Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Rev X vs. AR9100

10K views 24 replies 11 participants last post by  jimmyv13  
#1 ·
Dus, ik heb net de complete thread op TheDieselGarage gelezen over dit probleem, voornamelijk van Harry op die site, ik kon daar niet posten, maar vroeg me af of jullie me iets over dit probleem konden vertellen. Ik heb een 07 f350 6.0 en heb wat sticom problemen, heb nog nooit een additief gebruikt en ben verslaafd aan het verversen van de olie om de 5000 mijl. Ik denk erover om AR2300 te gebruiken voor de laatste 500 mijl van deze verversing, en dan AR9100 toe te voegen bij de volgende. Ik gebruik en heb vanaf dag één Castrol dieselolie gebruikt. Ik weet dat de meesten Rotella gebruiken, maar ik heb zoveel geluk gehad met GTX in mijn benzineauto's dat ik bij Castrol wilde blijven. In ieder geval ben ik op zoek naar input over dit probleem.

#3 ·
Ten eerste heb ik geen stiction gehad.

Ik heb vorig jaar de AR2300 gebruikt. Ik dacht erover om dit te doen om eerst de motor schoon te maken. En dat moet wel, want mijn olie werd heel snel echt vies. Ongeveer 2000 mijl mee gereden.

Toen ging ik de andere kant op. Ik ging voor AR9300. Nadat ik met David (ik denk dat dat zijn naam was) van Archoil had gesproken. AR9300 zou 50.000 mijl mee moeten gaan met regelmatige olieverversingen. Vooraf is de prijs van AR9300 prijzig. Maar omdat het 10 olieverversingen meegaat, komen de kosten uit op ongeveer $9,50 per verversing. Dus daar blijf ik bij tot de 50.000 mijl op zijn.

Ik heb nog niemand gehoord die niet tevreden is met AR9100.

#5 · (Edited)
De AR9100 is min of meer hetzelfde als Rev-X. Als je UOA's bekijkt van vrachtwagens die het een of het ander gebruiken, zie je hetzelfde. Of bijna dezelfde niveaus.

Maar mijn rapport, er kwam iets naar boven dat ik me net realiseerde. Was laatst op een ander forum en iemand plaatste een nieuwe UOA (met AR9100). Dus ik haalde de mijne op om te vergelijken. Het viel meteen op.

Molybdeen = 53. Bij bijna elke UOA die ik heb gezien, is molybdeen onder de 10 en dicht bij nul. Dus wat is in hemelsnaam molybdeen?

Molybdeen:
Dit wordt het meest gebruikt als anti-slijtage/anti-schuurmiddel en heeft een effect dat algemeen bekend staat als "molybdeen-plating", waarbij in de loop van de tijd een dunne en microscopische laag molybdeen de neiging heeft om zich tussen contactoppervlakken te vormen, waardoor een lagere wrijvingscoëfficiënt tussen de twee onderdelen ontstaat. De concentratieniveaus van molybdeen variëren sterk, afhankelijk van de formulering van elk specifiek oliemerk en de viscositeit.

Dus, deze AR9300 moet hiermee vol zitten. En andere materialen. (hier alleen maar raden naar hun info) Het is een wrijvingsmodificator.

AR9300 nano-keramische coating, vermindert wrijving, vermindert slijtage, bespaart energie, verlengt de olieverversingsintervallen, verlengt de levensduur van de motor, versnellingsbakken, nano-technologie, wrijvingsmodificator - Archoil

Is deze hoeveelheid goed? Of is het slecht? Ik weet het niet. Ik heb verschillende meningen over de kwestie gelezen. Zoals deze:

Waarom "NIET" moly-gebaseerde motor gebruiken......

Sommigen zeggen dat het molybdeen overmatige slijtage kan veroorzaken aan andere metalen in onze motoren. Maar als ik mijn UOA met anderen vergelijk, zijn mijn metalen hetzelfde of lager.

Dus, ik weet het niet, maar ik ben nog steeds aan het leren. Mijn volgende UOA komt eraan, ik zal hem plaatsen met degene die ik hier heb geplaatst.

Attachments

#6 ·
Nou, ik heb net gezien hoe de foto is geworden. Hier, ik heb de info eruit gehaald!!!!

