Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Snelheidsproblemen

17K views 27 replies 5 participants last post by  blrmnjff  
#1 ·
Ik hoop hier wat hulp te krijgen bij verschillende dingen die ik kan onderzoeken.
De snelheidsmeter van mijn 1997 F-250 HD 4-wielaandrijving gaf me de afgelopen twee weken problemen door overal te springen, en dat zorgde er op zijn beurt voor dat de transmissie niet wist in welke versnelling hij stond. Nee, het werd zo erg dat ik er niet eens mee kan rijden totdat ik erachter kom wat er mis is. Ik denk dat dit een elektrisch probleem is (ik denk dat het een gebroken draad is), aangezien de snelheidsmeter alle kanten op springt. Hij gaat naar de rechterkant van de snelheidsmeter (85 mph) of de linkerkant (0 mph) en blijft gewoon zo staan tijdens mijn laatste roadtrip. Vroeger sprong hij alle kanten op, wat ik toen beschouwde als een kleine opening of scheur in de draad, omdat dit probleem met de snelheidsmeter optrad tijdens het rijden in natte wegomstandigheden, en als de omstandigheden droog waren, zou de truck weer normaal functioneren, maar dat is nu niet meer het geval.
Dit is wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
Nieuwe ABS-sensor
Alle defecte remlichten gecontroleerd en vervangen, inclusief het derde remlicht.
De computerbox die zich op het schutbord bevindt, vervangen door een van een truck uit 1996. Ik dacht dat dit de oplossing was, want direct daarna werkte de truck weer perfect zonder problemen.

Het ABS-lampje brandt, maar ik kan alleen maar denken dat het een aardingsprobleem is, aangezien de cruise control werkt.
Dus, heeft iemand dit meegemaakt? Ik heb andere problemen hiermee op het forum gezien, maar niet zo erg.
Weet iemand een website waar wordt getoond welke draden je moet volgen vanaf de ABS om te zien of er een breuk is?
Er wordt geen code gegenereerd, voor het geval dat helpt.
Ik heb eerder bedradingsproblemen gehad met het in- en uitgaan van de OD, maar het bekijken van een paar berichten en mijn antwoorden van de groep hier hielpen me dat te corrigeren.
Heb ik iets doorgebrand door het probleem dat ik met de OD had en er nog steeds mee reed, voordat hij eindelijk in de OD begon te werken?
Als er een aardingsprobleem is voor het lampje van de ABS, zou dit dan mijn probleem veroorzaken met de cruise control die nog steeds werkt?
Hoe heet de box die aan de framerail onder de bestuurdersstoel is gemonteerd en waar de ABS-draden naartoe lopen? En hoe controleer je of deze box correct werkt?
Ik wil geen items van de truck halen en tijd verspillen als iemand weet waar ik moet beginnen.
Omdat de meeste websites zeggen dat dit een snelheidsmeter-naar-ABS-probleem is, bekijk ik dat, maar zou het een soleind-probleem in de transmissie kunnen zijn?

Bedankt aan iedereen die reageert.

#5 ·
PSOM staat voor Programmeerbare Snelheidsmeter Kilometerteller Module - aan de achterkant van de snelheidsweergave in het instrumentenpaneel. Hoogstwaarschijnlijk is dit uw probleem - een gebroken soldeerverbinding op de PSOM-kaart. Op zoek naar 5-8 duizendsten op de tipspeling voor al dit type sensor - de onderstaande procedure is een PIA om te doen - een daadwerkelijke dieptemeter en micrometer zouden beter werken. De afstand voor de VSS is niet instelbaar, behalve met vulringen/slijpen - u kunt het differentieel draaien totdat een tand zichtbaar is via het VSS-gat, gebruik dan een kleine bal klei op de punt van de VSS, druk de VSS (zonder o-ring) in het gat totdat deze vastzit - verwijder en gebruik een scheermesje om de klei bij de afdruk te snijden - meet de dikte van de klei.

