Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Brandstofadditieven: Er gebeuren veranderingen, er kunnen geweldige dingen gebeuren

18K views 50 replies 21 participants last post by  1dennis3  
#1 ·
Dus zoals ik de afgelopen jaren heb geprobeerd te doen, is om meer open te staan voor de dingen die we in deze vrachtwagens gebruiken. Motorolie, brandstofadditieven, olieadditieven, enz. enz. enz...wat dan ook.
Waarom?? Omdat wij als eigenaren de neiging hebben om in een sleur te raken met een "gesloten geest" over wat werkt, wat niet werkt. Zeker, NIEMAND wil iets veranderen ten kwade....maar wat gebeurt er als we dingen missen om ten goede te veranderen?? Ik zou geloven dat we allemaal wel eens producten hebben gebruikt die "veranderd" zijn, alleen om uiteindelijk kwaliteitsverlies of "prestatieverlies" te ervaren. Soms maken die veranderingen ECHT significante verschillen die ons helpen!

Met dat alles uitgedrukt, dwaalde ik door het oude internet en bezocht ik de typische brandstofadditievenbedrijven. Ik moest mijn huidige favoriet Howe's bezoeken om te zien of hun productlijn veranderingen had ondergaan. Nu vragen mensen zich misschien af: "Waarom Howes?". Als je iets weet over brandstofadditieven, weet je dat je alle additieven die alcohol gebruiken voor hun dieselformules, moet vermijden als de pest. Nou, Howe's gebruikt geen alcohol in hun producten, het is redelijk goedkoop, gemakkelijk te vinden en .... voor mij .... werkt het verdomd goed.

Ik merkte dat ze een product hebben onder de naam Diesel Defender: Diesel Fuel lubricator & Injector Cleaner. Ze prijzen een paar verschillende dingen aan, zoals alle brandstofadditieven doen. Wat interessant was, is dat ze een toename van 2,5x meer smeerbaarheid claimen, evenals een toename van 5% in brandstofbesparing. Hmmmm.....oke. Laten we eens kijken wat er gebeurt. Ik zoek in lokale winkels die dit specifieke product mogelijk verkopen. Nou, wat denk je... een lokale Napa heeft het in de schappen.

Hier is het leuke gedeelte: Ik ben aan mijn derde tank brandstof met dit specifieke product. Nou....ik moet zeggen....ik heb andere mensen nodig om het eens te proberen. Waarom?? Omdat ik niet gek ben....maar ik moet er zeker van zijn.
Voorheen zag ik over het algemeen een gemiddelde stad MPG van 16+ tot 17 (in het beste geval). Ik zie over het algemeen net geen 500 mijl gereden met 1/4 tank brandstof over.
Ik zie niet gemakkelijk 17-17,5 MPG voor het rijden in de stad. Ik haal nu gemakkelijk 500+ mijl gereden met 1/4 tank brandstof over.

Dus voordat ik een eerlijk ECHT voorstel doe dat dit spul ENORME veranderingen teweegbrengt, heb ik iemand anders nodig om het eens te proberen. Doe me een plezier....Ik word niet betaald door Howe's en ik krijg op geen enkele manier iets van waarde. De waarde die ik krijg, is het delen van ervaringen en de kennis die anderen delen.

Want hoe meer ik dit additief gebruik, hoe meer positieve resultaten ik zie, hoe moeilijker het wordt om me te overtuigen van het tegendeel. Ik ga vandaag (misschien morgen) tanken, dus ik zal die resultaten hebben. Ik ga een andere fles halen om het de komende maanden te blijven gebruiken. Dus misschien kan ik de resultaten zien voordat de winterbrandstofmengsels komen. Als die resultaten dan positief blijven, zal ik het in de wintermaanden gebruiken met de brandstofmengsels die ze uitbrengen.

:geek: :geek:

#2 ·
Dus wat ik de afgelopen jaren heb geprobeerd te doen, is om meer open te staan voor de dingen die we in deze vrachtwagens gebruiken. Motorolie, brandstofadditieven, olieadditieven, enz. enz. enz...wat dan ook.
Waarom?? Omdat wij als eigenaren de neiging hebben om in een sleur te raken met een "gesloten geest" over wat werkt, wat niet werkt. Zeker, NIEMAND wil iets ten kwade veranderen....maar wat gebeurt er als we vergeten dingen ten goede te veranderen?? Ik geloof dat we allemaal wel eens producten hebben gebruikt die "veranderd" zijn, alleen om aan het eind een verlies aan kwaliteit of "prestaties" te ervaren. Soms maken die veranderingen ECHT significante verschillen die ons helpen!

