Ford Powerstroke Diesel Forum banner

De oliedruksensor blaast het midden eruit

13K views 34 replies 6 participants last post by  Funkyfab  
#1 ·
Gedachten graag! Ik heb een '06 met een gloednieuwe motor (10.000 mijl) die steeds de lagedruk-oliesensor op de koelhuisbehuizing opblaast. Ik heb net de olie ververst met een Ford-filter en 15-40. Toen merkte ik dat er olie langs het blok liep en ontdekte dat de lagedruksensor lekte. Ik heb alles schoongemaakt en de sensor vervangen. 10 mijl later, toen ik mijn oprit opreed, explodeerde hij opnieuw en pompte in een paar seconden ongeveer een liter eruit. Er moet daar te veel druk zijn, maar ik heb geen idee waarom dat zo zou zijn. Als iemand dit al eerder heeft gezien of enig idee heeft waarom dit is gebeurd, laat het dan weten.

#2 ·
Ga naar 6:10 in de video...

#5 · (Edited)
De drukschakelaar was rommel -- zet een meter op het systeem om er zeker van te zijn dat de druk niet hoger is dan 75 -- anders haal je de olieschakelaar bij een andere leverancier.
Helaas, alleen omdat het van een Ford-dealer kwam, wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk een door Ford goedgekeurd product is -- ze maken al lange tijd geen onderdelen meer voor deze vrachtwagens.
Ik kan niet zeggen hoe vaak ik opnieuw verpakte onderdelen op het werk heb gezien -- soms is het zo simpel als het verwijderen van de sticker en kijken naar de sticker eronder.

Trouwens: dat is geen sensor - alleen een schakelaar die afgaat bij 5-7 psi.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#12 ·
-- zet een meter op het systeem om er zeker van te zijn dat de druk niet hoger is dan 75 --
Ja ....... of je zou de voorste afdichting kunnen vervangen.

owns 2003 Ford F-350 Lariet
#7 ·
Ik ben nu op zoek naar een goed meterpakket. Ik heb nu een CTS 3 in de truck, maar alle pid's zijn opgebruikt. Ik denk dat ik de koeler eruit ga halen en omzet naar lucht-naar-olie, omdat de temperaturen steeds ongeveer 20 graden verschil in delta vertonen en soms wel 30 graden hoger. Het is een Ford-koeler rechtstreeks van hen, die nieuw was bij de motorrevisie. Snelle trucks zijn een PIA.

#9 ·
Ja, de koeler en alle sensoren, echt alles wat geen snelheidsonderdelen zijn, hebben we gedaan omdat we een winkelkorting krijgen. De motor is een KDD stage 2 met Odawg S3R, KC stage2 190/75 Warren en alle koelers die ik heb gemaakt voor maximale flow.

#13 ·
Oké, dus ik kon de oliedop beoordelen omdat mijn dop een 1/8npt-fitting heeft en bij stationair toerental schommelt deze tussen 60-90 heen en weer. Ik kan alleen maar aannemen dat het bij 4k een flink stuk hoger moet zijn. Ik denk echt niet dat het een goed idee is om er onderdelen op te gooien, maar gedachten over een overdrukventiel?

#15 ·
Uw oliedrukregelaar staat ingesteld op 75 psi - het kan iets hoger worden met koude olie - maar meestal is dit bij deze vrachtwagens een stuk minder als de olie is opgewarmd.

• Like
Reactions: bismic
#17 ·
Benieuwd of goedkope, vuile olie dat zou kunnen doen. Het is een zware vrachtwagenolie (15/40) die ik erin heb gedaan omdat dat alles was wat ik kon krijgen in niemandsland toen ik het ververste. Nu de vrachtwagen een paar kilometer heeft gereden, wilde ik overstappen op 5/40, zoals ik die erin had voordat hij gereviseerd werd, als ik het kan krijgen. Tegenwoordig vrij schaars hier in de buurt.

#21 ·
Ik zal het morgen opnieuw proberen voor een video op YouTube. Ja, ik vroeg me af hoe het met de meter zat en de dop was gratis van een uitgebouwde vrachtwagen. Ik heb een olie-ontlastklep besteld en hoop dat dat het is.

#22 ·
Misschien de moeite waard om de regelaar eruit te trekken en met een magneet in het gat te vissen, voor het geval er iets de zuiger van de regelaar vasthoudt.

#23 ·
Oké, terug naar de truck. Ik heb de oliedrukregelaar eruit gehaald en erin rondgeneusd, geen metaal. Ik gebruik Areomotive vloeistofgevulde raceauto-meters met externe sensorblokken, zodat de sensoren niet te veel hitte en trillingen hebben. Nu naar de rest, ik heb de olie en filter vervangen door 5-30 Shell synthetisch en een gloednieuwe Ford-drukafvoerklep geïnstalleerd. De oliedruk is nu ongeveer 20 psi hoger. Bij het starten (ongeveer 100 graden) is de oliedruk stationair 95 psi. Ik laat de truck warmdraaien wat ik kan, maar hij komt maar tot ongeveer 170 graden als ik hem flink op zijn staart trap. Dan de druk. Zal stationair dalen tot 60 psi, maar zal nog steeds ruim boven de 80 psi gaan als ik ermee rijd. Denk erover om er een hele nieuwe koeleropstelling voor te maken.

