Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Brandstoffilter verwijderen/omzeilen

1.4K views 9 replies 3 participants last post by  Kaakau620  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb een FASS brandstofsysteem geïnstalleerd op mijn 2012 6.7 Powerstroke en was op zoek naar opties om het secundaire brandstoffilter onder de motorkap te verwijderen/te omzeilen, aangezien het eigenlijk niet meer nodig is. Ik zie de fleece bypass kit: fleeceperformance.com/fuel-filter-bypass-for-2011-2024-6-7l-ford-powerstroke.html en de H&S kit hs-motorsports.com/products/2017-2024-ford-6-7l-power-stroke-upper-fuel-filter-bypass-kit die er beide prima opties uitzien, maar ik begrijp niet echt waarom ik niet gewoon zoiets zou kunnen gebruiken om de twee leidingen die normaal gesproken in het brandstoffilter gaan (mijn 2012 heeft maar twee leidingen in tegenstelling tot sommige die er 3 hebben): fassride.com/shop/product/accessories/fittings-accessories/fass-fuel-systems-db-4646-a-ready-for-use-double-bead-460-bead-x-460-bead/?gad_campaignid=17190567245&gbraid=0AAAAADrMBFZjZXB4Kn_Y7liEubEOEky5L

Sorry, misschien een domme vraag, maar waarom kan ik niet gewoon de twee leidingen met elkaar verbinden met het bovenstaande (of iets dergelijks)?

#2 ·
Hoi allemaal, ik heb een FASS brandstofsysteem geïnstalleerd op mijn 2012 6.7 Powerstroke en was op zoek naar opties om het secundaire brandstoffilter onder de motorkap te verwijderen/te omzeilen, omdat het eigenlijk niet meer nodig is. Ik zie de fleece bypass kit: fleeceperformance.com/fuel-filter-bypass-for-2011-2024-6-7l-ford-powerstroke.html en de H&S kit hs-motorsports.com/products/2017-2024-ford-6-7l-power-stroke-upper-fuel-filter-bypass-kit die er beide prima uitzien, maar ik begrijp niet echt waarom ik niet gewoon zoiets zou kunnen gebruiken om de twee leidingen aan te sluiten die normaal gesproken in het brandstoffilter gaan (mijn 2012 heeft maar twee leidingen in tegenstelling tot sommige die er 3 hebben): fassride.com/shop/product/accessories/fittings-accessories/fass-fuel-systems-db-4646-a-ready-for-use-double-bead-460-bead-x-460-bead/?gad_campaignid=17190567245&gbraid=0AAAAADrMBFZjZXB4Kn_Y7liEubEOEky5L

Sorry, misschien een domme vraag, maar waarom kan ik niet gewoon de twee leidingen met elkaar verbinden met het bovenstaande (of iets dergelijks)?

(Sorry voor de links... eerste bericht laat me geen links toevoegen...)
Je weet dat Fass een bovenste filterverwijdering heeft.

#3 ·
Ja, dat besef ik me, dat had ik aan de originele post moeten toevoegen. Hier is de link: fassride.com/shop/product/shop-category/2017-2022-6-7l-powerstroke/fass-pfd1001-powerstroke-filter-delete-kit/?srsltid=AfmBOop-6DY-g_jyhoVId-gWNWRmKlXMwnydS7B7bpb6g-sSKb0rkioi

Maar nogmaals, ik begrijp dat er kits zijn... maar ik zou veel liever $12 uitgeven en gewoon twee slangen aan elkaar klemmen, dan $100+ uitgeven en in het geval van de fass delete meer slangen leggen, want vanuit mijn oogpunt waarom zou ik niet gewoon de twee brandstofleidingen aan elkaar klemmen met een $12 connector. Ik probeer gewoon te begrijpen waarom ik die route niet zou kunnen/willen volgen?

#4 ·
Ja, dat weet ik, dat had ik aan de originele post moeten toevoegen. Hier is de link: fassride.com/shop/product/shop-category/2017-2022-6-7l-powerstroke/fass-pfd1001-powerstroke-filter-delete-kit/?srsltid=AfmBOop-6DY-g_jyhoVId-gWNWRmKlXMwnydS7B7bpb6g-sSKb0rkioi

Maar nogmaals, ik begrijp dat er kits zijn... maar ik zou veel liever $12 uitgeven en gewoon twee slangen aan elkaar klemmen, dan $100+ uitgeven en in het geval van de fass delete meer slangen leggen, want vanuit mijn oogpunt, waarom zou je niet gewoon de twee brandstofleidingen aan elkaar klemmen met een connector van $12. Ik probeer gewoon te begrijpen waarom ik die route niet zou kunnen/willen volgen?
1. Omdat het ghetto is. 2. De leidingen zullen niet flexibel genoeg zijn om met elkaar te verbinden. 3. Het is ghetto.
Heb je de piggyback fass of vervanging?

#5 ·
Ik heb deze Fass: fassride.com/shop/product/shop-category/2011-2016-6-7l-powerstroke/fass-diesel-fuel-systems-for-2011-2016-ford-powerstroke-6-7l-no-drop-plus-140gph/

Leidingen zouden prima buigen om dat te doen. Ik weet niet zeker hoe dat er ghetto uit zou zien met een rood geanodiseerd aluminium stuk dat twee leidingen verbindt. Het doet dat al met het Fass-systeem dat de oude liftpomp onder de truck vervangt.

#6 ·
Ik heb deze Fass: fassride.com/shop/product/shop-category/2011-2016-6-7l-powerstroke/fass-diesel-fuel-systems-for-2011-2016-ford-powerstroke-6-7l-no-drop-plus-140gph/

Leidingen zouden prima flexibel zijn om dat te doen. Ik weet niet zeker hoe dat er ghetto uit zou zien met een rood geanodiseerd aluminium stuk dat twee leidingen verbindt. Dat doet het al met het Fass-systeem dat de oude opvoerpomp onder de truck vervangt.
Ik dacht dat de Fass de fabrieksopvoerpomp aanvulde in plaats van deze te vervangen

#9 ·
Prima. Ik wilde er gewoon zeker van zijn dat het geen drukprobleem was of iets waar ik niet van op de hoogte was. Ik heb ook de S&S Diesel DCR-pomp geïnstalleerd, dus de brandstofleiding naar de pomp is wat flexibeler. Ik denk dat ik de connector gewoon eens ga proberen om de resultaten te zien, en zal dan terugkoppelen. Bedankt.

#10 ·
Eerlijk genoeg. Ik wilde er gewoon zeker van zijn dat het geen drukprobleem was of iets waar ik niet van op de hoogte was. Ik heb ook de S&S Diesel DCR-pomp geïnstalleerd, dus de brandstofleiding naar de pomp is wat flexibeler. Ik denk dat ik de connector gewoon eens ga proberen om de resultaten te zien, en zal dan terugkoppelen. Bedankt.
Ja, dat had je moeten vermelden lol die plastic leiding waar ik me zorgen over maakte is verwijderd als je de dcr hebt.