Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Is dit een slechte VGT-solenoïde?

18K views 31 replies 10 participants last post by  Bryan Sweeney  
#1 ·
Sct tuner, origineel, HELP!

Dus ik heb een 06 F350 6.0 Lariat 4 x 4 met 135k mijl. Mijn truck is helemaal origineel. Ik heb er onlangs een SCT tuner in gezet. Ik probeerde de truck op sport tune en besefte niet dat de EGR Delete niet uit stond toen ik accelereerde en de turbo gebruikte, toen vertraagde de truck en schokte alsof je door de bliksem werd getroffen. Het eerste wat ik deed was terug naar origineel, toen mijn truck uren later uitzette en hem wilde gaan rijden, viel hij stil aan het einde van de oprit en draaide de turbo niet op. Dus ik zette de tuner terug in de prestatie modus en nu draait hij op, maar het klinkt alsof er iets kapot is. Mijn meters geven allemaal normaal aan en er is geen oververhitting, maar mijn ontgassingsfles komt soms op de min-lijn. Ideeën wat er mis zou kunnen zijn?

#2 ·
Controleer de elektrische aansluiting bij de turbo en controleer de slangen op de koude luchtlaadbuizen bij de turbo, intercooler en inlaat. Als je een slang hebt gescheurd, zou je boost verliezen. En de plastic buis aan de bestuurderskant kan gescheurd of gebarsten zijn. Hoor je "snel stromende lucht" of een fluitend geluid?

#3 · (Edited by Moderator)
Als ik de vrachtwagenvoorraad laat draaien, komt de turbo helemaal niet op gang, het is alsof ik er geen heb. Je ziet de boost alleen op hun meters. Als ik hem in de prestatiemodus zet, hoor je de turbo op gang komen en is alles normaal, maar het klinkt als een schurend geluid dat je in het gaspedaal kunt voelen.

De laarzen zijn vettig, wat erop wijst dat ze vervangen moeten worden, en ze zijn sponsachtig maar niet gescheurd.

#4 ·
Sct-tuner, voorraad, HELP!

Controleer de kaarts slang en ebp

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#6 ·
Heb je er ooit aan gedacht om de inlaat eraf te halen en naar de turbo te kijken?
akkoord, zoveel variabelen

Koude kant intercoolerpijp (indien plastic ontploft)
CAC-laarzen (gescheurd of eraf gegleden)
Intercooler eindtank gesplitst
Up-pipe gebarsten
Turbo overleden (toevallig)
MAP-sensor slang
VGT-magneetventiel problemen
EBP-sensor problemen.

• Like
Reactions: Heavy_GD
#7 ·
Video's van het geluid helpen enorm in deze situatie.

#8 · (Edited by Moderator)
Dus ik heb de ebp-sensor nog steeds vervangen, nog steeds hetzelfde, de icp-sensor, de vgt leest normaal op de sct-tuner. De laarzen zijn vettig en sponsachtig. Kan er echter geen vinden die passen. Maar als ik een remtest doe en de truck vasthoud om te zien of ik lekken hoor, maakt de transmissiekoeler een enorm geluid, ik weet niet zeker wat dat zou kunnen zijn. Mij is verteld dat als ik een slechte zou hebben, de truck niet zou lopen. Ik wil de motor niet opblazen als het iets cruciaals is. Ik weet dat de turbo niet kapot is, want ik heb nog steeds boost. En een kapotte turbo zou helemaal geen boost geven.

Is het normaal dat de eot 4 graden afwijkt van de koelvloeistoftemperatuur? En waarom boost mijn turbo nu stationair, het was altijd 0,00.

Ik heb het turbine wiel gedaan en de as is niet los of slordig, alles zit vast.

Attachments

#29 · (Edited)
Dus ik vervang de ebp-sensor, nog steeds hetzelfde, de icp-sensor, de vgt leest normaal op de sct-tuner. De laarzen zijn vettig en sponsachtig. Kan er echter geen vinden die passen. Maar als ik een remtest doe en de truck vasthoud om te zien of ik lekken hoor, maakt de transmissiekoeler een enorm geluid, ik weet niet zeker wat dat zou kunnen zijn. Mij is verteld dat als ik een slechte zou hebben, de truck niet zou lopen. Ik wil de motor niet opblazen als het iets cruciaals is. Ik weet dat de turbo niet kapot is, want ik heb nog steeds boost. En een kapotte turbo zou helemaal geen boost geven.

Is het normaal dat de eot 4 graden afwijkt van de koelvloeistoftemperatuur? En waarom boost mijn turbo nu stationair, het was altijd 0,00.

Ik heb het turbine-wiel gedaan en de as is niet los of slordig, alles zit vast.
Waarom gebruiken we in godsnaam een "inches of mercury"-schaal op die monitor. Staat een van de PID's ingesteld om de kans op buien te tonen waar de truck zich bevindt?

De enige plek die ik nog inHz zie, is aan de negatieve of zuigzijde van meters.

