Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Aanbevelingen voor nieuwe remmen en rotors

26K views 31 replies 13 participants last post by  Wood's Powerstroke  
#1 ·
Het is tijd om al mijn remmen en rotors te vervangen. Wat raden jullie allemaal aan voor de beste levensduur en remvermogen? Mijn schoonvader kan een deal krijgen voor spullen van NAPA als dat een goede route is, maar ik wil horen wat anderen gebruiken.

#7 ·
Degenen van uw dichtstbijzijnde auto-onderdelenwinkel met een levenslange garantie.

• Like
Reactions: White_Buffalo7.3
#8 ·
Er zijn veel uitstekende keuzes die de remtemperatuur laag zouden moeten houden en tegelijkertijd de remkracht vergroten.
Ik spaar voor een aantal Power Stops, vooral omdat ik er alleen maar goede dingen over heb gehoord en ze redelijk goedkoop kan krijgen... ish :look:
Eerlijk gezegd, de beste investering die ik ooit in remmen heb gedaan, waren levenslange remblokken en -schijven voor de Suburban van mijn vrouw in de jaren 90, 20 jaar en meer dan 220.000 km, en ik heb ze maar één keer vervangen en dat was gratis :thumb:
Ik kan niet zeggen of ze betrouwbaar zouden zijn met het gewicht van onze uitrusting of niet (een andere reden waarom ik naar Power Stops kijk)
, maar dat was de beste reminvestering die ik ooit heb gedaan en ik denk dat ik destijds minder dan 150 betaalde voor alle vier de schijven, remklauwen en remblokken :thumb:

#9 ·
Ik heb in het verleden EBC-remblokken met goede resultaten gebruikt.
De Power Stop-opstelling die ik nu heb, is naar mijn mening een verbetering ten opzichte van de standaard. Ik heb er nog geen zware dingen mee gesleept, maar ik heb wel een paar hellingen van 9% in de buurt van mijn huis die een paar kilometer lang zijn en ze doen het geweldig met nul vervaging bergafwaarts.

#10 · (Edited)
Ik had alle OEM-remmen op mijn vrachtwagen vervangen toen ik hem kreeg bij @24k mijl met de complete Powerstop-kit voor de 99 F250. Ik rijd niet dagelijks, maar als ik het doe, is het slepen over lange afstanden in sneeuw/zout/regen omstandigheden. Hoewel ik op mijn terugreizen naar huis altijd de vrachtwagen waste en rond de remonderdelen afspoelde. Bij mijn R&R afgelopen zomer om glijpennen te smeren, ontdekte ik dat 1 voorste en 1 achterste remklauwpen vastzaten en beide zuigerstofhoezen op de voorste remklauw gescheurd waren, wat naar mijn mening waardeloos materiaal leek te zijn.
Voor wat ik destijds had betaald, ongeveer $6-700, leek het geen belachelijk bedrag, maar nu ik 2 nieuwe remklauwen nodig had, moest ik naar de lokale Ford-dealer voor vervangingen, uiteraard niet het chique rood van het merk Powerstop, maar typische Ford (NIEUWE) remklauwen. Gelukkig deze keer met korting voor mij.
Het slechte aan Powerstop is dat je gereviseerde remklauwen krijgt die, wie weet waar, met waardeloos materiaal zijn gemaakt. De rotors lijken het bij mij te hebben volgehouden met een lichte rempuls (hoogstwaarschijnlijk van vastzittende remklauwen) en hun remblokken slijten naar mijn mening vrij snel.
De retourzending voor uw oude remklauwen en beugels is erg duur, dus dat moet worden opgeteld bij de totale prijs. Dat is de killer. Ik zou aanraden om naar uw lokale Ford-dealer te gaan, die alleen NIEUWE, niet-gereviseerde OEM-remklauwen verkoopt en deze worden geleverd met de remblokken als een kit. Dan, als u een probleem heeft, krijgt u weer dezelfde onderdelen.
De enige remupgrade is de $2.000 set-up, wat een beetje veel voor mij is, maar ik zou liever elk voorjaar mijn remmen uit elkaar halen en zien wat ik nodig heb, om de hoek naar een Ford-dealer gaan en ze dezelfde dag vervangen, indien mogelijk, in plaats van te spelen met Powerstop-onderdelen. Ze hebben me één keer te pakken gehad, niet twee keer... zoek een vriend die een account of een werkplaats heeft en krijg korting. OEM!!!
Bij 40.000 mijl is nu de helft van mijn remmen vervangen door 2 nieuwe Ford-remklauwen en Ford OEM-remblokken rondom. Zeker de zwakste schakel op deze vrachtwagens die de meeste aandacht nodig heeft.
Ik kan alleen commentaar geven op de Ford OEM-onderdelen en mijn Powerstop-kit van 2 jaar oud, wat betreft de andere, hier met ebc, zou ik meer onderzoek moeten doen.
Succes.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 · (Edited)
@billy321 heeft een goed punt. De OEM-onderdelen voor onze trucks zijn in dit geval moeilijk te verslaan qua duurzaamheid, veiligheid en levensduur. Powerstop, Hawk, EBC, etc. verkopen allemaal premium aftermarket/upgrade onderdelen zoals remblokken en -schijven. Ze bestaan allemaal al lange tijd en zijn naar mijn mening geen rommel. Als het echter gaat om de kwaliteit van de remklauw, is het moeilijk om de OEM Ford-spullen te verslaan. Ford heeft ze niet alleen op onze geliefde Super Duty-trucks geplaatst, maar als ik het me goed herinner, ook op de 2e generatie Lightning. Natuurlijk waren de remschijven en remblokken anders voor die toepassing, maar het laat zien dat een goed ontwerp vanuit een productieoogpunt over meerdere platforms kan worden gebruikt, vooral als het wordt gebruikt in een prestatie- en een heavy-duty-toepassing. Wil je mooie rode, blauwe of zwarte remklauwen? OK - schilder ze of betaal het geld om ze te laten poedercoaten. Ik vind de sleufvormige, kruisgeboorde, zinkgewassen remschijven net zo mooi als de volgende persoon, zowel vanuit esthetisch oogpunt als vanuit het oogpunt van warmte- en gasafvoer, maar maakt het echt zoveel verschil in de algehele remprestaties? Naar mijn mening denk ik niet dat het zoveel verschil maakt in de remkracht als een goede, sterke remklauw en Ford heeft dat vrijwel meteen goed gedaan. Natuurlijk is een goede keuze van remblokken ook belangrijk. Remstof, piepen, wrijvingscoëfficiënt, etc. zijn allemaal factoren om te overwegen. Over dat gesproken, je schreef dat "Het is tijd om al mijn remmen en remschijven te vervangen". Ik neem aan dat je ook naar de remklauwen verwijst, maar je was niet specifiek. Zijn de remklauwen slecht? Zo niet, waarom zou je ze dan vervangen? Remblokken en remschijven zijn natuurlijk slijtageonderdelen en moeten worden vervangen als ze versleten zijn. Nogmaals, elk van de bovengenoemde bedrijven maakt onderdelen die kunnen worden beschouwd als een "upgrade ten opzichte van de standaard", maar ik weet niet of het verschil zo groot zal zijn. @Markowinnepeg@yahoo.com en @Mike Gs hierboven zeggen dat het verschil inderdaad merkbaar is, dus dat is het woord van iemand die ze daadwerkelijk heeft. In ieder geval veel succes met je project. Zoals de oude man in Indiana Jones - The Last Crusade zei: "Kies, maar kies verstandig". :thumb:

