen van een 6.4 met een hoge kilometerstand. De mijne kostte me 12.000, maar toen ik de vervangende motor plus de afstelling/verwijdering meerekende, gaf ik uiteindelijk 22.000 uit. Als ik in het begin zoveel had uitgegeven, had ik een mooiere truck gekregen die mogelijk garantie had gehad. Ik zeg niet dat deze truck zal falen, maar die vele kilometers met een dpf kunnen een killer zijn als de vorige eigenaar de truck niet OVERmatig heeft onderhouden (de mijne was een vlootwagen die onberispelijk werd onderhouden en toch problemen had), dan zal brandstofverdunning zeker zijn tol hebben geëist.
14.000 lijkt veel voor een truck met zoveel kilometers. Als je er graag een wilt kopen voor zoveel, dan verkoop ik je de mijne. 2008 met 225.000 mijl. Nieuw shortblock geĂŻnstalleerd afgelopen maart bij 194.000 vanwege een klepstoterstoring. Was afgesteld en verwijderd sinds de installatie van de nieuwe motor. Olie ververst om de 5.000 sinds de motorwissel.

#13 ·
De vrachtwagen is uiteindelijk verkocht. Bedankt voor de input en hulp. Ik was op zoek naar een inruil en een nieuwe lening, maar ik moet wachten tot mijn vrachtwagen verkocht is. Ik zal zeker naar je berichten over de 6.4 kijken, want dat is misschien wat ik ga doen.

#14 ·
Ik heb mijn 08 F350 twee jaar geleden gekocht met 113k erop. Bij 111k had een dealer de motor gereviseerd vanwege gebrek aan olieverversingen en de lagers weggespoeld. Binnen een week na aankoop heb ik de dpf en dergelijke verwijderd. Twee maanden geleden viel de egr eraf. Ik zit nu op 131k. Afgezien van de gebruikelijke HVAC-geluiden en de bestuurdersstoelverwarming die het gewoon niet meer doet, is het een solide truck. Ik heb net in februari een rondreis van 5.000 km naar Californië gemaakt met mijn 48 voet lange speelgoedaanhanger zonder problemen.

Ik heb ergens een koelvloeistoflek dat de afgelopen week de kop heeft opgestoken. Ik heb geen tijd gehad om hem in de garage te krijgen om het op te sporen. Ik hoop dat het een slangklem is.

mac 'zolang de problemen kleine dingen zijn, vind ik dat prima' gyvr

#16 ·
Ik kocht mijn '10 van een dealer in Houston in maart van dit jaar met 122K erop voor $26500. Ik vond hem op Ebay en omdat ik in Alberta woonde, moest ik hem ongezien kopen. Deze truck was zo goed als perfect, nergens een krasje en leek meer op 22K mijl. Ik bracht hem naar de dichtstbijzijnde Ford-dealer nadat ik naar beneden was gevlogen om hem terug te rijden. Alle vloeistoffen laten vervangen, motor, versnellingsbak, radiator, differentiëlen en tussenbak. Ze zeiden dat het waarschijnlijk een goede was, omdat ze GEEN gegevens hadden van een garantieprobleem. De truck heeft de afgelopen 11.000 mijl sinds ik hem heb probleemloos gelopen, maar hij heeft een koelvloeistoflek ontwikkeld, maar slechts af en toe, en er zal misschien een ounce vloeistof op de grond liggen als ik hem ergens 10-15 minuten laat draaien, maar slechts af en toe... niet zeker wat dat is. Ik heb gisteren net de DPF en CAT verwijderd met een Spartan-tuner en een enkele tip en wat een ENORM verschil in brandstofverbruik!! Direct 4 MPG gestegen volgens de leugendetector, die blijkbaar vrij consistent 1,2 MPG afwijkt. Ik reed 300 mijl enkele reis om de verwijdering te laten doen, mede omdat ik het brandstofverbruik daar en terug wilde controleren. Ik ben erg blij met deze rig en ik ben van plan hem nog vele jaren te houden, aangezien het de mooiste truck is die ik heb en waarschijnlijk ooit zal bezitten.

#25 ·
De vrachtwagen heeft de afgelopen 11000 mijl, sinds ik hem bezit, feilloos gelopen, maar er is een koelvloeistoflek ontstaan, maar slechts af en toe, en er zal misschien een ounce vloeistof op de grond liggen als ik hem 10-15 minuten ergens laat draaien, maar slechts af en toe... weet niet zeker wat dat is.
Als je de onderste radiatorslangen nog niet hebt vervangen, zou ik daar beginnen. Ze zijn vrij eenvoudig zelf te vervangen, gebruik gewoon een beetje een vreemde klem om ze erop te houden.

Ik heb de mijne bij Amazon gekocht voor 1/3 van wat de dealer wilde.