Met dat alles gezegd hebbende, dwaalde ik over het oude internet en bezocht ik de typische brandstofadditievenbedrijven. Ik moest mijn huidige favoriet Howe's bezoeken om te zien of er iets veranderd was aan hun productlijn. Nu vragen mensen zich misschien af: "Waarom Howes?". Als je iets weet over brandstofadditieven, weet je dat je alle additieven die alcohol gebruiken voor hun dieselformules, moet vermijden als de pest. Nou, Howe's gebruikt geen alcohol in hun producten, het is redelijk goedkoop, gemakkelijk te vinden en .... voor mij....werkt het verdomd goed.

Ik merkte dat ze een product hebben onder de naam Diesel Defender: Diesel Fuel lubricator & Injector Cleaner. Ze prijzen een paar verschillende dingen aan, zoals alle brandstofadditieven doen. Wat interessant was, is dat ze een toename van 2,5x meer smering claimen, evenals een toename van 5% in brandstofbesparing. Hmmmm.....oké. Laten we eens kijken wat er gebeurt. Ik zoek in lokale winkels die dit specifieke product kunnen verkopen. Nou, wat denk je...een lokale Napa heeft het in de schappen.

Hier is het leuke gedeelte: Ik ben aan mijn derde tank brandstof met dit specifieke product. Nou....ik moet zeggen....ik heb andere mensen nodig om het te proberen. Waarom?? Omdat ik niet gek ben....maar ik moet er zeker van zijn.
Voorheen zag ik over het algemeen een gemiddelde MPG van 16+ tot 17 (in het beste geval). Ik zie over het algemeen iets minder dan 500 mijl gereden met 1/4 tank brandstof over.
Ik zie niet gemakkelijk 17-17,5 MPG voor rijden in de stad. Ik kom nu gemakkelijk op 500+ mijl gereden met 1/4 tank brandstof over.

Dus voordat ik een eerlijke ECHTE suggestie geef dat dit spul ENORME veranderingen teweegbrengt, heb ik iemand anders nodig om het te proberen. Doe me alsjeblieft een plezier....Ik word niet betaald door Howe's en ik krijg op geen enkele manier iets van waarde. De waarde die ik krijg, is het delen van ervaringen en de kennis die door anderen wordt gedeeld.

Want hoe meer ik dit additief gebruik, hoe meer positieve resultaten ik zie, hoe moeilijker het wordt om me te overtuigen van het tegendeel. Ik ga vandaag (misschien morgen) tanken, dus ik zal die resultaten hebben. Ik ga een andere fles halen om het de komende maanden te blijven gebruiken. Dus misschien kan ik de resultaten zien voordat de winterbrandstofmengsels komen. Dan, als die resultaten positief blijven, zal ik het in de wintermaanden gebruiken op de brandstofmengsels die ze uitbrengen.

Verdomme, ik heb gisteren letterlijk mijn voorraad opti-lube besteld 😂. Zal er een ophalen als ik naar Napa slenter en het uitprobeer. Bedankt voor de info!

#3 ·
Ik had dat product gezien en vroeg me af wat het verschil was tussen Defender en Diesel Treat. Van de website lijkt het vooral de anti-gelerende eigenschappen te zijn. Volgens hen bevat Defender ook "sterk geconcentreerd smeermiddel" en IDX4-detergent. Ik ben bereid het te proberen. Waarom niet? Het zal na het sleepseizoen moeten zijn, aangezien ik van 12 mpg naar 17 mpg ga, afhankelijk van de week. Mijn gemiddelde sinds de laatste olieverversing is ongeveer 14 mpg voor de laatste 5.000 mijl of zo.

#4 ·
Goede info. Ik heb ook net een nieuwe jerrycan Opti Lube besteld. Ik zal het proberen als mijn huidige jerrycan op is voordat deze jerrycan hier aankomt!

#5 ·
De betere prijs dan NAPA ($10,26 voor 32oz met de 20% code) is Amazon, waar het ~$18 voor 64oz is.