#12 ·
Ik wil graag mijn ervaring met de Powerstop-kit toevoegen. Toen hij nieuw was en ik de remblokken erin zette zoals ze in de instructies vermelden, merkte ik wel een verschil in de remprestaties, maar bij het trekken van een aanhanger met afdalingen etc. wil niemand zwaar op de remmen zitten, ongeacht welke remmen je hebt etc. Men moet zich concentreren op het remmen van de motor/transmissie om te helpen, samen met het initiële correcte remmen van de aanhanger via de aanhangerremmodule. Als het weer het toelaat, ben ik liever wat zwaar op de remmen van mijn aanhanger om me te vertragen, omdat ze veel goedkoper en gemakkelijker te vervangen zijn.
Toen ik mijn Powerstop-kit kreeg, merkte ik dat de meegeleverde remklauwbeugels mogelijk van een vroege of latere versie (de mijne is 1/99) van het vrachtwagenmodel waren, die kleine gaten (mogelijk ventilatiegaten?) hadden, die mijn OEM-beugels niet hadden. Dit bleek een "fout" voor mij te zijn, omdat er water/zout in kwam waardoor de pennen vastliepen, vandaar de aanbeveling om (pennen te verwijderen en opnieuw in te vetten/schoon te maken) om de 6 maanden of zo, afhankelijk van het weer waar je rijdt. Ik merkte dat de stofhoezen van Powerstop (ze geven je er veel meer dan nodig) geen kwaliteitsontwerp waren en niet goed pasten bij de poedercoating van de remklauwen.
Slechts mijn 2 cent.

#13 ·
Bedankt jongens! Dit is allemaal enorm nuttig advies. Ik zou alle 4 de remklauwen vervangen, maar ik kan ze net zo goed goed schoonmaken en proberen ze opnieuw te gebruiken als ze nog in goede staat zijn. Ik geloof ook dat alleen mijn achterste remschijven slecht zijn. Wanneer ik rem, stuitert/pulseert de vrachtwagen, maar het voelt alsof het van de achterkant komt, aangezien er geen trillingen in het stuurwiel zijn of naar een van beide kanten trekt. Dat gezegd hebbende, zal ik waarschijnlijk voorlopig alleen de achterste vervangen. Lijkt dat redelijk voor jullie?

#14 ·
Nee, dat doet het niet ;)

Vandaag vervangen we rotoren en remblokken samen (rotoren worden niet meer gesneden, vooral de sleuven). Bovendien moeten nieuwe remblokken worden ingesleten op de rotor en dat kan je niet doen op een rotor die niet is gereviseerd van de oude versleten remblokken die je gebruikte.

