Ford Powerstroke Diesel Forum banner

15.000 goed voor een motorvervanging?

1K views 4 replies 4 participants last post by  DoubleThreat  
#1 ·
Image

Ik ben er vrij zeker van dat mijn motor slecht is. Toen ik hem startte, was er een harde misfire en ik kon iets in de motor horen rammelen met veel blowby. Er is een garage die een motorwissel zal doen met een gebruikte motor met 128.000 mijl. De kosten buiten zijn 15.000 geïnstalleerd. Is dit een goede deal? Ik heb ook een aanbod van $8000 voor iemand om het te komen kopen. Ik weet niet zeker of ik de motor moet laten vervangen of het moet verkopen en een hele andere truck moet kopen.

Terzijde, ik heb deze truck pas 500 mijl geleden gekocht voor 12.000 dollar, er was geen blowby en hij liep absoluut foutloos totdat hij op een dag automatisch terugschakelde en aan de kant van de snelweg afsloeg. De truck heeft 350.000 mijl en een solide Carfax met olieverversingen en filters om de 7000 mijl bij een dealer.
Image

Image

#2 ·
De laatste keer dat ik een Ford-revisiemotor heb geprijsd, was het niet zo duur. Wordt compleet geleverd: turbo, brandstofsysteem, spruitstukken, EGR-koeler... $14-15K + arbeid, met garantie. Zorg voor een goed onderdeelnummer en kijk rond. U heeft het modeljaar niet vermeld. Die truck ziet er goed uit op de foto... naar mijn mening het geld waard en ik heb te veel nachtmerries gezien met een "gebruikte" motor.

Bijvoorbeeld: DC3Z-6007-ARM DC3Z6007ARM Origineel Ford-onderdeel

#5 ·
Ik heb dit net precies meegemaakt. Kapotte motor, je wilt ALLEEN een motor van 15 of 16 jaar oud! Dan moeten ze waarschijnlijk nog steeds onderdelen vervangen. Bovenste oliecarterafdichting, achterste hoofdafdichting etc. Ik koos voor een gloednieuwe Ford-revisiemotor. Alles nieuw, injectoren, turbo, cp4. Dat was allemaal 15k en de installatie 5k. Dus 20k en hij was klaar in 5 dagen. Oh en het is een garantie van 2 jaar zonder kilometerbeperking. Sommige plaatsen waar ik de motor heb geprijsd, was de prijs hetzelfde, maar de arbeidskosten varieerden.