Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Vacuümlek/ vacuümpomp draait constant

28K views 12 replies 5 participants last post by  Hydro  
#1 ·
Ik heb een vacuümlek in mijn 2003 Powerstroke 6.0 dat ik probeer op te sporen, de vacuümpomp draait constant. Tot nu toe heb ik de naafdichtingen, o-ringen, spernaven, vacuümleidingen naar de naven, 4x4-solenoïde en vacuümpomp vervangen. Beide naven en het reservoir houden vacuüm met een handvacuümpomp en alle leidingen zijn vervangen en getest oké. Tijdens het traceren van alle vacuümslangen vanaf het reservoir merkte ik een sissen en voelde ik lucht komen uit de leiding die naar de airconditioningverdamper gaat (zie foto's); zou dat deel uitmaken van het vacuümsysteem? Ik heb op foto's op internet gemerkt dat er een soort kit of afdichting rond die leiding zit, maar ik zou niet denken dat het ontbreken daarvan de oorzaak van het lek zou kunnen zijn. Ik heb al het andere getest en ik heb steeds minder dingen om naar te zoeken. Elk advies wordt zeer gewaardeerd...

Attachments

#2 ·
Dat is een a/c-leiding, geen vacuüm.
Een lek in het 4x4-systeem zou de pomp alleen bedienen als 4wd is geselecteerd. Aangezien de solenoïde deze gescheiden houdt (tenzij de solenoïde defect is).

Koppel bij contact de vacuümleiding naar het schutbord los. Het is te zien op de eerste foto, vastgeklikt aan de motorkapbeugel. Het lijkt erop dat er mee is geknoeid, aangezien die aansluitingen niet af fabriek zijn.
Koppel hem zo dicht mogelijk bij het reservoir los als hij vanzelf gaat. Steek dan je vinger in het uiteinde van het reservoir. Wacht een minuut. Stopt de pomp?

• Like
Reactions: badman2860
#3 ·
Bedankt voor je antwoord Kaya.
Dat dacht ik al over de a/c-leiding, maar ik wist niet zeker of er misschien ergens een vacuümleiding aanwezig was.
Ik heb de leiding die door de firewall loopt, dicht bij het reservoir losgekoppeld; als ik de reservoirzijde afsluit, stopt de pomp niet, zelfs niet na een paar minuten. Zou dat betekenen dat het reservoir zelf een lek heeft? Ik heb gisteren een vacuüm handpomp rechtstreeks op het reservoir gebruikt en het leek de vacuümdruk vast te houden...

#4 ·
Hè, dat is vreemd.
Even voor de lol, koppel de leiding los van de pomp naar het reservoir. Blokkeer de poort.
Stopt de pomp?

#6 ·
Elke 4x4-solenoïde, behalve die van Ford, zal intern lekken. Als je een handpomp hebt, kun je dit testen. Ik heb die weg bewandeld en een Ford gekocht om het probleem op te lossen.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#7 ·
Trek de slang van het 4x4-magneetventiel af en trek vervolgens de slang van het vacuümreservoir af. Plaats de slang van de pomp op de magneetventielpoort die naar het reservoir loopt (waarbij het reservoir wordt omzeild), zodat de pomp alleen naar het magneetventiel loopt en nergens anders naartoe - schakelt de pomp uit?

• Like
Reactions: badman2860 and kaya
#8 ·
Test eerst door te isoleren.
Koppel de leiding naar de solenoïde los. Deze zou van de firewall moeten komen. Sluit hem aan.

Bewerken: was me voor haha.
Weliswaar een andere methode :)

• Like
Reactions: Hydro
#9 ·
Aangezien u een handpomp heeft, zal de isolatietest snel het probleem aantonen -- losse verbindingen, Doorman-solenoïde, Doorman-solenoïde. Tot nu toe heb ik 7 Doorman-solenoïden getest, allemaal defect -- de onderdelenhuizen vinden het geweldig als ik mijn vacuümtester meebreng -- ik heb het goedkoop gedaan en ben dat pad gegaan voordat ik een OEM-onderdeel kreeg -- 2 Ford-solenoïden getest, beide geslaagd. Ik denk dat je misschien ergens anders een probleem hebt gehad (naven, leidingen), maar de 4x4-solenoïde is het nu.

#10 ·
Deze video van Ron heeft me geholpen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

• Like
Reactions: badman2860
#11 ·
Bedankt Hydro. Je had het goed, het was de vacuümsolenoïde. Ik had er eerder 2 gekocht omdat ik dacht dat er problemen waren en ze lekten allebei. Ik had er nooit aan gedacht om de handpomp rechtstreeks op de solenoïde aan te sluiten om te zien of deze het vacuüm zou vasthouden. Ik ging naar mijn lokale dealer en kocht de oem-solenoïde en het probleem was opgelost! Ik heb wel een vreemd probleem waar je misschien over na kunt denken... Nadat ik alles op de nieuwe solenoïde had aangesloten, bleef de vacuümpomp een paar minuten draaien om druk op te bouwen, maar stopte pas in eerste instantie nadat ik de rubberen huls op de toevoerleiding van het reservoir had samengeknepen om hem te laten stoppen. Nadat ik dat had gedaan, bleef hij stoppen, en omdat ik dacht dat het toeval was, creëerde ik een vacuüm en kreeg ik de pomp weer aan het draaien om het te recreëren en ik moest de huls opnieuw samenknippen. Omdat ik dacht dat het de huls zou kunnen zijn, gebruikte ik een nauwsluitende rubberen slang van de pomp naar het reservoir met hetzelfde resultaat. Dus ik maak vorderingen, maar het zal mijn oorspronkelijke probleem van de constant draaiende pomp niet oplossen als ik de toevoerleiding moet afknijpen om hem uit te schakelen. Laat me je gedachten weten als je de kans hebt... Nogmaals bedankt voor je hulp!

#12 ·
Bedankt voor je hulp, Kaya. Ik heb nog een vraag waarop ik Hydro heb geantwoord, die ik hieronder ook aan je zal plakken, dus voel je vrij om mee te doen als je ideeën hebt.

Nadat ik alles op de nieuwe solenoïde had aangesloten, bleef de vacuümpomp een paar minuten draaien om druk op te bouwen, maar stopte pas in eerste instantie nadat ik de rubberen huls op de toevoerleiding van het reservoir had samengeknepen om hem te stoppen. Nadat ik dat had gedaan, bleef hij gestopt, en omdat ik dacht dat het toeval was, creëerde ik een vacuüm en kreeg de pomp weer aan het draaien om het te recreëren en ik moest de huls opnieuw samenknijpen. Omdat ik dacht dat het de huls kon zijn, gebruikte ik een nauwsluitende rubberen slang van de pomp naar het reservoir met hetzelfde resultaat. Dus ik maak vorderingen, maar het zal mijn oorspronkelijke probleem van de constant draaiende pomp niet oplossen als ik de toevoerleiding moet afknijpen om hem uit te schakelen.

#13 ·
Die schattige plastic leidingen met de gegoten rubberen connectoren zorgen voor een "schonere" look onder de motorkap, maar je zou old school kunnen gaan en afzonderlijke rubberen vacuümleidingen kunnen aanleggen als dat nodig is.