Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Beste ondercoating om te gebruiken voor roestbescherming?

16K views 22 replies 8 participants last post by  85_305  
#1 ·
Ik ga mijn bed, bedrails en ongeveer 15 cm langs de hele zijkant van de truck, inclusief cabinehoeken, als eerste rhino linen.

#2 ·
KBS Coatings is het beste dat ik heb gevonden.

#3 ·
Ik heb goede dingen gehoord over por 15 en ben van plan mijn frame ermee te schilderen.

#4 ·
Wat is er met kbs aan de hand? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Wat voor materiaal is por 15? Is het in feite een primer of wat?

#5 ·
Fluid Film.

Heeft die geest je zo bang gemaakt dat je bent verhuisd? Grapje. :icon_ford:

#6 ·
lol sukkel.

Wat is fluid film??

#7 ·
Ik heb de permatex gebruikt die mijn lokale Oreilys verkoopt. Mijn frame en onderkant waren ook in mint, dus ik had alleen een goede bekleding nodig

#8 ·
Wat is Permatex? Is het een rubberachtig oppervlak of primer of wat?

#9 ·
Fluid Film dringt door tot het basismetaal, blijft actief en migreert naar ontoegankelijke gebieden. Biedt langdurige bescherming tegen de corrosieve effecten van zouten, calciumchloride, vocht en meststoffen, wat resulteert in een "niet-druppelende" toepassing die de ondercoating van het voertuig beschermt tegen metaalveroudering.
Fluid Film is samengesteld uit speciaal verwerkte wolwas, sterk geraffineerde aardolieoliën en geselecteerde middelen om corrosiebestrijding, penetratie, metaalbevochtiging en waterverplaatsing te bieden. Deze duurzame producten bevatten geen oplosmiddelen, drogen niet uit en dringen door tot de basis van alle metalen, waardoor corrosiebescherming wordt geboden tegen zowel natuurlijke als industriële atmosferen. Sterk gecorrodeerde en/of bevroren onderdelen zoals moeren, bouten, assen, enz. die normaal gesproken tijdens onderhoud beschadigd zouden raken, kunnen worden gered door Fluid Film toe te passen.

#11 · (Edited)
Van fluid-film.com
Ja, ik probeerde weg te blijven van chemische verbindingen zoals die. Ik hoopte op iets "vast".

Ja, het is een beetje rubberachtig. We gebruikten het vroeger om lasnaden te coaten toen we laadbakken op mijn oude baan monteerden. Hier is wat info erover

http://www.permatex.com/documents/tds/Automotive/80072.pdf
Dat is zeker ongeveer wat ik zoek. Mijn onderkant is zo schoon dat ik denk dat ik wat roestwerende primer van Rustoleum in een pisblik ga halen, de onderkant daarmee insmeren, een paar dagen wachten en dan misschien wat van die permatex halen.

#10 ·
#21 ·
#12 ·
Hoeveel spuitbussen Permatex-ondercoating zou het kosten om mijn hele onderstel te doen, plus de pumpkin en het oliecarter en misschien nog een paar andere dingen?

#13 ·
Ik heb ongeveer 6-7 spuitbussen gebruikt en alles wat ik heb gedaan was van de chassisbalken tot de vouwnaden. Ik heb het niet tussen de chassisbalken gedaan.

Ik heb het alleen gedaan op de plekken waar de banden modder, sneeuw, ijs, zout, zand en al het andere waar de truck mee in contact kan komen, opgooien.

#14 ·
h-woord sh*t... 6-7 blikken?? Was het dik genoeg om als een trampoline op te springen?

#15 ·
Ik zou voor KBS-verf gaan. Heb het nog nooit gebruikt, maar het lijkt echt goed spul te zijn van wat ik in het echt heb gezien.

#16 ·
Ik heb het behoorlijk dik gedaan lol... het waren misschien niet zo veel, ik weet het echt niet meer, maar ik heb het ook achter mijn ranchhands gedaan. Ik vergat te vermelden dat in de post die ik eerder heb gedaan, evenals in de wielkasten. Ik ga de rest van de onderkant van de truck doen als ik de tijd heb. De permatex werkt ook als geluiddemper en je merkt ook een verschil als je het doet. Ik weet dat ik het merkte.

#17 ·
Zijn ze goedkoop en effectief?

Wat betreft de permatex, ik denk dat ik dat doe bovenop de basislaag van een soort roestwerende primer of iets dergelijks. Misschien wat Silver Bullet of Por 15. Ik doe de onderkant, het frame, de gastank, de oliepan, de ophangingsonderdelen en de wielkasten. Vrijwel alles. Deze permatex maakt het ook een fluitje van een cent om de onderkant te spuiten als deze vuil/zout is.

#23 ·
Waar halen jullie dit spul vandaan? Zit het in een spuitbus? Is er voorbereidend werk en helpt het bij geluidsisolatie?
De permatex-ondercoating is rubberachtig, dus ja, het is ook geluidsdempend. Er is niet echt voorbereidend werk, denk ik, zorg er gewoon voor dat het schoon is (los vuil, vuil, oliën etc. zijn weg) en geef het voldoende tijd om te drogen. Ik denk dat O'Reillys of Napa of plaatsen zoals die het zouden verkopen.

Ik gebruik POR15 al jaren, maar nu gebruik ik alleen nog maar KBS!!! Iedereen aan wie ik erover heb verteld, is ook overgestapt van POR. Ze krijgen niet de roem, maar het is een beter product!!

NCH
Is dat zo? Ik heb er net naar gekeken, het lijkt wel degelijk spul. Gaat ook veel goedkoper dan por 15. Bedankt man :thumb:

Wow, een goede thread om op te stuiten. Heb net mijn '99 (ziet eruit als die van jou, zwart over goud) met een schone buik... moet haar zo houden.
Omdat je in idiana bent, ja, dat moet je! Je kunt er maar beter mee beginnen voordat het zout/zand/calcium de wegen raakt!

#19 ·
Ik gebruik POR15 al jaren, maar nu gebruik ik alleen nog maar KBS!!! Iedereen aan wie ik erover heb verteld, is ook overgestapt van POR. Ze krijgen niet de roem, maar het is een beter product!!

#22 ·
Daarom heb ik de mijne gedaan. Ik kom uit Louisiana, maar ik werk tot december in Wisconsin en ik wilde niet dat de sneeuw en wat ik hierboven ook tegenkom, allemaal onder mijn truck zouden komen en hem later op de weg zouden laten roesten. Deze trucks zouden al met zoiets moeten komen.