Aluminium 3
Chroom 2
IJzer 18
Koper 2
Lood 2
Tin 2
Molybdeen 53
Nikkel 0
Mangaan 0
Zilver 0
Titanium 0
Kalium 2
Boor 34
Silicium 14
Natrium 6
Calcium 840
Magnesium 1218
Fosfor 1079
Zink 1108
Barium 0

#7 ·
Dat gezegd hebbende Sean, moet je je olie 50.000 mijl laten draaien met dat erin of moet je het verversen en het spul gebruiken voor 50.000 in elke olieverversing?

#8 ·
Nee, Bryan, geen verlengde olieverversingen. Nog steeds om de 5.000. En de AR9300 zou 50.000 op de metalen moeten blijven.

Dus het is een eenmalige toevoeging. Gelukkig maar, want het is duur.

Daarom heb ik eerst de AR2300 gedaan. Om de motor schoon te maken en de AR9300 een goed uitgangspunt te geven.

Ik heb wat gezocht en het lijkt erop dat Royal Purple graag molybdeen toevoegt aan veel van hun producten.

#12 ·
Ik heb Royal Purple in mijn Mustang gebruikt en ben er dol op, het lijkt goed te werken

#14 ·
Ik ook niet, maar het is erg duur en iedereen die ik ken en die iets van motorolie afweet, zegt dat je er weg van moet blijven.
Ik ook, de mensen die ik ken die hun **** kennen en dingen kunnen uitleggen met woorden die ik nog nooit heb gehoord, zeggen hetzelfde

Verzonden vanaf AutoGuide.com App

#18 · (Edited)
Sean, als je zegt dat de AR 9300 duur is, hoe duur is hij dan en via wie heb je hem besteld? Ik zie hem niet op de website van Evergreens of op Amazon... en terzijde, de AR6200 was het volgens mij niet waard voor onze motoren, maar ik heb de benzine erin gedaan die ik voor mijn grasmaaier en generator gebruik en het maakte een enorm verschil in hun prestaties.

#20 ·
Sean, als je zegt dat de AR 9300 duur is, hoe duur en via wie heb je hem besteld? Ik zie hem niet op de website van Evergreens of op Amazon... en terzijde, de AR6200 was volgens mij niet de moeite waard voor onze motoren, maar ik heb de benzine erin gedaan die ik gebruik voor mijn grasmaaier en generator en het maakte een enorm verschil in hun prestaties.
Ik heb hem rechtstreeks bij Archoil besteld, samen met de AR2300.

De AR9300 kost ongeveer $90.

Ik weet niet zeker wat te veel molybdeen met een motor zou doen, dus ik ben niet degene die het op dit moment kan aanbevelen. Ik zie geen problemen, alleen dat ik misschien een proefkonijn ben.

Ik zou graag willen zien of iemand met stiction-problemen AR2300 heeft gebruikt en vervolgens gewoon voor Rotella T-6 is gegaan om te zien of dat niet een betere route zou zijn.

Het is op dit moment allemaal giswerk. Houd je daaraan wat werkt. Goede synthetische olie, regelmatige olieverversingen en de juiste filters.

#19 ·
Wat maakt Royal Purple slecht? En ik kan AR9300 ook niet vinden

#21 ·
update

Even ter update, voor de geïnteresseerden, ik sprak maandag met Rick van Evergreen. Legde mijn situatie uit, 07 6.0 met de koudstartproblemen, 140.000 met olie ververst trouw elke 5000 met Castrol dieselolie en Napa filters. Ik was oorspronkelijk van plan om in hun reiniger te investeren, Rick vertelde me dat ik het niet nodig had, dat AR 9100 alle reinigers bevatte en een investering zou zijn die alleen in ernstige gevallen gedaan zou moeten worden! Toen vroeg ik hem naar het nieuwe product dat 50.000 mijl meegaat, en opnieuw was hij eerlijk en zei dat het inderdaad die periode van bescherming duurde, maar niet de reinigingsmiddelen bevatte die 9100 bevat, en wenselijk is voor 6.0 eigenaren. Ik bestelde pakket 4 dat 48 oz 9100 en 32 oz ar6200 bevatte, de kosten waren 170 en Rick gaf gratis verzending. Ik ben verbaasd over zo'n kleine hoeveelheid die ik toevoeg aan mijn tankbeurt van 30 gallon, zoals net iets minder dan 1/2 ounce. Ze proberen het handig te maken met een speciale fles met een opvangruimte van één ounce aan de bovenkant van de fles, best netjes, maar het lijkt erop dat het een gedoe wordt om te meten bij gedeeltelijke tankbeurten. Maar ik heb gisteren hier in upstate NY bij 25 graden een video gemaakt van mijn start, niet aangesloten, ze klonk alsof ze zou ontploffen, en dat is niet zo koud als ik haar over het algemeen in de winter start. Ik heb haar vandaag ook gefilmd nadat ze op 98 graden was aangesloten, dat is de watertemperatuur, volgens mijn scangauge. Ik kan niet wachten om haar morgenochtend te proberen, ik heb niet veel gereden, een mijl om te tanken en ongeveer een half uur stationair om de ar 9100 te laten circuleren. Morgenochtend zou de test moeten zijn. Ik zal een video maken en iedereen laten weten hoe het eruit ziet, en bedankt aan degenen onder jullie die je 2 cent in dit onderwerp hebben gestoken. 2 cent hier, 2 cent daar en al snel hebben we een dollar, niemand van ons weet het allemaal, maar samen zouden jullie verrast zijn wat we kunnen uitzoeken, vrede, Jimbo Mullen, stagerigger

