Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Hoge kilometerstand 6.7's

1 reading
266K views 97 replies 58 participants last post by  classact.cjt  
#1 · (Edited by Moderator)
Dit is een vernieuwing van een oudere, vergelijkbare thread met veel info over vrachtwagens met een lage/middenstandige kilometerstand.

Nu deze jongens sinds 2011 op de weg zitten, wil ik graag feedback over de levensverwachting en hoor ik graag van de mensen met 100.000 of 150.000+ mijl. Ik weet dat dat relatief is aan gebruik en onderhoud, maar ik wil gewoon een idee krijgen.

Ik vraag het omdat mijn '12 net 124.000 mijl heeft bereikt, en ik ben benieuwd of ik redelijkerwijs 200.000...300.000 kan verwachten?? Of moet ik inruilen en upgraden?

Verzonden vanaf mijn SM-G920V met Tapatalk

#2 ·
Ik denk dat verwijderen de levensduur van de motor verlengt. Ik zou ook vroege 2011's (eigenlijk alle 2011's) niet vertrouwen, gezien de problemen die sommigen van hen hadden met turbo's en dergelijke. Ik heb een 2013 op 128k, verwijderd op 100k. Olieverversing om de 5k & brandstoffilters om de 10k. Ik ga Archoil in de olie gebruiken en om de 5k de Archoil brandstoftankreiniger gebruiken.

#3 ·
Ik heb mijn gebruikte 2012 (geboren in september 2012) opgehaald met 210.000 mijl. Deze truck kwam uit de olievelden in Texas en je kunt zien dat hij vijf jaar lang een ruig leven heeft gehad.

Ik heb alle vloeistoffen vervangen en de koelsystemen gespoeld. De voorste kruiskoppelingen en parkeerremmen staan als laatste op mijn lijst van verschillende kleine dingen.

Dit is mijn dagelijkse auto en tot nu toe is dit een solide truck geweest. Ik ben er zeker van dat de hoofdradiator is vervangen en mogelijk ook de turbo, maar ik kan het niet zeker zeggen. De truck maakt geen abnormaal geluid en heeft geen problemen en is 100% origineel.

Ik zit nu op 213.000 mijl en alles wat ik eraan doe, maakt het een beetje beter. In de tijd dat ik deze truck zal bezitten, zal hij nooit in de buurt komen van het werk dat hij in zijn eerste 5 jaar heeft gedaan. Geen beauty, maar hij is van mij en ik hoef me geen zorgen te maken over winkelwagentjes of af en toe een tak.

Als deze truck me 5 jaar meegaat met nog eens 100.000 mijl, ben ik blij. Ik heb de truck voor $16.000 gekregen.

#4 · (Edited)
De baas van de buren van de derde deur heeft een 13 met 300k+ die een injector vastzetting had, geen probleem. Zag persoonlijk een 11 in de werkplaats die een turdblow kreeg met 450k, niet goed onderhouden, koelvloeistof zag eruit als koffie. Kapotgeslagen, ik weet dat hij hem al afgeragd kocht en hem liet reviseren maar veel domme onderdelen hergebruikte. Eerlijk gezegd is die gast een klootzak, maar het punt is dat hij nog steeds op de weg rijdt. Beide hebben intacte emissies. Ik denk dat je dat geen probleem moet vinden, maar **** gaat elke dag zonder reden kapot. @mwe_060 ziet ze ook misbruikt worden, net als @kaya, dus kijk wat ze zeggen. IMHO ga je niet veel meer waarde verliezen van 140k vs 200k, ik houd de mijne tot de motor eruit valt, dan zet ik er een nieuwe motor in. Of ik vind een geweldige deal voor iets beters.

• Like
Reactions: Slamnslash
#8 · (Edited)
Kocht mijn 2012 anderhalf jaar geleden met 134k, heeft er nu 160k op staan. Ik heb de AC Evap-spoel moeten doen, en nu lekt de radiator. Geen probleem, ik laat het lekken tot de zomer.

Mijn rig heeft zijn hele leven emissies gehad, en de laatste 15k is hij DP getuned met een heavy tow tune. Geen problemen, loopt elke dag als een droom, krijgt goede kilometers. Ik aarzel niet om er dwars door het land mee te rijden en dat doe ik ook. Ik verwacht er 250k-300k uit te halen voordat ik hem wegdoe. Het geeft me waarschijnlijk de kans om ergens in de 200k range een 2015 turbo erin te zetten.

