Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Suggestie voor koude luchtinlaat

1 reading
32K views 45 replies 16 participants last post by  HeavyAssault  
#1 ·
Ik heb gekeken naar een andere luchtinlaat en hoopte wat meningen te krijgen over welk merk/stijl jullie het beste vinden. Ik heb het gevoel dat het een marketingtruc is om het een koude luchtinlaat te noemen, aangezien de turbo de lucht onmiddellijk verwarmt. Ik hou echter wel van het idee van een open luchtinlaat boven het gesloten oem-systeem. Ik denk dat dat de meeste lucht zou aanzuigen. Wat zijn jullie gedachten?

#2 ·
Eerlijk gezegd is het 6.7L inlaatspruitstuk best goed. Ford heeft hier en daar misschien wat domme fouten gemaakt, maar hun luchtinlaten zijn top.

Als je smogcontroles/inspecties hebt, is S&B erg populair en betaalbaar. Maar de OEM-versie werkt prima, zelfs met tuning en kleine mods.

Gewoon iets om te overwegen, voor het geval je andere dingen voor de truck etc. wilt kopen.

#36 ·
Bedankt voor de input jongens. Ik dacht dat het allemaal een gimmick was. Ik dacht dat ik misschien meer luchtstroom zou kunnen krijgen. De meeste adverteren met 70% meer dan de fabriek.
Ik heb de S&B gebruikt omdat het de accu verplaatste en de inlaat ervoor plaatste voor een betere luchtstroom. Ik heb de eigenaar zelfs ontmoet op de Lone Star Throwdown Truck show in Conroe, Tx. Echt een aardige kerel. Zelfs nadat ik hem vertelde dat ik naar een No Limit Intake was gegaan. Niets tegen S&B, maar met MPD-leidingen en een compound kit pasten ze niet goed bij elkaar. Je kunt de S&B niet poedercoaten. Gewoon mijn ervaring met die 2 bedrijven.

#5 ·
Meer flow, ten koste van wat....
Ford heeft al een CAI af fabriek. Veel (niet alle) lekken daadwerkelijk hete motorruimte in de inlaat. Anderen stromen misschien meer, maar laten mogelijk meer deeltjes door.
Je moet ook de gebruikte gassen eruit halen voordat je er echt meer in kunt persen. En meer lucht gebruiken om iets goeds te doen.

#14 ·
Meer flow, ten koste van wat....
Ford heeft al een CAI af fabriek. Veel (niet alle) laten daadwerkelijk hete motorruimte warmte in de inlaat lekken. Anderen kunnen meer flowen, maar kunnen meer deeltjes doorlaten.
Je moet ook gebruikte gassen eruit krijgen voordat je er echt meer in kunt persen. En meer lucht gebruiken om iets goeds te doen.
Even voor de duidelijkheid, bedoel je dat een hogere flow de kans vergroot dat er meer deeltjes in de motor komen? Ik zou denken dat het filter (zolang het van een kwaliteitsmerk komt) gewoon sneller vuil wordt. Ik kan aannemen dat deeltjes kleiner dan de micronwaarde van het filter erdoorheen gaan. Zit ik op de goede weg... Hopelijk veroorzaken die kleinere deeltjes geen versnelde slijtage.

#6 ·
Het idee dat hete motorruimtelucht in de inlaat komt, klopt wel. Hoewel het gebeurt... gebeurt het in een heel specifieke conditie. Het gebeurt alleen als de vrachtwagen stilstaat of heel langzaam rijdt. Zodra de vrachtwagen harder dan 24 km/u rijdt, wordt de motorruimte gespoeld met buitenlucht, dus de open CAI-systemen zullen die lucht inademen.

#7 · (Edited)
Het gebruik van een CAI op een standaard vrachtwagen zal niet veel opleveren. Je idee dat de turbo de lucht verwarmt, klopt. Het luchtstroompad is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de standaard leidingsystemen. Zoals old school jongens vroeger het spruitstuk en de headers portten, doen ze dat met geweldige resultaten. Deze vrachtwagens zijn niet anders. Maak het luchtstroompad glad en het zal beter presteren. Dus alleen een CAI erop gooien is geen goed idee, tenzij je het hele inlaatsysteem doet.

Het idee dat hete motorruimtelucht in de inlaat komt, klopt wel. Hoewel het gebeurt....gebeurt het in een heel specifieke conditie. Het gebeurt alleen als de vrachtwagen stilstaat of heel langzaam rijdt. Zodra de vrachtwagen harder dan 15 MPH rijdt, wordt de motorruimte gespoeld met buitenlucht, dus de open CAI-systemen zullen die lucht inademen.
Denk je dat Ford zich realiseerde dat ze een fout hebben gemaakt op de 17-19 door de inlaat terug te plaatsen en de luchtstroom onder de accu te leiden? Ik zie dat ze hem op de 20's weer naar voren hebben verplaatst, zoals de 2016. Het is nu een beetje als een s&b-opstelling, die een directe luchtstroom krijgt.

