Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Beste luchtfilter?

11K views 25 replies 9 participants last post by  Airstreamer67  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben net lid geworden van het forum omdat ik vastzit met een vraag waar ik nooit een bevestigd antwoord op krijg. Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, dus ik heb het in prestatieonderdelen geplaatst omdat ik onlangs een 1995 7.3L f250 extended cab long bed heb gekocht. Ik ben de luchtfilter aan het vervangen, maar ik twijfel over de beslissing of ik een standaard luchtfilter, aftermarket of gewoon een cold air intake moet nemen. Ik heb er snel een filter voor nodig, maar ik kan niet beslissen omdat ik mensen hoor praten over hoe, hoewel mijn luchtfilterbox de bijgewerkte bouten heeft, er toch vuil in komt, maar blijkbaar geldt dat ook voor al het andere. Als iemand me alsjeblieft kan helpen met wat de beste optie is... op dit moment is het een project, aangezien ik nog geen rijbewijs heb, dus ik ben nog niet van plan om een cold air intake te nemen, ik wil er gewoon voor zorgen dat hij loopt. Alle hulp wordt gewaardeerd, bedankt!

#2 ·
#4 ·
De beste optie voor goedkoop is de Riff Raff Diesel 6637 filterkit, met het blauwe Donaldson filter. Riffraff Diesel 6637 Ford 7.3L Powerstroke Intake Filter Kit
Ik sluit me hierbij aan. Je kunt de verbeterde en veel waterbestendigere blauwe filtermedia en een filtersok krijgen. Er zijn misschien beter uitziende cold air intakes, maar de 6637 is een bewezen set-up voor een standaard 7.3l voor de goedkope prijs versus $350+ voor andere kits.

#8 ·
tenzij je een competitietruck hebt, verspil dan je geld niet, tenzij je de 6637 van @Corey@CNCFAB krijgt of er cool uit wilt zien onder de motorkap.

E-mail hem op sales@cncfab.us en vraag een offerte aan voor Canada
is de magnum flow echter een haalbare optie? Filtert hij goed of is het beter om gewoon standaard te gaan? Ik wil me graag aan de magnum flow houden, want dat is het beste filter waar ik over heb gehoord, afgezien van degene die jullie noemen.

#10 ·
Om duidelijk te zijn, wilt u het beste luchtfilter of wilt u dat wij gewoon de handtekening zetten onder degene die u wilt kopen?
Nou, van wat jullie hebben gezegd, is de magnum flow beter als je een competitie truck wilt of ik gok over het algemeen afstemmen en omdat ik jong ben, ga ik doen wat ik ga doen, dus als ik het doe, kan ik net zo goed het beste prestatiefilter nemen dat ook het beste filtert. Koudeluchtinlaten zijn een optie zoals ik al zei. Om duidelijk te zijn, IK ZAL HET UITEINDELIJK AFSTEMMEN. Sorry voor eventuele verhelderingsproblemen.

#12 ·
Wees niet verdrietig, als je een competitietruck bouwt, staat hij niet in een veld vol stof om hooi te vervoeren of in de stad rond te rijden, dus wil je beter "stromen" of het juiste filter hebben om je turbo te beschermen?
@CloverLeafFarms kan de kennis brengen

#13 ·
Wees niet verdrietig, als je een competitie-truck bouwt, zal deze niet in een veld vol stof staan dat hooi vervoert of in de stad rondrijdt, dus wil je beter "stromen" of het juiste filter hebben om je turbo te beschermen?
@CloverLeafFarms kunnen de kennis brengen
Daar zit ik mee. Ik wil een milde tune doen, maar wil hem nog steeds als een truck kunnen gebruiken, dus wat hooi en zo vervoeren, zodat hij stof, modder en vuil ziet, maar toch een tune heeft.. Ik zit vast tussen prestaties en standaard. Bedankt voor de hulp

#17 ·
Tussen al onze 7.3's op de boerderij en de vorige 7.3 die ik reed, is er een gecombineerde 500k+ mijl aan 6637 filtermijlen.
Geen problemen van water/sneeuw/maïs-soja-hooi-stro-grindstof.
Ik reed er ook een op mijn e99 tijdens mijn dragraces en sled pulling dagen

Ik spreek alleen uit mijn persoonlijke ervaringen. Meningen zullen altijd verschillen.
Bedankt voor je mening!

#18 ·
Oakhill,

Riffraff is een geweldige site waar u zich geen zorgen hoeft te maken over fraude. Clay repareert en verkoopt al lange tijd onderdelen voor 7.3L's en heeft een geweldige reputatie. Eerlijk gezegd is de 6637-kit van Riffraff een geweldige optie. AFE luchtfilters verkoopt ook de BHAF, ook verkrijgbaar bij Riffraff of cncfab, een andere geweldige leverancier op het forum.

Ik heb nog nooit van Magnum Force gehoord. Niet dat ze niet goed zijn, maar ik zou voorzichtig zijn. Veel winkels gooien een mooi prijskaartje op in China gemaakte rommel en je weet het pas als je turbo de luchtfilter laat instorten. Ik heb het een dozijn keer gezien als mensen bezuinigen op een inlaatsysteem met turbo's. De 6637-kit bestaat al meer dan 20 jaar en is een BEWEZEN set-up, geen meningen.

Een standaard truck met zelfs een 100 pk performance tune zal de 6637- of BFAF-filter op een oude body style superduty (alles vóór 1999 superduty style) niet belasten.

