Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Interessant artikel over brandstoftoevoegingen

23K views 79 replies 19 participants last post by  bismic  
#1 ·
#4 ·
Goed artikel, bedankt voor het delen. Ik wist dat additieven hielpen, maar wist nooit dat ze bijna verplicht zijn. Ik gebruik Archoil brandstofbehandeling bij elke tankbeurt. Is er iets beters dat ik zou moeten gebruiken?
Ik weet dat veel mensen Archoil lijken te waarderen.

Ik heb Howe's gebruikt.

Mijn belangrijkste conclusies uit het artikel zijn de impact van cetaanverbetering en het belang van het verhogen van de smeerbaarheid van de brandstof (wat ik al wist).

De vermindering van het zwavelgehalte sinds mijn 6.0 werd gebouwd was een eye-opener.

De derde belangrijke factor is de reinigende werking. Ik weet niet zeker of Howe's dat doet.

#5 ·
Interessant om te lezen!
Ik heb Hotshots Secret Every Day Diesel, Archoil 9100, Diesel Kleen (witte fles) en Howe's geprobeerd. Diesel Kleen lijkt het beste te werken voor mijn '01 7.3L. Ik heb ook een bedrijf gevonden dat een biomassa brandstof verkoopt. Het is hernieuwbaar, bevat geen petroleumdiesel en voldoet aan de ASTM D975-norm. Mijn vrachtwagens lijken iets stiller en iets pittiger te lopen. Sinds ik het gebruik, heb ik minder additieven gebruikt. Wanneer ik in de stad tank, gebruik ik die brandstof.

#7 ·
Tijdens het lezen van het artikel kwamen er een paar vragen en gedachten naar boven. Is er één additief dat alles doet? Kan het mengen van additieven schadelijk zijn voor bepaalde motoren? Wat is de uiteindelijke $/gal van de brandstof? Maar dat moet in samenhang met het brandstofverbruik en lagere onderhoudskosten worden bekeken. Dan is er nog die "carbon footprint"-ding. De aarde is gebaseerd op koolstof en de meeste brandstoffen, of ze nu groen zijn of niet, zijn een vorm van een koolwaterstofketen. De manipulatoren zullen dus niet stoppen totdat we niet langer in onze diesels kunnen rijden. Maar wat vinden alle mensen van mijn additieve vragen?

#12 ·
Terwijl ik het artikel las, kwamen er een paar vragen en gedachten naar boven. Is er één additief dat alles doet? Kan het mengen van additieven schadelijk zijn voor bepaalde motoren? Wat is de uiteindelijke $/gal van de brandstof? Maar dat moet in samenhang met het brandstofverbruik en lagere onderhoudskosten worden bekeken.
Dan is er nog die "carbon footprint"-ding. De aarde is gebaseerd op koolstof en de meeste brandstoffen, of ze nu groen zijn of niet, zijn een vorm van een koolwaterstofketen. Dus de manipulatoren zullen niet stoppen totdat we niet langer in onze diesels kunnen rijden. Maar wat zijn ieders gedachten over mijn additieve vragen?
Zo blij dat je die vraag hebt gesteld. Het deed me kijken naar brandstofadditieven, inclusief degene die ik gebruik, die geen cetane verbetert.

Toen ik het artikel las, leidt een hoger cetaangetal tot een completere verbranding. Dat zou moeten leiden tot een beter brandstofverbruik en minder uitstoot.

Dat laatste zou leiden tot minder stoffen in de DPF en minder regeneraties voor degenen wiens vrachtwagens ermee zijn uitgerust.

#8 ·
Hier is een product dat erg populair lijkt te zijn en alle drie de aspecten doet:

#9 ·
Hier is een ander populair product:

#11 ·
#14 ·
Zelfs als je in mijn situatie zit en geen DPF hebt, zou een betere brandstof een pluspunt zijn.
Ik ben het ermee eens.

Meer volledige verbranding = minder brandstof verspild.

#16 ·
Goed artikel.

Ik gebruik al lange tijd kleen flo diesel brandstofconditioner in koude omstandigheden. Het enige bewijs dat ik heb dat het werkt, is dat de filters nog nooit verstopt zijn geraakt.

