Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Probleem met het spoelen van de stuurbekrachtiging op 6.0

11K views 22 replies 5 participants last post by  zsargent  
#1 ·
Dus een paar video's bekeken, best zeker dat ik dit kan.
De leiding van de hydroboost naar de ps-res verwijderd.
Een leiding in de plaats daarvan in een emmer geplaatst.
De truck gestart om af te zuigen van de hydroboost.
Vloeistof begon uit de leiding te pompen die ik losgekoppeld heb.
Ja, de leiding zat een flink stuk boven de res.
Moet ik die leiding vastklemmen/afsluiten? Zo ja, dan heb ik dat nergens vermeld zien worden.
Wat doe ik verkeerd?

#3 · (Edited)
Misschien zou u een foto kunnen plaatsen die de verbindingen aangeeft waar u het over heeft.

In de tussentijd laat de thread hieronder de hydroboost-leiding zien die gebruikt kan worden voor het spoelen - gewoon als controle op uw proces (hoewel dit een filterinstallatiethread is).

De vloeistof wordt uit de hydroboost-leiding gepompt met de motor aan - dat is de bedoeling, voor zover ik begrijp. Om dit te spoelen, moet u het niveau in de gaten houden en vloeistof blijven toevoegen als dat nodig is.

Wat ik doe, is een reeks afvoeren en vullingen. Lijkt gewoon makkelijker. Ik heb een filter geĂŻnstalleerd.

Een andere manier is:
Verwijder de bovenste leiding van de stuurbekrachtigingskoeler. Laat het leeglopen. Plaats een leiding op het uiteinde van de koeler en leid deze naar een container. Start de motor en voeg vloeistof toe aan het reservoir. Pomp het rempedaal in en voeg dan meer vloeistof toe. Doe dit 2 of 3 keer. U heeft dan helemaal schone vloeistof.

#4 ·
Misschien zou je een foto kunnen plaatsen die de verbindingen aangeeft waar je het over hebt.

In de tussentijd beschrijft de onderstaande thread wat je moet doen voor het spoelen - gewoon als controle op je proces.

dat vertelt je niet wat je moet doen voor een spoeling, het is gewoon een man die een in-line filter toevoegt van de hydraboost

Bijgevoegd is waar de hydraboost verbinding maakt met de ps res.
Verwijder die buis. voeg in plaats daarvan een lengte buis toe aan een emmer.
Zet de truck aan en beweeg het stuur van links naar rechts en pomp een paar keer op de remmen.
vergelijkbaar met het ontluchten van een rem.
maar als de buis naar de emmer erop zit, start ik de truck, de slang die van de hydraboost is verwijderd, begint ATF te gorgelen
ik heb procedures gelezen en video's bekeken over de procedure en niemand vermeldt dat.
ik denk dat ik het gewoon zal proberen vast te klemmen en te kijken of dat werkt.

Attachments

#6 ·
Voor zover ik het begrijp, koppelt u die slang aan de andere kant (bij de tank) los en brengt u die naar de emmer. Of u installeert een nieuw, lang stuk slang op de plek die u heeft omcirkeld en leidt die naar een emmer. Ik heb het echter nog niet op die manier gedaan. Ik heb de thread hierboven geplaatst vanwege de foto's die hij had van de Hydroboost-slang en wilde weten of dat overeenkwam met uw keuze en locatie.

Image

Zoals ik al zei, ik heb de procedure net uitgevoerd door de vloeistof in het reservoir eruit te zuigen, het te vullen met nieuwe vloeistof en vervolgens een reeks afvoeren en bijvullingen te doen. Het werkt prima.

#8 ·
Die retourleiding mag geen vloeistof gorgelen.
De vloeistof is statisch, tenzij de stuurinrichting of de remmen vloeistof nodig hebben.

Het kan zijn dat uw stuurinrichting zich in een positie bevindt waarin de stuurinrichting vloeistof verbruikt (misschien staan de wielen in een hoek?).
Het is het beste om de voorkant op te krikken zodat de banden van de grond zijn of in ieder geval zeepwater op de grond te gebruiken om de wrijving te verminderen wanneer u het stuur volledig van links naar rechts draait en een paar seconden vasthoudt bij elke stop.

#10 ·
Beachbumcook plaatste:

"Als iemand zich afvraagt, ik sprak vandaag met een dieseltechnicus (Vince) en hij verklaarde dat de hydraboost de hele tijd vloeistof doorstroomt en onder druk staat wanneer de motor en het stuurbekrachtigingssysteem in werking zijn."

De technicus waar hij over praat, is een goede. Dat gezegd hebbende, heb ik het nooit de moeite genomen om het te bevestigen en hij had gemakkelijk kunnen bedoelen wanneer de besturing actief was.