Jongens, de sleutel is: wees geen idioot met de truck.... Blijf bovenop vloeistoffen, filters en schone brandstof, en wees geen idioot met hete tunes de hele tijd, en de motor en transmissie gaan mee. Ja, je kunt op een gegeven moment een storing hebben van een standaard turbo op 11-14's, of misschien niet. Hetzelfde geldt voor de primaire radiator en de evap-spoel. Dat zijn de drie belangrijkste, veelvoorkomende storingspunten... geen probleem... De kans is groot dat je nog een hele tijd van de truck zult genieten voordat ze je een probleem bezorgen.

Ik heb gelogen. Ik heb wel problemen. Ik heb ze gewoon zo goed voor mezelf verborgen dat ik vergat dat het problemen waren.
1. Primaire radiator lekt de laatste 1500 mijl - zal deze zomer worden gerepareerd, lekkage groeit EST$1800
2. DEF-zender is kapot sinds de laatste 6000 mijl - Moet de tank boven 2/3 vol houden anders wordt CEL geactiveerd EST$1000 of verwijderen
3. Verdamperkern ging uit in de herfst van 2015 - Gerepareerd zomer 2016 - $1300

Dat is alles wat ik me kan bedenken.... anders dan dat, is het best goed geweest. Eerlijk gezegd, voor het geld dat in deze trucks is gestoken, zouden dit soort problemen geen probleem moeten zijn, vooral niet bij slechts 150-160k, maar dat is slechts mijn mening. Mijn laatste voertuig (een Chevy gasser) heb ik 273K op gezet voordat de 4L60E er de brui aan gaf en de hoofdlager(s) ronddraaiden (5.3 vortec). Het enige wat het ooit heeft gehad, was een dynamo-vervanging en olieverversingen. Ik heb de transmissievloeistof nooit vervangen in 273k mijl. En om te zien dat steeds meer voertuigen, zelfs gassers, dat soort levensduur kunnen bereiken als ze goed worden verzorgd, maakt me een beetje down als ik mijn truck zie (die weliswaar tweedehands is gekocht) met slechts 160k die duizenden dollars nodig heeft.

Afgezien daarvan is het al met al een hele goede truck geweest.

#9 ·
Uitstekende info. Ontzettend bedankt, mensen.
Bij 124.000 mijl moet ik de turbo vervangen, dus ik ben van plan een conversie van 2015 te doen, wilde er gewoon zeker van zijn dat ik nog meer jaren uit dit voertuig kan halen voordat ik er meer geld in stop.
Ik waardeer het. Ga zo door.

Verzonden vanaf mijn SM-G920V met Tapatalk

#10 ·
Ik heb een vriend die een veeboerderij runt. Hij zegt dat hij er pas een koopt als hij 300.000 mijl op de teller heeft staan, iets over dat hij dan pas net is ingereden :)

• Like
Reactions: MrTommy
#59 ·
i have a buddy that runs a cattle ranch. says he wont buy one until it has 300k miles on it, something about just getting broken in :)
Ik heb hier de afgelopen weken over nagedacht. Is het beter om een gebruikte Powerstroke met een hogere kilometerstand te kopen, zodat de problemen hoogstwaarschijnlijk al zijn opgelost? Ik ben mijn zoektocht begonnen met het bekijken van trucks met een lage kilometerstand. Misschien moet ik het heroverwegen.

#12 ·
Mijn 2011 is net de 178.000 gepasseerd. Het is een vroege job 1-run, gebouwd in september '10 en ik heb hem in november '12 opgehaald met 92.000. De enige dingen die ik heb moeten doen, zijn het vervangen van de dynamo omdat deze de vrachtwagen vertelde dat hij niet met de juiste spanning laadde (170.000). Ik heb de transmissievloeistof vervangen omdat de transmissie erg heet werd en het lang duurde om af te koelen, in het stadsverkeer zag ik temperaturen van 215 (140.000). Ik heb de radiator vervangen omdat hij lekte en ik bang was dat hij zou falen tijdens een roadtrip (155.000). Ik moest een riemspanner vervangen omdat het lager kapot ging (168.000). Ik heb geĂĽpgraded naar de 2015 turbo, gewoon omdat ik het wilde (155.000). Er zijn een paar items afgevallen (102.000). Ik ga de deurpanelen moeten verwijderen omdat ze beginnen te rammelen en ik er gek van word. Over het algemeen is deze truck erg goed voor me geweest en ik ben van plan hem nog een tijdje te houden.

