Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Koplamp vervangen?

6.3K views 56 replies 15 participants last post by  mlgjellybean123  
#1 ·
De koplampen van mijn F250 uit 2006 waren gebarsten, dof en vervaagd, dus in plaats van ze alleen maar te proberen schoon te maken, koos ik voor een vervanging van de aftermarket. Ze zien er geweldig uit, gebruiken dezelfde elektrische stekker en lamp als OEM, maar het lichtbeeld is niet veel beter dan mijn originele lampen!!
Afgezien van de overstap naar LED, wat heb je geïnstalleerd??

#3 ·
Ik ga de Alpharex op mijn Excursions gebruiken als ik die later dit jaar vervang.

#6 ·
Ga je voor halogeen of LED?
LED!
Ik heb een set gekocht voor de Suburban van mijn vrouw en ze zijn geweldig! De projectoren lijken van zeer hoge kwaliteit te zijn met een geweldige lichtspreiding en ze verblinden het tegemoetkomende verkeer niet.

#5 ·
Het is grappig hoe je iedereen op de weg kunt verblinden, maar zelf niet kunt zien waar je naartoe gaat. Als je dezelfde lamp gebruikt, heb ik goede ervaringen gehad met de Sylvania Silverstars. Mooie upgrade, minimale inspanning en kosten. Ik heb geen problemen gehad met een korte levensduur, waarschijnlijk 10 jaar oud. Helaas zou ik zeggen dat LED of HID met de behuizing die je hebt zoveel schittering zal veroorzaken dat je constant geblindeerd zult worden. Je hebt een HID-projectorbehuizing nodig om een ​​scherpe afsnijding, geen schittering en goed zicht te krijgen. Vroeger waren er een paar high-end op bestelling gemaakte koplampen. Ze zouden een OEM-behuizing nemen, deze demonteren en een projector installeren, ze kostten ongeveer $ 800.

#9 ·
De koplampen van mijn 2006 F250 waren gebarsten, dof en vervaagd, dus in plaats van ze alleen maar schoon te maken, koos ik voor een aftermarket vervanging. Ze zien er geweldig uit, gebruiken dezelfde elektrische stekker en lamp als OEM, maar de lichtopbrengst is niet veel beter dan mijn originele!!

Afgezien van LED, wat heb je geïnstalleerd??

View attachment 802491
View attachment 802492
Ik heb er een paar zoals die van jou van Ebay gekocht. Ze zijn iets meer dan drie jaar oud. Eén heeft vocht in de lens en beide lenzen lijken aan de buitenkant te verslechteren omdat ze van plastic zijn. Ik hoop dat die van jou het beter doen.

#11 ·
WPG - focussen de leds goed in een standaard behuizing? Misschien wat foto's 's nachts tegen een garagedeur. Mijn ervaring met leds in een enorme behuizing als deze is vlekkerige verlichting en iedereen verblinden. En we hebben het over 03-07 koplampen, toch? Geen glazen opties, tenzij dit een township-truck of iets dergelijks is, de sealed beam-lampen. Tenminste, voor zover ik weet.

#12 · (Edited)
WPG - focussen de leds goed in een standaard behuizing? Misschien wat foto's 's nachts tegen een garagedeur. Mijn ervaring met leds in een enorme behuizing zoals deze is vlekkerige verlichting en iedereen verblinden. En we hebben het over 03-07 koplampen, toch? Geen glazen opties, tenzij dit een township truck is of zoiets, de sealed beam lichten. Tenminste, voor zover ik weet.
Mijn truck heeft een 8" lift, dus ik ben er zeker van dat het tegemoetkomende verkeer meer dimlicht krijgt dan zou moeten, maar aangezien iedereen anders zijn grootlicht 24/7 aan heeft, ben ik eerlijk gezegd niet geneigd om erom te geven!

En ik wist niet dat glazen behuizingen geen optie waren op onze 03-07 trucks en natuurlijk zal ik later vandaag foto's plaatsen van mijn koplampverspreiding. Ik weet niet waarom iedereen het zo moeilijk vindt om te geloven dat leds goed werken, maar het is niet mijn probleem als mensen in de steentijd willen leven lol 😆

#15 ·
Het is niet leven in de steentijd, het is mijn ervaring met grote behuizingen die de taak om het licht te focussen slecht uitvoeren. Ik heb meer succes met HID's in grote behuizingen.
Ik denk dat mijn lampen 20.000 lumen of zoiets geks zijn, dus misschien zouden led's met een lagere lumenwaarde waardeloos zijn, ik weet het niet. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik op dimlicht een geweldige dekking heb en op grootlicht gemakkelijk een duidelijke mijl kan zien, lol.