#8 ·
Ik denk dat het gewoon een klein technisch foutje was bij de 17-19 trucks. Zoals ik al zei, is de luchtstroom door de voorkant van de truck in de motorruimte behoorlijk aanzienlijk.

Veel trucks hebben in het verleden aanzuiglucht door de spatbord/wielkastholte getrokken. Dus het aanleggen van een opening met buizen naar het filterelement is geen enorm probleem. Het is een probleem met te veel bochten of slecht stromende leidingen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat Toyota een snorkel heeft op hun Tacoma TRD Pro trucks. Er is niemand die klaagt dat het een slecht stromend ontwerp is.

Natuurlijk zouden we ons kunnen verdiepen in een technische ontwerpdiscussie over wat "meer stroomt", maar wat hebben we echt nodig voor de stroomcapaciteit?

De meeste mensen "willen" meer flow, maar kunnen zich niet voorstellen dat die lucht gefilterd moet worden. Het 6.0L luchtfilter was ongeveer het beste OEM-element dat je ooit zou kunnen wensen. Wanneer je het aansluit op een waardeloos leidingsysteem, beginnen de problemen.

Hoe dan ook... Als je meer flow wilt, wat aanzienlijk zou helpen, heb je meer nodig dan een CAI-systeem. Het hele stromingspad heeft aandacht nodig. Zelfs dan kun je maar "zo groot" gaan voordat de "+" "-" worden...lol

#9 ·
Ik denk dat het gewoon een klein technisch over het hoofd gezien was van de 17-19 trucks. Zoals ik al zei, is de luchtstroom door de voorkant van de truck in de motorruimte behoorlijk substantieel.

Veel trucks hebben in het verleden aanzuiglucht door de spatbord/wielkastholte getrokken. Dus het aanleggen van een opening met buizen naar het filterelement is geen enorm probleem. Het is een probleem met te veel bochten of slecht stromende leidingen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat Toyota een snorkel heeft op hun Tacoma TRD Pro trucks. Er is niemand die klaagt dat het een ontwerp met een slechte stroming is.

Natuurlijk zouden we ons kunnen verdiepen in een technische ontwerpdiscussie over wat "meer stroomt", maar wat hebben we echt nodig voor de stroomcapaciteit?

De meeste mensen "willen" meer stroming, maar kunnen zich niet voorstellen dat die lucht gefilterd moet worden. Het 6.0L luchtfilter was ongeveer het beste OEM-element dat je ooit zou kunnen wensen. Wanneer je het aansluit op een waardeloos leidingsysteem, beginnen de problemen.

Hoe dan ook.... Als je meer stroming wilt, wat aanzienlijk zou helpen, heb je meer nodig dan een CAI-systeem. Het hele stromingspad moet aandacht krijgen. Zelfs dan kun je maar "zo groot" gaan voordat de "+" "-" worden...lol
Misschien wacht ik wel en doe ik later een complete inlaat- en intercooler-leidingkit. Ik denk dat ik te vroeg ben geweest met het upgraden van een koude zijde pijp. Ik zal geen geld verspillen aan een aftermarket cold air intake.

#11 ·
Als je getuned bent, is een koudeluchtinlaat bijna noodzakelijk van wat alle jongens die deze trucks daadwerkelijk tunen, zeggen. De 6.7 is een zeer efficiënte motor en verplaatst veel luchtvolume. Wat andere motorplatforms betreft, is het niet nodig, tenzij je grotere injectoren, turbo's, etc. gebruikt.

Verzonden vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk
Er zijn hier een paar verschillende, geldige meningen. Dit maakt mijn beslissing een beetje moeilijk. Lol

#17 ·
Ik heb een S&B met een geoliede filter. Ik vind hun kit leuk omdat deze de batterij verplaatst. Ik heb hem gebruikt toen mijn truck standaard was, zonder problemen, en ik gebruik hem nog steeds nu ik verwijderd ben. Ik heb ook een HS Motorsport cold side pipe en krijg nu hun bijpassende hot side nu deze is uitgebracht.

#19 · (Edited)
Ik ben over het algemeen geen CAI-aanhanger, maar het ontwerp van de '17 moest worden gerepareerd. Ik denk dat ik hoorde dat ze het op de '19+ hebben veranderd.

• Like
Reactions: PeanutFarmerF250
#20 ·
Het staat voor mij vast dat de S&B CAI op mijn '17 superieur is aan het OEM-ontwerp. Ray Charles kan het zien.

Ik ben over het algemeen geen CAI-supporter, maar het ontwerp van de '17 moest worden gerepareerd. Ik denk dat ik hoorde dat ze het hebben veranderd op de '19+ dij.
Precies mijn gedachten. Ik heb een 19, die heeft hetzelfde ontwerp als de 17.