• Like
Reactions: White_Buffalo7.3
#13 ·
Mijn 2011 is net over de 178k gerold. Het is een vroege job 1 run, gebouwd in september '10 en ik heb hem in november '12 opgehaald met 92k. De enige dingen die ik heb moeten doen, is de dynamo vervangen omdat deze de truck vertelde dat hij niet met de juiste spanning laadde (170k). Ik heb de transmissievloeistof vervangen omdat de transmissie erg heet werd en het lang duurde om af te koelen, in stadsverkeer zag ik temperaturen van 215 (140k). Ik heb de radiator vervangen omdat hij lekte en ik bang was dat hij zou falen tijdens een roadtrip (155k). Ik moest een riemspanner vervangen omdat het lager eruit ging (168k). Ik heb geĂĽpgraded naar de 2015 turbo, gewoon omdat ik dat wilde (155k). Er zijn een paar items afgevallen (102K). Ik ga de deurpanelen moeten verwijderen omdat ze beginnen te rammelen en ik er gek van word. Over het algemeen is deze truck echt goed voor me geweest en ik ben van plan hem nog een tijdje te houden.
Geweldig! Dit is precies wat ik hoopte te horen! Er zijn te veel "mijn truck is weer kapot" berichten over het hele forum. Hoor zelden over de trucks die waanzinnige kilometers maken en hard werken zonder problemen. U noemde ook een 2015 turbo conversie, die wil ik ook gaan doen. Ik heb mijn thread hieronder gelinkt, vindt u het erg om daarheen te gaan en uw kit info en ervaring te delen? http://www.powerstroke.org/forum/showthread.php?t=1212737 Verzonden vanaf mijn SM-G920V met Tapatalk

#14 ·
Begin 2011 en net 196k mijl gereden. Beste truck die ik heb gehad, afkomstig van 2 Chevy's en een Dodge. Over die kilometers zijn de reparaties uit eigen zak minder dan $400 geweest. Ik had een defecte claxon en de plastic pijp voor de koude lucht. Al het andere waren mods of slijtageonderdelen zoals remmen en banden etc. Mijn leren interieur is echt goed gebleven en de hele truck heeft het echt goed gedaan. De truck loopt schoon en ziet er goed uit na al die kilometers. Hij is aangepast en getuned met een 8" lift op 37" banden en haalt 15 MPG. De standaard turbo is beschermd tegen overtoeren via mijn tuner en ik rijd er niet mee als een tiener, maar trek eerder tractoren en vervoer grind rond de boerderij. Ik dacht erover om hem te verkopen, maar vroeg me af waarom ik de meest betrouwbare truck die ik ooit heb gehad zou verkopen? Als er iets kapot zou gaan, zou het al gebeurd zijn! Ha ha. Dat zijn mijn 2 cent. Ik heb een recente foto gepost.

Attachments

#84 ·
Begin 2011 en net 196.000 mijl gereden. Beste truck die ik heb gehad, afkomstig van 2 Chevy's en een Dodge. Over die kilometers zijn de reparaties uit eigen zak minder dan $400 geweest. Ik had een defecte claxon en de plastic pijp van de koude lucht. Al het andere waren mods of slijtageonderdelen zoals remmen en banden etc. Mijn leren interieur heeft het echt goed volgehouden en de hele truck is echt goed versleten. De truck loopt schoon en ziet er goed uit na al die kilometers. Hij is aangepast en getuned met een 8" lift op 37" banden en haalt 15 MPG. De standaard turbo is beschermd tegen overtoeren via mijn tuner en ik rijd er niet mee als een tiener, maar trek eerder tractoren en vervoer grind rond de boerderij. Ik zat eraan te denken om hem te verkopen, maar vroeg me af waarom ik de meest betrouwbare truck die ik ooit heb gehad zou verkopen? Als er iets kapot zou gaan, zou het al gebeurd zijn! Ha ha. Dat zijn mijn 2 cent. Ik heb een recente foto geplaatst.
Ik heb die truck met 300.000 mijl in originele staat

#17 ·
Heb een vroege build uit 2011 met momenteel 170k erop. Ik heb hem 2 jaar geleden opgepikt met ongeveer 140k erop. Er zat een nieuwe motor en turbo in, geĂŻnstalleerd door Ford bij 130k. De truck is solide en ik hoop er nog eens 100k mee te rijden.