#23 ·
Ik ben erg geĂŻnteresseerd in uw bevindingen. Ik heb een 2003 6.0 die wekenlang stilstaat. Als ik hun site goed lees, staat er dat de AR6200 ook een brandstofstabilisator is. Dit zou ideaal zijn als het werkt zoals vermeld. Ik kijk ernaar uit om uw resultaten te lezen.

Ik begrijp u over de artritis, het is niet eens zo koud in SoCal en ik voel het.

#24 ·
Ik dacht dat ik even mijn ervaring tot nu toe zou delen. Ik begon stiction te ervaren nadat ik een ficm-tune had gekregen die de fabrieksupdate elimineerde. Daarna heb ik mijn olie ververst met Rotella T5 en 2 flessen rev-x. Dit hielp veel, maar het was er nog steeds op koudere ochtenden, alleen niet zo erg. Na ongeveer 3.500 mijl begon het erger te worden. Ik heb net weer mijn olie ververst met T5, maar deze keer 16oz Archoil AR9100 toegevoegd. Het is de laatste tijd niet zo koud geweest, dus ik kan geen vergelijking maken met koude starts, maar de motor lijkt zelfs bij het starten 's ochtends stiller te zijn en hij lijkt soepeler te lopen. Dus als het een volledige olieverversing meegaat, blijf ik bij de Archoil. Niet wetenschappelijk, maar ik dacht dat ik gewoon mijn persoonlijke ervaring zou delen.

#25 ·
Ik zit al een tijdje op de Archoil-bandwagon. Ik heb rev-x geprobeerd, olie is T6, en mijn truck reed ongetwijfeld beter. Ik vond Archoil en overwoog het bij mijn volgende wissel te proberen, maar besloot om één fles Rev-x te proberen bij mijn volgende wissel, volgens hun instructies. Ik begon in de volgende paar weken weer te aarzelen, dus ging de andere fles erin. Ik kan me geen extra ~ $ 70 veroorloven voor elke olieverversing, dus ik sprak uitvoerig met Harry van Archoil Spokane over Archoil-producten. Rev-X zegt dat er maar één fles nodig is na de eerste dosis, maar mijn truck hield niet van maar één fles. Als ik één fles zou kunnen gebruiken, zouden de prijzen vergelijkbaar zijn met die van Archoil, maar dat is bij mij niet het geval. Archoil ging erin bij de volgende olieverversing en de truck reed heel vergelijkbaar met die van Rev-x. Dezelfde resultaten voor de helft van de prijs... Ik ben verkocht. Ik weet dat ik andere problemen heb en dat dit spul ze misschien verbergt... koppakkingen gaan kapot, GP#7 is eruit, injectoren lijken te zuigen. Ik ervoer een roll-up start die anders was dan bij het gebruik van Rev-x, maar ik denk dat dat de GP is die eruit is, omdat hij het niet doet als hij warm is. Ik had de GP-code niet toen ik Rev-x probeerde. Ik denk erover om bij de volgende wissel geen additieven te gebruiken om te zien hoe het is.

Ik heb het brandstofadditief gekocht, maar heb het nog niet gebruikt. Harry stelde voor om het pas in de zomer te gebruiken. Ik gebruik Howe's dieselconditioner voor de wintermaanden.