Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Remschijven

13K views 31 replies 10 participants last post by  TooManyToys  
#1 ·
Wie maakt de beste remschijven? Ik heb de beste set Autozone-remschijven gekocht die ze verkopen. De remblokken vervangen, maar bij het slepen van een 40' 5th wheel toy hauler zijn de voorremmen weer kromgetrokken. Meestal mijn schuld, omdat ik de aanpassingen van de aanhangerremmen niet heb bijgehouden.

#2 ·
OEM of Powerstop voor betaalbare/betrouwbare rotors. Ik zou Autzone/Oriley alleen aanbevelen voor een barrel car die je gewoon moet verkopen. Ik gebruik de powerstop performance kit en heb deze rond maart 2016 geĂŻnstalleerd. Volg de inloopinstructies voor de remschijf/remblokken en je bent klaar. Ik sleep geen 40ft 5th wheels maar letterlijk honderden double/tripple axel 5th wheels en goosenecks met mijn F250 en ze hebben het zeer goed gedaan, zelfs als de aanhangerremmen junk zijn.

#3 ·
OEM of Powerstop voor betaalbare/betrouwbare rotors. Ik zou Autzone/Oriley alleen aanbevelen voor een beater-auto die je net moet verkopen. Ik gebruik de powerstop performance kit en heb deze rond maart 2016 geĂŻnstalleerd. Volg de inloopinstructies voor de remschijf/remblokken en je bent klaar. Ik sleep geen 40ft 5th wheels, maar letterlijk honderden dubbele/drievoudige assen 5th wheels en zwanenhalzen met mijn F250 en ze hebben het zeer goed gedaan, zelfs als de aanhangerremmen rommel zijn.
Bedankt, ik zal Powerstop bekijken. OEM zal ook een mening zijn

#4 ·
PS: Ik koos voor Powerstop nadat ik zag hoe $$$ OEM was, maar ik ben al heel lang een pro-OEM-man met zeer goede resultaten, maar de Powerstops hebben geweldige recensies en zijn iets betaalbaarder. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk de inloopprocedure is. Ik heb het niet gedaan op sommige auto's en werd er zo moe van dat ik gewoon nieuwe rotors en remblokken kreeg. (Ze spinnen en het werk/mijn tijd) was uiteindelijk toch niet veel goedkoper. Powerstop maakt ook verschillende opties. Een dagelijkse bestuurder, prestaties en een die speciaal is ontworpen voor het slepen. Ik heb de mijne gekocht op rockauto voor ongeveer $425 plus verzendkosten voor 4 rotors en remblokken voor/achter.

#5 ·
Voor zover ik kan beoordelen, zijn de achterste remschijven in orde. Is er een voordeel om alle vier te vervangen? Ik "denk" dat de achterste origineel zijn. Ik houd de remblokken in de gaten bij elke bandenwissel.

#6 ·
Ik vervang de remschijven alleen als ze diepe groeven vertonen, pulseren door dikteverschillen of harde vlekken hebben.

#8 ·
Ford! Mijn 06 6.0 heeft meer dan 180.000 mijl gereden met veel stop-and-go verkeer in Los Angeles en zwaar slepen van meer dan 10.000 pond met de originele rotors. De voorste rotors zijn een keer afgedraaid bij ongeveer 90.000 mijl, gewoon omdat ik de lagers opnieuw verpakte en besloot het te doen, maar ze hadden het niet nodig. De achterste rotors zijn nog nooit aangeraakt. Mijn 02 heeft 161.000 mijl op de Ford rotors en ik heb er meer dan 80.000 mijl mee gereden in stop-and-go verkeer in Los Angeles en met het trekken van aanhangers van meer dan 10.000 pond. Ik zal de linker voorrotor vervangen door een nieuwe Ford rotor van de Ford dealer op de 02, omdat de pen op de weg vastliep en ervoor zorgde dat de remblok sleepten en er een diepe groef in veroorzaakte. Geef het extra geld uit en koop de Ford rotors en je zult veel geld besparen.

