Ford Powerstroke Diesel Forum banner

7.3 brandstofverbruik

14K views 19 replies 16 participants last post by  Overdrive  
#1 · (Edited)
In de 9+ jaar dat ik mijn truck heb, was het beste wat ik merkte 18,5 mpg. Dit was meestal van snelwegrijden @ 65 tot 75 mph waar ik de cruise control kon instellen. Sinds maandag rijd ik allemaal 2-baans snelweg mijlen (40 tot 55), en was geschokt om 20,1 mpg over 232 mijlen te berekenen (en ik controleerde om zeker te zijn dat de tank vol was).

Gewoon benieuwd wat de rest van jullie zien van je 7.3's?
De mijne is een standaard 2002 CCSB, 4x4, 4R100, 3.55 diffs, regelmatig gebruik van DieselKleene.

Fijne Thanksgiving!!

#2 · (Edited)
Mijn '01 is een CCLB, Auto, 4X4, 3.73 Diffs. De enige aanpassingen zijn K&N CAI, 4" MBRP Turbo-back uitlaat & een Hypertech Power Programmer 3 ingesteld op Stage 2.

Meestal rijd ik op de snelweg @ 65-70 mph, cruise aan, en haal ik gemiddeld 16-17 mpg. Het beste dat ik ooit heb gehaald was 19,2 mpg. Dat was toen ik door Oregon reed op Highway 97 toen de snelheidslimiet 55 was. (Is sindsdien verhoogd naar 65 tussen de steden). Ik ben er vrij zeker van dat de lagere snelheden zorgen voor een beter verbruik, aangezien de truck niet zo hard hoeft te werken met minder windweerstand.

#3 ·
Ik ben hetzelfde als supercruty. Gemiddeld 17 op de snelweg leeg en kan vroeg in de 19's komen met de tonneau cover en proberen.

4x4 korte bed auto en level kit met 285/75r16s en 3:73 versnellingen. 3:55 zou me veel helpen, maar mijn vrachtwagen wordt voornamelijk gebruikt om te slepen, dus ik ben blij.

#6 ·
Ben je overgestapt op 3.55s? Ik denk niet dat dat een fabrieksoptie was op 7.3 Superduties.

#9 ·
Ik haal maar 11,5 lol.

2,5" lift, 35,5x13 trail grapplers, 20x10 wielen, KC turbo, 4" uitlaat, inlaat, nieuwe internationale injectoren, hydra ingesteld tussen standaard, 65 en 100, 3,73 versnelling.

Het is echter vooral mijn rijstijl. Elk stopbord wordt met boost gelanceerd en vol gas voor de meeste van mijn snelwegritten. 4" straight pipe is eerlijk gezegd de slechtste mod die ik ooit heb gekocht. Ik kan mijn voet niet van de vloer houden omdat het te verdomd goed klinkt.

Het hoogste dat ik heb gehaald met mijn nieuwe injectoren was 14,5 op een rit van 40 mijl, maar toen verveelde ik me.

#11 ·
Je kunt de meter niet geloven, handmatig berekenen is de enige nauwkeurige manier om mpg te krijgen.

#17 ·
Andere dingen om te overwegen, zelfs met een dieselmotor, vooral bij hogere snelheden op de snelweg.

Grotere - bredere offroad-banden, vooral modderbanden, hebben een veel hogere luchtweerstandscoëfficiënt. Dit resulteert in een lager brandstofverbruik.

Liftkits hebben meer onderdelen die naar beneden hangen om lucht onder de truck op te vangen.

Toppers of harde tonneau covers kunnen de brandstofbesparing bevorderen. Maar rekken en spullen op het dak verminderen de kilometerstand.

Attachments

#18 ·
Wauw. Jullie maken me jaloers. Ik haal 13-15 mpg, soms daalt het tot 11 mpg. De huidige setup is een S&B inlaat, een 5" buis in een Donaldson uitlaatdemper, TS 6-standen chip. F250, 4wd, en ik probeer van het gaspedaal af te blijven.

Ik denk aan een Hydra. Ik heb er goede dingen over gehoord. Heeft iemand een opmerking over het verschil in kilometers als die er is?

#19 ·
Het is belangrijk om te onthouden dat in deze tijd van het jaar Winter Blend-brandstof wordt verdund met kerosine en dat er iets minder energie in kerosine zit. Dus vrijwel iedereen ziet een daling in het aantal kilometers. Ook, en ik zeg het met tegenzin, maar er is niet veel dat we eraan kunnen doen (behalve ervoor zorgen dat alles klopt bandenspanning/filter & uitlaat/vrij draaiende remmen). Geld uitgeven om het aantal kilometers te verbeteren, wordt volgens mij nooit terugbetaald. Geen enkele afstelling of motoronderdeel zal het gewicht - de cilinderinhoud - de aerodynamica van de vrachtwagen kunnen overwinnen ;)