Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Verschil tussen F-250 en F-350?

10K views 46 replies 31 participants last post by  Spudman  
#1 ·
Ik heb me altijd afgevraagd wat het daadwerkelijke verschil is tussen een F-250 en een F-350 met enkele achterwielen?

#2 ·
#1 is dat een 250 een 3/4 tonner en een 350 een 1 tonner, misschien is de ophanging een beetje anders, ik weet het niet zeker....

#7 ·
Het verschil hangt af van het GVWR-pakket dat u krijgt. Mijn 250 heeft een hoger beoordeeld pakket dan mijn vriend SRW 350. Het blok is het belangrijkste verschil.

Een van de belangrijkste redenen voor het bestaan van 250's en 350's zijn rijbewijzen en kentekenplaten. In sommige staten moet je een CDL en een gezondheidskaart hebben om een 350 te besturen.

#8 ·
Kortom, het is het achterste blok, dat is alles. Het voorkomt visueel dat de truck te veel "doorzakt" voor de gebruiker. Ford heeft de ophangingsclassificaties in de loop der modeljaren gewijzigd en zelfs de 250's zullen achteroverbelastingen hebben met het trailerpakket IIRC.

De achterveren zijn hetzelfde geclassificeerd en de voorveren zijn hetzelfde geclassificeerd op een F350 of F350. De basisconfiguratie van de truck bepaalt welke voorveren worden gebruikt en de totale GCVW. Een F250 met een ploegpakket heeft een hogere voorclassificatie dan bijvoorbeeld een V10 F350. Het is niet al te ingewikkeld, als je de specificatiebladen zelf wilt lezen, kan ik ze plaatsen.

#10 ·
De 05-07's verschillen ook in velg- en remmaat. De F250's komen naast HD en King Ranch af fabriek met 17's en de F350 SRW's met 18's of 20's en accepteren geen 17" wiel van een 250. De 350 heeft grotere remmen
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan hebt, maar hier is de link.

https://www.fleet.ford.com/TRUCKBBAS/TOPICS/techspec.html

ALLE HD-trucks hadden 20" wielen voor de jaren 05-07, KR SRW-trucks hadden 18" wielen.

Bestelgidsen:
Sunrise Ford Fleet - Het Download Center

#31 ·
ik kan me vergissen, maar ik denk dat de F250 een Dana 50 vooras heeft (Dana 44 middendeel en Dana 60 buitenkanten) en een F350 een echte Dana 60 vooras heeft.
Dit klopt voor de 94-97 trucks. niet voor de superduties

#13 ·
Nou, ik ben niet zeker over de superduties met schroefveren.

Ik weet dat er vanaf '99 veel verschillende "Tow"-pakketten zijn met de F250 en F350, "camper, tow, plow" enz. F350's worden standaard geleverd met 4.10 versnellingen, terwijl F250's 3.73's hebben, dat is een groot verschil. De veerpaketten op de F350 zijn gebouwd om zwaardere gewichten te dragen. Anders dan dat, dat zijn de enige grote die ik me kan herinneren. Ik ben er vrij zeker van dat de frames en assen dezelfde grootte hebben. Ik ben ook niet zeker van het aantal splines. Ik hoop dat dit helpt.

#23 ·
Nou, ik ben niet zeker van de superduties met spiraalveren. Ik weet dat er vanaf '99 veel verschillende "Tow"-pakketten zijn met de F250 en F350, "camper, tow, plow" enz. F350's worden standaard geleverd met 4.10 versnellingen, terwijl F250's 3.73 hebben, dat is een groot verschil. De veerpakketten op de F350 zijn gebouwd om zwaardere gewichten te dragen. Afgezien daarvan zijn dat de enige grote die ik me kan herinneren. Ik ben er vrij zeker van dat de frames en assen dezelfde grootte hebben. Ik ben ook niet zeker van het aantal splines. Ik hoop dat dit helpt.
Niet helemaal waar. Diesel Dually F350's hebben de optie van 4.10's. SRW diesel F350's hebben 3.73's. We hebben 2 PSD F350's die 3.73's hebben. De onderste 5 bladveren zijn hetzelfde en de F350's hebben standaard de overbelastingsveer vanaf 02-modellen en hoger en de enige manier om de overbelastingsveer op een F250 te krijgen, is door het camperpakket te nemen.