#9 ·
Afhankelijk van waar je woont en het winterklimaat, zoals ik in het noorden van NY. Ik heb het gevoel dat strooizout, zand etc. een enorm verschil maken met betrekking tot de glijpennen op deze remklauwen. Ik zou mijn remklauwen 2x per jaar onderhouden, in de lente en de herfst, en toen ik de Powerstop-kit probeerde (merkbaar verschil ten opzichte van de originele staat als nieuw) was de kwaliteit van de rubberen hoezen die ze gebruiken en de gereviseerde remklauwen van lage kwaliteit. Ik had 1 voorste remklauwafdichting die slecht werd en vastliep en 1 achterste remklauwglijpen die vastliep. De Powerstop-rotoren vond ik erg goed ten opzichte van de originele, maar ik heb sindsdien de remklauwen en remblokken vervangen door OEM Ford-artikelen. Ford verkoopt nu geen gereviseerde remklauwen meer. Ze worden nu als NIEUW verpakt met remblokken als een set. Net zo goed. Waar ik kwaliteitsvet zou gebruiken op glijpennen en de goedkope Powerstop-glijpenafdichtingen zouden falen, ging het vet duidelijk niet lang mee. Ik smeer ze nu in met nooit-vastlopen en dat probleem is opgelost. Ik gebruik nog steeds de Powerstop-rotoren en OEM-remklauwen en -remblokken zonder problemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#13 ·
Niet zoveel als je misschien denkt.
raybestos? Ik heb ze veertig jaar gebruikt met goede resultaten, maar ik heb onlangs niets hoeven te vervangen...

Ik heb echter net de hele set Power Stop Z36 sleeprotors, remblokken en remklauwen besteld. Veel goede recensies gehoord, dus ik hoop echt op goede resultaten.
Mijn oem met 185 zijn gaar.
Ik wil ook toevoegen dat ik autozone levenslange remblokken en rotors op de suburban heb gebruikt voor ongeveer 200k en ik heb de remblokken maar één keer hoeven te vervangen en ze gaven ze me gratis...
Geen klacht daar, maar de toleranties zijn VEEL anders met de super duty en in de regel ben ik fan van oem op dit ding. De power stops zijn gereviseerde fomoco remklauwen. Zoveel goede recensies, zelfs hier op de org, ik verwacht geen problemen.

#14 ·
Ik gebruik de Nakamoto geboorde en sleufrotors met keramische remblokken van 1A Auto en ik vind ze goed

• Like
Reactions: john galt
#17 ·
Ik gebruik de Nakamoto geboorde en sleufrotors met keramische remblokken van 1A Auto en ik vind ze goed
ik had de nakamoto's op mijn lijst op ebay en ze voerden ze niet meer. Ik heb er niet eens aan gedacht om naar 1a te kijken

#15 ·
Verreweg, bevroren rotors... cryogeen behandeld, geboord en sleuf en met de beste remblokken verreweg (EBC) remblokken, hoeft u nooit meer een set rotors te kopen, tenzij u een remklauwblokkering heeft en deze uw rotor beschadigt.
En ze zijn niet echt zo duur, gezien hoeveel $$$ u in de toekomst en zelfs op remblokken bespaart... Zorg ervoor dat u (EBC) remblokken gebruikt, want dit zijn verreweg de beste die u kunt kopen en uw rotors niet beschadigen, uw rotors nooit kromtrekken en minstens 3 keer langer meegaan dan welke andere remblokken dan ook...

#20 ·
De slingering is echt cruciaal op de Superduty (echt alle voertuigen), tenzij je een wrijvingsmateriaal gebruikt met een hoog schurend gehalte om de rotors waar te slijten tijdens het remmen. De initiële P131-lancering had drie dingen tegen zich: hoge rotorslingering, flexibele naven en wrijvingsmateriaal met lage slijtage. Lage slijtage betekent niet per se lage wrijving. Het duurde niet lang voordat de naven en rotors werden opgewaardeerd. De wrijving werd pas veranderd met de overstap naar TRW-remklauwen in '05 naar meer schurende wrijving.

