Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Stuurbekrachtigingsfilter installeren - nu jankt het

17K views 49 replies 10 participants last post by  2MANYPROJ3CTS  
#1 ·
Hallo allemaal,

ik heb net een inline-filter voor de stuurbekrachtiging op de 7.3 Excursion geplaatst. In de onderste leiding bij de koeler. Foto bijgevoegd (van de grond gezien). Ik heb hem erin gezet, gestart en nu jankt/zoemt de hydroboost als ik rem of aan het stuur draai. Ik heb de voorkant opgekrikt en 40 keer van uiterste stand naar uiterste stand gedraaid. Maakt geen geluid in de lucht. Remmen wel. Zodra ik hem neerzet, jankt hij. Ik heb Diesel Site gemaild maar nog geen antwoord gehad. Is mijn flow verkeerd om? Er zaten helemaal geen instructies bij de filter. Ik ga hem eruit halen om te zien of dat iets verandert...

Attachments

#3 ·
De grote pijl op het filter geeft de stroomrichting aan.

Het gejank wordt veroorzaakt door lucht of een drukbeperking.

Ga een paar keer van vergrendeling naar vergrendeling terwijl u vrij hard op de remmen drukt. Als het moeilijk is om te sturen of het pedaal hard wordt, heeft u waarschijnlijk een stroombeperking die waarschijnlijk door het filter wordt veroorzaakt.

#5 ·
De grote pijl op het filter geeft de stroomrichting aan.

Het gejank wordt veroorzaakt door lucht of een drukbeperking.

Ga een paar keer van vergrendeling naar vergrendeling terwijl je redelijk hard op de remmen drukt. Als het moeilijk te besturen is of het pedaal hard wordt, heb je waarschijnlijk een stroombeperking die waarschijnlijk wordt veroorzaakt door het filter.
Misschien omdraaien en kijken wat er gebeurt? Ik weet niet wat dat inhoudt. Misschien kun je de lijn op de een of andere manier afknijpen?

Ik heb een nieuwe stuurbekrachtiging laten installeren toen de mijne uitviel. Het was volgens mij de originele omdat hij wit was (gereviseerde zijn zwart gespoten). Het was ongeveer $ 750 met nieuwe leidingen en alles. Ik denk dat de hogedrukleiding $ 100 was.

Verzonden vanaf mijn SM-N960U met Tapatalk

#4 ·
Is dat de juiste richting? Ik kan niets definitiefs vinden, ik heb afbeeldingen gegoogled en een ander filter op dezelfde plek gevonden

#6 ·
Ik heb de leidingen afgeknepen om te installeren, zeer weinig vloeistofverlies. Ik moet rennen en een dubbele weerhaak halen als ik hem gewoon verwijder. Echt, een klus van 5 minuten verandert in dit...

#7 ·
Gaat het beide kanten op?

#9 ·
Nee, het is de dieselsites-versie.....

#10 ·
Ik ga het vanavond gewoon met een slangtuit aansluiten en kijken of het daarna goed is.

#12 ·
Ik hoop het echt niet, lol, het wordt er nu te koud voor.

#13 ·
Dus ik heb een dubbele weerhaak geplaatst. Maakt nog steeds lawaai. Weer ontluchten van uiterste stand tot uiterste stand. Reservoir is vol maar ook schuimig. Wat kan het kwaad om lawaai te maken?

#14 ·
En onder de motorkap, met de vrouw die aan het stuur/remmen draait, klinkt het als het riemgedeelte/pompgedeelte. Maar je kunt ook gorgelen in de cabine horen.

#17 ·
Eerlijk gezegd weet ik niet eens zeker of ik een afgesloten unit op mijn systeem zou willen.

Ik gebruik een filter, maar alleen op de bypass-leiding en deze bevindt zich bij de hydro boost-unit, dus hij is gemakkelijk te onderhouden.

De bypass-leiding loopt terug naar het reservoir.

Image

dit zal ook omzeilen als het 100% verstopt raakt, door verwaarlozing of massaal falen van onderdelen.