Af en toe gebruik ik Archoil brandstofadditief, ik kan geen verschil merken. Ik gebruikte vroeger MMO toen ik een 6.0 op droge JetA draaide, maar ik gebruikte het niet vaak. Nooit een probleem gehad.

Een beetje off-topic - in het algemeen gesproken - ben ik hier jaren geleden uitgemaakt voor het vermelden ervan, de beste dieseladditief voor smering en het verhogen van BTU's die ik ooit heb gebruikt, is atf. Ik heb dat jaren geleden gekregen van een pompreviseur (hij is al lang met pensioen en waarschijnlijk overleden).
Ik had pomp problemen op een paar h/e diesels, droge brandstof. Hij wist het meteen en zei me dat ik het moest gaan gebruiken. Dat loste het op - daarna geen probleem meer. Ik denk niet dat ik het zou gebruiken in iets met een DPF. Ik ben er niet eens zeker van voor iets met een katalysator. Ik gebruikte vroeger ongeveer 1 quart voor elke 15 gallons. Het was nooit een precieze wetenschap met gedeeltelijk gevulde tanks. Dit waren allemaal motoren uit de jaren 1950-1980.

Ik gebruikte de meest goedkope generieke atf die ik kon vinden. Ik weet niet of je dat kunt gebruiken in een moderne motor met heui, katten, DPF, def, enz. Ik heb het nog nooit gedaan, weet er niet genoeg van. Als het ter sprake komt, of als je besluit het te proberen - één ding om in gedachten te houden is dat het je brandstof rood kleurt, en als je in een gebied bent dat gekleurde brandstof controleert, kan dat voor een interessant gesprek zorgen...

Ik zou nieuwsgieriger zijn om te horen van mensen die nog nooit iets hebben gebruikt, wat hun kilometerstand is of was, en of injectoren of pompen nodig waren en wanneer.

#37 ·
Een beetje on-topic - in het algemeen gesproken - ben ik hier jaren geleden uitgemaakt voor het vermelden ervan, het beste dieseladditief voor smering en het verhogen van BTU's dat ik ooit heb gebruikt, is atf.
We hebben Atf veel gebruikt in onze 6.0's en tot nu toe geen problemen, het helpt zeker bij het smeren van injectoren

#17 · (Edited)
Ik heb 245.000 mijl gereden en nog steeds de originele injectoren. Ik heb Stanadyne Performance misschien 1/3 van de tijd gebruikt... dat wil zeggen, wanneer ik eraan denk. Ik heb ook wat DieselKleen gebruikt, maar niet erg vaak (alleen als de Stanadyne op is en ik op een bestelling wacht). In de beginjaren voegde ik ongeveer 1-2 liter biodiesel toe aan elke tankbeurt. Dat was een HEL.

Ik gebruik nog steeds Stanadyne en ik denk er ongeveer de helft van de tijd aan om het toe te voegen (ik denk er nu ik met pensioen ben wat vaker aan om het te gebruiken).

Ik heb de brandstofpomp een keer moeten vervangen. Ik geloof absoluut niet dat een additief mijn brandstofpomp meer (of minder) levensduur zou hebben gegeven.

@Jeff-F350 - waar vind je een BTU per gallon (of liter) getal voor ATF? Ik heb geen betrouwbare bron voor die informatie kunnen vinden.

TCW3 2-taktolie die als additief wordt gebruikt, heeft aangetoond de smeerbaarheid te verbeteren.

Als iemand een stalen brandstoftank heeft (met een interne coating zoals de cabine- en chassismodellen), zou ik echt goed nadenken over welk additief te gebruiken!

#18 ·
Oh jee. Ik weet niet waar je het specifiek zou vinden, Bismic.

Dat is allemaal info van geruime tijd geleden. Als mij gevraagd wordt het met specificiteit te onderbouwen, kan ik dat eerlijk gezegd niet. Ik zou er al het onderzoek naar moeten doen, en daar ben ik nu te lui voor.

Ik weet gewoon dat het uit persoonlijke ervaring goed werkt.

