Ford Powerstroke Diesel Forum banner
Status
Not open for further replies.

U0121, U0151, U0155 Codes na reparatie zonder cabine.

19K views 3 replies 4 participants last post by  Scumbag  
#1 ·
Deze vrachtwagen heeft net wat groot onderhoud gehad bij een Ford-dealer. Nieuw brandstofsysteem (compleet brandstofsysteem, brandstofkoeler, lp-pomp, geschrobde brandstoftank, enz.), oliekoeler, radiator en andere kleine dingen. De cabine was hiervoor verwijderd. Hij liep een week lang geweldig, en gisteren stopte mijn instrumentenpaneel met werken op de snelweg. Zelfs mijn dashdaq stopte met het lezen van gegevens. Het tractiecontrolelampje ging branden (tcs uitgeschakeld). Het a/c-bedieningspaneel (fancy king ranch) leek te werken, maar de compressor werkte eigenlijk niet. Het instrumentenpaneel begon sporadisch te werken, maar de gegevensweergave was nog steeds in de war. Tcs is nog steeds niet functioneel. Het airbagsysteem zegt dat het niet werkt, en ik heb een intermitterend moersleutelpictogram toen dit allemaal gebeurde.

Dat was gisteren, en vanmorgen werkte het prima voor een paar kilometer. Toen meer van hetzelfde. Ik bleef ermee rijden en de verschillende storingen kwamen en gingen. Toen begon ik vermogen te verliezen, en ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het kwam door een verlies van signaal van het gaspedaal. Hij begon weer normaal te lopen, minus de elektrische bedrading van de cabine, dus ik bracht hem naar huis.

Die codes in de titel zijn van gisteren, ik heb hem vandaag niet opnieuw gescand toen ik ermee naar huis reed omdat ik haast had. Ik heb net de kinderen, autostoeltjes, vrouw en spullen in de perfect functionerende (minus een defecte oliekoeler) 6.0l van mijn vrouw overgezet en ben weer de weg op gegaan. Ik wed dat er een paar nieuwe modulecommunicatiecodes zullen zijn als ik hem morgen opnieuw controleer.

Het is duidelijk dat er een draadbundel bekneld zit of dat een kabelboomstekker los zit. Weet iemand een enkel storingspunt waar al deze stroom- en datadraden samenkomen? Ik denk dat het te maken heeft met een van de grote kabelboomstekkers onder de koelvloeistofreservoir. Ik heb ze vanmorgen gecontroleerd voordat ik probeerde met de vrachtwagen te rijden, en ze leken allemaal vast te zitten. Ik heb ook de pcm-stekkers gecontroleerd, en ze zagen er goed uit en voelden goed aan.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik denk dat ik hem terug moet brengen naar de dealer en ze ermee moet laten rommelen, aangezien ik er vrij zeker van ben dat het komt door het verwijderen van de cabine.

Save
#2 ·
Er zijn 3 connectoren bij de linker voorveertoren die losgekoppeld moeten worden om de cabine te verwijderen. 2 grote connectoren hebben schuifhendels en kunnen erg moeilijk los te koppelen en opnieuw te plaatsen zijn als ze vuil zijn. Controleer ze eerst. De enige andere 2 zitten aan de andere kant bij de PCM/luchtfilter. Dat zijn de belangrijkste motorharnasconnectoren. De PCM-connector is gemakkelijk te breken als de vergrendelingshendel wordt geforceerd

• Like
Reactions: elibenson
Save
#3 ·
Bedankt, Matt

Die stekkers op de veertoren lijken mij het probleem te zijn. Als de PCM-stekker los zou zitten, denk ik niet dat hij ĂĽberhaupt zou lopen. Ik denk dat ik het probleem met mijn gaspedaal heb opgelost. Wanneer de ABS-module even de verbinding verloor, leek hij te denken dat ik aan het slippen was, en hij zou de motor terugschroeven. Ik ben daar eindelijk overheen gekomen toen ik er vandaag mee reed door de TCS uit te schakelen.

Hoe dan ook, een nadere inspectie van de stekkers bij de veertoren ziet er voor mij nog steeds oké uit, dus besloot ik de truck terug naar de dealer te brengen en ze het te laten opsporen. Als ze dit probleem per ongeluk hebben veroorzaakt, moeten ze het oplossen. Als ze op de een of andere manier per ongeluk een nieuw, voortdurend probleem hebben veroorzaakt, wil ik daar een papieren spoor over.

Save
#4 ·
Ik heb zoiets meegemaakt met een vrachtwagen waar ik aan werkte. Een van de 2 enorme connectoren op de schokdempertoren was door godweetwie aan elkaar gelijmd. Ik heb er een mentale notitie van gemaakt. Toen ik de vrachtwagen weer in elkaar zette, had hij intermitterende u-codes. Uiteraard kreeg ik de schuld dat ik de "hete aardappel, jij hebt hem als laatste aangeraakt" had gekregen. Ik moest een paar uur besteden aan het traceren van draden en het installeren van willekeurige extra connectoren om de niet-vervangbare connector te omzeilen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.