#41 ·
eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik ĂĽberhaupt een afgesloten unit op mijn systeem zou willen

Ik gebruik een filter, maar alleen op de bypass-leiding en deze bevindt zich bij de hydroboost-eenheid, dus hij is gemakkelijk te onderhouden

bypass-leiding loopt terug naar het reservoir

Image

dit zal ook omzeilen als het 100% verstopt raakt, door verwaarlozing of massaal falen van onderdelen

@ZMANN brengt deze naar boven.
Net de Edelman hydroboost kit geĂŻnstalleerd met een nieuwe stuurbekrachtigingspomp. Het kwam met alle nieuwe leidingen en de filter. Wil de mijne ook aan de bovenkant gooien.

Heb je de jouwe geĂŻnstalleerd op de leiding die uit de hydroboost gaat en naar de bovenste poort van het pompreservoir aan de voorkant? En pijl naar het reservoir of weg?
Dacht dat die open ruimte boven de poelie en intercoolerpijp een goede plek zou zijn om in te splitsen. Gedachten?

#18 ·
Dus waar heb je het precies geĂŻnstalleerd en welke kant gaat het op?

#19 · (Edited)
op de retourleiding van de hydroboost
die eruitziet als een brandstofleiding
dat filter werkt prima

Het schuimende olie betekent dat er lucht in het systeem komt, heb je het reservoir leeg laten lopen?
Ook op je EX, is het reservoir onderdeel van de pomp of extern?

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#20 ·
Nooit leeggelopen. Alleen de lucht van het doorsnijden van de leiding en het plaatsen van het filter. Reservoir en pomp zijn gecombineerd

#21 ·
De olie kan gewoon oud zijn en een deel van de anti-schuim-eigenschappen verloren hebben. Het zou geen kwaad kunnen om het te vervangen, aangezien je problemen hebt. Niet alsof je nog meer lucht in het systeem krijgt.

#22 ·
Ja, het staat op de agenda. Ik heb het echter wel doorgespoeld in 17. Waarschijnlijk morgen of maandag...

#24 ·
Ja, ik ben nog steeds niet honderd procent zeker welke kant het opgaat, om eerlijk te zijn.

#25 ·
Geen restrictieprobleem met het filter, die slangklemmen gaan de PSI van het systeem niet tegenhouden.
De leidingen zouden er gewoon afblazen.

Asafdichting is toevallig defect geraakt of de olie kan de kleine belletjes niet meer afvoeren -- en blijft schuimen.
Soms laten de belletjes zich gewoon afscheiden in het reservoir als je even wacht.

#26 ·
Hij heeft het filter op de retourleiding van de stuurbekrachtiging, dus ik weet niet hoeveel druk er ooit zou ontstaan als deze verstopt zou zijn?
Maar ik ben er vrij zeker van dat dat filter een bypass heeft en een grote flow-indicator zou moeten hebben.
bewerking Ik zie de pijl in de foto van de OP. OP die moet in de stroomrichting wijzen, het PS pomp reservoir (van de versnelling door de koeler en terug naar de pomphuis

#27 ·
De volledige systeemdruk is daar beschikbaar, dus ja, de leiding zou "ploffen" als deze geblokkeerd zou worden.

Niet de plek voor een filter, want dat zou de filter vragen om de hele tijd de volledige pompstroom te verwerken.
Ik zou het in de retourleiding van de hydroboost-overschot plaatsen - die leiding stroomt alleen als de rem wordt losgelaten.

#28 ·
Hydroboost-ontlastingsleiding stroomt met de remmen en wanneer de besturing aan weerszijden volledig is vergrendeld.
Ik weet dit omdat ik op die manier mijn systeem in mijn eentje spoel, zonder als een gek rond te rennen om het reservoir te vullen terwijl het leegloopt.

Op deze manier kunt u de stroom regelen en de truck laten draaien terwijl u bijvult.

#30 ·

Attachments

#36 ·
Het enige wat ik kon vinden was dit, dus daarom heb ik die locatie gekozen. Mijn enige vraag was de richting. Ik denk dat degene op de foto naar de koeler stroomt, gebaseerd op het googelen van afbeeldingen ervan.
Dat zou goed moeten zijn, maar controleer de stroomrichting. Dieselsite stelt dat je filters op beide retourleidingen nodig hebt voor volledige bescherming, ik zou me er niet druk om maken