#18 ·
Ik heb een '14 met 184k erop en het loopt dagelijks op. Ik heb hem sinds 100k. Nog steeds standaard uitlaat, heeft een Banks Automind tune en een s&b cai, en 35" banden op 18" eagle alloy velgen. Ik heb onlangs de primaire radiator vervangen omdat deze lekte, maar verder geen echte problemen. Ik ververs olie en filters om de 5-6.000 voor de motor, elke 10k voor brandstof. Ik gebruik caseih akcela olie (mijn oudere broer werkt voor de dealer, en als het goed genoeg is voor $50-60k motoren, moet het goed genoeg zijn voor de mijne) en Hastings of Baldwin filters, en power services diesel additieven. Regeneraties zitten consequent rond de 500 mijl en nog geen typemachine tik. De hertenpopulatie is hier in de buurt geëxplodeerd, dus ze krijgt deze week een go rhino herten vanger. Ik zal een foto toevoegen.

Attachments

#19 ·
Ik heb een F350 uit 2011 (gebouwd 01/11). Gekocht in Tx. 2014 met 97K. Vanaf nu heeft hij 114K. Moest de radiator vervangen, koelvloeistofleiding naar de turbo. De turbo is vorige maand vervangen. Ik had een DEF-reductiemiddelverwarmingscode die verscheen, en besloot toen om een volledige verwijdering te doen. Vanaf nu rijdt de truck beter dan toen ik hem kocht. Hoewel hij is getuned en ik hem op de prestatie-instelling (Tyrant-tunes) houd, rijd ik er nog steeds als een baby mee, zoals ik met al mijn voertuigen doe.

P.S. Ik zal één ding zeggen, het lezen van sommige berichten maakt je gek als je nadenkt over enkele van de problemen die met de truck kunnen optreden. Over het algemeen zou ik geen andere truck bezitten dan een Ford.

#20 ·
Ik heb een F250 uit 2011 die vroeg is gebouwd (06/10). Ik kocht hem in 2013 met 47K. Ik zit nu op 196K zonder grote reparaties. Ik had de normale DEF- en emissieproblemen, dus ik verloor het emissiegewicht bij ongeveer 110K en ik verving de wiellager-naaf aan de passagierskant bij 120k.

Nu merkte ik dat mijn voorste kruiskoppelingen slecht zijn en ook kogelgewrichten en stuurkogels hebben een beetje speling. Dus ik vervang dat allemaal dit weekend. Dit is allemaal normaal onderhoud bij 200k naar mijn mening. Ik zet ook nieuwe schokdempers en de wiellager-naaf aan de bestuurderskant, gewoon omdat het 196k mijl is en ik het toch al uit elkaar heb gehaald, dus waarom niet.

#21 ·
Ik heb een beetje zitten jammeren dat ik een nieuwe reeks betalingen ben begonnen voor een nieuwe vrachtwagen, de grootte en de lengte van de betalingen voor een 2015 met 58.000 mijl toen ik hem kreeg. Met de snelheid waarmee ik kilometers maak, zal ik er waarschijnlijk ongeveer 170.000 op hebben staan als ik hem afbetaald heb. Mijn geplande trekken is slechts af en toe in de 15.000 lbs range en dagelijks 40 mijl heen en terug naar het werk.
Deze thread heeft zeker geholpen mijn zorgen weg te nemen.

Bedankt jongens :)

#23 ·
We verkopen tonnen aan voertuigen met een hoge kilometerstand (meer dan 200.000) 6.7s

In vergelijking met voertuigen met een hoge kilometerstand van Ram en GM zien we aanzienlijk minder problemen met de 6.7 powerstrokes. We zijn gestopt met de verkoop van Duramax- en Ram-producten met een hogere kilometerstand vanwege alle dingen die misgaan bij een hogere kilometerstand. Niets groots, maar ze zullen je doodknijpen. De powerstrokes met een hogere kilometerstand lekken zelden en we zien ze nooit met grote problemen. Deze trucks lijken van de kilometerstand te houden.

Iets waar niet zo veel over wordt gesproken, is de interieurkwaliteit. De Ford-interieurs blijven echt ongelooflijk goed overeind in vergelijking met de concurrentie. Het leer is duurzamer, de deurpanelen vallen er niet af, het is een heel ander spel.
^^^^ Geweldige reactie!!

Ik ben een nieuwe eigenaar van een Lariat uit 2016 die ik medio januari 2018 in Alabama ophaalde bij 58.000 km. Ik heb momenteel 73.000 km en dat loopt dagelijks op. Het enige probleem tot op heden was een CEL met P0170, die door de lokale dealer werd verholpen met een PCM-reflash onder PTW. Verder geen problemen. Standaard truck minus een S&B-inlaat.

Daarnaast ben ik religieus over onderhoud en waar ik brandstof koop. Af en toe neem ik een monster voordat ik ga pompen en het is bekend dat ik een tankstation met een lege tank verlaat. Ik gebruik een additief voor de zekerheid en bewaar brandstoffilters in de bedbox om veilig te zijn.