Rotors kunnen het in de aftermarket af met een ruwere oppervlakteafwerking, rekening houdend met "inrijden" of thermisch cycleren van de nieuwe remblokken. Dat kan niet met nieuwe auto's vanwege de potentiële proefrit van de klant.

Ik heb de Z36-formulering nog niet gebruikt. Op lichtere voertuigen heb ik de Z23 op twee voertuigen gebruikt, ik zit op 50% en er is een inspectie nodig omdat er iets aan de hand is. Op de Superduty heb ik PFC "Z", Hawk LTS en Motorcraft Superduty gebruikt. Dat zijn allemaal goede functionele materialen, hoewel de LTS onderaan staan vanwege de hoge metalen eigenschap van slechte koude wrijving.

Elk wrijvingsmateriaal heeft een compromis, daarom hebben sommige mensen problemen terwijl anderen dat niet hebben.

#21 ·
Bedankt voor de info
"Elk wrijvingsmateriaal heeft een compromis"
Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik die woorden heb gelezen tijdens het winkelen voor remmen.
Ik denk dat het die woorden zijn waardoor ik nog steeds twijfel of ik de juiste set heb gekocht.
Ik veronderstel dat de beslissende factor is dat ik ze al heb gekocht, ze gaan erop 🤣
Het lijkt erop dat vrijwel iedereen die ze heeft geprobeerd, er blij mee is.
Dus ik veronderstel/hoop dat ik ook op die lijst terecht zal komen.
Ik zou nu moeten slapen, maar ik ben net thuisgekomen van het afzetten van de kinderen op het werk en ik kan nooit slapen direct na het rijden. Dus ik probeer te onderzoeken of 16 awg voldoende is voor de blauwe draad mod.
Ik weet niet zeker hoe vaak ik hem ĂĽberhaupt zal gebruiken, maar als je in de bergen woont, zijn er momenten dat het fijn zou zijn om de ventilator vroegtijdig te kunnen inschakelen. Vooral bij het slepen van 10.000 kg bergopwaarts over kilometers, zoals bijvoorbeeld over Donner Summit

#22 ·
De kans is groot dat het goed met je gaat. De meerderheid is dat meestal wel. Zelfs OE-wrijving heeft compromitterende aspecten, het is alleen zo dat je op OE-niveau 1 1/2 tot 2 jaar kunt besteden aan het finetunen of veranderen van de formule, en dan de rest van de productcyclus van 5-6 jaar aan het aanbrengen van kleine aanpassingen. Niet de basisformule, want dat zou een nieuwe ronde van NHTSA- en bewijstests in het hele land vereisen, maar aanpassing voor lawaai of NVH. Als OE echt slecht blijkt te zijn, dan wordt het veranderd om de productiecyclus te ontwerpen. Dat gebeurde begin deze eeuw met de F-150 en Expedition met de problemen met zwart remstof.

#23 ·
Ik heb meerdere keren gepost over de Z36 Powerstop Kit die ik nu al een paar jaar gebruik en waar ik licht mee heb gesleept.
De 4 rotors die ik nog in gebruik heb, zijn naar mijn mening een goed product. Ik heb sindsdien 1 voorste en 1 achterste remklauw (binnen 12 maanden) vervangen vanwege het falen van de zuigerafdichting en met de winters in Noord-NY deden ze het ook niet goed met de glijpennen. Ik denk dat dat ook de reden is dat Ford nu alleen NIEUWE en geen gereviseerde kits met remblokken verkoopt. Ik weet niet zeker wie er voor Powerstop reviseerde of reviseert, maar het was duidelijk dat de afdichtingen, hoezen en de algehele pasvorm en afwerking ondermaats waren in vergelijking met OEM-onderdelen.
De zuigerafdichtingen droogden uit en lieten water/zout binnen en bevroren binnen 5.000 mijl.
Als je in het zuiden woont en geen zout op de wegen ziet, ben je misschien oké. Anders zou ik steeds opnieuw OEM nieuw kopen, aangezien dealers in de meeste gebieden en internetverkoop zitten, zodat je weet wat je krijgt. Deze trucks zijn nu oud en er zijn niet veel aftermarket-kwaliteitsartikelen meer te koop die binnen een redelijke prijs vallen.

