Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Edge CTS 3, niet zo geweldig ;-(

1 reading
36K views 91 replies 19 participants last post by  ZMANN  
#1 ·
Heeft iemand de Edge cts 3 en problemen? Ik heb er een gekocht in januari 2021 en het is een grote teleurstelling geweest, mijn cts was prima toen ik dacht dat ik een groter scherm wilde.

dit apparaat bevriest en kan geen codes wissen op een rijdende vrachtwagen (waarschijnlijk een EPA-ding) en nu met de nieuwste update start hij niet goed op zonder me te vertellen dat de vrachtwagen PIDs heeft geweigerd, maar dan start hij eindelijk op
voor deze update zou het apparaat zichzelf af en toe verhaspelen en opnieuw opgestart moeten worden. Sterker nog, ik wou dat dit een resetknop op het dashboard had, want ik haat het om het apparaat eruit te trekken om de HDMI-kabel los te koppelen.

anyway, ik ben gewoon benieuwd of iemand anders problemen heeft. Ik heb de mijne hier gekocht van een leverancier en het heeft een productiedatum van 2017. Ik zal Edge dinsdag vragen of het oude voorraad was of dat ze dat allemaal hebben en ik zal terugkomen met hoe dit telefoongesprek verloopt, maar de rapporten zeggen dat het niet leuk zal zijn.

#3 ·
Ik heb de Facebook-pagina gezien, maar verdomme, dit was er al een hele tijd voordat ik het eindelijk kocht. Maar ik denk dat Holley nu Edge bezit en Holley is een waardeloos bedrijf. Ze laten hun volledig betalende, nietsvermoedende klanten hun bètatesters zijn. Vraag een Holley Sniper brandstofinjectie-eigenaar hoe dat voelt.

#6 ·
Iemand de Edge cts 3 en problemen? Kocht er een in januari 2021, is een grote teleurstelling geweest, mijn cts was prima toen ik dacht dat ik een groter scherm wilde

dit apparaat bevriest en kan geen codes wissen op een rijdende vrachtwagen (waarschijnlijk een EPA-ding) en nu met de laatste update start hij niet goed op zonder me te vertellen dat de vrachtwagen PIDs heeft geweigerd, maar dan eindelijk opstart
voor deze update zou het apparaat zichzelf af en toe verhaspelen en opnieuw opgestart moeten worden, sterker nog, ik wou dat dit een resetknop op het dashboard had, want ik haat het om het apparaat eruit te trekken om de HDMI-kabel los te koppelen

anyway, even kijken of iemand anders problemen heeft, ik heb de mijne hier gekocht van een leverancier en het heeft een geboortedatum van 2017, ik zal Edge dinsdag vragen of het oude voorraad was of dat ze dat allemaal hebben
en ik zal terugposten hoe dit telefoongesprek verloopt, maar rapporten zeggen dat het geen pretje wordt
constante problemen uit de mijne ook, nooit een enkel probleem uit mijn oude green screen insight. had die moeten houden

#8 ·
Niets echt te melden van mijn CTS3, de mijne lijkt zich te gedragen alsof ik het scherm heb aangeraakt. Zou het gewoon kunnen zijn dat het vuil/stof op het scherm detecteert??

Hoe zag je de "geboorte" datum van 2017?? Ik kreeg de mijne in april 2020.....weet vrij zeker dat ze niet veel eerder zijn uitgebracht....zeker niet 2017.

In het ergste geval lijken de updates meer het probleem te zijn dan de unit. Raad eens wie de CTS3 niet snel zal updaten...
Ik had problemen met de mijne die uitging tijdens het rijden en dacht dat updaten het zou verhelpen. Nu niet beter dan toen ik het kocht.

#9 ·
Deze lijst met problemen met de mijne heeft zich gedragen alsof hij werd aangeraakt / helemaal niet vuil was. Uitschakelen. In paniek raken met een vreemde schermweergave. Het heeft mijn dashboard zelfs een keer laten crashen en ik moest hem loskoppelen. Ik heb screenshots en het meeste hiervan is in de unit gelogd, denk ik. Ik heb de geboortedatum gevonden in het menugedeelte, in de buurt van help/info. Ik kan het weer oproepen en een nauwkeurigere beschrijving krijgen. De vorige update leek de freak-out op te lossen, maar hij viel nog steeds zonder reden uit. Greg, dit is alleen de CTS3-inzicht, niet de programmeur.