#14 ·
De grootte van de behuizing is niet echt het probleem, het zijn de reflectorbehuizingen. Je gemiddelde LED's zullen het niet goed doen met een heleboel spiegels, maar ze doen het geweldig met echte focuslenzen.

Ik heb alpharexs, ik heb wat leds van auxito in de projectoren gestopt en ze zijn helder en ik ben er dol op.

Image

Dit is alleen met de dagrijverlichting aan, ik ben al meerdere keren vergeten de koplampen helemaal aan te zetten omdat de dagrijverlichting C-balken helder genoeg zijn lol

#52 ·
De grootte van de behuizing is niet echt het probleem, het zijn de reflectorbehuizingen. Je gemiddelde LED's zullen het niet goed doen met een heleboel spiegels, ze doen het echter geweldig met echte focuslenzen.

Ik heb alpharexs, ik heb wat leds van auxito in de projectors gestopt en ze zijn fel en ik ben er dol op.

View attachment 802550
Dit is alleen met de dagrijverlichting aan, ik ben al meerdere keren vergeten de koplampen helemaal aan te zetten omdat de dagrijverlichting C-balken helder genoeg zijn lol
Net een set besteld voor mijn 05, hoe moeilijk zijn ze af te stellen?

#16 ·
Koplampen helder maken is eenvoudig, de lichtafsnijding goed krijgen zodat je niet iedereen op de weg en kleine wezens in de bomen verblindt, is het moeilijke deel. Foto's nodig.

#19 ·
Dat is een stuk beter dan ik zou denken.
Ik had een autozone special in mijn OEM behuizingen, het zag er lang niet zo goed uit als die cut off lol
Ja, ze zijn verdomd goed imho!
Ik zei het toch 😉

Omdat ik 8 inch hoger ben, word ik af en toe geflitst, maar met de belachelijke hoeveelheid mensen die de hele tijd grootlicht aanhouden, maak ik me geen zorgen lol.

Ik heb een heleboel halogeenlampen geprobeerd in mijn Ram 1500 en toen led's besteld van Amazon en ze zijn zo helder dat het lijkt alsof mijn koplampunits gloednieuw zijn en zoals de F250 veel verder vooruit kan zien.

Ik denk dat de led-koplamptechnologie beter wordt, hè!

#20 ·
Ik heb deze in mijn 2006 geplaatst - zorg ervoor dat je de lamp goed plaatst om het patroon goed te krijgen voor je behuizingen.
Ik heb nieuwe behuizingen van Ford gebruikt.
Gebruik zeker de garagedeur of, nog beter, de zijkant van een gebouw om het lichtpatroon te controleren.
Ik kan de afsnijlijnen zien als ze gedimd zijn en de lichtverstrooiing is veel beter met de Ford-behuizingen.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#21 ·
Ik ben nog steeds old school; Ik hou echt niet van LED-lampen, maar ik ben geen OE.

In de periode 2001-2003 hebben velen van ons een extra stroombron voor de koplampen opgezet: een grotere draad voor stroom en aarde die de koplampen via relais voedde in plaats van de kleine OE-draden. Ik heb het ook zo bedraad dat beide gloeidraden aan blijven staan in de grootlichtmodus. Dit is gemakkelijk te doen met een diode-jumper tussen de relais.

In de loop der jaren heb ik veel lampen geprobeerd, maar ik gebruik meestal de Hella-lampen, die, net als Sylvania, in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar zijn: standaard, 50%, 100% en 150% ten opzichte van OE. Wanneer mijn tijdschema vereist dat ik veel snelwegen of weinig verkeer in de Pine Barrens moet rijden, ben ik overgestapt op Hella 100/80w +150%. Daarbij gaat de diode eruit. Vroeg in de tijd ben ik overgestapt op keramische fittingen omdat de OE-fittingen zouden smelten bij zoveel hitte - die gaan maar ongeveer een jaar mee. Maar ik geef de voorkeur aan de old-school kleuring, misschien omdat ik beginnende cataracten heb.