#24 ·
Ik trek je bericht niet in twijfel. Het is alleen dat ik in het verleden meerdere keren heb gekeken (net als bij TCW3-olie) en de informatie is tegenstrijdig en meestal "twijfelachtig" wat betreft de bron van BTU-waarden. Men kan een zoekopdracht uitvoeren en mensen vinden die beweren dat het hoger is, en mensen die beweren dat het lager is, dus mijn conclusie is geweest dat het moeilijk is om het zeker te weten. Het belangrijkste punt is sowieso niet de BTU-inhoud. Het toevoegen van een liter additief met een hoog BTU-gehalte is eigenlijk onbelangrijk (1 liter in een tank die 120 liter bevat). Maar als het het cetaangetal kan verbeteren, is dat iets anders. Ik geef toe - vaak ben ik nieuwsgierig tot in de perfectie ......
Ja, ik snap het. Ik ben meestal ook nieuwsgierig. Misschien voegt het aan het eind van de dag geen btu toe. Ik weet niet eens meer precies waar ik het vandaan heb. Ik denk van de pomp revisor. Kan het me nu niet meer herinneren. Ik bedien en zorg al voor apparatuur sinds ik een kind was, voordat ik legaal mocht rijden, er is te veel info uit het geheugen verdwenen.

Het enige wat ik weet is dat het al jaren/decennia goed werkt in apparatuur en dat er geen 'droge' pompproblemen meer zijn. Dat was belangrijk voor mij. Ik vul af en toe in als ze onderbezet zijn en de machines draaien nog steeds allemaal goed. Ik ben altijd aan het hameren op ze om ervoor te zorgen dat ze atf toevoegen zodat ze de pompen niet slopen..

Ik geef gewoon door wat ik kan. Ik ben geen ingenieur. ymmv daar.

Ik ben het eens met de entertainment vs. info internet stuff.

#20 ·
Nadat Project Farm een paar jaar geleden een video had laten vallen waarin de gangbare merken in de schappen allemaal complete rotzooi waren, ben ik uitsluitend het merk Hot Shots gaan gebruiken en verder niets. Ik bedoel, het was verschrikkelijk hoe pathetisch de Power Service-, Stanadyne- enz. producten waren. Ik heb ook Howe's geprobeerd, maar hun "anti-gel" liet de brandstof in mijn tractor nog steeds vastvriezen, ondanks het gebruik van een drievoudige dosis. Gewoon rotzooi. Ik denk dat dat de reden is waarom al die merken in winkels worden verkocht. Ik zal Hot Shots voortaan via Amazon of ergens anders online bestellen.

#31 · (Edited)
Na die video van Project Farm een paar jaar geleden, waarin de gangbare merken in de schappen allemaal complete rommel waren, ben ik alleen nog maar het merk Hot Shots gaan gebruiken en verder niets. Ik bedoel, het was verschrikkelijk hoe erbarmelijk de Power Service-, Stanadyne-producten etc. waren. Ik heb ook Howe's geprobeerd, maar hun "anti-gel" liet de brandstof in mijn tractor bevriezen, ondanks het gebruik van een drievoudige dosis. Gewoon rommel. Ik denk dat dat de reden is dat al die merken in winkels worden verkocht. Ik zal Hot Shots vanaf nu bestellen bij Amazon of ergens anders online.
LOL. Misschien kan een woordenboekdefinitie van de woorden zielig en verschrikkelijk ook helpen om dingen uit te leggen.

Over "amusementdoeleinden" gesproken - Dit is net zo vermakelijk als oliedraden! De specifieke woorden in de video - "Hot Shots en Stanadyne deden het heel goed" ............ zielig en verschrikkelijk, lol.

EDIT - Ik zal zeggen dat de koelkasttest interessant was en waarschijnlijk nuttig voor het percentage mensen dat temperaturen zo laag (-20F) en lager ziet.

OOK .....

Ik weet dat de video de titel "Antigel" had, maar hij ging verder met het bespreken van anticorrosie en smeerbaarheid.

DUS ...............

Additieven zijn ook bedoeld om water te "ontemulgeren" (Ford beveelt een waterontemulgator aan, en NIET een waterdispergeermiddel - en HotShots is een dispergeermiddel!), de microbiële groei als gevolg daarvan te verminderen (en als de microbiële groei wordt verminderd, geldt dat ook voor corrosie), en om het cetaangetal te verbeteren. Deze aspecten waren niet in de video opgenomen, maar zijn wel belangrijk voor het verbeteren van de "kwaliteit" van de brandstof.