#6 ·
Bedankt voor de steun! Misschien ligt het wel aan mij, dus probeer het alsjeblieft met minstens twee tankvullingen.

Huidig ​​tankrapport:

Weergave op het dashboard van de vrachtwagen: 30,6 brandstof verbruikt met 530 gereden mijlen.
Brandstof tot de dop: 28,846 gallons.
MPG: 18,37

Even voor de duidelijkheid. De informatie over brandstofverbruik op het Ford-dashboard is altijd hoger geweest dan wat ik nodig heb om te tanken. Deze keer is het verschil van 1,8 gallon iets "breder" dan ik gewend ben te zien. 1 gallon is mijn meer gebruikelijke "spreiding" die ik in het verleden heb opgemerkt. Ik weet niet zeker waarom het zo hoog is, dus ik zal mijn eerdere gegevens dubbel controleren.

#8 ·
Bedankt voor de steun! Misschien ben ik het wel, dus probeer het alsjeblieft voor minstens twee tanken brandstof.

Huidig ​​tankrapport:
Truck dashboard display: 30,6 brandstof verbruikt met 530 gereden mijlen.
Brandstof tot de dop: 28,846 gallons.
MPG: 18,37

Even voor de duidelijkheid. De Ford dashboard brandstofverbruikinformatie is altijd hoger geweest dan wat ik nodig heb om te tanken. Deze keer is het verschil van 1,8 gallon een beetje "groter" dan ik gewend ben te zien. 1 gallon is mijn meer gebruikelijke "spreiding" die ik in het verleden heb opgemerkt. Ik weet niet zeker waarom het zo hoog is, dus ik zal mijn eerdere gegevens dubbel controleren.
Dat is vreemd. Mijn dashboard leest altijd lager. Dashboard kan 55 gallons verbruikt aangeven, maar het duurt 61-62 gallons om bij te vullen. Dit is met een Titan 65 gallon, maar het deed hetzelfde met mijn voorraadtank.

Trouwens... hoeveel aandelen heb je in dit bedrijf gekocht voordat je je geweldige verkooppraatje hield?!? 😂🤣😂

#11 · (Edited)
Ik heb mijn '15 F350 6.7 al een paar maanden; met onbehandelde brandstof is het gemiddelde ~18,3 mpg (ongeladen, cruise control op 70). Ik accepteerde het advies van de gemeenschap en erkende dat Ford een brandstofadditief aanbeveelt, dus ik haalde een fles Hotshots Extreme en gooide de helft van de aanbevolen hoeveelheid erin bij mijn laatste tankbeurt voordat ik een reis van 100 mijl maakte. Het was gemiddeld 20,1, over dezelfde weg. Ik aarzel meestal om tot een conclusie te komen, maar verdomme! In het Labor Day-weekend slepen we de camper naar het noorden, het geeft me de kans om het te vergelijken met de Montana-reis die we in juli hebben gemaakt.

Een jerrycan Opti-Lube XPD is net aangekomen, ik stap er op over als de Hotshots op is en ga door met het experiment.

Heeft iemand hier ervaring met de Innospec-producten? Ecoclean of Powerguard?

#15 ·
>>B) Ik ben geen lid van het Congres.
Dat is waarschijnlijk wat Martha Stewart dacht tijdens haar vakantie. En sindsdien.

#18 ·
Dus voordat ik een eerlijk, ECHT voorstel doe dat dit spul ENORME veranderingen teweegbrengt, heb ik iemand anders nodig om het te proberen.

Dus om je zakken een beetje te vullen, ben ik langs Flying J gegaan en heb een fles van 64oz gepakt. Ik laat je ook weten hoe het gaat. Ik heb nog nooit een soort smeermiddel of injectorreiniger door mijn motor laten lopen en hij loopt al 155.000 mijl sterk. Als het loslaat… stuur ik je de rekening. 😂🤣😂

#20 ·
Mijn neef heeft een boerderij in Iowa en heeft veel dieselvoertuigen.
Toen ik hem vertelde over mijn eerste dieselvrachtwagenaankoop, vertelde hij me meteen om Howes Anti-Gel & Fuel Conditioner te gebruiken.
Toen ontdekte ik dat hij een 2020 F150 Ecoboost had gekocht ... na alle verhalen en mods die ik aan de mijne heb gedaan[emoji6]
Image

Verzonden vanaf mijn SM-G965U1 met Tapatalk

#21 ·
@HeavyAssault - Volgende week naar Jersey met een lading van 16.000 pond. Ik zal 64oz bestellen en dit gebruiken voor de hele reis en dienovereenkomstig rapporteren. Ik bereken elke tank en track via Fuelly......dus de tool zal helpen om de theorie van MPG te bevestigen of te ontkrachten. Blijf kijken....