#12 ·
De gemakkelijkste manier is om die leiding van de hydroboost te trekken en een slang op de nippel te zetten - die nieuwe slang naar een container voor afval te leiden.
De originele slang die van de hydroboost is verwijderd, zou geen stroming moeten hebben, tenzij er druk in het reservoir is - de dop moet sowieso af zijn voor deze spoeling.
De nieuwe oliecontainer ondersteboven in de vulhals van het reservoir plaatsen - dit zal tot de bovenkant vullen, maar niet overlopen (principe van gevangen lucht).

De rem pompen en de afvalcontainer vullen - of - wanneer de nieuwe oliefles leeg is
Probeer het reservoir niet droog te laten lopen, om geen lucht in het systeem te krijgen

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#15 ·
De gemakkelijkste manier is om die leiding van de hydroboost te trekken en een slang op de nippel te zetten - die nieuwe slang naar een container voor afval te leiden
de originele slang verwijderd van de hydroboost zou geen flow moeten hebben,
dat is wat ik deed en vetgedrukt was mijn probleem. Het spoot vloeistof toen ik de truck aanzette.
Ik ben er vrij zeker van dat de dop van de tank af was. Ik zal het vanavond opnieuw proberen, als het weer het toelaat

#14 · (Edited)
Ik dacht dat de vraag was of er enige stroming door de hydroboost-slang naar de tank zou moeten zijn met alleen de motor aan (niet vanuit de tank met die slang losgekoppeld). Misschien heb ik het gewoon verkeerd gelezen.
Weet niet, zou dat beide kanten op kunnen bekijken - communicatie via internet laat veel ruimte voor speculatie
Er mag geen stroming zijn vanaf beide uiteinden, tenzij het rempedaal wordt ingedrukt - als het lekt vanuit de hydro-eenheid, dan zijn de afdichtingen slecht (of het pedaal wordt ingedrukt) - als het lekt vanuit de slang, dan is er druk in het reservoir - de dop moet eraf zijn

#16 ·
Ik denk dat hij de procedure correct uitvoerde zoals beschreven in de OP, maar mogelijk de reservoirdop erop heeft laten zitten.

Er zou geen stroming uit de hydro-eenheid moeten komen totdat de rem wordt ingedrukt - misschien een beetje.
Vloeistof stroomt constant door de besturing en de hydro-eenheid wanneer de pomp draait.
De duw op de retourleiding is alleen voor de hydro-eenheid wanneer de remmen worden losgelaten.

De hydro-retourleiding heeft zijn eigen poort op het reservoir - gescheiden van de stuurbekrachtigingsretour, dus er zou daar geen interactie moeten zijn.

Moet het magnetische filter toevoegen aan de hydro-retourleiding wanneer u klaar bent met spoelen - Magnefine inline filter.
Knip de slang door en voeg het filter toe in de buurt van de hydro-eenheid.

• Like
Reactions: bismic
#19 ·
dit is de juiste manier en ook een video
Jack voor de vrachtwagen

Hydroboost retourleiding loskoppelen van PS-reservoir

Een lengte van 3 voet 3/8" ID brandstofslang over de linker spatbord leggen, aangesloten op de hydroboost retour naar PS-pompaansluiting.

Met 4 voet 3/8 OD vinylslang heb ik wat omhoog geleid aan het uiteinde van de brandstofslang en het andere uiteinde in een opvangbak. Dit geeft een goede zichtbaarheid van de vloeistof die eruit komt.

PS-pompreservoirdop verwijderen en vervangen door een lange trechter om naar beneden te reiken naar PS-pompreservoir.

PS-pompreservoir tot net onder de rand vullen

Start vrachtwagen

Stuurwiel een paar keer van vergrendeling naar vergrendeling bewegen.

PS-vloeistofpeil controleren en indien nodig bijvullen.

Stuurwiel volledig naar één kant draaien en vervolgens het rempedaal vijf keer indrukken en loslaten. (Hoeft geen harde firewall-hitting pers te zijn. Stopbord-stopkracht is goed.)

PS-vloeistof bijvullen

Herhaal de vorige twee stappen totdat u het systeem hebt gespoeld en de vloeistof die eruit komt schoon is. (Na 4 quarts zag het er goed uit en toen heb ik nog een quart voor de zekerheid laten lopen)

Als u bijna klaar bent, verwijdert u de trechter uit het PS-pompreservoir. Gebruik de PS-reservoirdop om het vloeistofpeil te controleren en zorg ervoor dat het zich in het koude bereik bevindt. Als het overvol is, drukt u eenmaal op het rempedaal en controleert u het opnieuw. Doe dit totdat het niveau in het koude bereik ligt.

Nu kunt u de vrachtwagen uitschakelen, de afvoerslang loskoppelen en de PS-retourleiding weer aansluiten. Controleer na de volgende werking van de vrachtwagen het stuurbekrachtigingsvloeistofpeil en voeg indien nodig toe.

#23 ·
Ik zorg ervoor dat ik donuts en koffie heb als ik die van mij deze zomer doe.....