Ford Powerstroke Diesel Forum banner

6.0 Problemen met de upgrade van de blauwe veer!

22K views 17 replies 5 participants last post by  Hydro  
#1 ·
Oké jongens, ik heb de blauwe veerset van Sinister Diesel besteld en besloten deze toe te voegen aan mijn 2004 6.0 powerstroke. Ik heb alleen een egr-delete en katalysator/uitlaatdemper-delete (straight pipe) gedaan. Ik heb het geïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd en elke truc uit het boek geprobeerd, zelfs zo ver dat ik de plastic O-ring op de plunjerklem heb gehouden (ik weet niet zeker hoe dat onderdeel heet). Vandaag heb ik de OEM-regelaar en OEM-veer opnieuw geïnstalleerd en ik kan dit ding NOG STEEDS niet goed laten lopen. Het heeft een lope en loopt zeker niet goed. Ik ken de luchtstroom en het uitlaatgeluid dat mijn 6.0 zou moeten hebben en ik kan zien dat ik een soort brandstofprobleem heb, maar ik kan niet achterhalen waar het probleem vandaan komt. Ik kan geen luchtlek vinden in een brandstofkanaal of -leiding. Ook om op te merken, er was niets mis met mijn vrachtwagen voordat ik besloot deze upgrade uit te voeren en ik heb niet gereden sinds de eerste keer dat ik de veerset installeerde en merkte dat er iets niet klopte. Ik heb er alleen naar geluisterd in stationair. Ik heb net veel gelezen over hoe het de gezondheid van mijn injectoren verbetert. Ik heb ook gelezen dat dat alleen in sommige gevallen waar kan zijn. Is er iemand die kan helpen met dit probleem?

#2 ·
Dus ervan uitgaande dat het goed liep vóór de egr-verwijdering en al het andere. Heb je toevallig geknoeid met je MAP-slang van het inlaatspruitstuk naar de MAP-sensor? Waarom vermoed je dat het een brandstofprobleem is? Ik zou ook mijn uitlaat-uppipes naar de turbo dubbel checken en ervoor zorgen dat de flenzen correct zitten. Controleer ook de intercoolerslangen en -aansluitingen.

#3 ·
Also, assuming it was running fine before the egr delete and everything else. Did you by chance mess with your MAP hose from the intake mani to MAP sensor? What makes you suspect it's a fueling issue? Also, I would double check my exhaust up pipes to turbo and make sure the flanges are seated correctly. Also, check intercooler hoses and connections.
Dus ik heb afgelopen zomer de EGR-verwijdering en de CAT/Muffler-verwijdering gedaan. Ik ontdekte ongeveer 2,5 maand geleden een uitlaatlek en heb mijn turbo en elke up-pipe opnieuw geplaatst en alles goed afgesteld. Ik heb in het proces ook mijn MAP-sensor en vacuümslang vervangen. Ik bestelde de complete stage 3-oplossing van sinister diesel, inclusief de EGR-verwijdering en de blue spring kit. Ik bestelde ook ARP-cilinderkopbouten. Omdat ik echter op de universiteit zit en niet veel tijd heb om aan mijn truck te werken, liep mijn truck prachtig nadat ik mijn up-pipes opnieuw had afgesteld en ze correct had geplaatst/de MAP-sensor had vervangen. Mijn enige reden om de blue spring kit te installeren, is omdat ik haar zo gezond mogelijk probeer te houden totdat ik tijd heb om hem te verstevigen en de verbeterde oliekoeler erin te gooien. En ik had de afgelopen dagen wat vrije tijd om het te doen. Dus ik ben er bijna zeker van dat ik met een brandstofprobleem te maken heb, aangezien ik de afgelopen dagen alleen aan het brandstofsysteem heb gewerkt. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom het zo zou lopen en ik vraag me af of ik een injector heb verknoeid door lucht in de brandstof te laten of niet de juiste PSI in het brandstofsysteem te hebben. Ik kon me dat niet voorstellen, maar ik ben perplex.

#4 · (Edited)
Je had eerst een brandstofdrukmeter moeten installeren om te zien of je een nieuwe veerset nodig had, en zeker niet iets van Sinister.

Deze opmerking slaat nergens op - "heb elk trucje in het boek gedaan, zelfs zover dat ik de plastic O-ring op de plunjerklem heb gehouden (weet niet zeker hoe dat onderdeel heet)."

Bij de vroege trucks hadden de regelaars een vervangbare zitting, wat eigenlijk een goede zaak was. Er zit echter een kleine O-ring aan de binnenkant die erop zou moeten passen zonder al te veel problemen eraf te vallen. Dus ik heb er moeite mee te begrijpen wat er zo moeilijk was.

#13 ·
Je had eerst een brandstofdrukmeter moeten installeren om te zien of je een nieuwe veerset nodig had, en zeker niet iets van Sinister.

Deze opmerking slaat nergens op - "deed elke truc in het boek, zelfs zover dat de plastic O-ring op de plunjerklemhouder bleef zitten (weet niet zeker hoe dat onderdeel heet)."

Bij de vroege trucks hadden de regelaars een vervangbare zitting, wat eigenlijk een goede zaak was. Er zit echter een kleine O-ring aan de binnenkant die er zonder veel problemen op zou moeten passen. Dus ik heb moeite te begrijpen wat er zo moeilijk was.