Veel mensen hier op het forum zijn er trots op dieselbezitters te helpen de franje te vermijden en de kwaliteitsproducten te kiezen om hun trucks op de weg te houden. Doe jezelf een plezier en sla het magnum filter over en haal een van de volgende:

1. 6637-kit

2. 6637-kit met AFE BHAF filter in plaats daarvan

3. 6637-kit met blauwe Donaldson merk 6637 (betere waterbestendigheid en gemaakt met hetzelfde materiaal als de 03-07 6.0l diesels)

4. S&B kit (weet niet of ze het maken voor de pre 1999's).

Nogmaals, riskeer de motor van uw truck niet en alle hoofdpijn en geld met een onbekend luchtinlaatsysteem...

#19 ·
Oakhill,

Riffraff is een geweldige site waar je je geen zorgen hoeft te maken over fraude. Clay repareert en verkoopt al lange tijd onderdelen voor 7.3L's en heeft een geweldige reputatie. Eerlijk gezegd is de 6637-kit van Riffraff een geweldige optie. AFE luchtfilters verkoopt ook de BHAF, ook verkrijgbaar bij Riffraff of cncfab, een andere geweldige leverancier op het forum.

Ik heb nog nooit van Magnum Force gehoord. Niet dat ze niet goed zijn, maar ik zou voorzichtig zijn. Veel winkels gooien een mooie prijs op in China gemaakte rommel en je weet het pas als je turbo de luchtfilter laat instorten. Ik heb het een dozijn keer gezien als mensen bezuinigen op een inlaatsysteem met turbo's. De 6637-kit bestaat al meer dan 20 jaar en is een BEWEZEN set-up, geen meningen.

Een standaard vrachtwagen met zelfs een 100 pk prestatie-afstelling zal de 6637- of BFAF-filter niet belasten op een superduty in oude carrosseriestijl (alles vóór de superduty-stijl van 1999).

Veel mensen hier op het forum zijn er trots op dieselbezitters te helpen de franje te vermijden en de kwaliteitsproducten te kiezen om hun vrachtwagens op de weg te houden. Doe jezelf een plezier en sla het magnum-filter over en koop een van de volgende:

1.6637-kit

2. 6637-kit met AFE BHAF-filter in plaats daarvan

3. 6637-kit met blauw Donaldson merk 6637 (betere waterbestendigheid en gemaakt van hetzelfde materiaal als de 03-07 6.0l diesels)

4. S&B-kit (weet niet of ze het maken voor de modellen van vóór 1999).

Nogmaals, riskeer de motor van uw vrachtwagen niet en alle hoofdpijn en geld met een onbekend luchtinlaatsysteem...
Bedankt voor de informatie, maakt het uit dat ik in Canada ben of verzenden ze hier ook naartoe?

#22 ·
Ja, we verzenden de hele tijd naar Canada. Vandaag wat turbo-onderdelen naar BC verzonden.

Beste filter met een budget = https://www.cncfab.us/shop/afe-power-air-filter-21-90058/ Waarom? Omdat het schoon te maken is. Andere niet. Dus $60 plus verzendkosten en je zult een tweede moeten kopen, dus nu zit je al boven de prijs van de AFE 6637-filter.

Beste koude luchtinlaat = https://www.cncfab.us/shop/s-b-filters-cold-air-intake-kit-94-97-7-3l-cleanable-filter-75-5027/ Ik heb altijd al van de strakke uitstraling van alle producten van S&B gehouden. We verplaatsen er veel meer van dan welk ander merk dan ook.

#23 ·
Ja, we verzenden de hele tijd naar Canada. Vandaag wat turbo-onderdelen naar BC verzonden.

Beste filter met een budget= https://www.cncfab.us/shop/afe-power-air-filter-21-90058/ Waarom? Omdat het schoon te maken is. Andere zijn dat niet. Dus $60 plus verzendkosten en je zult een tweede moeten kopen, dus dan zit je al boven de prijs van het AFE 6637-filter.

Beste koude luchtinlaat = https://www.cncfab.us/shop/s-b-filters-cold-air-intake-kit-94-97-7-3l-cleanable-filter-75-5027/ Ik heb altijd al van de strakke uitstraling van alle producten van S&B gehouden. We verplaatsen er veel meer van dan welk ander merk dan ook.
Bedankt, ik zal in de nabije toekomst moeten kijken of ik er een kan krijgen.

#26 ·
Ik gebruik een grote Donaldson luchtfilter die bij de Tymar kit kwam. Ik heb een poort aangesloten voor een luchtfilter restrictie meter in de metalen pijp direct na het luchtfilter, en de meter vertelt me dat het grote filter meer dan genoeg luchtstroom heeft voor mijn 7.3. Het laat vrijwel geen vacuüm / restrictie zien wanneer de grote 444 hard de heuvels op ademt.

Ik heb nooit een afdekking voor de Donaldson gewild, omdat ik dacht dat het alleen maar een (toegegeven kleine) extra restrictie zou vertegenwoordigen en geen bruikbare extra filtratie zou bieden. Bovendien is een van de redenen waarom ik de grote Donaldson wilde, dat ik het papieren element met mijn ogen kon bekijken elke keer dat ik de motorkap opende om te controleren op filterinstorting, watervlekken of filterbreuken. Een kale filter moet alles onthullen.