#18 ·
Mijn 2005 F250 4 x 4 is geregistreerd voor 2000 lbs meer dan mijn Bobies 2004 F350 2 x 4 DWD

#20 ·
Mijn 2005 F250 4 x 4 is geregistreerd voor 2000 lbs meer dan mijn Bobies 2004 F350 2 x 4 DWD
Kunt u dit toelichten? Ik kom uit Texas. Wat is in hemelsnaam een Bobie? :hehe:

#19 ·
Het verschil hangt af van het GVWR-pakket dat u krijgt. Mijn 250 heeft een hoger beoordeeld pakket dan mijn vriend SRW 350. Het blok is het belangrijkste verschil.

Een van de grootste redenen dat er 250's en 350's zijn, is DL's en kentekenplaten. In sommige staten moet je een CDL en een gezondheidskaart hebben om een 350 te besturen
:thumb: RI is een van die staten, je hebt een medische verklaring nodig voor zowat alles boven een F250.

#21 ·
Nou, ik ben niet zeker over de superduties met spiraalveren. Ik weet dat er vanaf '99 veel verschillende "Tow"-pakketten zijn met de F250 en F350, "camper, tow, plow" ect. F350's worden standaard geleverd met 4.10 versnellingen, terwijl F250's 3.73 hebben, dat is een groot verschil. De veerpakken op de F350 zijn gebouwd om zwaardere gewichten te dragen. Anders dan dat, dat zijn de enige grote die ik me kan herinneren. Ik ben er vrij zeker van dat de frames en assen dezelfde grootte hebben. Weet ook niet zeker van het aantal splines. Ik hoop dat dit helpt.
Mijn '97 F250 heeft een 4:10-verhouding :dunno:

#22 ·
F350 wordt ook geleverd met "E"-banden.
Ik denk dat 50 lbs meer per band een enorm verschil maakt. lol

#28 ·
Raad eens, mijn 06 kwam met 3:73 versnellingen en fabrieks-20's. Zoals eerder vermeld, heeft de 250 een 2" blok achterin versus de 4" op de F-350. Daar kwam ik achter met mijn laatste lift in mijn 03 250, vooral toen ik de leveling kit erop zette en hij veel hoger stond aan de voorkant in vergelijking met de achterkant.

#30 ·
Wat de 17's betreft, passen slechts enkele 17's op 05-07. En dat geldt voor F250 of F350. Het komt door de remschijven, maar die zijn hetzelfde op beide trucks. Mijn 05 F350 kwam met 3.73's. Zoals eerder vermeld, is het enige verschil in de achterwielophanging een blok van 4 inch op de F350's in vergelijking met een blok van 2 inch op de F250's. Ook... er is nauwelijks prijsverschil tussen F250's en F350's. Ik heb VEEL trucks bekeken toen ik de mijne kocht en de prijzen waren bijna identiek.

#32 ·
Wat is de beste manier om erachter te komen welke overbrengingsverhouding je hebt? Kan het VIN-nummer je vertellen met welke overbrenging het is geleverd?

#34 ·
whats the best way to figure out what gear ratio your running. will the vin tell you what it came with
Je kunt erachter komen wat de ascode betekent op de voertuigidentificatiesticker, of tenzij de assen uit elkaar zijn gehaald en iemand het label is kwijtgeraakt, er zou een metalen label op een van de bouten van de carrier cover moeten zitten met de verhouding erop gestempeld.

#40 ·
Over de hele Dana 50 250/ Dana 60 350 die er wel relevantie mee heeft. De meeste 250's hebben de Dana 50, sommige 350's hebben de Dana 60. Ik heb er veel van beide gereviseerd. En ik heb nog nooit een standaard patroon gezien voor welke as erin zit. Mijn vader heeft een Dana 50 in zijn 350 en ik heb een Dana 60 in de mijne, beide zijn 04 cc. En wat de achteras betreft, de interne onderdelen zijn identiek.

#42 ·
about the whole dana 50 250/ dana 60 350 that does have some kind of relevance to it. most 250 have the dana 50, some 350 have the dana 60. ive rebuilt many of both. and i have never seen a standard pateren to which has what axle. my dad has a dana 50 in his 350 and i have a dana 60 in mine, both r 04 cc. and as far as the rear axle goes the internals r identical.
Niet waar. De 250 heeft twee pignonlagers. De 350 heeft er drie. Vraag een revisieset aan bij een dealer en ze zullen je vin verifiëren voordat ze een prijs opgeven.

#46 ·
MN voor één voor commercieel gebruik