Als additieven belangrijk zijn voor een 6.0L-eigenaar, zou het goed zijn om de hele reeks verbeteringen te overwegen.

#21 · (Edited)
Hier is de "verwezen" Project Farm-video over brandstofadditieven. De resultaten zijn een beetje anders (eigenlijk BEST wel) dan beschreven in de bovenstaande post, lol.

Verschillende merken deden het goed in het verbeteren van de smeerbaarheid, verre van zielig. Hetzelfde geldt voor de verbetering in de geltest - verschillende deden het goed in die test.

Ook een paar behoorlijke resultaten op de corrosietest, hoewel ik dat niet zo relevant vind.

De ontvlambaarheidstest met een aansteker is echt wel lachwekkend IMO (althans wat betreft dieselmotoren). Cetaangetal is wat belangrijk is.

#29 ·
Hier is de "verwezen" Project Farm-video over brandstofadditieven. De resultaten zijn een beetje anders (eigenlijk behoorlijk) dan beschreven in de bovenstaande post, lol.

Verschillende merken deden het goed in het verbeteren van de smeerbaarheid, verre van zielig. Hetzelfde geldt voor de verbetering in de geltest - verschillende deden het goed in die test.

Ook enkele behoorlijke resultaten op de corrosietest, hoewel ik dat niet zo relevant vind.

De ontvlambaarheidstest met een aansteker is echt lachwekkend, vind ik (althans met betrekking tot dieselmotoren). Cetaangetal is wat belangrijk is.
Hoe kun je die video bekijken en concluderen dat wat ik zei niet klopte? Hot Shots was beter in smeerbaarheid, anti-corrosie EN anti-gel ten opzichte van de andere merken. Sommige merken faalden zelfs in de anti-geltest, zoals de Power Service 911. Ik denk dat ze dat product 911 noemden omdat je hulp nodig hebt als je het gebruikt. De Howes, Stanadyne, etc. zagen eruit als milkshakes. Er was een DUIDELIJKE winnaar in die video, zoals ik hierboven heb gepost. Misschien moet je hem nog eens bekijken.

#67 ·
Je moet goed opletten welke informatie op het net voor entertainment is en welke voor educatie.

Zelfs mijn geliefde daves auto center is af en toe gebeten door de "views"-bug.
Die man duikt de laatste tijd vaak op in mijn feed. Hij komt over als een arrogante ***. Blijkbaar zien sommige andere kijkers hem ook zo, want gisteren merkte ik dat hij een "antwoord"-video plaatste op een andere monteur die hem ter verantwoording riep voor zijn beweringen.

Omgekeerd lijkt Todd (Project Farm) oprecht en hij gebruikt behoorlijk wat wetenschap, instrumentatie en procedure om te doen wat hij doet. Interessant voor mij hoe verschillende mensen informatie van anderen op zo'n verschillende manier ontvangen.

• Like
Reactions: El Wapo
#26 ·
#32 ·
Project Farm is er om één reden en ÉÉN reden ALLEEN... Om GELD te verdienen met Amazon-verkopen. Hij gaat geen producten "beoordelen", ongeacht hun belang in de markt, als je niet op de link kunt klikken zodat hij ervan profiteert. Waarom zou hij anders deze vergelijking maken en de winnaar van de vorige test (OptiLube) niet opnemen?

Dus verzint hij het belang van deze "tests", hij is de enige beoordelaar van hun belang (heb je hem wel eens een voorwerp over de motorkap zien slepen, met een weegschaal eraan, om iets over de wax die is aangebracht te bepalen???). Veel van wat hij test, is eigenlijk best goed, maar vaak met weinig echte "Wetenschap".

JA, Entertainment en Winst drijven alles aan, maar ik geniet soms van het kanaal! ;)

#34 ·
Ik heb geen tijd om video's te bekijken, maar hoe presteerde opti lube???
Ik ben het met je eens!

Video is zo'n tijdrovende manier om informatie over te brengen.

Maar lezen is voor sommigen teveel moeite.