View attachment 772463

Vid laten vallen.

.... en nu is het terug.

Dus de O-ring waar ik naar verwees, was degene die op de zitting komt. Zitting zou het onderdeel zijn geweest waar ik niet op kon komen. Toen ik hem echter voor de eerste keer verving, verving ik de originele plastic O-ring op de zitting door de nieuwe zitting en de nieuwe rubberen O-ring. Samenvattend heb ik alles volledig vervangen dat bij de nieuwe regelaar en installatiekit werd geleverd. Ik heb ook brandstoffilters vervangen. Er was niets moeilijk aan de installatie, het werkte gewoon niet. En gaf mijn truck de symptomen die ik heb opgesomd. Ik heb op verschillende forums gelezen en verschillende video's bekeken waarin mensen de originele plastic O-ring namen en deze op de nieuwe zitting installeerden. De reden dat ik dit in mijn bericht noemde, is omdat die zitting het enige onderdeel van de installatie was dat niet helemaal goed leek te passen met de rubberen O-ring. Dus ik trok hem eruit, zette de oude erop en hij paste perfect. De truck loopt echter nog steeds niet goed. Ik heb de OEM-regelaar en OEM-alles weer op de truck gezet om mijn problemen te achterhalen, maar hij loopt nog steeds niet goed met originele onderdelen.

#5 ·
Pfoe, die video was pijnlijk om naar te kijken - er werden zoveel dingen verkeerd gedaan.

hij heeft de o-ring aan de achterkant van de regelaarzitting nooit vervangen - dat zou de zwarte op Jacks foto zijn
en de lijst gaat maar door.

de video laat de druktestpoort vrij goed zien, deze bevindt zich net aan het blad van de blauwe veer.
Vereist een metrische adapter: Brandstofdruk 6,0 M12x1,5MM adapter.

Ik stel voor om een permanente meter in deze poort te installeren.
Kan een elektrische sensor of een mechanische meter zijn.
Je kunt een oliedrukmeter van de auto-onderdelenwinkel gebruiken als een goedkoop alternatief.

dit vertelt je de gezondheid van je brandstofsysteem en waarschuwt je wanneer de filter vervangen moet worden.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#6 · (Edited)
Oef, die video was pijnlijk om naar te kijken - zoveel dingen verkeerd gedaan

hij heeft de o-ring aan de achterkant van de regelaarzitting nooit vervangen - dat zou de zwarte op Jacks foto zijn
en de lijst gaat maar door

de video laat de druktestpoort redelijk goed zien, deze bevindt zich net links van de blauwe veer
Vereist een metrische adapter: Brandstofdruk 6,0 M12x1,5MM adapter

Ik stel voor om een permanente meter in deze poort te installeren
kan een elektrische sensor of een mechanische meter zijn
je kunt een oliedrukmeter van de auto-onderdelenwinkel gebruiken, als een goedkoop alternatief

dit vertelt u de gezondheid van uw brandstofsysteem en waarschuwt u wanneer de filter vervangen moet worden
Eens! Maar het laat de onderdelen en locaties redelijk goed zien (behalve die o-ring die je noemde)

Hij leek de nieuwe o-ringen ook niet te smeren ..... en ik zou altijd een reservesleutel aanbevelen op die ene brandstofleiding (die in de eerste plaats de bron van zijn lekkage leek te zijn).

#8 · (Edited)
@TooManyToys Haal de video er niet uit, het laat de operatie zien.

Ik was net aan mijn tweede kop koffie toe en schreeuwde terwijl ik de video bekeek - ik was misschien een beetje chagrijnig
de man leek oprecht in zijn inspanningen, gewoon onwetend van de baan

#10 ·
De meeste mensen vervangen ook niet het ontluchtingsgat of, als ze dat wel doen, de o-ring erachter.

owns 2003 Ford F-350 Lariet
#11 ·
misschien wordt het probleem van de OP in deze thread opgelost

#15 ·
Krijg je luchtbellen bij het vullen van de secundaire brandstoffilterkom (maak de brandstoffilterkom leeg en zet de sleutel aan zonder te starten - merk op dat deze snel moet vullen)?
Ik heb de bellentest niet gedaan. Dat zou mijn volgende stap zijn. Ik krijg een vrij gelijkmatige draai, dus ik kon me niet voorstellen dat het iets intern zou zijn, zoals een injector.

Ik ga de bellentest doen en kijken wat ik vind en ik zal een update geven.

Dank u.

#17 ·
De test die ik beschreef, test de injectoren niet op het lekken van verbrandingsgas ..... in plaats daarvan wordt getest of er lucht in het brandstofsysteem komt vanaf de toevoerkant van het brandstofsysteem (tank, filter, pomp).

De injector-bubbels-test is een starttest waarbij de brandstofpomp is uitgeschakeld .....
Oké, bedankt voor de verduidelijking.

Ik was een beetje in de war, want ik heb beide manieren gezien.

Ik waardeer de informatie!

#18 ·
Twee verschillende tests, die beide moeten worden gedaan, maar begin zoals Bismic vermeldde om te zien of je goede brandstof van de pomp krijgt.