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#6 ·
Hartelijk dank. Nu heb ik nog een vraag. Ik ben het internet aan het controleren op andere mogelijke problemen. Voor het eerst zag ik een reactie van een automonteur die iemand een vraag had gesteld over zijn springende snelheidsmeterproblemen. De monteur antwoordde dat het de EMO(?) zou kunnen zijn. De module zit achter de zekeringkast. Ford veranderde in de modellen van 1997-1999 hoe de VSS het signaal naar het cluster stuurde. Heeft iemand vastgesteld dat dit het probleem was in zijn geval?
Ik ga eerst de VSS-speling controleren en dan de EMO. Ik heb een sloop-pickup uit 1995 of 96. Zouden deze twee modellen uitwisselbaar zijn met mijn 1997? Ik heb gekeken op Geek en Rock Auto, maar geen van beiden verkoopt het
Nog meer hulp nodig?

#7 ·
Nog nooit van een EMO gehoord, weet je zeker dat hij het niet over de GEM had? -- die module is door Ford verschillende namen gegeven en op een paar plaatsen geplaatst.

#8 ·
In al mijn jaren op dit forum heb ik nog nooit van de EMO op een OBS gehoord. De VSS (snelheidssensor) is meestal het probleem, met uitzondering van een slechte verbinding in het cluster en/of slechte aarding in het cluster.

De VSS-bedrading moet helemaal terug naar de achterkant worden gecontroleerd. Ik heb gescheurde draden en slechte lasverbindingen gezien die ook tot deze problemen leiden.

#9 ·
Het spijt me zo, ik had die link moeten controleren voordat ik mijn mond opendeed. Het heet inderdaad een EMO. Ja, ik moet wel 100 berichten hebben bekeken, want dit is de eerste en enige keer dat dit werd vermeld. Het wordt direct achter de zekeringkast van het interieur gemonteerd. Er is een video op YouTube van iemand die het uit zijn truck uit 1997 haalt, om erachter te komen dat het zijn zekeringblok was dat gecorrodeerd was? Er stond in de post dat Ford de manier veranderde waarop de VSS het signaal naar de snelheidsmeter stuurde in de modellen van 1997-1999 en dat de VSS in 2000 werd weggelaten. Ik was gewoon zo verbaasd dat deze mogelijke oplossing niet vaker ter sprake kwam (als het een oplossing is).

#12 ·
Water dat rond de ruitenwisserarm lekt of een roestgat in de voorruitgoot zorgt ervoor dat er water op de zekeringkast druppelt, wat allerlei elektrische problemen veroorzaakt.
De VSS die op de diff-behuizing is gemonteerd, zit al lange tijd op deze vrachtwagens en is waar de snelheidsmeter en ABS (+ voorste naven) het snelheidssignaal vandaan halen.
Ik ben er vrij zeker van dat het snelheidssignaal altijd naar de ABS-module ging voordat het naar de snelheidsmeter ging - controleer de kabelboom bij de ABS-module op schade.

#14 ·
Ja, maar op het forum besprak de monteur de F-250 HD zoals de mijne. Bij het lezen over de lekkage bij de ruitenwisser vraag ik me nu af, zoals ik al eerder heb gezegd, toen ik in nat weer reed (Ruitenwissers aan?) dat de snelheidsmeter raar zou doen. Nu vraag ik me af of dit aan de hand was, aangezien dit stopte zodra ik drogere weersomstandigheden had, maar nu is er corrosie ontstaan.

#19 ·
97 was een overgangsjaar naar de bastaard F250 7-lug step child.

Ik laat Hydro het overnemen. Succes.
Blijf in de buurt, mijn vriend, je hebt goede informatie ... dit forum is een plek voor teamwork

#17 ·
Bedankt voor uw informatie. Nog een vraag White95f250, waarom werd het de 7-lug stiefkind genoemd?
Nu over naar jou Hydro, nog meer informatie die je me kunt geven over deze GEM? Als dit het probleem is, giet dan gewoon water rond de ruitenwissers om te zien waar het lekte als de zekeringkast eruit is? Zou het 95/96 zekeringblok uitwisselbaar zijn?
Nogmaals bedankt, jongens

#20 ·
Oké, ik zie geen GEM aan de achterkant van mijn zekeringkast, klopt het dat dat voor een gasmodel is? Lopen de draden van de VSS van de sensor rechtstreeks naar het schutbord en gaan ze daar omhoog naar de snelheidsmeter? Als de snelheidsmeter zich zo gedraagt, heeft dat niets met de transmissie te maken, aangezien het signaal van de snelheidsmeter naar de transmissie komt?

