Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Radiusarm-bussen/isolatoren

22K views 16 replies 6 participants last post by  Jdaniel  
#1 ·
Weet iemand of er bij een 4x4 verschil zit in de radiusarmrubbers van de voorste 2 tot de achterste 1? Ik ben bezig met het verzamelen van de onderdelen om de voorkant te reviseren en deze hebben me in verwarring gebracht. Ik heb kits gevonden om de 4 aan de voorkant te vervangen, maar niets voor de enkele boutverbinding terug naar de framebeugel. Als ze verschillend zijn, worden ze dan anders genoemd? Ik heb gezocht naar radiusarmrubbers, radiusarmisolatoren en kan het juiste onderdeelnummer niet vinden.

#12 ·
4 zitten in de as en 2 in de radiusarmen
hier is iemand die onderdeelnummers plaatst voor de aszijde (kijk in de reactie voor dat nummer)
dit zijn geen slijtagegevoelige items
Ben ik de enige die gruwelt van de man die aan een Super Duty-as werkt in Crocs....dan sokken-voeten???!!!

(gewoon wachten tot OSHA komt aanstormen met een *******-ticket LOL)

#3 ·
Dit is wat ik nodig had, bedankt! Ik moet ze controleren op mijn vrachtwagen. Ik heb geen death wobble, maar de dingen beginnen slordig te worden en ik heb een klonk in de vloer ontwikkeld, precies waar de radiusarmen aan het frame zijn vastgeschroefd, dus ik denk dat ik ze met 260.000 mijl net zo goed allemaal kan vervangen, maar als deze er goed uitzien als ik hem vanavond omhoog krik, zal ik ze zeker niet vervangen als alles er goed uitziet, want het lijkt me niet zo leuk om te doen terwijl de as nog deel uitmaakt van de vrachtwagen.

#6 · (Edited)
Weet iemand of er bij een 4x4 verschil is in de radiusarmrubbers van de voorste 2 naar de achterste 1? Ik ben bezig met het verzamelen van de onderdelen om de voorkant te reviseren en deze hebben me in de war gebracht. Ik heb kits gevonden om de 4 aan de voorkant te vervangen, maar niets voor de enkele boutverbinding terug naar de framebeugel. Als ze verschillend zijn, worden ze dan anders genoemd? Ik heb gezocht naar radiusarmrubbers, radiusarmisolatoren en kan het juiste onderdeelnummer niet vinden.
ik heb dit net laten doen aan mijn 2011 F350. Uiteindelijk moest ik nieuwe radiusarmen kopen omdat er een “nationale backorder” was op de rubbers die in de arm gaan. Wat bleek, Ford heeft de rubbers in de armen daadwerkelijk herzien, ze kleiner gemaakt en gewoon gestopt met het kopen van de grotere rubbers voor de armen.

De nieuwe rubbers en radiusarmen zorgden er echter voor dat de truck veel beter reed en reed. Mijn truck heeft 150.000 mijl gereden, dus ik weet dat je rubbers versleten zijn. Ze moeten eigenlijk om de 100.000 mijl worden vervangen, volgens alles wat ik heb gelezen en gehoord. Maar ze slijten zo geleidelijk dat de meeste mensen zich niet realiseren hoe ruw hun truck is geworden totdat ze het kloppen voelen dat jij voelt.

Laat ze gewoon vervangen. Je zult er geen spijt van krijgen.

#9 ·
ik heb dit net laten doen aan mijn 2011 F350. Uiteindelijk moest ik nieuwe radiusarmen kopen omdat er een “nationale backorder” was op de bussen die in de arm gaan. Wat bleek, Ford heeft de bussen in de armen daadwerkelijk herzien, ze kleiner gemaakt en gewoon gestopt met het kopen van de grotere bussen voor de armen.

De nieuwe bussen en radiusarmen zorgden er echter voor dat de truck veel beter reed en reed. Mijn truck heeft 150.000 mijl, dus ik weet dat je bussen kapot zijn. Ze moeten eigenlijk om de 100.000 mijl worden vervangen, volgens alles wat ik heb gelezen en gehoord. Maar ze slijten zo geleidelijk dat de meeste mensen zich niet realiseren hoe ruw hun truck is geworden totdat ze het kloppen voelen dat jij voelt.

Laat ze gewoon vervangen. Je zult er geen spijt van krijgen.
Waardeer de info! Enig idee in welk jaar ze de wijziging hebben doorgevoerd?