Ik moet de enige Superduty hebben die zijn OE-koplampen nog nooit geel of beslagen heeft gehad - veel zandafzetting, maar geen UV-degradatie.

#22 ·
Ik ben nog steeds old school; Ik hou echt niet van LED-lampen, maar ik ben geen OE.

In de periode 2001-2003 hebben velen van ons een extra stroombron voor de koplampen opgezet: een grotere draad voor stroom en aarde die de koplampen via relais voedde in plaats van de kleine OE-draden. Ik heb het ook zo bedraad dat beide gloeidraden aan blijven staan in de grootlichtstand. Dit is eenvoudig te doen met een diode-jumper tussen de relais.

In de loop der jaren heb ik veel lampen geprobeerd, maar ik gebruik het vaakst de Hella-lampen, die, net als Sylvania, in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar zijn: standaard, 50%, 100% en 150% ten opzichte van OE. Wanneer mijn tijdsbestek me dwingt om veel snelwegen of bosrijke Pine Barrens met weinig verkeer te rijden, ben ik overgestapt op Hella 100/80w +150%. Daarbij gaat de diode eruit. Vroeger ben ik overgestapt op keramische fittingen omdat de OE-fittingen zouden smelten bij zoveel hitte - die gaan maar ongeveer een jaar mee. Maar ik geef de voorkeur aan de old-school kleuring, misschien omdat ik beginnende staar heb.

Ik moet wel de enige Superduty hebben waarvan de OE-koplampen nog nooit vergeeld of beslagen zijn geweest - veel zandafzetting, maar geen UV-degradatie.
Op mijn 04 F150 heb ik de Bambi-mod gedaan waarbij dimlicht en grootlicht allebei aan zijn als grootlicht is geactiveerd, maar ik wist niet dat dat mogelijk was met onze trucks en ik weet niet zeker of dat mogelijk is met het type led's dat ik gebruik. Ik heb nieuwe koplampunits en led's in de F150 geplaatst en dimlicht/grootlicht kon tegelijkertijd branden, maar de led's in mijn Ram en F250 doen alleen dimlicht of grootlicht, of tenminste als ik de kolomknipperlicht/versnellingspook terugtrek, activeert niet beide... moeilijk uit te leggen lol.

Hoe dan ook, ik heb 2 ritten door de B.C.-bergen in de winter gemaakt met die F150 met de nieuwe lichtopstelling en ik kon verder zien dan ik kan zien in de F250 en dat wil wat zeggen! In de Bambi-modus zouden de bergen kilometers voor me letterlijk oplichten als brandende fosfor en dat was 2-4 km ver weg, gemakkelijk!

Ieder zijn eigen 100%, maar een kwaliteitsset led's zal alle halogeenlampen op de markt verslaan imho!

Ik weet niet zeker wat er in de F250 zit, maar dit is wat ik in mijn Ram heb geplaatst:

#23 ·
Maakt me niet uit; ik wil geen LED's. En als ik ermee weg kon komen, zou ik elk voertuig dat op me afkomt ermee vernietigen.

Twee van onze voertuigen hebben HID's, en we vinden ze fijn.

#24 ·
Maakt me niet uit; Ik wil geen LED's. En als ik ermee weg zou kunnen komen, zou ik elk voertuig dat op me afkomt ermee vernietigen.

Twee van onze voertuigen hebben HID's en we vinden ze fijn.
Maakt me niet uit lol. Ja, ik probeerde je niet te bekeren TTT. Ik zou het veel liever hebben als iedereen die zwakke a$$ oranje halogeenlampen zou gebruiken, maar dat doen ze niet, dus het is wat het is.

#28 ·
Ik probeerde een paar van die dingen, ze hielpen niet echt.

Ik reed een uur in het donker
naar een baan met een gesplitste rijstrook zonder middenberm, 65 mph.
Best eng als het tegemoetkomende verkeer je verblindt.

Ik begon mijn zonneklep te moeten gebruiken.
Ik probeerde een van de opvouwbare, zoals op tv te zien apparaten, maar het was een POS.

De RAV 4 van mijn dochters heeft LED-verlichting die vanzelf aangaat (er staat dat hij automatisch verkeer detecteert, maar wat
ik nu heb gemerkt, nu ik me bewust ben van deze technologie,
is dat het helpt om veel andere bestuurders te verblinden
en nooit geïmplementeerd had mogen worden).