#24 ·
Mijn vrachtwagen gaat 100psi op koude T6 5-40W zonder problemen, gewoon rondrijdend. Als hij eenmaal wat opwarmt, daalt de druk en zie je dat de 75psi-drukafsluiter zijn werk doet. De mijne fluctueert helemaal niet, maar stijgt en daalt met het toerental, zoals je zou verwachten.

#28 ·
Mijn vrachtwagen gaat 100 psi op koude T6 5-40W zonder problemen, gewoon rondrijdend. Zodra hij wat opwarmt, daalt de druk en kun je zien dat de 75 psi-drukafsluiter zijn werk doet. De mijne fluctueert helemaal niet, maar stijgt en daalt met het toerental, zoals je zou verwachten.
Zo heb ik dat niet gelezen. Als je op 100 zit en hij warmt op om te dalen tot of onder de 75, dan is dat niet de regelaar die eindelijk zijn werk doet; dat is de viscositeit van de olie die daalt.

Als je teruggaat naar 2011, hadden de jongens op de Diesel Garage het hierover.

Wie dit bij Nav heeft ontworpen, heeft geen goed werk geleverd. Er is niet genoeg bypass. Als je wilt regelen tot 70-75 psi, dan moet dat het maximum zijn dat je ooit ziet. Ik heb hetzelfde probleem met mijn vrachtwagen.

owns 2003 Ford F-350 Lariet
#25 ·
Dat is zo ongeveer wat mijn vrachtwagen doet, maar "echt" blijft hij rond de 80 psi stationair en 100 psi plus ongeveer 1500 tpm onder de 160 graden. Mijn olietemperatuur komt maar tot ongeveer 170 graden en daarvoor moet ik de vrachtwagen flink "laten werken". Met de nieuwe koeler die ik bouw, zouden de temperaturen nooit boven de 150 graden mogen komen.

#26 ·
150 °F is veel te koud. Heb 215 °F nodig om vocht te verbranden en de olie schoon en zuurvrij te houden. Tenzij je iets op maat bouwt en van plan bent om je olie vaak te vervangen.

#29 ·
De motor heeft pas 10.000 mijl gelopen en is gebouwd als een "hot street" truck. Misschien is de nieuwe constructie en pomp gewoon zo strak dat het de druk zo hoog maakt. Hij heeft een WDI billet LPOP. Toen ik vorig jaar in Petersburg, Virginia, met de Shell-vertegenwoordiger op ODSS sprak, zei hij dat de optimale temperatuur tussen de 150 en 160 graden lag.

#35 ·
Heeft u met de Shell-vertegenwoordiger gesproken over het type/de viscositeit van de te gebruiken olie?
Ja, dus toen ik met hem sprak, stelde hij voor om de nieuwe 5w30 Multi-vehicle olie te gebruiken die ze hebben, maar kon die niet krijgen toen ik de motor voor het eerst startte. Dus ik gebruikte de op één na beste 10w30 dieselolie. Ik had toen geen meters in de truck en alleen de CTS2 met EGT-sensoren in elk spruitstuk. Alles ging goed voor ongeveer 8K mijl en begon toen overal te lekken nadat ik de olie de tweede keer had ververst bij 8K. Ik heb dat nu allemaal gerepareerd.

Ik heb hem gebouwd met de lagers in het hogere "strakheid"-bereik; nokkenas, drijfstang, krukas.
Toen de motor werd gebouwd, liet ik de krukas draaien, CP Carillo hybride drijfstangen/zuigers, en het hele onderste gedeelte werd onafhankelijk gebalanceerd voor overeenkomend gewicht en vervolgens gemonteerd gebalanceerd met een billet flexplaat en ATI Super Damper, vandaar een zeer strak onderste gedeelte. Dit zou allemaal in orde moeten zijn en opgelost met de ontlasting van de fabriekssensoren/schakelaars voor goede sensoren die zich in de nieuwe olieplaat en het voorste afdeksysteem met een door een riem aangedreven oliepomp bevinden. Als ik dat allemaal heb ingesteld, zal ik mijn vrouw vragen om me te helpen met een video en een paar foto's om te uploaden. Ik ga over een paar weken een set van de nieuwe Icon-koppen van Jared hier halen, dus ik zal alles in elkaar zetten en een verslag maken met alles en het in de prestatiesectie plaatsen.

#32 ·
Oké, mijn verklaring had moeten zijn dat dat normaal is voor de te kleine bypass-poort. De regelaar doet zijn werk, alleen kan hij met de dikkere viscositeit olie gewoon niet genoeg omzeilen om 75 psi te handhaven op koude olie. Dit is het geval geweest bij elke motor die ik heb gebouwd. Sterker nog, ik denk dat mijn Kohler efi-motor de enige motor is geweest die ik heb gehad met een oliedrukmeter die regelt op 40 psi. Ongeacht welke olie of koud - warm, het is 40 psi.