#25 ·
Ik zie dat ze post-vane rotors gebruiken, terwijl veel aftermarket-bedrijven daar gewoon mee stoppen en overstappen op de rechte vane. Het zou interessant zijn om naar de rotor te kijken en te zien of deze een gegoten label van TRW heeft, de leverancier van de assemblagelijn. De post-vane stijl werd gebruikt van '99-'04, daarna stapte TRW over op rechte vane.

Ik ben altijd een voorstander geweest van nieuwe remklauwen van Ford. Zover zelfs dat ik, toen het platform nog in productie was, sets nieuwe remklauwen en rotors kocht om voor de toekomst te hebben. Ford verkocht gereviseerde remklauwen onder de Motorcraft-lijn, het is goed om te zien dat ze weer nieuwe verkopen.

Het probleem met alle gereviseerde remklauwen is dat er roestvorming is in de groeven van de stofhoezen. Het wordt niet uitgeslepen tijdens het reinigingsproces, dus de nieuwe hoezen sluiten nooit volledig af en worden aangetast. Soms kun je daar siliconenvet of RTV aanbrengen om te helpen, maar het werkt niet altijd.

En gebruiken aftermarket-bedrijven dezelfde kwaliteitsverbindingen voor de afdichtingen, hoezen en glijpenhoezen? Meestal is het een generieke formulering, niet per se dezelfde als OE en in sommige gevallen van OE is de formulering verschillend op platforms vanwege de gemeten werkomgeving.

#26 ·
Met onze design remklauwen krijgen de glijrubbers een directe klap van de rotor die warmte afgeeft. Zelfs OE heeft daar problemen mee, ze hadden van siliconen moeten zijn of afgeschermd. De eerste Akebono remklauwen gebruikten glijrubbers aan de beugelzijde die naar binnen waren afgedicht, zoals de remklauwzuigerrubbers. Het was een beter ontwerp, maar Ford liet ze opnieuw gereedschappen om naar buiten af te dichten, omdat ze dachten dat het interne ontwerp te restrictief was voor het glijden van de remklauw. Dat ging niet goed, dus de derde generatie kreeg rubberen hulzen aan de onderste pennen om de hysteresis te herstellen. Wat eigenlijk nog erger was. De achterste remklauwen behielden altijd het interne afdichtingsontwerp tijdens '99-04. Hoe dan ook, de boutzijde van de rubber was altijd een extern ontwerp, gevoelig voor het binnendringen van vocht wanneer de rubber opwarmde en uitzette.

#27 ·
Nou ja... zoals ik al zei, ik bezit ze, ze gaan erop 🤣
Ik kan de oude houden en herbouwen als ik een probleem heb, of de nieuwe wat dat betreft. Hopelijk houden ze het goed vol en werken ze voor mij.
We krijgen wel eens behoorlijk diepe sneeuw, maar in ieder geval geen zout, ik kan ze elke lente en misschien wel in de herfst smeren en gewoon kijken hoe goed ze het volhouden :p
Ik heb 185 uit de oude gehaald, maar ik heb er een paar jaar geleden een gereviseerd bij een benzinestation in Reno 🤣

#28 ·
Voor degenen onder ons die in een regio lopen waar de nieuwe dobbelstenen worden gebruikt, is het meer een probleem. SoCal en dergelijke zouden voor altijd kunnen draaien.