Ik zie ook geen reden om remklauwen te vervangen als ze vrij en werkend zijn. Maar wat er kan gebeuren is dat als je de zuigers terug in hun boringen drukt, ze corrosie en vuil kunnen tegenkomen dat zich achter hen heeft opgehoopt. Dit kan ervoor zorgen dat remklauwen die werkten een zuiger hebben die "vast komt te zitten". Ik zou het systeem doorspoelen met nieuwe vloeistof voordat je de zuigers terugduwt.

Je zou de voorste remklauw pennen kunnen upgraden als dat nog niet is gebeurd en zorg er in ieder geval voor dat je ze schoonmaakt en nieuw remklauwvet gebruikt.

Remmen zijn geen plek om te bezuinigen...

#16 ·
Ja, begin gewoon opnieuw als je van plan bent te gaan rijden op een weg. Elimineer elke mogelijkheid van een storing met nieuwe onderdelen en "vloeistofspoeling". Er zijn tal van YouTube-video's en informatie op deze site als je ernaar zoekt.
Vergeet niet dat Ford-remklauwen nu als kits met nieuwe remblokken worden geleverd. Dan weet je waar je staat in de remmenafdeling en kun je er zeker van zijn dat je kunt stoppen wanneer dat nodig is.

#17 ·
Kijk net naar mijn rekening. De achterste remklauwen kosten retail $146,09 per stuk en ze werden geassembleerd geleverd met remblokken en beugel, gewoon vastschroeven en ontluchten.
Ik heb jarenlang bij een Ford-dealer in de onderdelen gewerkt en heb altijd iedereen geholpen die zulke belachelijke prijzen betaalde, maar zelfs voor die prijs krijg je het klaar om vast te schroeven. Zeg gewoon: hé vriend, ik geef een ****lading geld uit, kun je me de groothandelsprijs geven? Of misschien heb je een vriend met een garage. Vraag rond, je weet nooit, je kunt veel geld besparen.
Succes. Vergeet de glijpennen niet als die van jou gecorrodeerd of vastzitten.

#19 ·
Ik heb geen ervaring met Hawk-remblokken op mijn vrachtwagen, maar heb ze wel op een andere auto gebruikt. Ik ben het model vergeten, maar ze waren beter dan de OEM voor die toepassing en veroorzaakten veel remstof om schoon te maken. Bel of ga naar de lokale Ford-dealer en vraag alles na, evenals auto-onderdelenwinkels. Denk eraan dat Ford nieuw is, niet gereviseerd, en met remblokken wordt geleverd, wat bij auto-onderdelen waarschijnlijk niet het geval is. Bepaal uw beste optie en de prijsklassen die u wilt uitgeven. Misschien verkoopt Powerstop zijn rotors apart. Ik denk dat ze dat doen. Op die manier kunt u een systeem samenstellen.

#21 ·
Na het lezen over enkele sleepfouten met de powerstops, ben ik eindelijk overgestapt op de EBC-route. Ik kan niet gelukkiger zijn. Ze hebben heel weinig input nodig om te vertragen en geen remstof op de wielen. Het enige probleem dat ik ermee ben tegengekomen, is piepen bij lage snelheid. (denk - op een parkeerplaats) Dat wordt vervelend, maar de manier waarop ze op straat presteren, maakt een beetje piepen goed.

alleen mijn $$ (inflatie...geen centen, alleen $$)

#22 ·
Als geld geen probleem is en je alleen om topveiligheid geeft, dan SSBC voor- en achterremklauwconversie met EBC geboorde/gleufrotors. Je hebt ook grotere wielen nodig dan de standaard, want die passen niet.

#25 ·
Je had gelijk; "Als geld geen probleem is." Maar als dat wel zo is...au. SSBC maakt een goed product. Veel high-end race Mustangs gebruiken hun spullen.
Eén vraag echter; Je schreef "je hebt ook grotere wielen nodig dan de standaard, want ze passen niet." Ik heb de link gevolgd die je hebt geplaatst en er staat dat ze ontworpen zijn om in standaard velgen te passen. Heb je deze setup op de jouwe?

#26 ·
@01 73L
Blue Ball, PA.?
Is dat niet tussen Virgin en Intercourse??? :lol:
Het gaat ongeveer zo.... Bird In Hand, Blue Ball, Intercourse en dan Paradise. Als je op de kaart kijkt, denk ik dat je de routebeschrijving zult vinden... :grin:

Terwijl we hiermee bezig zijn, wordt het Lan-caster of Lan-cister uitgesproken????

Oké, terug naar het onderwerp...

#27 ·
@01 73L :lol: Ja - ik ben bekend met de omgeving. Het is al 15 jaar een van mijn favoriete roadtrip-plekken. Prachtig landschap in dat deel van de wereld. Ik heb zelfs een "I Love Intercourse...PA" t-shirt; mijn vrouw laat me het echter niet dragen :( . Ik geloof dat de juiste uitspraak LAN-caster is, hoewel ik het heb horen uitspreken als LANKkastuhr zoals plank-caster zonder de "p".