#22 · (Edited)
Mijn dagelijkse auto is een '14 Chevy Cruze diesel. Een van de displays op het instrumentenpaneel is het gemiddelde brandstofverbruik over de laatste 10, 50 en 100 mijl, evenals de all-time hoogste waarde voor elk. Het beste 50-mijls gemiddelde dat ik ooit heb gehaald over vlak terrein was 59,9 (banden op 50 psi; cruise control op 60; geen wind; Findley, OH naar SE MI), en het beste all-time was 60,5 (westwaarts I-80 in Pennsylvania, ten westen van de continentale waterscheiding dus hoogte verliezend, cruise control ingesteld op 70). Noordwaarts I-75 terugkomend van Asheville, NC, haalt me ook consequent een 50 mijls gemiddelde dat op een gegeven moment de 60 mpg overschrijdt.

De andere avond toen ik tankte, voegde ik Hotshot toe (5 oz in een tank van 16 gallon) en reed 90 mijl naar huis van een vriend; het is een vlakke rit met wat glooiende heuvels tegen het einde, maar de totale hoogteverandering is nihil (zuidwaarts uit Saginaw, MI). Banden op 50, cruise op 60, geen wind. Ik haalde een gemiddelde van 60.6 mpg over 50 mijl, een nieuw all-time record zonder het voordeel van bergafwaarts uit de bergen te komen.

Dat is slechts een verbetering van 1% ten opzichte van mijn vorige record op vlak terrein (vergeleken met de bijna 10% die ik zag op mijn F350), en ik zou er niet mijn hand voor in het vuur steken zonder een paar back-to-back tests op dezelfde dag (wat ik binnenkort niet ga doen). Maar zelfs als blijkt dat de Cruze er helemaal geen voordeel van heeft, wil dat nog niet zeggen dat de F350 dat niet zal hebben - de twee motoren zouden gemakkelijk verschillende gevoeligheden voor het cetaangetal kunnen hebben.

Alleen de laatste resultaten rapporteren.

#27 ·
Ik wou dat de makers van brandstoftoevoeging het in een gemakkelijk te meten fles zouden verkopen. Ik heb een hergebruikte Stabil-fles die ik gebruik, maar ik vind het niet fijn om hem opnieuw te vullen en hij wordt na verloop van tijd vies en moet worden vervangen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik koop kleine flesjes in bulk en vul ze vooraf om een halve tank te behandelen.
Ik doe het twee keer per jaar voor zomer- en winteradditieven.

#32 · (Edited)
Gisteren hebben we de camper ongeveer 250 mijl naar de NW-hoek van Michigan's Lower Penninsula gesleept. De route begint vlak, maar het laatste derde of meer zijn glooiende heuvels die steil kunnen worden. Gemiddeld 12,4 mpg, net geen 10% beter dan ik gewend ben met onbehandelde brandstof, wat hetzelfde resultaat is dat ik onbeladen kreeg.

Het wordt gemakkelijker voor mij om te denken dat dit geen verbeelding is.

#33 ·
Ik heb de afgelopen 1000 mijl ongeveer 30 ounce door de tank gejaagd en ik heb geen verschil gemerkt. Ik heb gisteren getankt en 12 ounce in de tank gedaan en ben van SC naar Lower Alabama gereden en ik heb eigenlijk een slechtere kilometerstand gehaald. Meestal haal ik ongeveer 19,5 mpg op de snelweg en ik haalde gemiddeld 17,8 op de snelweg. Ik zal de kilometerstand opnieuw noteren als ik maandag terugga en kijken of ik een betere kilometerstand haal als ik met de jetstream reis. 😂🤣😂

#34 ·
ON EDIT:
Terugkomend op de gegevensrapportage:
Ik ga vandaag of morgen tanken, dus ik heb verse info om te delen. Ik zal hier blijven terugkomen met de nieuwste brandstofcijfers die ik zie tijdens het gebruik van dit product. Om nog maar te zwijgen van eventuele andere significante waarnemingen terwijl ik verder ga. Ik zal de EDIT-functie gebruiken om dit bericht bij te werken.