Wat mijn vrachtwagen betreft, ik heb de vrachtwagen en mijn speelgoedaanhanger net ingeruild voor een grote camper. Ik heb geprobeerd hem te verkopen, voor minder dan wat jullie betalen voor ongewijzigde vrachtwagens, geen reactie. Heb wel een goede inruil gedaan, dus het is gelukt.

mac 'Camper is nog steeds een Ford...gewoon een v-10' gyvr

#18 ·
Ik heb gewist voordat mijn garantie afliep en wou dat ik het nog eerder had gedaan. Vooral omdat ik van plan ben deze vrachtwagen te houden tot hij kapot gaat

#20 ·
Ik heb het verwijderd voordat mijn garantie afliep en wou dat ik het nog eerder had gedaan. Vooral omdat ik van plan ben deze truck te houden tot hij sterft
Dat ben ik ook van plan. Ik vind de 6.4 leuk en heb me ingelezen over wat ik met de truck kan doen. Ik wil er geen hot rod van maken, maar hem gebruiken als werkpaard en om te slepen.

Ik wil een DPF-R-delete met uitsparing doen. EGR-blokplaten en dan een AirDog II-systeem voor de truck zodra ik hem heb.

Dan werk ik me een weg voor een aantal van de andere mods.

#21 ·
Ik wou dat ik deze forums had gelezen of bestudeerd voordat ik de mijne kocht! Als het standaard is en je niet zeker bent van het onderhoud, laat dan het roetfilter vervangen of verwijderen, laat de EGR vervangen of verwijderen. Relatief goedkoop in vergelijking met de catastrofale storing die ik heb gehad. Alles was in orde, ik dacht dat ik de koning te rijk was in mijn nieuwe auto. Nou, $8.900 later aan reparaties zit ik nog steeds in een huurauto.

#23 ·
Ik kocht in juni een 08 F350 CCLB SRW 4x4 Lariat met alle opties behalve NAV, achteruitrijcamera en programmeerbare stoelen voor $19k met 195k. Ik zag hem op eBay, maar hij werd niet verkocht, dus nam ik contact op met de verkoper en regelde een deal als het bleek te zijn wat hij zei dat het was. Ik heb hem heel goed bekeken en er flink mee gereden toen ik hem bekeek...op de snelweg! Ik heb een heleboel vragen gesteld en al zijn info ondersteund met carfax en een OASIS.

Het enige dat ik tot nu toe heb gedaan is: onderste radiator slang, olieverversing (die ik vervolgens een monster naar BlackStone stuurde...en kreeg te horen dat de motor er erg gezond uitzag en mogelijk een 6.4 afwijking!!) en brandstoffilters. Ik rijd er elke dag mee! Ik zit nu bijna op 200k...

#24 ·
Goh, ik heb de mijne 2 jaar geleden gekocht met 72.000 mijl, ik heb er nu 135.000. Bij aankoop ging de HPFP kapot en werd gelukkig onder Ford-garantie vervangen. Sindsdien heb ik een H&S mini met DPF-verwijdering geĂŻnstalleerd. Heb geen problemen gehad en ik beheers mezelf om niet te laten zien wat ze echt kan, vanwege de programmeur. Ik heb serieus overwogen om te verkopen, omdat ik altijd benzine heb gehad en de mijlen nu op 135.000 staan. Ik maak me veel zorgen, want ik wil mijn huis niet opnieuw financieren voor een andere motor.

#27 ·
Ik weet dat deze post oud is, maar ik ben echt op zoek naar advies.. Ik denk erover om een '08 F350 te kopen met 189.600 mijl op de teller voor $18.000. Ik vraag me af of dit een goed idee is... Mijn '06 F350 motor viel uit 8 maanden nadat ik hem kocht, dus ik wil voorzichtig zijn met deze aankoop en wat advies krijgen.

Kenmerken van '08 F350:
-Kop- en tapeinden gedaan bij 155.000 mijl (ARP-tapeinden)
-Egr/dpf verwijderd (emissiesysteem verwijderd)
-h+s mini maxx tuner
-6" technische lift (gedaan bij 125.000 mijl)
-King schokdempers en fox racing schokdempers achter met airbags
-Verbeterd koelsysteem
-Nieuwe brandstofleidingen
-Nieuwe kogelgewrichten voor
-Nieuwe 37" banden
-Brandstof velgen
-Gehele onderstel gecoat
-De hele truck is geverfd in steenslagbescherming met een laag verf om af te dichten.
-Custom straight pipe uitlaat

Dit ding ziet er perfect uit. Helemaal geen roest. Loopt soepel en klinkt geweldig.

Ik ben behoorlijk bezorgd over de kilometerstand en de betrouwbaarheidsproblemen met 6.4L motoren... Is er iemand die meer dan 300.000 mijl haalt met deze trucks met alle vermelde betrouwbaarheidsverbeteringen? Denk je dat het een goed idee is?

Attachments