Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Lekkage van de onderste radiatorslang

18K views 5 replies 5 participants last post by  alcor001  
#1 ·
Hoe vervang je de onderste radiatorslang? Ik heb een klein druppeltje koelvloeistof dat eruit komt en was benieuwd of het iets is dat ik zelf kan doen. Ik heb een foto bijgevoegd met een cirkel om de blauwe slang waar ik het over heb. Ook, met welk type koelvloeistof moet ik bijvullen? Er zit momenteel een roodachtig-oranje koelvloeistof in
Image

Attachments

#2 ·
Te oordelen naar de plek waar het zich bevindt, denk ik dat je behoorlijk wat koelvloeistof gaat verliezen als je het verwijdert. Tap gewoon de radiator af, trek de slang eraf en zet er een nieuwe op. Ik weet niet zeker of er een verbinding is bij de CAC en of je alleen dat onderste deel kunt verwijderen, of dat je meer van de slang moet vervangen. En vul dan bij met dezelfde koelvloeistof die je hebt afgetapt. Vermijd de rompslomp van het overal een puinhoop maken.

#3 ·
Hoe vervang je de onderste radiatorslang? Ik heb een kleine druppel koelvloeistof die eruit komt en was benieuwd of ik het zelf kan doen. Ik heb een foto bijgevoegd met een cirkel om de blauwe slang waar ik het over heb. Ook, met wat voor soort koelvloeistof moet ik bijvullen? Er zit momenteel een rood-oranje koelvloeistof in View attachment 781513
Waar heb je het diagram van het koelsysteem gevonden? Ik ben al jaren op zoek naar gedetailleerde schema's van de belangrijkste 7.3L-systemen - deze is geweldig!

#5 · (Edited)
Dat zou het SECUNDAIRE koelsysteem zijn - de systeemafvoer bevindt zich aan de rechterkant van de voorste tank.

FWIW - de oranje koelvloeistof is vervangen door de Motorcraft "Gele" koelvloeistof en kan worden gemengd, daarom is spoelen niet nodig. Ook, bij het vervangen van die slang, zal het gemakkelijker toegankelijk zijn als u de grille, koplampen en de koplamp/grille-steun verwijdert. Er zit een temperatuursensor in die slang die de neiging heeft om te lekken.

En voor de nieuwsgierigen komt de afbeelding die de OP plaatste uit het 6.7L Coffee Table Book. Coffee Table Books - Diesel Technician Society (forddoctorsdts.com)

#6 ·
Dat zou het TWEEDE koelsysteem zijn - de systeemafvoer bevindt zich aan de rechterkant van de voorste tank.

FWIW - de oranje koelvloeistof is vervangen door de Motorcraft "Gele" koelvloeistof en kan worden gemengd, daarom is spoelen niet nodig. Ook zal het gemakkelijker zijn om toegang te krijgen tot die slang als u de grille, koplampen en de koplamp-/grillesteun verwijdert. Er zit een temperatuursensor in die slang die de neiging heeft om te lekken.

En voor de nieuwsgierigen: de afbeelding die de OP plaatste, komt uit het 6.7L Coffee Table Book. Coffee Table Books - Diesel Technician Society (forddoctorsdts.com)
Fenomenaal! Bedankt - die coffee table books hebben een aantal geweldige graphics!