Ford Powerstroke Diesel Forum banner
Status
Not open for further replies.

SCT X4 apparaat communicatiefout?

25K views 10 replies 7 participants last post by  cjchico4  
#1 ·
Eindelijk tijd gehad om mijn truck vandaag te verwijderen en toen ik eindelijk klaar was en een tune wilde laden, krijg ik deze apparaatcommunicatiefout. Heeft iemand anders dit probleem gehad?

#4 ·
Kunt u hem in een andere vrachtwagen aansluiten om te zien of hij met de PCM kan communiceren? Zo niet, dan raad ik u aan SCT te bellen voor technische assistentie. Zij zullen u helpen.

Save
#6 ·
Had moeten, zou moeten, kon moeten. Zet het terug in de originele staat, wanneer je je tuner terugkrijgt, laad dan de tune VOORDAT je ook maar een sleutel omdraait. Zodra het laadt en start, zet je het weer uit en verwijder je de componenten.

Save
#9 ·
Voor wat deze tuners kosten, zouden ze moeten werken.
Hopelijk heb je de EGR niet gedaan en alleen de uitlaat. dat gebeurde met mijn 6.4, het is frustrerend, maar ik heb mijn les geleerd voor mijn 6.7.. doe zoals de andere poster zei, laad alles eerst als je het terugkrijgt!

Save
#8 ·
Ik ga niet beweren dat het "out of the box" zou moeten werken, maar **** breekt elke dag zonder reden. De houding van Ik heb x voor dit ding betaald, het zou perfect moeten zijn, lijkt besmettelijk.

Je hebt ook de goedkoopste tuneroptie gekocht en probeert iets te doen dat in strijd is met de federale wet.....

• Like
Reactions: partyman97_3
Save
#10 ·
Ik weet het niet, maar dit is wat voor mij werkte..

Verwijder de 4 schroeven van de achterkant..

Maak voorzichtig de twee helften los. Er is een schermlintconnector met een schuif in clip in connector ding. Koppel het scherm los. De schuifclip is gemakkelijk terug te plaatsen en dat geldt ook voor de lintconnector. Je zult zien..

Draai het apparaat om.

Vervang de CR2032-batterij door een nieuwe.

Wrik de tape over de SD-kaarthouder omhoog.

Schuif de houder naar de bovenkant van het apparaat en hij springt omhoog en gaat open.

Haal de SD-kaart eruit en zorg ervoor dat alle connectoren schoon en netjes zijn.

Zet alles weer in elkaar..

Steek hem in..

Stuur me een bedankje als het werkt. Heeft me $100 en "7-10 werkdagen..." bespaard.

#11 ·
Ik weet het niet, maar dit is wat voor mij werkte...

Verwijder de 4 schroeven van de achterkant...

Maak voorzichtig de twee helften los. Er is een schermlintconnector met een schuifclip in een connector. Koppel het scherm los. De schuifclip is gemakkelijk terug te plaatsen en dat geldt ook voor de lintconnector. Je zult het zien...

Klap het apparaat om.

Vervang de CR2032-batterij door een nieuwe.

Wrik de tape over de SD-kaarthouder omhoog.

Schuif de houder naar de bovenkant van het apparaat en hij springt omhoog en gaat open.

Verwijder de SD-kaart en zorg ervoor dat alle connectoren schoon en netjes zijn.

Zet alles weer in elkaar...

Steek de stekker in het stopcontact...

Stuur me een bedankje als het werkt. Heeft me $100 en "7-10 werkdagen..." bespaard.
Had net deze fout. Sct vertelde me dat het $100 kostte om het te repareren. Dus ik kwam toevallig deze post tegen. Ik deed precies wat je zei en - geen fout meer! Er staat wel dat de vrachtwageninfo niet gelezen kan worden, maar er is een update die momenteel wordt gedownload. Hopelijk werkt dit en bespaart het me $100 en een week zonder mijn vrachtwagen.

Bedankt!

Het verbaast me gewoon dat ze $100 zouden vragen om een batterij te vervangen en ervoor te zorgen dat de SD-kaartcontacten goed zijn als dat het daadwerkelijke probleem is.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.