Kocht mijn 2012 anderhalf jaar geleden met 134k, heeft er nu 160k op staan. Ik heb de AC Evap-spoel moeten doen, en nu lekt de radiator. Geen probleem, ik laat het lekken tot de zomer.
Mijn rig heeft zijn hele leven emissies gehad, en de laatste 15k is hij DP getuned met een heavy tow tune. Geen problemen, loopt elke dag als een droom, krijgt goede kilometers. Ik aarzel niet om er dwars door het land mee te rijden en dat doe ik ook. Ik verwacht er 250k-300k uit te halen voordat ik hem wegdoe. Het geeft me waarschijnlijk de kans om ergens in de 200k range een 2015 turbo erin te zetten.
Jongens, de sleutel is: wees geen idioot met de truck.... Blijf bovenop vloeistoffen, filters en schone brandstof, en wees geen idioot met hete tunes de hele tijd, en de motor en transmissie gaan mee. Ja, je kunt op een gegeven moment een storing hebben van een standaard turbo op 11-14's, of misschien niet. Hetzelfde geldt voor de primaire radiator en de evap-spoel. Dat zijn de drie belangrijkste, veelvoorkomende storingspunten... geen probleem... De kans is groot dat je nog een hele tijd van de truck zult genieten voordat ze je een probleem bezorgen.
Ik heb gelogen. Ik heb wel problemen. Ik heb ze gewoon zo goed voor mezelf verborgen dat ik vergat dat het problemen waren.
1. Primaire radiator lekt de laatste 1500 mijl - zal deze zomer worden gerepareerd, lekkage groeit EST$1800
2. DEF-zender is kapot sinds de laatste 6000 mijl - Moet de tank boven 2/3 vol houden anders wordt CEL geactiveerd EST$1000 of verwijderen
3. Verdamperkern ging uit in de herfst van 2015 - Gerepareerd zomer 2016 - $1300
Dat is alles wat ik me kan bedenken.... anders dan dat, is het best goed geweest. Eerlijk gezegd, voor het geld dat in deze trucks is gestoken, zouden dit soort problemen geen probleem moeten zijn, vooral niet bij slechts 150-160k, maar dat is slechts mijn mening. Mijn laatste voertuig (een Chevy gasser) heb ik 273K op gezet voordat de 4L60E er de brui aan gaf en de hoofdlager(s) ronddraaiden (5.3 vortec). Het enige wat het ooit heeft gehad, was een dynamo-vervanging en olieverversingen. Ik heb de transmissievloeistof nooit vervangen in 273k mijl. En om te zien dat steeds meer voertuigen, zelfs gassers, dat soort levensduur kunnen bereiken als ze goed worden verzorgd, maakt me een beetje down als ik mijn truck zie (die weliswaar tweedehands is gekocht) met slechts 160k die duizenden dollars nodig heeft.
Afgezien daarvan is het al met al een hele goede truck geweest.