Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Alarm gaat af, maakt me gek

1 reading
64K views 18 replies 11 participants last post by  veeten  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een F350 uit 2014 met een fabrieksaf alarmsysteem dat willekeurig afgaat. Al mijn deuren zijn goed gesloten en mijn motorkap is ook dicht, dus ik weet niet wat er aan de hand is. Ik vergrendel de truck met de sleutelhanger en bevestig dan dat hij vergrendeld is en de claxon piept eenmaal. Soms piept hij twee keer bij het bevestigen dat het alarm is geactiveerd en dat lijkt het probleem te zijn. Ik geloof dat wanneer de claxon twee keer piept, hij denkt dat er een deur of motorkap openstaat en dan lijkt het alarm 5-10 minuten later af te gaan. Soms, zelfs als de claxon maar één keer piept, is het alsof hij dan in de modus gaat alsof hij denkt dat de deuren of motorkap vanzelf openstaan. Heeft iemand inzicht of hetzelfde probleem?? Heb ik een slechte deur- of motorkapsensor? Het is een intermitterend probleem en ik heb het gevoel dat de dealer niets zal vinden of het kan reproduceren wanneer ze daadwerkelijk de tijd nemen om ernaar te kijken. Ik zit momenteel ook in een zeer nat klimaat en het lijkt dit alleen te doen als ik op bezoek ga bij mijn ouders, waar het de meeste dagen constant regent....

Proost, Cam.

#2 ·
De wonderen van uw PATS-module hebben problemen. Denk dat het het beste is om naar de dealer te gaan en het te laten controleren.

#3 ·
De wonderen van uw PATS-module hebben problemen. Denk dat het het beste is om naar de dealer te gaan en het te laten controleren.
Ja, dat denk ik ook. Ik zag online dat de Ford-dealer kan diagnosticeren en scannen om te zien of een deur- of motorkapsensor afgaat en welke precies. Ik haat het om het naar de lokale grap van een dealer te brengen, maar ik heb misschien geen keuze haha.

#4 ·
Welnu, voor iedereen die een vergelijkbaar probleem heeft, het is de motorkapschakelaar die kortsluiting maakt. De dealer zei dat het een vrij veel voorkomend probleem is en blijkbaar gedekt door mijn aandrijflijn garantie haha. Het is fijn om te weten dat mijn alarm niet meer willekeurig om 3 uur 's nachts afgaat....

#5 ·
Geweldig. De motorkapvergrendeling wordt bedekt door de aandrijflijn, maar niet de essentiële emissiecomponenten om de standaardmotor te laten draaien... Maar goed, ze zouden veel meer geld verliezen met het vervangen van DPF's en EGR-componenten dan met een kleine sensor...

• Like
Reactions: dsmracing1
#7 ·
Mijn 14 deed hetzelfde. De dealer zei dat de sensor gevoelig stond afgesteld. Ze hebben het aangepast en sindsdien geen problemen meer
Precies, ja, ze hebben het gescand en het zegt dat het dood in het water is... Goed om te weten als iemand anders dit probleem heeft!

#8 ·
Mijn 15 heeft momenteel dit probleem. Sinds deze herfst krijg ik een "ding" van binnen tijdens het rijden, maar tegen de tijd dat ik naar mijn dashboard keek, was het weg. Kon het nooit snel genoeg vangen.

Toen ging mijn alarm in het Columbus Day-weekend om 3 uur 's ochtends af op de camping waar ik was. Ohhh jongen, ik denk niet dat iemand blij met me was. Wat erger was, ik liet mijn sleutels op slot in de truck LOL... dus ik kon hem niet snel uitzetten. Dit gebeurde nog een 2e keer, maar gelukkig overdag.

Ongeveer een week geleden breng ik mijn dochter naar school en jawel, het verdomde ding kwam omhoog, maar deze keer bleef de waarschuwing ongeveer 15 seconden op het dashboard staan.

Dit is wat ik zag....

Image

en nu is het logisch waarom mijn alarm willekeurig afging. Het is ook twee keer willekeurig in mijn oprit gebeurd. Tijd om het binnen te brengen om het te laten bekijken, want mijn deur is volledig gesloten.

#10 ·
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 2015 6.7 Crew cab. Een paar keer heeft het dashboard aangegeven dat de achterpassagier niet goed gesloten was, terwijl dat wel zo was. Zal het vervangen van het vergrendelingsmechanisme dit oplossen?
Ja, ik had 2 defecte grendels op mijn 15 op verschillende momenten. Vervangen en alles was goed.

#13 · (Edited)
Holy crap, de mijne begint dit midden in de nacht te doen. Beveiligingscamera's gecontroleerd en er is niemand in de buurt, geen katten of eekhoorns. Is ook overdag een keer gebeurd. Is er een manier om te diagnosticeren welke sensor dit veroorzaakt zonder naar de dealer te gaan? Ik heb een Launch scantool maar zag geen fouten of een PATS diagnose. Batterijen zijn in orde. Batterij uit de sleutelhanger gehaald om te zien of die defect was, maar dat hielp niet. Hood latch sensor losgekoppeld en getest met een multimeter en hij lijkt correct te werken. HELP mijn buren gaan mijn truck vermoorden lol

#15 ·
Deurschakelaars die kapot gaan, zijn ongeacht het merk niet echt ongewoon. Is me al eerder overkomen en heb in een vorig professioneel leven genoeg anderen met hetzelfde probleem gezien. Elke vrachtwagen met een starre as is gevoelig voor death wobble, ik zou niet zeggen dat het een “Ford-geheim” is, meer een “dieselgeheim” (hoewel ik het geen geheim zou noemen, aangezien het waarschijnlijk een van de top 3 meest voorkomende kwalen is).

#16 ·
Ik moest even reageren en bedankt zeggen voor de info. Ik heb een 2013 6.7 en het alarm bleef maar afgaan, willekeurig. Ik heb het aftermarket alarm en alles eruit gehaald voordat ik deze post tegenkwam. Blijkt dat het de motorkapvergrendeling was. Ik heb pas 84.000 mijl op de truck, dus het lijkt erop dat dit een normaal probleem is voor hen. Geen slijtage. Nogmaals bedankt

#17 ·
Ik moest even reageren en bedankt zeggen voor de info. Ik heb een 2013 6.7 en het alarm bleef maar afgaan, willekeurig. Ik heb het aftermarket alarm en alles eruit gehaald voordat ik deze post tegenkwam. Blijkt dat het de motorkapvergrendeling was. Ik heb pas 84k mijl op de truck, dus het lijkt erop dat dit een normaal probleem is voor hen. Geen slijtage. Nogmaals bedankt
Als je een aftermarket alarm had, had je het in 5 seconden kunnen diagnosticeren aan de hand van het aantal pieptonen dat het alarm gaf bij het uitschakelen na een "gebeurtenis". Een normale uitschakeling is bijvoorbeeld 2 pieptonen. Als je alarm op enig moment is afgegaan terwijl het was ingeschakeld door het openen van een deur, zou het uitschakelen met 3 pieptonen, als het was afgegaan door impact, zouden het 4 pieptonen zijn bij het uitschakelen, als het een secundaire schakelaar was (zoals een speciale motorkap pin), dan zouden het 5 pieptonen zijn geweest. Ervan uitgaande dat je alarm niet later dan eind 2012 is geĂŻnstalleerd, had je deze functie hoogstwaarschijnlijk, tenzij het echt een alarm van de onderste plank was. Jammer dat het hele alarm voor niets is verwijderd.

Het OEM Ford alarm heeft een vergelijkbare functie waarbij het twee keer piept in plaats van één keer als je het alarm inschakelt met een deur/motorkap open. Zo weet je dat de truck een open deur- of motorkapcircuit ziet.

#18 ·
Hoi allemaal,

Ik heb een F350 uit 2014 met een fabrieksaf anti-diefstalalarm dat willekeurig afgaat. Al mijn deuren zijn goed gesloten en mijn motorkap is ook dicht, dus ik weet niet wat er aan de hand is. Ik vergrendel de truck met de sleutelhanger en bevestig dan dat hij vergrendeld is en de claxon piept een keer. Soms piept hij twee keer bij het bevestigen dat het alarm is geactiveerd en dat lijkt het probleem te zijn. Ik denk dat wanneer de claxon twee keer piept, hij denkt dat er een deur of motorkap openstaat en dan lijkt het alarm 5-10 minuten later af te gaan. Soms, zelfs als de claxon maar één keer piept, is het alsof hij dan in de modus gaat alsof hij denkt dat de deuren of motorkap vanzelf openstaan. Heeft iemand inzicht of hetzelfde probleem? Heb ik een slechte deur- of motorkapsensor? Het is een intermitterend probleem en ik heb het gevoel dat de dealer niets zal vinden of het kan nabootsen wanneer ze daadwerkelijk de tijd nemen om ernaar te kijken. Ik zit momenteel ook in een zeer nat klimaat en het lijkt dit alleen te doen als ik mijn ouders bezoek, waar het de meeste dagen constant regent....

Proost, Cam.

#19 ·
Mijn f350 had dit probleem. Ik heb de deursloten doordrenkt met elektrische reinigerspray en ze ongeveer een dozijn keer geopend en gesloten.
Toen heb ik de batterijen van de sleutelhanger vervangen en de positieve kabel van de startaccu 's nachts losgekoppeld. Het ging uit toen ik de positieve kabel weer aansloot, maar stopte toen de fob-knop werd ingedrukt. Het is sindsdien goed, ongeveer een week.