#29 ·
Dobbelstenen? Ik heb het gevoel dat ik zou moeten weten waar je het over hebt en toch... :p
Ik heb de neiging om 80.000 uit een set remblokken te halen, waarschijnlijk omdat ik niet veel stop-and-go rijd? Ik heb zelfs 70.000 op de superduty gezet en de remblokken waren degene die op de truck zaten toen ik hem kocht en de vorige eigenaar was niet "de beste" in het onderhouden ervan.

#30 ·
Mijn eerdere berichten over Powerstop gingen voornamelijk over de afdichtingen en hoezen die ze bij hun kits leveren. Ze waren gemaakt van inferieure materialen en uiteindelijk faalden die en leidden ze tot het falen van de remklauwzuiger, evenals de foto's van vastzittende glijpennen. Ik herinner me dat ze als troep pasten tijdens de installatie.

Proberen ze op hun plaats te krijgen waar nodig was frustrerend. Overmatige poedercoating waar die plekken moesten worden geschraapt voor de pasvorm, liet me nog steeds afvragen: "wanneer". Mijn schuld denk ik.

Ik werkte in de jaren 80-90 in een Ford-dealer in de onderdelen en herinner me alle problemen in het begin met Super Duty-trucks en remproblemen, updates etc. ... Remproblemen lijken deze trucks altijd te kwellen. Toen ik remklauwen verving door OEM, vergeleek ik de hoezen die bij Powerstop werden geleverd (ze geven je zakken met hoezen en clips), en het was duidelijk het verschil tussen Ford OEM-kwaliteit rubber en Powerstop-troep hoezen. Alleen dit leidde tot mijn mislukkingen.

Als je per se Powerstop-remkits wilt gebruiken, ga dan naar een Ford-dealer, koop alle glijpennenkits (NIEUW met hoezen) en gooi de rommel weg die in Powerstop-kits zit. Vraag me hoe ik dat weet [emoji385][emoji385][emoji385]..

#31 ·
het is een fomoco gegoten remklauw.
ik zou wat fomoco glijpennen kunnen halen of ze gewoon kunnen bestellen
ik moet toch de hele as uit elkaar halen voor kruiskoppelingen etc. en hoewel ik ernaar uitkijk om mijn truck weer op de weg te krijgen... is het voor mij belangrijker om hem zo „goed“ mogelijk te krijgen

#32 ·
Afgezien van de nieuwe Raybestos gegoten achterremklauwen die beschikbaar zijn, zouden ze allemaal FoMoCo in de behuizing moeten hebben gegoten. Ford sluit contracten met een leverancier om de remklauwen te ontwerpen en te produceren, FoMoCo bezit de gereedschappen en alle rechten op het ontwerp en de productie. De remklauwfabrikant, Akebono of TRW, kan de remklauwen niet op de aftermarket verkopen, Ford is de enige weg. Elke revisor krijgt kernen of koopt hoeveelheden van sloopbedrijven.

Ontdooiers in gebruik: Natriumchloride (pekel, vloeibare versie), calciumchloride, magnesiumchloride, calciummagnesiumacetaat, kalium, natriumacetaat, enz. Wat oog van pad in sommige.

Het is waarschijnlijk de mix van verschillende hiervan die de echte nare erosie veroorzaakt die we in het noordoosten op rotoppervlakken zien.

Ik heb ongeveer 125k gereden met standaard remblokken, 80k met de hoogmetallische Hawk LTS met Superdutys. Slijtage, volumeverlies gaat helemaal over energieafvoer, hoeveel afvoer per 10.000 mijl. Een dag in het leven van een Superduty die in LA (sim) rijdt bij GVW, 666 keer remmen, 85 minuten remtijd, 200.000 BTU afvoer. T6 is omgevingstemperatuur. Remblokken gaan ongeveer 25k mee.