Fuel Additives Address Diesel Deficiencies - Engine Builder Magazine
Advancements in diesel fuel additives continue to play a pivotal role in improving the performance and efficiency of diesel engines.

Ik weet dat veel mensen Archoil lijken te waarderen.Goed artikel, bedankt voor het delen. Ik wist dat additieven hielpen, maar wist nooit dat ze bijna verplicht zijn. Ik gebruik Archoil brandstofbehandeling bij elke tankbeurt. Is er iets beters dat ik zou moeten gebruiken?
Zo blij dat je die vraag hebt gesteld. Het deed me kijken naar brandstofadditieven, inclusief degene die ik gebruik, die geen cetane verbetert.Terwijl ik het artikel las, kwamen er een paar vragen en gedachten naar boven. Is er één additief dat alles doet? Kan het mengen van additieven schadelijk zijn voor bepaalde motoren? Wat is de uiteindelijke $/gal van de brandstof? Maar dat moet in samenhang met het brandstofverbruik en lagere onderhoudskosten worden bekeken.
Dan is er nog die "carbon footprint"-ding. De aarde is gebaseerd op koolstof en de meeste brandstoffen, of ze nu groen zijn of niet, zijn een vorm van een koolwaterstofketen. Dus de manipulatoren zullen niet stoppen totdat we niet langer in onze diesels kunnen rijden. Maar wat zijn ieders gedachten over mijn additieve vragen?
Ik herinner me dat ik dat heb gezien.Jullie herinneren je deze test allemaal, de daadwerkelijke vergelijkingen van de producten die toen beschikbaar waren, nog steeds relevant, daar ben ik zeker van...
Ik ben het ermee eens.Zelfs als je in mijn situatie zit en geen DPF hebt, zou een betere brandstof een pluspunt zijn.
We hebben Atf veel gebruikt in onze 6.0's en tot nu toe geen problemen, het helpt zeker bij het smeren van injectorenEen beetje on-topic - in het algemeen gesproken - ben ik hier jaren geleden uitgemaakt voor het vermelden ervan, het beste dieseladditief voor smering en het verhogen van BTU's dat ik ooit heb gebruikt, is atf.
Ja, ik snap het. Ik ben meestal ook nieuwsgierig. Misschien voegt het aan het eind van de dag geen btu toe. Ik weet niet eens meer precies waar ik het vandaan heb. Ik denk van de pomp revisor. Kan het me nu niet meer herinneren. Ik bedien en zorg al voor apparatuur sinds ik een kind was, voordat ik legaal mocht rijden, er is te veel info uit het geheugen verdwenen.Ik trek je bericht niet in twijfel. Het is alleen dat ik in het verleden meerdere keren heb gekeken (net als bij TCW3-olie) en de informatie is tegenstrijdig en meestal "twijfelachtig" wat betreft de bron van BTU-waarden. Men kan een zoekopdracht uitvoeren en mensen vinden die beweren dat het hoger is, en mensen die beweren dat het lager is, dus mijn conclusie is geweest dat het moeilijk is om het zeker te weten. Het belangrijkste punt is sowieso niet de BTU-inhoud. Het toevoegen van een liter additief met een hoog BTU-gehalte is eigenlijk onbelangrijk (1 liter in een tank die 120 liter bevat). Maar als het het cetaangetal kan verbeteren, is dat iets anders. Ik geef toe - vaak ben ik nieuwsgierig tot in de perfectie ......
LOL. Misschien kan een woordenboekdefinitie van de woorden zielig en verschrikkelijk ook helpen om dingen uit te leggen.Na die video van Project Farm een paar jaar geleden, waarin de gangbare merken in de schappen allemaal complete rommel waren, ben ik alleen nog maar het merk Hot Shots gaan gebruiken en verder niets. Ik bedoel, het was verschrikkelijk hoe erbarmelijk de Power Service-, Stanadyne-producten etc. waren. Ik heb ook Howe's geprobeerd, maar hun "anti-gel" liet de brandstof in mijn tractor bevriezen, ondanks het gebruik van een drievoudige dosis. Gewoon rommel. Ik denk dat dat de reden is dat al die merken in winkels worden verkocht. Ik zal Hot Shots vanaf nu bestellen bij Amazon of ergens anders online.
Hoe kun je die video bekijken en concluderen dat wat ik zei niet klopte? Hot Shots was beter in smeerbaarheid, anti-corrosie EN anti-gel ten opzichte van de andere merken. Sommige merken faalden zelfs in de anti-geltest, zoals de Power Service 911. Ik denk dat ze dat product 911 noemden omdat je hulp nodig hebt als je het gebruikt. De Howes, Stanadyne, etc. zagen eruit als milkshakes. Er was een DUIDELIJKE winnaar in die video, zoals ik hierboven heb gepost. Misschien moet je hem nog eens bekijken.Hier is de "verwezen" Project Farm-video over brandstofadditieven. De resultaten zijn een beetje anders (eigenlijk behoorlijk) dan beschreven in de bovenstaande post, lol.
Verschillende merken deden het goed in het verbeteren van de smeerbaarheid, verre van zielig. Hetzelfde geldt voor de verbetering in de geltest - verschillende deden het goed in die test.
Ook enkele behoorlijke resultaten op de corrosietest, hoewel ik dat niet zo relevant vind.
De ontvlambaarheidstest met een aansteker is echt lachwekkend, vind ik (althans met betrekking tot dieselmotoren). Cetaangetal is wat belangrijk is.
Die man duikt de laatste tijd vaak op in mijn feed. Hij komt over als een arrogante ***. Blijkbaar zien sommige andere kijkers hem ook zo, want gisteren merkte ik dat hij een "antwoord"-video plaatste op een andere monteur die hem ter verantwoording riep voor zijn beweringen.Je moet goed opletten welke informatie op het net voor entertainment is en welke voor educatie.
Zelfs mijn geliefde daves auto center is af en toe gebeten door de "views"-bug.
Het zou fijn zijn als Exergy ons vertelde wat de dosering is.Ik wil dat iemand dit test -
Exergy Diesel Additive 16oz - E09 00006
Beweert de hoogste smeerbaarheid van 17 merken?
Heb deze test lang geleden gevonden. Ook wat goede info.
Ik ben het met je eens!Ik heb geen tijd om video's te bekijken, maar hoe presteerde opti lube???
Hier in Noord-BC wordt onze brandstof van november tot maart voorbehandeldVraag van een jongen uit Texas ...........
Hoe significant is de behoefte aan antigel over de noordelijke grens? Moeten jullie het in ELKE tank hebben voor de wintermaanden? Beginnen jullie het toe te voegen, zelfs in maanden waarin een winterstorm ZOU KUNNEN plaatsvinden (zelfs als het een zeldzame gebeurtenis zou zijn)? Moeten jullie beschermen tegen lagere temperaturen dan -20? Zeg -40? Houden jullie de weersvoorspellingen als een havik in de gaten en voegen jullie het alleen toe als dat nodig is op basis van deze voorspellingen?
Gewoon nieuwsgierig! Ooit wil ik misschien een reis maken en op elanden jagen!
Ik ben het daar niet mee eens. Het is een klein punt, maar...Ik heb alleen problemen gezien met het laten lopen van een grotere tank in bed van zuid naar noord, vanwege de windkou die behandeld moet worden.