Ford Powerstroke Diesel Forum banner

ophangingsupgrades

1.9K views 8 replies 6 participants last post by  JR2  
#1 ·
01 excursie, heeft iemand ervaring met de Bilstein 5100 serie schokdempers en/of de Hellwig stabilisatorstang kit? Is er een betere setup om de handling/bochten en de algehele stabiliteit te verbeteren?

Bedankt!

#3 ·
Verplaatst om beter bij je voertuig te passen, maat :thumb:

#4 ·
Je moet met Cary van CT Performance in Nevada praten. Hij is de goeroe voor het oplossen van problemen met de wegligging van de Excursion, eigenlijk voor alles wat met de Excursion te maken heeft!
Probeer voor een geweldige upgrade een achterste stabilisatorstang van een F350. Deze heeft een diameter van 30 mm, maakt een enorm verschil en kost meestal minder dan $30 van pick n pull! Schroeft er in minder dan een half uur op!

#5 ·
Probeer voor een geweldige upgrade een achterste stabilisatorstang van een F350. Hij is 30 mm in diameter, maakt een enorm verschil en kost meestal minder dan $30 bij pick n pull! Schroeft er in minder dan een half uur op!
Ik ben het ermee eens, de achterste stabilisatorstang is een van de betere ophangingsupgrades voor het geld, MAAR, als je ervoor kiest om de gebruikte F350-route te volgen, houd dan rekening met het volgende:

Stabilisatorstangverbindingen zijn niet hetzelfde tussen de F350 en Excursion.

De achterste verbindingen zijn niet meer leverbaar bij Ford. :mad:
Onderdeelnummer om naar te zoeken:
YC3Z-5K484-AA of 3C7Z-5K484-EA
Het is mogelijk dat NAPA# NCP 2651673 zou kunnen werken

Als je een 7.3 Diesel hebt, haal dan de ONDERSTE rechter schokdemperbeugel naar de as van de F350. De Excursion heeft een extra schild dat aan deze beugel is bevestigd en het belemmert de montage van de stabilisatorstang.

Als kanttekening: koop nieuwe stabilisatorstangrubbers voordat je hem installeert. De mijne waren "eivormig"

Als je besluit de Hellwig achterste stang te kopen, houd dan rekening met het ruimteprobleem met de 7.3 achterste schokdemperbeugel en je zou waarschijnlijk de voorste stabilisatorstangkit willen kopen om hem in evenwicht te brengen.

De Hellwig achterste stang is iets dikker dan de 30 mm F350 stang, vandaar de behoefte aan een nieuwe voorste stang.

Verbetering die je zult zien:
De truck is berijdbaar op winderige dagen.
Hoge snelheid zwerven zal worden verminderd.
Het hanteren van zware ladingen is verbeterd.

#6 ·
01 excursie, heeft iemand ervaring met de Bilstein 5100 serie schokdempers.
Ik heb de Bilstein 5100 custom geventileerde schokdempers van CT performance gebruikt voor verhoogde ophangingen.Ik heb de quad voorste schokdempers en dubbele achterste schokdempers gekocht.De truck reed als een vliegend tapijt.Als kanttekening, ik heb deze schokdempers te koop met minder dan 500 mijl erop.Ik ben een andere weg ingeslagen met mijn ophanging en ze zijn te koop.PM voor prijzen.Ik hoop dat dit helpt.JR