Ford Powerstroke Diesel Forum banner

2000 7.3 batterijkabels

6.9K views 28 replies 9 participants last post by  jack2009  
#1 ·
Hallo Forum,

Ik zou niet posten als ik niet in de problemen zat. De 84-jarige grootouder is nog steeds aan het boeren en ranchen met een 2000 f250 7.3l op 3 uur afstand van mij. De laatste tijd heeft hij een startprobleem dat enigszins willekeurig is. Onderweg wilde hij niet starten. Een draai aan de sleutel resulteert in een enkele klik van het startrelais en dan niets. Ik wrikte aan de accukabels en hij sloeg meteen aan. Thuis was alles in orde, maar ik trok de accukabels los, maakte de polen schoon, maakte de corrosie van de kabeleinden schoon en vernieuwde de verbindingen na het schoonmaken, maar met dezelfde uiteinden. De truck startte prima.

Vandaag belt ze en ik kan de relais heel luid in de truck horen klikken. De truck start niet. Ze speelt er even mee en dan start hij meteen. Hij heeft een nieuwe startmotor en gezien het relaisgeluid geloof ik niet dat het de startmotor onder de stuurkolom is. Gezien de winter nadert, de mate van corrosie in de kabel aan de passagierskant en dat de uiteinden gewoon vernield zijn, wil ik de accukabels vervangen/upgraden.

Ik heb wat onderzoek gedaan, niet zoveel als ik zou willen gezien de prijs, en wil graag verifiëren of Custom Battery Cables de consensusroute is voor kabelupgrades. Ik heb de set op haar 1997 6.5l geüpgraded en het maakte een wereld van verschil. Maar voor $350 wil ik graag wat geruststelling. Bedankt bij voorbaat!

#2 ·
Custom maakt echt mooie dingen, en daar betaal je natuurlijk voor ;) maar,,,, het eerste wat ik zou denken om te vervangen, zou het op de spatbord gemonteerde startrelais zijn (binnenste spatbord aan de passagierszijde). Heb je dat al gedaan?

Ik bedoel, als je ze nodig hebt / je ze nodig hebt, en onthoud dat je twee sets kabels en uiteinden koopt, dus twee keer de kosten. Je zou ze zelf kunnen maken als je de juiste apparatuur had, maar ik weet niet zeker hoeveel je zou besparen...

#3 ·
Ik geloof dat $350 voor de totale set is. Accukabels voor Ford F250, F350 & Excursion met diesel toont
  • Positieve 2/0 accu naar accu
  • Positieve 3/0 accu naar startmotor
  • Rechter- en linker negatieve kabels
  • 2 Positieve en 2 Negatieve accupolen in militaire stijl
  • 4 borgmoeren
  • 10 gauge, 72" Startrelais naar startmotordraad.
  • 2 rode en 2 zwarte accupoolafdekkingen in militaire stijl
  • 2 sets poolbeschermers
  • Kabelboom
  • 5 monteerbare en 5 normale tie-wraps

#4 ·
350 $ zouden het probleem moeten oplossen, wat het ook is…

• Like
Reactions: jrsavoie
#6 ·
Soms is het gewoon makkelijker om te kopen in plaats van te maken.

Eerst moet je kwaliteitsonderdelen vinden en je metingen uitvoeren.
Koop een goede hydraulische krimptang en/of soldeer de kabels in de uiteinden,
Vergeet de juiste gekleurde en maatvaste krimpkous niet.
Het telt allemaal op en is tijdrovend.

Als ik het leuk vind wat ik koop en het werk niet verschrikkelijk is, betaal ik graag iemand voor zijn moeite.
Op de 6.5's heb ik een deel van mijn spullen zelf gemaakt omdat ik de voorkeur gaf aan een aan/uit-schakelaar in tegenstelling tot wat er op bepaalde kabelbomen werd aangeboden.
Ik geef ook de voorkeur aan monteerbare relaisvoeten in plaats van monteerbare relais. Eén extra onderdeel, maar veel gemakkelijker om een relais te vervangen indien nodig.

#11 ·
ja, ik ga niet proberen het te maken vanwege tijdgebrek. wilde gewoon weten of dat nog steeds de kabelman is. op het 6.5 forum is er één specifieke man van wie ze allemaal kopen, maar er lijkt hier geen antwoord te zijn over dat type persoon.
Bruce - racedagmonteur op de 6.5 forums is zo goed als met pensioen. Ik denk dat John Faddis goede accukabels aanbiedt.

De Ford-forums lijken nooit zo goed te zijn geweest in het delen van de goede adviezen die op de GM dieselpagina's worden gegeven.

#9 ·
Klinkt als een geval van een roestig verbindingsblok op het spatbord van de bestuurder.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#13 ·
Ik denk dat deze PowerStroke-forums vrij open zijn met informatie en de uitwisseling daarvan

#16 ·
Ik heb meestal echt geluk op f150forum.com, maar dat is allemaal gebaseerd op een halve ton. Ik bestelde de kabels van aangepaste batterijkabels. ze waren top. heb zelfs labels op elk uiteinde van de kabels geplakt met daarop precies waar ze moeten komen. zal ze indien nodig opnieuw gebruiken. heeft het probleem zoals verwacht opgelost.

#18 ·
Ik heb meestal echt geluk op f150forum.com, maar dat is allemaal gebaseerd op een halve ton. Ik heb de kabels besteld bij custom battery cables. ze waren top. zelfs labels op elk uiteinde van de kabels geplakt die precies vertellen waar ze naartoe gaan. zal ze indien nodig opnieuw gebruiken. heeft het probleem zoals verwacht opgelost.
Heb je foto's van de kabels gekregen?
Welke maat hadden ze?
Een van de eerste dingen die ik dacht toen ik de motorkap bij de dealer opende, was "Typische rommel, te kleine accukabels"
Ik ga uiteindelijk op zoek naar nieuwe kabels voor de 2016. Ik heb hier de spullen om 3/0 te maken. Maar soms is het gewoon makkelijker en sneller om te kopen. Niet dat ik de kabel, de krimptang en de uiteinden niet heb gekocht. Ik heb een tekort aan sommige uiteinden, moet de inventaris opmaken en een bestelling plaatsen.

#21 ·
Ik wil ook graag Powermaster-alternatoren aanbevelen. Een ander Amerikaans bedrijf dat fantastisch heeft geholpen met een vervanging op mijn 78 t/a. Ik zal nu de spanning over de 2 batterijen in de gaten houden en overwegen om een van hun alternatoren te kopen als ik problemen heb met de gecorrodeerde kabels die er druk op uitoefenen.

#24 ·
ik wil ook powermaster-alternatoren aansluiten. Een ander Amerikaans bedrijf dat fantastische hulp heeft geboden bij een vervanging op mijn 78 t/a. Zal nu de spanning over de 2 batterijen in de gaten houden en overwegen om een van hun alternatoren te kopen als ik problemen heb met de gecorrodeerde kabels die hem belasten.
Hoe zijn de Ford-starters voor de 6.7's?

Is er een Powermaster-upgrade?

De starter op de 2016 is vorig jaar vervangen bij ongeveer 60.000 mijl.
Dit geeft me de behoefte om de kabels en mogelijk de starter te verbeteren.

Op de oude GM 6.5 en 6.2 is de Powermaster-starter de juiste keuze.