#35 ·
OH Ik "kijk" er niet vaak naar,,, je pakt de rode stip en sleept hem naar rechts (FF Vid) totdat je een witte achtergrond met de grafiekresultaten ziet. Ik pauzeer bij elk om die resultaten te lezen. Je kunt het hele ding in minder dan een minuut afhandelen. ;)

Tot mijn teleurstelling heeft hij de OptiLube niet getest (opnieuw, zeer tot diskrediet van de tests...)

#36 ·
Vastgezet door Project Farm

@ProjectFarm

3 jaar geleden
Bedankt voor het aanvragen van deze showdown-video en laat me weten welke merken ik in de volgende ronde moet testen. Producten getest in deze video (in willekeurige volgorde).

Bedankt, Todd Power

Service Diesel Fuel Supplement: https://amzn.to/3l8mfmc
Power Service Diesel 911: https://amzn.to/32g5wEY
Howes: https://amzn.to/3j4TepK
Hot Shot's: https://amzn.to/34lL1ct
Stanadyne: https://amzn.to/3j6rIs2
Amsoil: https://amzn.to/31fF1jE

#38 ·
Vraag van een jongen uit Texas ..........

Hoe significant is de behoefte aan antivries over de noordgrens? Moeten jullie het in ELKE tank hebben voor de wintermaanden? Beginnen jullie het toe te voegen, zelfs in maanden waarin een winterstorm ZOU KUNNEN voorkomen (zelfs als het een zeldzame gebeurtenis zou zijn)? Moeten jullie beschermen tegen lagere temperaturen dan -20? Zeg -40? Houden jullie de weersvoorspellingen als een havik in de gaten en voegen jullie het alleen toe als dat nodig is op basis van deze voorspellingen?

Gewoon nieuwsgierig! Op een dag wil ik misschien een reis maken en op elanden jagen!

#40 ·
Vraag van een jongen uit Texas ...........

Hoe significant is de behoefte aan antigel over de noordelijke grens? Moeten jullie het in ELKE tank hebben voor de wintermaanden? Beginnen jullie het toe te voegen, zelfs in maanden waarin een winterstorm ZOU KUNNEN plaatsvinden (zelfs als het een zeldzame gebeurtenis zou zijn)? Moeten jullie beschermen tegen lagere temperaturen dan -20? Zeg -40? Houden jullie de weersvoorspellingen als een havik in de gaten en voegen jullie het alleen toe als dat nodig is op basis van deze voorspellingen?

Gewoon nieuwsgierig! Ooit wil ik misschien een reis maken en op elanden jagen!
Hier in Noord-BC wordt onze brandstof van november tot maart voorbehandeld
En we hoeven geen antigel toe te voegen, tenzij het kouder is dan -35 °C

#39 ·
Van iemand die de oostkust runt, nee.

Onze brandstof wordt in de winter behandeld wanneer deze in de grond wordt gestopt en je ziet NOOIT iets -20 ten zuiden van NY... ooit.

Ik heb alleen problemen gezien met het runnen van een grotere tank in bed van zuid naar noord, vanwege de windchill die behandeld moet worden.

#41 ·
Ik heb alleen problemen gezien met het laten lopen van een grotere tank in bed van zuid naar noord, vanwege de windkou die behandeld moet worden.
Ik ben het daar niet mee eens. Het is een klein punt, maar...

Windkou is een fysiologisch fenomeen.

Metalen voorwerpen worden niet beïnvloed.

Wind kan de snelheid beïnvloeden waarmee een voorwerp de omgevingstemperatuur bereikt.

Het zal er niet voor zorgen dat een voorwerp afkoelt tot een temperatuur die lager is dan de omgevingstemperatuur.

#42 ·
Ik hoor wat je zegt MTPaul en ben het ermee eens dat wind de temperatuur niet lager kan maken dan de omgevingstemperatuur, maar dat geldt zowel voor levende als niet-levende dingen. Wind verwijdert de thermische barrière die het lichaam (elk type lichaam) beschermt, waardoor het sneller de omgevingstemperatuur kan bereiken. Brandstofleidingen geleren zeer snel op een getrokken graafmachine die alleen onder eigen kracht werd geladen om te sterven bij het bereiken van snelwegsnelheden.
En we betrekken perslucht niet in de discussie. Dus beide situaties zijn correct. Er is een windkoude-effect op levende wezens, het verwijdert meer lichaamswarmte, net als bij niet-levende dingen.