Er is niets wezenlijks veranderd in mijn rijstijl, lokale weersomstandigheden, verkeer, enz. enz. enz. Zoals gewoonlijk zorgt elk hogedrukweersysteem ervoor dat het rijden ZO leuk wordt. :geek:

Hier zijn dus mijn gegevens van de tankbeurt. Ik gebruik de Fuelly-app om de gegevens bij te houden en updates te maken. Ik heb de airconditioning in dit interval wat meer gebruikt dan normaal. Niets bijzonders in het grote geheel. Ik laat de motor niet lang stationair draaien, tenzij het verkeer is of wat dan ook. Niet slepen, geen significante ladingen in de laadbak. Gewoon mijn normale routine en rijgedrag.
Gereden kilometers: 537,90 // 553,55 met een losstaande GPS
Gebruikte/gevulde brandstof: 31,9 gallons via het dashboarddisplay // 30,370 gallons getankt tot de dop
Berekende MPGs: Fuelly 17,71 MPG // 537,90 mijl / 30,370 gallons

Mijn dashboarddisplay toont dus 16,8 MPG...537,9 mijl / 31,9 gallons >> Je zou 553,55 mijl / 30,370 gallons kunnen zeggen voor 18,22 MPG
De "spreiding" is best veel, weet ik. Wat op zijn zachtst gezegd interessant is, maar als je naar de harde gegevenspunten kijkt... zie je waarom ik alle info bijhoud. Ik zie waar Ford de MPG berekent, ik zie waar Fuelly de gegevens berekent, dan gebruik ik de GPS-mijlen met de werkelijke brandstof die is toegevoegd om het andere MPG-nummer te krijgen.

Opmerkingen: Ik gebruik een kleine losstaande GPS om de snelheid (MPH), de gereden kilometers, samen met een paar andere gegevenspunten te controleren. Over het algemeen tank ik altijd tot het punt dat ik brandstof bij de dop zie. Dit is voor mij de beste manier om er zeker van te zijn dat ik elke keer op "dezelfde manier" tank.
Gallons die door het dashboard worden gebruikt, samen met de gereden kilometers, wijken altijd af van mijn andere gegevenspunten. Waarom?? Ik vermoed dat de wiskunde van Ford de neiging heeft om een beetje af te wijken op basis van de bandenmaat die per merk kan variëren. Mijn weergegeven MPH is altijd in overeenstemming met de GPS binnen 1 MPH van die stomme knipperende YOUR SPEED-borden.
Mijn bandenmaatkeuzes creëren dus geen significant verschil met de gegevens, behalve wat er op het dashboarddisplay staat. Mijn GPS is meestal altijd perfect, dus ik verzamel beide gegevensitems om te delen, samen met de gebruikte brandstofgegevens. Waarom er een verschil van ongeveer 3% is in de gereden kilometers tussen het dashboard en de GPS, kan ik echt niet zeggen, behalve dat het algoritme van Ford gewoon te breed is om te helpen bij aftermarket-banden.

#35 ·
Ben net terug van mijn reis naar UCLA (lelijke hoek van Lower Alabama). De totale reis was 433 mijl en de vrachtwagen rapporteerde dichter bij wat ik gewend ben te zien, namelijk 19,2 mpg, maar na het tanken en de berekening kwam ik uit op een werkelijke waarde van 18,9. Ik weet niet zeker of ik tegenwind had op weg naar Alabama of wat dan ook, maar ik ga eind oktober terug... dus dat zal de doorslag geven.

19 mpg is niet slecht voor een vrachtwagen van 9000 pond met 35" banden. Als ik maar 19 mpg zou kunnen halen tijdens het slepen van mijn 5e wiel, dat zou GEWELDIG zijn.

#36 ·
Nou, het sleepseizoen is voor mij voorbij, dus als ik iets kan vinden, zal ik deelnemen aan het experiment. Ging vandaag naar Advance Auto (had $40 aan Speed Perks), maar ze waren uitverkocht. Ze hadden ook maar 3 soorten vet! WTF?!? Is er een tekort aan vet?!? Hoe dan ook. Zal uitkijken naar iets.