Om bovenstaande quote aan te vullen; tijdens het winkelen op de markt heb ik veel Ram, Chevy en GMC 2500's met een vergelijkbare kilometerstand als mijn huidige truck getest. Chevy/GMC had het op één na beste interieur. Interieurkwaliteit speelde een belangrijke rol bij mijn aankoop, aangezien ik OCD heb over netheid en de algehele pasvorm-afwerking.

#24 · (Edited)
Ik bekijk vrachtwagens in Florida. Ze zijn hier extreem duur met de bloeiende bouweconomie. Ik zag een zeer mooie, extreem strakke ophanging, transmissie. Zeer goed onderhouden 2012 F250 Lariat 4WD Crewcab met 165.000 mijl. De partij wil niet onder de $30K. Ik heb veel geshopt en ik zie niet veel goedkoper, tenzij ik naar een vrachtwagen van een eerdere generatie ga of ik er een krijg in een XL- of XLT-model. De motor loopt soepeler dan mijn benzinemotor en de turbo klinkt geweldig. Heeft onberispelijk onderhoud gehad. Ik heb een map gezien en gelezen met elk onderhoudsrecord van de vorige enkele eigenaar van de vrachtwagen en ik heb met de vorige eigenaar gesproken en hij had geen klachten over de vrachtwagen. Ruilde hem in voor een 2017. Heeft een vervangen radiator en de aircocompressor vervangen. Onderhoudsgegevens tonen ook dat een Ford-dealer de EGT-sensor heeft vervangen bij ongeveer 75.000 mijl. Fabrieksafvoer, DEF, DPF allemaal nog aanwezig. Het lijkt gewoon moeilijk om afscheid te nemen van dat soort geld voor een vrachtwagen met 165.000 mijl en me af te vragen wat er kapot zou kunnen gaan, maar het is ook moeilijk om de $75.000 en meer te rechtvaardigen waarvoor ze nieuw worden verkocht. Maak me geen zorgen over iets kleins tot middelgrote kosten die uitgaan, maar ik zou het echt haten om een motor te verliezen door een storing. Is 165.000 gek om over te denken om te kopen? Is de prijs ongeveer gemiddeld?

#27 ·
Ik heb mijn gloednieuwe 2014 F250 6.7 gekocht. Ik heb momenteel 135.000 mijl. De enige upgrades die ik aan de truck heb gedaan, zijn het installeren van HID-koplampen. Ik rijd nu bijna een jaar gemiddeld 1100 mijl/week. Ik heb net mijn eerste pechgeval meegemaakt. De truck gaf me de CEL en verminderd motorvermogen en viel uit op de weg, waardoor ik in de middenberm van een extreem drukke snelweg in het spitsverkeer terechtkwam en niet meer wilde starten. Heb hem naar de monteur gesleept en mijn vermoeden bevestigd dat de HPFP defect was en metaal door de injectoren gooide. Hij wordt momenteel gerepareerd. Verder heb ik 135.000 probleemloze mijlen gehad. Ik overweeg om de turbo-upgradekit van het model 2017 te installeren terwijl de injectoren worden vervangen, maar ben besluiteloos of ik gewoon moet wachten tot het origineel faalt. Ik ben van plan binnenkort een dpf/egr-delete te doen. Tot nu toe erg blij met de truck, maar dit doet me wel nadenken over wat er in de nabije toekomst nog meer zou kunnen falen.

#28 ·
Ik heb 162.000 km op mijn 2011 zonder problemen. De standaard turbo is vervangen. Ik heb de radiator en de AC-kern onder het dashboard vervangen. Volledig verwijderd met een Tyrant Performance/Race tune er dagelijks op. Ververs de olie elke 5.000 mijl met volledig synthetisch en vervang de brandstoffilters elke 10.000. Gebruik alleen dieselbrandstof van het merk Shell.

De truck loopt fantastisch zonder tekenen van problemen.

#29 ·
2011 powerstroke. Kocht het een jaar geleden, had 186k allemaal origineel. Heeft nu 220k. 6 weken geleden verwijderd. Geen problemen. Eerste ford die ik in 20 jaar heb gehad. H&S MINI. Heb 2011 gezien met 500k en meer erop. Heb een vriend, zijn vader heeft 565k op de zijne, gebruikt om rv over de VS te vervoeren. Zegt dat hij het nooit zal inruilen 1 tranny vervangen. Eén t-case vervangen, het is een late geboortedatum. Originele turbo. Met het wicked wheel heeft hij pas bij 375k verwijderd, hou van deze truck