Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Transmissiekoelers, extern of geïntegreerd in de radiator?

5.4K views 7 replies 7 participants last post by  7.3_TurboDiesel  
#1 ·
Misschien staat dit op de verkeerde plek, moderators voel je vrij om dit te verplaatsen als het niet in het juiste subforum staat.

Ik overweeg om een externe koeler te installeren op mijn '03 om de temperatuur van de transmissievloeistof op een veilig niveau te houden. Is er een argument tegen een externe koeler versus de geïntegreerde unit in de radiator?

Natuurlijk is mijn redenatie dat het helpen om de trans-temperaturen zo veel mogelijk te verlagen en tegelijkertijd op een gezonde bedrijfstemperatuur te blijven, nooit slecht is, vooral als ik van plan ben iets achter deze truck te trekken. Af en toe heb ik het misschien nodig om een aanhanger te trekken met een schranklader of misschien zoiets als een kleine hoogwerker voor wat dingen thuis. Waarschijnlijk niet veel meer dan dat. Maar toch, het veilig houden van de temperaturen is mijn gedachte. En ik vind het gewoon leuk om te modificeren als het de levensduur helpt.

#2 ·
Je hebt ze al allebei.

Een veel voorkomende upgrade is het verwijderen van de 9-rijige externe koeler die bij de truck werd geleverd en het installeren van de 30- of 36-rijige (?? Ik denk het) die bij de 6.0 trucks werd geleverd. De grotere koeler is veruit superieur en een paar leveranciers zoals RiffRaff hebben het als een kit met alles wat je nodig hebt voor de installatie.

• Like
Reactions: SuperCrutyPS
#4 ·
Je hebt ze al allebei.

Een veel voorkomende upgrade is het verwijderen van de 9-rijige externe koeler die bij de truck werd geleverd en het installeren van de 30- of 36-rijige (?? Ik geloof) die bij de 6.0 trucks werd geleverd. De grotere koeler is veruit superieur en een paar leveranciers zoals RiffRaff hebben het als een kit met alles wat je nodig hebt voor de installatie.
Ik heb de 36-rijige koeler geïnstalleerd en hij houdt de temperaturen echt laag op mijn E99 F250. Als ik het opnieuw zou moeten doen, denk ik dat ik voor de 30-rijige koeler zou gaan. De reden was dat ik als onderdeel van de installatie 2 steunriemen moest aanpassen zodat de 36-rijige koeler niet tegen de riemen aan de bovenhoeken van de koeler zou wrijven. Ik moest de riem inkepen en hij sneed ongeveer halverwege door de riem. Ik had er echt een hekel aan om aan de riemen te slijpen en ze te verzwakken. Ik denk dat de 30-rijige onder de riemen zou zijn gepasseerd. Ik heb maar ongeveer een halve hoogteverschil nodig.

#3 ·
Ik heb gedaan wat @Jimmy's Pilot Service tegen mijn '01 zei. Een van de beste mods die ik heb gedaan. De temperaturen zijn VEEL gedaald! Mijn leidingen lopen door de radiator, omhoog door de 31-rijen koeler en terug naar de transmissie. Kijk naar beneden tussen de AC Condensor en de radiator. Moet waarschijnlijk de bovenklep tussen de grille en de radiatorsteun verwijderen om daar naar beneden te kunnen kijken.

#5 ·
Of je de vloeistof al dan niet door de radiator moet laten lopen, is naar mijn mening een kleine overweging. Als je in een klimaat woont waar het behoorlijk koud wordt, ben je misschien meer geneigd om het te laten zitten om te helpen de vloeistof meer te verwarmen dan het in de zeer koude omgeving te koelen. Als het bij jou nooit zo koud wordt, omzeil het dan, waarom zou je het 180 °F laten worden en het dan weer afkoelen ;)

#8 ·
Sommige 7.3's hadden af fabriek geen geïntegreerde radiateurkoeling, de mijne was er een van. Persoonlijk zou ik een 6.0 koeler plaatsen en de radiateurkoeling verwijderen, het is een probleem minder om je zorgen over te maken. Er is geen kans dat er ooit koelvloeistof in je transmissie komt als je deze verwijdert