Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Levensduur van de Super Duty-benzinemotor?

13K views 6 replies 7 participants last post by  00t444e  
#1 ·
Wat is een realistische levensverwachting voor enkele van de nieuwere (vanaf 2008) Super Duty benzinemotoren? Na een 7.3L te hebben gehad met bijna 200.000 km op de teller toen ik hem verkocht en hij zes jaar later nog steeds rijdt, ben ik overtuigd van de betrouwbaarheid en levensduur van dieselmotoren, maar hoe lang gaat bijvoorbeeld een 5.4L V8 mee? Ik heb meer dan een paar mooie benzine Super Dutys gezien die prima bij mijn behoeften zouden passen, maar ze hebben allemaal iets meer dan 100.000 km op de teller. Ik kan het idee maar niet van me afzetten dat een benzine V8 na 100.000 mijl klaar is, maar aan de andere kant heb ik de meeste ervaring met benzine V8's van small block Chevys. Aan de andere kant, ik ga niet veel kilometers of echt hard gebruik maken van deze truck - het zal voornamelijk een weekendvoertuig zijn.

#2 · (Edited)
Ik ga hier even op in, gebaseerd op een paar dingen. Ik ben op zoek naar een truck voor mijn zoon en ik heb een paar benzinetrucks gehad en erin gewerkt. Ik bezat een 5.4 aangedreven F150 Supercrew. Het was een model uit 2001, 4x4 Lariat. Ik heb hem gehouden tot hij net geen 160.000 mijl op de teller had. Het enige wat ik ooit heb moeten doen, was een brandstofpomp en een bobine erop zetten. De enige reden dat ik hem verkocht, was dat mijn boot hem nogal belastte bij het trekken. Dat en het feit dat hij niet de kracht had die de 5.4 kreeg met het model uit 2004 (300 pk vergeleken met mijn 235 pk).

Ik heb gewerkt in een F250 met de 6.2 benzine erin. Die motor is op zichzelf een beest. Geweldig koppel en vermogen, en was een goede optie in die truck. Ik heb erin gereden tot hij meer dan 100.000 mijl op de teller had en hij werd verwisseld voor een 5.0 aangedreven F150. De F250 is nog steeds in gebruik bij het bedrijf en trekt dagelijks een aanhanger voor gebruik door een graafploeg.

Wat ik zoek, is een F150 4x4 uit 2004-2007 voor mijn zoon. Of een Hemi-aangedreven Ram. 2003 of nieuwer. Hij heeft ook een budget om binnen te blijven, en ik zoek iets met minder dan 90.000 mijl op de teller. Zou er graag een vinden met minder dan 80.000. Ik ben gewoon niet bekend met de lange termijn verwachting van beide...

Dat gezegd hebbende, zou ik graag de input van anderen willen zien. Bedankt voor het starten van deze thread!

#4 ·
Uit mijn ervaring zijn de beste 5.4 motoren van 2000-2003. Mijn broer had een '01 super duty met 5.4 (servicevoertuig) die 430k op de motor had toen hij hem verkocht. De '03 f150 lariat van mijn vrouw had 230k toen we hem dit jaar verkochten. Ik heb momenteel een '01 e150 (servicevoertuig) met 175k die nog steeds sterk is. Zoals met alles wat mechanisch is, moet je het onderhoud plegen.

• Like
Reactions: midnightrider79
#5 ·
Wat is een realistische levensverwachting voor enkele van de nieuwere (2008 en nieuwer) Super Duty benzinemotoren? Nadat ik een 7.3L had met bijna 200.000 km erop toen ik hem verkocht en hij zes jaar later nog steeds rijdt, ben ik overtuigd van de betrouwbaarheid en levensduur van dieselmotoren, maar hoe lang gaat bijvoorbeeld een 5.4L V8 mee? Ik heb meer dan een paar mooie benzine Super Dutys gezien die prima bij mijn behoeften zouden passen, maar ze hebben allemaal iets meer dan 100.000 km op de teller staan. Ik kan het idee dat een benzine V8 klaar is na 100.000 mijl echt niet van me afschudden, maar aan de andere kant heb ik de meeste ervaring met benzine V8's met small block Chevys. Aan de andere kant ga ik niet veel kilometers of echt zwaar gebruik maken van deze truck - het wordt voornamelijk een weekendvoertuig.
Er is niets mis met de meeste benzinemotoren van tegenwoordig, ze trekken gewoon niet zo goed de zwaardere lasten als een diesel. Als je de extra kracht van een diesel niet nodig hebt, ga dan voor een benzine. Ik heb momenteel meer dan 200.000 mijl op een 6.2 zonder motorreparatie en zoals Justicedealt1 zei, het is echt een beest voor zowel kracht als straf. Hetzelfde kan trouwens gezegd worden van veel van de oudere benzinemotoren.

#6 ·
Als je een voertuig koopt voor een tiener, is het beter om naar de crashveiligheid te kijken dan naar de levensduur van de motor. Een jonge man kan een motor die ontworpen is voor 1/2 miljoen mijl in 40.000 mijl vernietigen. De kans is groot (statistisch gezien) dat hij de vrachtwagen zal vernielen voordat hij een set banden nodig heeft. Het is de aard van het beestje (of de jongens).

#7 ·
Een 5.4 V8 is een goede motor, maar veel te zwak voor een Superduty, neem er een met de V10 of een 2011+ met de 6.2 V8.