Ford Powerstroke Diesel Forum banner

6.0l Krukas start niet als hij warm is

1 reading
40K views 22 replies 11 participants last post by  jd374571  
#1 ·
Hallo,
Ik heb een 06 f350 6.0l en hij wil momenteel niet starten als hij warm is. Hij start 's ochtends prima en loopt geweldig, maar als ik hem uitzet, start hij pas weer als hij is afgekoeld. Ik heb standpijpen en dummy plugs in de olierail vervangen en een van de dummy plugs had een kapotte o-ring toen ik hem verwijderde en verving. Ik heb geprobeerd hem met lucht te testen en voor zover ik kan zien zijn er geen luchtlekken en ik heb ook de icp-sensor vervangen. Als hij warm is, bouwt de icp psi op tot ongeveer 330 psi. Nog andere ideeën of hulp zouden zeer gewaardeerd worden.
dank u

#5 ·
Begin met de luchttest -- via de IPR-poort werkt het het beste -- de fittingen zijn vrij goedkoop en een luchttester kan gemakkelijk worden gemaakt, gebruik een korte slang (luchtgereedschap zweepslang werkt goed) met een kogelkraan aan het uiteinde van de luchtslang -- zet de lucht minstens 10 minuten aan om olie door de lekkage weg te blazen -- 150 psi wordt aanbevolen, maar gebruik wat je hebt.

Als je de IPR trekt om de luchttest uit te voeren, let dan op het scherm op de punt van de klep -- als er een gat in zit, betekent dit dat er vuil in de klep is geperst -- er is een reinigingsprocedure, maar voor de meeste mensen vervang je gewoon de klep.

Een "dicht" systeem heeft geen luchtlekken bij 150 psi -- als je een meter in je tester plaatst, houdt deze de druk een hele tijd vast.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#8 ·
Waarom willen zoveel mensen de HPOP vanaf 05 vervangen??
Nou, onderdelen vervangen is toch een vorm van probleemoplossing, nietwaar?

#10 ·
Er is ook altijd de theorie "het is nieuw, dus het moet wel goed zijn". Dit gaat samen met de theorie "ik heb dat vervangen, dus ik vervang wel iets anders".

Als hij koud start, maar niet als hij warm is, heb je een lek in het hogedruksysteem. Waarschijnlijk een standpijpafdichting, maar de ipr-afdichtingen (en rommel in de ipr) kunnen dit ook veroorzaken.

Verzonden vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk

#20 ·
Heeft hem waarschijnlijk afgeschrikt.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
  • Like
Reactions: grbratin1 and SDER1
#22 ·
Hoi,
Ik heb een 06 f350 6.0l en hij wil momenteel niet starten als hij warm is. Hij start 's ochtends prima en loopt geweldig, maar als ik hem uitzet, start hij pas weer als hij is afgekoeld. Ik heb standpijpen en dummy-pluggen in de olierail vervangen en een van de dummy-pluggen had een kapotte o-ring toen ik hem verwijderde en verving. Ik heb geprobeerd hem met lucht te testen en voor zover ik kan zien, zijn er geen luchtlekken en ik heb ook de icp-sensor vervangen. Als hij warm is, bouwt de icp psi op tot ongeveer 330 psi. Nog andere ideeën of hulp zouden zeer op prijs worden gesteld.
dank u
Controleer met een drukmeter bij de oliedrukschakelaar, na opwarming is 12 tot 30 OK, accelereren kan 70 OK zijn. De ICP moet meer dan 485 zijn en de mijne was 575 na opwarming, wanneer accelereren 1500 bereikt, de motor na 1 uur 1/2 weer afzetten en de motor starten. Probleem was dat g9t niet wilde starten. Ca7se de oliedrukschakelaar was verbogen en het instrumentenpaneel leest niet degene die de computer vertelt. Maar bedankt! Jezus probleem opgelost.