#10 ·
Hoe meer ik over CTS3-problemen hoor, hoe blijer ik ben dat ik nog mijn CTS2 heb! Ik wilde upgraden, maar kon het gewoon niet rechtvaardigen. Nu ben ik blij dat ik het niet gedaan heb!

• Like
Reactions: kbnw15
#15 ·
Hoe meer ik over CTS3-problemen hoor, hoe blijer ik ben dat ik mijn CTS2 nog heb! Ik wilde upgraden, maar kon het gewoon niet rechtvaardigen. Nu ben ik blij dat ik het niet gedaan heb!

-jokester
Ik ben het met je eens, jokester. Ik overwoog de inruil, maar kon me eigenlijk niet bedenken waarom ik het wilde, behalve dat ik het gewoon wilde haha.

#14 ·
Nou... dit is nieuw voor mij. Niets dat lijkt op wijdverspreide CTS3-problemen, tenzij je een Cruze rijdt. LOL Ik heb alleen een upgrade uitgevoerd omdat mijn CTS2 me spookte met een dood scherm.

De mijne is prima. Gezien het feit dat de CTS3 in 2020 uitkwam, probeer ik erachter te komen hoe hij een datum van 2017 kan hebben.

Afgezien van het feit dat het misschien gerelateerd is aan de software. Misschien zijn sommige van de interne onderdelen "restjes" van de CTS2, maar dan met het grotere CTS3-scherm?

#16 ·
Dit alles maakt Torque en een gemonteerde telefoon of tablet aantrekkelijker - ik had een Samsung-tablet in mijn vrachtwagen gemonteerd die werd gestolen. Ik zou een telefoon gebruiken in mijn huidige vrachtwagen, aangezien er minder ruimte op het dashboard is. Momenteel werd de vrachtwagen geleverd met een LiveWire, daar zijn nog geen problemen mee.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#18 ·
Torque leest alleen, was waarschijnlijk de adapter -- De BAFX en ODBLink MX+ werken goed met het systeem
sommige andere veroorzaken problemen zoals u al zei -- ook zullen sommige de motor niet laten starten

#19 ·
Torque leest alleen, was waarschijnlijk de adapter -- De BAFX en ODBLink MX+ werken goed met het systeem
sommige andere veroorzaken problemen zoals je al zei -- ook zullen sommige de motor niet laten starten
Ik heb de OBDLink MX en hij werkte niet.
Zorgde ervoor dat de transmissie helemaal raar schakelde, ik dacht dat hij kapot was.
Image

#20 ·
Interessant, ik heb dat op mijn andere vrachtwagen zonder problemen uitgevoerd - ik gebruik momenteel de MX+. Die van mij waren beide uit 2006, dus misschien is dat het verschil

#26 ·
Edge/holley suggereert al dat het mijn deuntjes of viper zijn, weet je wel, de dingen die ik niet heb veranderd sinds voor mijn cts, laat staan cts3

ze erkennen geen problemen, maar weer in de wacht
schijnt vandaag een veelvoorkomend probleem te zijn

#27 ·
Dus de wachttijd was niet slecht en ik zag een bericht over uitgebreide garantieopties toen ik online keek, dus ik informeerde. Ze zeiden dat het een optie op mijn updater zou moeten zijn, maar dat was het niet. Dus ik betaalde voor nog een jaar via de telefoon, 42 dollar.

Ze dachten dat ze de CTS hadden gerepareerd na een update op de pc, maar toen ik nog aan de telefoon zat maar weer op de vrachtwagen was aangesloten, zette ik de sleutel om en hij startte niet zonder dat ik het scherm aanraakte. De schuld werd aan mijn vrachtwagen gegeven omdat hij geen stroom leverde aan de obd, maar dat was van korte duur toen we het erover hadden dat hij zou opstarten met een aanraking en zou uitschakelen met de sleutel.

Toen draaiden ze een datalog met de paperclip push naar de achterkant van het apparaat en een herstart, toen moesten ze me weer naar de laptop laten gaan en ze haalden het bestand op, ik zou over een week iets horen.

Dus ze hebben het geprobeerd en de man was super aardig, maar hij was niet de CTS-techneut. Die man zal het logboek bekijken en kijken of ik een patch/update of andere oplossing nodig heb.

Dus ik zal jullie allemaal op de hoogte houden, ... bedankt voor de feedback tot nu toe.

#29 ·
grappig dat de CTS 3 meer online updates vond, dus ik liet het doorgaan
dat is waar ik ben met de mijne, update het zo vaak als ik kan. Ik hoop dat genoeg mensen klagen en dat Edge als een gek aan software werkt om de problemen op te lossen