#22 ·
Iemand die S&B gebruikt ooit problemen gehad met water dat het filter doordrenkt? Ik vind het fijn hoe het een rechte luchtstroom krijgt, maar het lijkt kwetsbaar voor regen of water van het wassen.
Niet meer dan de OEM-opstelling, of in ieder geval heel weinig verschil IMO. De motorkap blokkeert elke directe toegang van regenwater. Ik weet zeker dat je een nevel krijgt bij hevige regen, maar als je met een hoge snelheid rijdt, zou je genoeg lucht moeten aanzuigen om te voorkomen dat het filter verzadigd raakt.

• Like
Reactions: PeanutFarmerF250
#25 ·
Mijn S&B is kurkdroog nadat ik door een wasstraat met een toverstaf ben gegaan. Ook bij het rijden in sneeuwmodder en sneeuw bleef het droog.
Haha Nou, dat heeft mijn vraag beantwoord! Man, zoiets heb ik hier beneden in het zuiden nog nooit gezien. Ik denk dat S&B de juiste keuze is voor een koude luchtinlaat. Het lijkt een beter ontwerp en prijs te hebben dan de anderen.

#31 ·
Ik heb gekeken naar een andere luchtinlaat en hoopte wat meningen te krijgen over welk merk/stijl jullie het beste vinden. Ik heb het gevoel dat het een marketingtruc is om het een koude luchtinlaat te noemen, aangezien de turbo de lucht onmiddellijk verwarmt. Ik hou echter wel van het idee van een open luchtinlaat boven het gesloten oem-systeem. Ik denk dat dat de meeste lucht zou aanzuigen. Wat zijn jullie gedachten?
[/QUO
Hoi Peanut, ik heb een AFE momentum HD koude luchtinlaat geĂŻnstalleerd met het droge filter en de HD dynamic air scoop. Hij past precies op de plek waar de standaard filterbox zit. De scoop past waar het standaard filter zit. Maar hij heeft ook een luchtinlaat die over de accu gaat. Eenvoudige installatie op mijn 17 f350 dually. Ik merk een beter brandstofverbruik en meer vermogen. S&B heeft er een die voor de accu past. Je moet hem naar achteren verplaatsen en draden om de + & - aansluitingen te bereiken.

#32 ·
Hoi Peanut, ik heb een AFE Momentum HD koude luchtinlaat geĂŻnstalleerd met het droge filter en de HD dynamische luchtschep. Hij past precies op de plek waar de standaard filterbox zit. De schep past waar het standaard filter zit. Maar hij heeft ook een luchtschep die over de accu gaat. Eenvoudige installatie op mijn 17 f350 dually. Ik merk een beter brandstofverbruik en meer vermogen. S&B heeft er een die voor de accu past. Je moet hem naar achteren verplaatsen en draden verleggen om de + & - aansluitingen te bereiken.
Hey man, waardeer dat je wat inzicht deelt. Ik zie dat deze populairder worden bij de 17-19 trucks. Ze zien er echt mooi uit en de optie met de voorschep is iets wat ik zeker zou willen. Je krijgt hetzelfde effect als de s&b zonder de accu te verplaatsen, toch?

#35 ·
View attachment 769284 View attachment 769284 Nou, ik heb besloten om te gaan voor de absolute performance stage 2 intake. Ik ben van plan om het binnenkort te combineren met hun volledige piping kit.
Dus na al die tijd heb je lange tijd gehad om het uit te testen. Wat zijn je indrukken? Geluid, prestaties, kilometerstand? Was het de moeite waard of zou een drop-in aftermarket filter aan je behoeften voldoen? Ik zie dat je getuned bent, dus ik heb het gevoel dat een aftermarket systeem er meer kans op zou hebben om er baat bij te hebben

#42 ·
ik heb een geoliede S&B-filter gebruikt en ben er blij mee geweest, maar ik ben nooit een fan geweest van droge filters, maar dat ben ik dan. Ooit zou ik er een werkende motorkapschep op kunnen zetten
Geolied is prima als de eigenaar nauwgezet is in het onderhoud. Anders raakt het snel vol met stof en verlaagt het je totale inlaatluchtmassa.

De grootste kwestie naar mijn mening bij aftermarket luchtfilters is het garanderen van adequate filtratieniveaus. Je kunt meer flow krijgen met grotere gaten (voor even...)

#43 ·
Ik ben iemand die er nauwgezet over is, maar aan de andere kant was ik de gek die het om middernacht bij de truckstop detailleerde, lol. Pijn om olie te vinden om de filter te doen, geen grote fan van de sproeiolie, misschien ben ik gewoon te voorzichtig. Ik neem de klap als het betekent dat het niet in mijn motor komt.