Ik had alle OEM-remmen op mijn vrachtwagen vervangen toen ik hem kreeg bij
@24k mijl met de complete Powerstop-kit voor de 99 F250. Ik rijd niet dagelijks, maar als ik het doe, is het slepen over lange afstanden in sneeuw/zout/regen omstandigheden. Hoewel ik op mijn terugreizen naar huis altijd de vrachtwagen waste en rond de remonderdelen afspoelde. Bij mijn R&R afgelopen zomer om glijpennen te smeren, ontdekte ik dat 1 voorste en 1 achterste remklauwpen vastzaten en beide zuigerstofhoezen op de voorste remklauw gescheurd waren, wat naar mijn mening waardeloos materiaal leek te zijn.
Voor wat ik destijds had betaald, ongeveer $6-700, leek het geen belachelijk bedrag, maar nu ik 2 nieuwe remklauwen nodig had, moest ik naar de lokale Ford-dealer voor vervangingen, uiteraard niet het chique rood van het merk Powerstop, maar typische Ford (NIEUWE) remklauwen. Gelukkig deze keer met korting voor mij.
Het slechte aan Powerstop is dat je gereviseerde remklauwen krijgt die, wie weet waar, met waardeloos materiaal zijn gemaakt. De rotors lijken het bij mij te hebben volgehouden met een lichte rempuls (hoogstwaarschijnlijk van vastzittende remklauwen) en hun remblokken slijten naar mijn mening vrij snel.
De retourzending voor uw oude remklauwen en beugels is erg duur, dus dat moet worden opgeteld bij de totale prijs. Dat is de killer. Ik zou aanraden om naar uw lokale Ford-dealer te gaan, die alleen NIEUWE, niet-gereviseerde OEM-remklauwen verkoopt en deze worden geleverd met de remblokken als een kit. Dan, als u een probleem heeft, krijgt u weer dezelfde onderdelen.
De enige remupgrade is de $2.000 set-up, wat een beetje veel voor mij is, maar ik zou liever elk voorjaar mijn remmen uit elkaar halen en zien wat ik nodig heb, om de hoek naar een Ford-dealer gaan en ze dezelfde dag vervangen, indien mogelijk, in plaats van te spelen met Powerstop-onderdelen. Ze hebben me één keer te pakken gehad, niet twee keer... zoek een vriend die een account of een werkplaats heeft en krijg korting. OEM!!!
Bij 40.000 mijl is nu de helft van mijn remmen vervangen door 2 nieuwe Ford-remklauwen en Ford OEM-remblokken rondom. Zeker de zwakste schakel op deze vrachtwagens die de meeste aandacht nodig heeft.
Ik kan alleen commentaar geven op de Ford OEM-onderdelen en mijn Powerstop-kit van 2 jaar oud, wat betreft de andere, hier met ebc, zou ik meer onderzoek moeten doen.
Succes.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk