Ford Powerstroke Diesel Forum banner

7.3 LITER BANKS TURBO .... goed?

26K views 47 replies 12 participants last post by  Clydesdale  
#1 ·
Ik overweeg een 1993 Ford F-350 7.3 LITER BANKS TURBO te kopen, in 2:30 minuten, dus voordat ik koop, ben ik hier om op het laatste moment te controleren of er voor- of nadelen zijn met "BANKS TURBO"? Ik heb nog nooit eerder van "BANKS TURBO" gehoord. :dunno:
Bedankt jongens voor de input.

#2 ·
Ik had er een die heel goed werkte. Nooit een probleem mee gehad!!

#3 ·
Bedankt voor de snelle reactie RedMule; Ik voel me een beetje beter. Heeft iemand anders nog een mening over hen? Bedankt :icon_ford:

#5 ·
#7 ·
Ok, ik heb net het bod op de vrachtwagen gewonnen :icon_ford: Hier is het
Code:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130241339410
:woot::ford::woot:

#8 ·
Link werkt niet. Blij dat je de bieding hebt gewonnen. Geniet ervan!!

#9 ·
#11 ·
Je zult het leuk vinden. Ik probeerde de mijne terug te kopen van de man aan wie ik hem verkocht, direct nadat ik 7 jaar geleden mijn Super Duty kocht. Hij wilde hem een week later niet verkopen en ik bood veel meer geld dan hij ervoor had gegeven. Ik mocht er een paar weken geleden weer in rijden en hij loopt nog steeds sterk.

#12 ·
Gefeliciteerd, dat is zeker een schone vrachtwagen! :thumb:

#14 ·
Bedankt jongens.... Ik ben super enthousiast! :woot: Diezelfde vrachtwagen hier in Canada is meer dan twee keer zoveel waard, zelfs met de hoge kilometerstand.

Ik bezit momenteel een '86 F350 Xcab Dually 4x4 met 6.9L en het is een geweldige werkpaard, maar vanwege zijn leeftijd en het wonen in Canada roest hij erg; maar ik zal hem toch houden.

#15 ·
Ik ben gewoon benieuwd hoe je het terug naar Canada gaat krijgen. Als ik me goed herinner, is het in Houston.

#16 ·
Gewoon benieuwd hoe je het terug naar Canada gaat krijgen. IIRC, het is in Houston.
Ga naar Houston vliegen en terugrijden. Ongeveer 24 uur rijden en ik schat $1000 aan diesel of zo. :icon_ford:

#17 ·
Het lijkt een banks kit te zijn. Banks maakt geen turbo. Op de OBS-trucks plaatsen ze een kleiner turbinehuis op de standaard turbo om hem sneller te laten opspoelen en meer boost te genereren dan standaard.

#18 ·
Het lijkt een Banks-kit te zijn. Banks maakt geen turbo. Op de OBS-trucks plaatsen ze een kleinere turbinebehuizing op de standaard turbo om hem sneller op te laten toeren en meer boost te genereren dan standaard.
Wie heeft de Sidewinder voor Banks gemaakt die voor de IDI's werd verkocht?

#20 ·
Oké jongens, ik heb de truck thuis; reed ermee van Houston, TX naar de buurt van Winnipeg, Manitoba, Canada, 30 uur achter elkaar met slechts ongeveer 2 uur pauze en hij reed fantastisch. :icon_ford:

Een vraag.... zou deze Banks Sidewinder geen luchtfilter ervoor moeten hebben? Er is er geen. :confused:

Attachments

#23 ·
Nee, ik bedoel luchtademhaling. Er is geen luchtademhaling; insecten etc... kunnen in de turbo komen. Moet er niet een zijn?

#26 ·
Wauw... kerel, je hebt een goede deal met die truck... Ik bekeek de ebay-post en dacht eerst dat het een 2WD was, en dacht "oké deal" toen ik de foto van de versnellingspook van de transfer case op de vloer vond en grijnsde! Moet 4 wiel hebben! Geweldig... hoop dat de oude truck het goed doet voor je! Ik hou van mijn Super Duty, maar mijn eerste favoriet was een '93 7.3 IDI F-250 van mijn baas destijds. Mijn werkbus had toen ook de 7.3 IDI... geen turbo's maar goede werk-trucks... Greg

#27 ·
Wow... kerel, je hebt een goede deal met die truck... Ik bekeek de ebay-post en dacht eerst dat het een 2wd was, en dacht "ok deal" toen ik de foto van de tussenbak-shifter op de vloer vond en grijnsde! Moet 4 wielen hebben! Geweldig... hoop dat de oude truck het goed doet voor je! Ik hou van mijn Super Duty, maar mijn eerste favoriet was een '93 7.3 IDI F-250 van mijn baas van toen. Mijn werkbus had toen ook de 7.3 IDI... geen turbo's maar goede werk-trucks... Greg
Ja, ik ben er dol op. Hij is vandaag voor de veiligheidscheck gegaan, maar als ik hem terugkrijg, zal ik foto's maken en ze hier plaatsen. Ik verwacht geen problemen met de veiligheid, want ik heb hem zelf gecontroleerd en kon niets verkeerd vinden. Het is moeilijk te geloven dat een truck van dat jaar geen roest heeft... deurstijl, vloerplanken, dorpels etc. zijn alsof hij uit de fabriek komt. Het loont om uit het zuiden te kopen. Hier in Canada gebruiken ze veel zand en zout voor de winterwegen en dat roest de voertuigen helemaal kapot. Mijn '86 F250 4x4 Dually (ik heb mijn F250 vele jaren geleden omgebouwd tot een dually) is erg verroest, maar rijdt nog steeds geweldig.

#28 ·
CD: Het zout kan hier ook een probleem zijn, alleen niet zo erg als ik zeker weet... Mijn S/D kwam uit SC, een 7 jaar oude vrachtwagen zag er beter uit dan sommige lokale 2 jaar oude... Ik heb mijn SRW chevy omgebouwd naar DRW... reed er zo mee met een utl bed voor 3-4 jaar... terug naar SRW met 40" boggers nu... dankzij de S/D die de 'werktruck'-status overnam. Ik kijk uit naar een paar nieuwe foto's van je truck...

#29 ·
Eindelijk wat foto's gemaakt van mijn '93 Ford F350 die ik op eBay heb gekocht uit Houston, TX. Het is een beauty met een op maat gemaakt lederen interieur, op maat geschilderde pinstripe, 7.3 Diesel met een Banks Sidewinder turbo, 4x4 en de lijst gaat maar door. Hij is absoluut roestvrij en heeft originele lak.

#30 ·
HĂ©, dat is cool dat je het hebt gekocht van waar ik woon. Ik denk dat ik die truck wel eens op de snelweg heb gezien. Gefeliciteerd met het bod man, geniet ervan. Van de foto's zie ik dat het een geweldige pinstriping-klus is, wat een echte kunst is. Het lijkt er ook op dat je de originele uitlaat hebt..... die moet je wegdoen en een 4'' turbo back systeem plaatsen, geloof me maar. Succes!

#33 ·
hey thats cool you bought it from where i live. i think ive seen that truck on the interstate one time congrats on the bid man enjoy it. from the pics i see that is an awesome pinstriping job which is a real art. also it looks like you have the factory exhaust..... gotta ditch that and put in a 4'' turbo back system take my word on that one good luck
Ja, inderdaad cool. Ik kon niet geloven hoeveel Dually's er in TX zijn; ze zijn overal. Ik zal de 4" pijpen bekijken. :icon_ford:
Nice Truck Man,

Reminds me lot of the one I have sitting at home. I must say, you would love a good free flowing exhaust on that one. Don't run a muffler either, they sound great unmuffled!!:woot:

If your in the mood for a little more power, shorten the waste gate rod and turn the pump up a flat or two, that'll livin the old girl up nicely. Worked great on mine anyway, drives like a whole new beast.

Congrads and enjoy!
Je stelt voor, zoals TxPSD9673 zei, en 4" pijpen te gebruiken? Wordt het niet te luid zonder de uitlaatdemper? Ik weet niet zeker waar je naar verwijst als je schrijft "shorten the waste gate rod and turn the pump up a flat or two" leg alsjeblieft meer uit, want ik wil altijd meer vermogen. :thumb:

#31 ·
Mooie vrachtwagen

Mooie vrachtwagen man,

Doet me erg denken aan die ik thuis heb staan. Ik moet zeggen, je zou van een goede, vrij stromende uitlaat op die ene houden. Gebruik ook geen geluiddemper, ze klinken geweldig zonder geluiddemper!!:woot:

Als je zin hebt in wat meer vermogen, verkort dan de wastegate-stang en draai de pomp een of twee vlakken omhoog, dat zal de oude dame mooi opfleuren. Werkte in ieder geval geweldig bij mij, rijdt als een heel nieuw beest.

Gefeliciteerd en geniet ervan!

#32 ·
Ziet eruit als Super Duty-stoelen erin...

#34 ·
Het mooie van deze trucks is dat ze zelfs zonder de uitlaatdemper niet echt luidruchtig zijn... en de OBS-trucks hadden een meer restrictieve downpipe en profiteren enorm van het complete 4"-systeem... Ik heb gehoord dat je een carrosserienaad/rib op het schutbord moet aanpassen om te voorkomen dat het raakt/ratelt, maar het is de moeite waard...

Het aanpassen van de wastegate-stang verandert hoeveel boost de wastegate afblaast, meer boost, meer vermogen. Ik heb het niet gedaan, anderen zullen beter geĂŻnformeerd zijn, aangezien je truck anders is dan de Superdutys... je hebt zeker een goed platform om mee te beginnen!