Ford Powerstroke Diesel Forum banner

voorwielophanging - stuurkogels

28K views 9 replies 5 participants last post by  isellrareunicorndna  
#1 ·
Mensen -

Ik heb nog nooit eerder iets aan de voorkant van mijn truck hoeven te doen, dus dit is allemaal nieuw voor mij. Ik wil een paar dingen bevestigen voordat ik onderdelen bestel.

2009 F250 CCSB 4x4 met standaard ophanging
115K mijl

Ik heb een geklunk ontwikkeld bij links- en rechtsafslagen bij lage snelheid, die je onder je voeten kunt voelen aan de bestuurders- en passagierskant.

Ik heb de voorkant van de grond getild en geprobeerd alles te bewegen. Het enige wat ik kan vinden dat speling heeft, is de stang die loopt van de fusee aan de passagierskant naar de fusee aan de bestuurderskant - niet de stang die loopt van de pitmanarm naar de passagierskant - die eronder.

Ik heb een video op YouTube geplaatst van de speling in het gewricht aan de passagierskant. Het staat onder ericinboca en heet "Speling in de voorkant"

Aantal vragen -
Is dit te veel speling? Het kostte niet veel moeite om de stang te bewegen.

En welke onderdelen heb ik nodig?
Ik denk dat ik nodig heb:
* sleepstang eind, buitenste stuurkogel, rechts
* binnenste stuurkogel, rechts
* buitenste stuurkogel, links
Als de onderdelentekening in de thread staat, zijn dat onderdeelnummers 9, 5 en 6.

Nog andere gedachten of adviezen?

Bedankt.

Attachments

#5 ·
Bedankt jongens.
Ik heb alle stuurkogels, stabilisatorstangrubbers, stabilisatorstangverbindingen gedaan en ondertussen de fabrieksstuurdemper vervangen door een Bilstein.

Ik ontdekte in feite dat de stuurkogels, de sleepstangbus en de stabilisatorstangverbindingen allemaal wat speling hadden - sommige erger dan andere. Alles zit nu echt strak en geen geklapper meer.

Ook geen al te moeilijke reparatie met een vork op een luchthamer. Ik heb de lengtes van de armen op mijn garageloer gemarkeerd, de nieuwe uiteinden erop gezet, de markeringen gebruikt en opnieuw geĂŻnstalleerd - geen uitlijning nodig.

Attachments

#7 ·
Geweldig en bedankt voor de update. Mijn 08 is geen dagelijkse bestuurder, maar ik maak er een ritje mee als ik kan, zodat ik me niet vreselijk erger.... totdat ik die rit maak - meestal een paar honderd mijl. Gladde snelweg en ik krijg geen geklunk of trillingen, maar lichte kuilen en ik word er snel aan herinnerd dat er werk moet worden verzet.

Ik zal waarschijnlijk dezelfde items aanpakken die u heeft opgesomd.

Kon u een soort 'kit' voor de voorkant vinden? Rock auto is onlangs gestopt met het leveren van doorman-onderdelen vanwege slapende eisen van 'elektronische prijsafspraken' en de enige complete kit die ik kon vinden tijdens een snelle zoekopdracht was die van doorman - nu aangeboden door een andere site voor wat ik vrij duur vond. Ik ben van plan om rock auto te bellen en te kijken of ze een 'kit' voor me kunnen samenstellen en mogelijk een korting kunnen toepassen, maar ik ben niet optimistisch.

Nogmaals bedankt

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

#8 ·
Ik heb alle OEM gedaan en alle onderdelen afzonderlijk gekregen, niet in een kit. Ik denk dat Moog een kit heeft, en met Moog krijg je denk ik vetnippels. Ik heb geen idee of Moog beter, gelijkwaardig of slechter is dan OEM.

Ik heb gekregen:
Buitenste stuurkogel, RECHTS HC3Z-3A131-B
Binnenste stuurkogel, RECHTS HC3Z-3A131-H
Buitenste stuurkogel, LINKS HC3Z-3A131-D
Middenscharnier AC3Z-3304-B
Draagarmlinks 7C3Z-5K483-A
Stabilisatorstangrubbers 7C3Z-5484-K

en BSN-24-196284 STUURDEMPER

Mijn auto is een 2009 F250 4x4

#10 ·
Bah, ik denk erover om gewoon de MOOG-kit te kopen Front Steering Rebuild Kit | Ford F250 | Moog

Ik weet niet zeker of ik dat allemaal nodig heb, maar ik zit bijna op 100.000 en alle voorwielophangingsonderdelen zien er origineel uit. Als ik er toch mee bezig ben, ga ik de pitman- en idlerarmen doen en mogelijk de stuurinrichting als ik niet veel speling vind in de pitman/idler/ergens anders. Ik heb behoorlijk wat speling op de weg en stilstaand.

Ik zal proberen te onthouden om een update te geven, zoals Eric zo vriendelijk deed.