#21 ·
De ABS(RABS) bevindt zich achter het dashboardkastje, het VSS-signaal gaat daar eerst naartoe - dan naar de PSOM in het instrumentenpaneel -- de GEM zou hier niets mee te maken moeten hebben, het kan gescheiden zijn van de zekeringkast van uw bouwjaar, maar bevindt zich nog steeds direct achter de zekeringkast

#22 ·
Zie de bijlagen. Proost!

Attachments

owns 1997 Ford F250 XLT SC 4x4 LB
#23 ·
ABS-lampje brandt -- moet de codes uitlezen
Cruisecontrol werkt nog steeds -- dat betekent dat de VSS een signaal naar de PSOM-uitgang stuurt, maar aangezien de snelheidsmeter niet werkt -- ligt de fout in de snelheidsmeter, tenzij deze een andere uitgang voor de snelheidsmeter heeft
Is dat logisch?

#24 ·
De draden komen door het schutbord aan de bestuurderskant en dan achter het dashboardkastje naar de ABS en dan naar de PSOM, correct. Zou de draad die naar de VSS of terug naar de ABS of de PSOM gaat, kortsluiting kunnen veroorzaken wanneer de vrachtwagen loopt, ook al toont een continuĂŻteitstester geen breuk wanneer de accukabels zijn losgekoppeld? Zou de ABS defect kunnen zijn, en zo ja, is er een manier om dit te controleren?
Heel erg bedankt

#25 ·
Welnu, kon geen kapotte draden vinden, dus ik heb de snelheidsmeter opgestuurd om ernaar te laten kijken. Ik zal iedereen op de site op de hoogte houden wanneer ik het onderdeel terugkrijg. Bedankt aan iedereen. De vrachtwagen heeft meer dan 400.000 mijl op de teller staan, maar ik ben van plan hem te houden tot het niet meer haalbaar is. Met twee motoren en versnellingsbakken die ik in de loop van de tijd ophaal, duurt het nog wel even.
Ja Hydro, ik begrijp hoe je het hebt uitgelegd. Daarom heb ik besloten het op te sturen.
Bedankt aan iedereen

#26 ·
Ik wilde iedereen die geĂŻnteresseerd is een update geven over mijn truck.
Ik heb de snelheidsmeter bijna 30 dagen geleden opgestuurd. Hij werd 2 dagen later door het bedrijf ontvangen, ze hebben alle problemen die ze vonden binnen 24 uur opgelost en hem teruggestuurd via USPS (dezelfde service die ik gebruikte om hem naar hen te verzenden). Het duurde 24 dagen voordat hij weer bij mij was, ongelooflijk hoe deze COVID-19 de postdienst beĂŻnvloedt.
Hoe dan ook, de snelheidsmeter er weer in gezet, het leek niets te helpen, de originele computer er weer in gezet (die ik van een andere truck had gewisseld) en het leek te werken, maar na een paar kilometer begon hij hetzelfde te doen. Ik stond op het punt de computer op te sturen om hem te laten controleren, maar wilde het eigenlijk niet omdat de post zo slecht was. Ik ging de mannelijke en vrouwelijke pinnen van de computer inspuiten met elektrische reiniger en het lijkt erop dat mijn probleem nu is opgelost.
De technicus van het bedrijf waar ik hem naartoe stuurde, zei dat de snelheidsmeter niet goed werkte, dus of dat het oorspronkelijke probleem was of dat ik een slechte verbinding had door vuil of roest in de computerpinnen, of een combinatie van beide, weet ik niet. Ik ben gewoon blij dat mijn truck weer op de weg is.
Nogmaals bedankt aan iedereen die advies heeft gegeven over dit onderwerp, ik hoop dat deze informatie iemand in de toekomst kan helpen. Een van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd, was om mijn spullen per Priority Mail te laten verzenden. Nooit meer zal ik deze fout maken. De post zei me dat je pas na 30 dagen een zaak kon beginnen voor verloren post.

#27 ·
Fijn dat het werkt! Bedankt voor de update. Proost!

owns 1997 Ford F250 XLT SC 4x4 LB