#30 ·
Jullie moeten de oude truc van de vrachtwagenchauffeur leren. Als er felle lichten aankomen, kijk dan naar de witte lijn dicht bij de motorkap in plaats van over de weg. Je moet de andere bestuurder vertrouwen dat hij aan zijn kant blijft.
Ja, mij is geleerd om me te concentreren op de lijn aan de rechterkant, dus enigszins vergelijkbaar, maar even nutteloos als het 's nachts pijpenstelen regent en elk tegemoetkomend voertuig grootlicht voert!

Ik ben sowieso zo goed als klaar met nachtrijden, afgezien van rustige ritjes op het platteland in de 6.0 om te ontspannen, maar als ik een GOEDE nachtbril kan vinden, verandert dat.

#31 · (Edited)
>> De hel als ik een voertuig achter me krijg met nieuwe tech-koplampen
Ik kan de mijne uitschakelen, aangezien die genoeg licht werpen zodat we allebei kunnen zien
Tijdens de verkoop van kerstbomen op de boerderij gaf mijn MDX-alternator het op toen ik 's avonds naar huis ging, een rit van 40 mijl. Toen ik op de Garden State Parkway kwam, deed ik mijn koplampen uit om de batterij te sparen, terwijl ik de 'parkeerlichten' aanhield. In combinatie met andere auto's terwijl ik rechts van drie of vier rijstroken bleef, had ik helemaal geen problemen om de weg te zien. Maakte veel andere mensen gek. De lichten gingen aan voor de laatste 2 mijl van de GSP; de batterij was 11,5 V. De HVAC was ook uit - ik maakte een snelle beoordeling van hoeveel ampère ik zou verbruiken van de ontladingscapaciteit van de batterij. Er is veel licht daarbuiten met deze nieuwere voertuigen.

Ik heb de nieuwste versie van FMVSS 108 niet gelezen, maar voor zover ik me herinner, is het illegaal om de bron van de koplampmodus te veranderen van wat het voertuig mee is gebouwd, hoewel het legaal was om de behuizingen te veranderen met een verandering in de bron als het doorlopende modelplatform een upgrade had; de behuizing moest een directe vervanging zijn, zoals onze modeljaar Lincoln en Edge die beide met halogeen en HID werden geleverd, zodat HID kon worden achteraf ingebouwd in de halogeenmodellen. Het plaatsen van een LED-lamp in een halogeenbehuizing is illegaal, tenzij er de laatste tijd iets is veranderd.

OK, misschien niet de bestuurder die voorbijgaat vernietigen vanwege de besmetting, maar ik zou Easy Rider kunnen gaan.

Image

#32 ·
Je kunt de "wettigheid" zo veel als je wilt bediscussiëren... als het gaat om nachtrijden, neem ik geen mes mee naar een vuurgevecht. Ik gebruik opgewaardeerde halogeenlampen in de fabriekssleuf, ze zijn verouderd, ondermaats en niet efficiënt. Ik gebruik ook de @Diode Dynamics SS3 pro en bid voor mensen zoals @wpg_f250 om de hoek te gaan, zodat ik een schakelaar kan omzetten en de gunst kan terugbetalen. Blijf zout, heren.

#33 ·
je kunt zoveel als je wilt discussiëren over "legaliteit"... als het gaat om nachtrijden, neem ik geen mes mee naar een vuurgevecht.

Ik gebruik opgewaardeerde halogeenlampen in de fabriekssleuf, ze zijn verouderd, ondermaats en niet efficiënt.

Ik gebruik ook de @Diode Dynamics SS3 pro en bid voor mensen zoals @wpg_f250 om de hoek om te slaan, zodat ik een schakelaar kan omzetten en de gunst kan terugbetalen.

Blijf zout, heren.

Image
Altijd vermakelijk om je opmerkingen te zien die aan mij gericht zijn.

#42 ·
die video herinnert me... bekijk deze zaklamp die ze maken met de SS3 pod... het is leuk.

Zag je (?) bericht over die mistlampen en bestelde er een paar om mijn vermoeide en kapotte oem te vervangen. Te oordelen naar de video zal ik niet teleurgesteld zijn.