Trouwens, het is een positieve schaalmeting in de .05 psi-reeks. Hoe dan ook, er klopt iets niet.

Ik zou Hydros advies opvolgen en ook uitsluiten dat de kat niet verstopt is.

#10 ·
Forscan kan de VGT bedienen terwijl de motor draait ... je kunt de turbo horen en de % aflezen.

Niet erg gebruiksvriendelijk voor het lezen van parameters, maar zeer goed in het lezen van DTC's.

Meer info over de truck is essentieel om goede antwoorden te krijgen (jaar, motormods, etc.)

"Latere" fabrieksprogrammering rolde de VGT tussen 15 en 85%, alleen om de unison ring vrij te houden.

101 inHg is ongeveer 50psi, dat lijkt overdreven.

Slechts een paar gedachten

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#11 ·
2006 f350 6.0. Garrett turbo alles origineel. Maar ik heb een sct tuner x4 en ik heb de truck in sportstand gezet, maar vergat de egr delete uit te schakelen. Toen ik accelereerde, gebruikte ik laarzen om de oprit van mijn vriend op te rijden en de truck schudde alsof hij door de bliksem werd getroffen, toen een grote knal. En sindsdien draait hij slecht. Ik heb een nieuwe ebp sensor, icp sensor geplaatst. Ik weet niet zeker wat er gebeurd zou kunnen zijn. Klote, maar wil het repareren voordat ik ga ploegen en voordat de sneeuw valt, ideeën?

#12 ·
Big Bang Theory ..hehe

Heb je de turbo-laarzen gecontroleerd? Ook de plastic 'slang' aan de bestuurderskant scheurt graag laag bij de balg.

Controleer ook de intercoolertanks op scheuren.

#13 · (Edited by Moderator)
Wat bedoel je met intercoolertanks?

Nvm verkeerd gelezen, wat is de beste manier om te controleren zonder ze te verwijderen? Ik heb er 3.

Laarzen zijn kapot, maar nog niet 100% weg, sponsachtig en vettig. Niet goed tho.

Kun je iets anders gebruiken voor de laarzen behalve de fabriekslaarzen van Ford? Iets dat de hitte kan verdragen en langer meegaat dan de laarzen

#14 ·
RiffRaff, Dieselsite, Mishimoto, OEM.

#15 ·
Dus als ik naar je foto's kijk, hoe kom je dan aan een kwikmeting van meer dan 100 inch voor de tegendruk van de uitlaat? (ext. tegendruk) Of interpreteer ik de betekenis van die sensor verkeerd?

Serieus verstopt uitlaat-katalysator, of een vriend die een grap met je uithaalt met een stopper in de uitlaatpijp?

@G8orFord @ZMANN gedachten?

#17 ·
Vaak, wanneer u slijpende trillingen hoort, is het de downpipe die op het frame rammelt. Dit gebeurt om een aantal redenen, waaronder meer motorbeweging bij het spelen met een hoger koppel. Het kan uw turbo zijn, maar zolang deze draait, heeft u mogelijk geen revisie nodig of een nieuwe. Dat gezegd hebbende, lijkt het afslaan gerelateerd te zijn aan een slechte of corrupte tune, zelfs teruggaand naar de originele, of u heeft iets kapot gemaakt. Soms moet u de originele tune opnieuw laden om hem correct te laten werken. De lage boost kan hier ook mee te maken hebben, aangezien ik dit af en toe heb gezien bij het wisselen van tunes; maar dat heeft er nooit toe geleid dat een motor uitviel. Als uw turbo een nieuwe ring of reiniging nodig heeft, kan deze een vastzittende VGT hebben. Als de turbo slijpt, overweeg dan een revisie, of beter nog, upgrade hem.

#18 ·
De motor draait achteruit.

• Like
Reactions: Hydro
#22 ·
  • Like
Reactions: Hydro
#21 · (Edited)
Volgens je oorspronkelijke bericht denk ik dat er iets mis is met het turbodruksysteem (slang, intercooler) ... heb je het kapotte onderdeel gevonden?

Ik merkte de vreemde waarde op de meter (inHg >100) ... wil nog steeds weten wat hier wordt gemeten.

Ik heb de jongens om een tweede mening gevraagd, ik denk dat er wat humor is gebruikt ... we zijn serieus bezig om hier te helpen, maar soms komt humor in tekst niet zo goed over als in het echte leven.

Je vraagt: "Hoe kan ik dit repareren?" Ik vraag... wat repareren? De motor achteruit laten draaien? ... zet hem in de achteruit en trap het gaspedaal in.

Maar even serieus... heb je het oorspronkelijke probleem opgelost? En help me de waarde van meer dan 100 inHg te begrijpen. (ext. tegendruk)

• Like
Reactions: ZMANN
#26 ·
De tegendruksensor van de uitlaat kan defect zijn (bestuurderskant op een buis in de buurt van het uitlaatspruitstuk).

#28 ·
Plaats een YouTube-link... of een andere videoservice