Ford Powerstroke Diesel Forum banner
Status
Not open for further replies.

Mijn KC Turbos Stage 2 Review

46K views 23 replies 13 participants last post by  Gadgetguru  
#1 ·
Het volgende zijn mijn eerste indrukken en gedachten over mijn recente aankoop van een KC Turbos Stage 2 turbo.
Ik heb de turbo pas een week, daarom zeg ik dat dit een eerste beoordeling is, omdat mijn mening in de loop van de tijd kan veranderen.

Houd bij het lezen rekening met mijn mods. Hoogtepunten zijn: Warren 175/Stock injectoren, heads o-ringed door UCF, FASS Titanium 125 gph, 4” downpipe, geen kat, geen uitlaatdemper, 5” stacks, S&B CAI, BD inlaatbocht. De tune is mijn PHP 200X waarvan Jay me heeft verteld dat deze goed zal werken met een Stage 2.

Uiteraard is een turbo-upgrade een grote deal en kan veel invloed hebben op hoe de truck zich gedraagt. Ik heb veel gelezen en vragen gesteld, maar uiteindelijk besloot ik voor de Stage 2 te gaan. Ik wilde een turbo die me meer vermogen en ruimte gaf om te groeien, mocht ik dat in de toekomst nodig hebben/willen. Ik moet ook kunnen slepen in het bereik van 14.000 - 15.000.

Ik wist dat ik ofwel naar Barder zou gaan, die lokaal bij mij is, of naar KC. Ik koos voor KC vanwege de unieke turbo-eigenschappen en de aanwezigheid van Charlie op de forums. Ik zit Charlie sinds 2013 te plagen met vragen over dieselvrachtwagens en hij is enorm deskundig. Ik had niet gedacht dat ik zo snel een turbo zou kunnen kopen, maar mijn vrouw heeft mijn dieselverslaving gesteund en het mogelijk gemaakt.

De turbo: 64x88mm single plane billet wiel met verlengde tips, .72ar race compressor cover, 72.5x66 10 blade turbine wiel, nieuwe high flowing billet vanes en opgewaardeerd 360 thrust bearing. 6.0 Powerstroke Stage 2 Turbo - Complete Turbos - 6.0L Powerstroke - Products

Unboxing: Ik plaatste mijn bestelling op 09MAART en Charlie liet de turbo op 10MAART verzenden via UPS. Het werd op 17MAART afgeleverd (Arizona naar Pennsylvania). De turbo was dubbel verpakt, omgeven door Sealed Air Instapak schuimverpakking en in plastic met wat anti-corrosiepapier aan de turbinekant. De uitlaat inlaat, uitlaat en olie toevoer inlaat waren afgedopt. De turbo zelf is prachtig. Het is duidelijk de kwaliteit en aandacht voor detail die Charlie in zijn producten steekt. Ook inbegrepen was een accessoirepakket met nieuwe bouten, olieleveringspakking, olie toevoer en afvoer o-ringen, instructies en natuurlijk een KC Turbos sticker.

Image

Image

Image

Image

Image

Installatie: Niets bijzonders, rechttoe rechtaan turbo vervanging. Geen aanpassingen, past er direct in. Alles wat nodig was, was inbegrepen. Ik heb mijn up pipe naar uitlaatspruitstuk bouten losgemaakt voor de installatie. Had de standaard turbo eruit en de nieuwe in een paar uur geïnstalleerd. Geen uitlaatlekken die ik kon detecteren, maar ik zal de komende weken nog een paar keer controleren.

Image

Image

De fluit: Met de 10 blade turbine komt de fluit. Het is luid. Ik bedoel echt, heel erg luid! Ik had nooit verwacht dat het zo luid zou zijn. Versnellen vanuit stilstand klinkt het best cool. Bij ongeveer 15% gas is de fluit grotendeels verdwenen. Maar als je het gas loslaat, uitrolt of tot stilstand komt, is de fluit terug met volle kracht. Deze “vertraging” fluit klinkt voor mij iets anders dan de “versnellende” fluit, iets meer een gierende klank.
In mijn dagelijkse rijgedrag heb ik ontdekt dat er behoorlijk wat tijd van het gas af is en dit is wanneer de fluit irritant en aanstootgevend kan worden.

EGT's: EGT's zijn flink gestegen. Op de snelweg, ze zijn ongeveer 50 tot 100 (in het bereik van 650 - 700), wat niet zo slecht is. Op de twee kleine heuvels tijdens mijn woon-werkverkeer zou ik eerder 800 zien. Ik haal nu gemakkelijk 1100 – 1200. Dit is in de 6e versnelling, koppelomvormer vergrendeld. Een simpele tik op het rempedaal ontgrendelt de converter, brengt de toeren omhoog en EGT terug naar beneden naar 800. Ik ben bang dat mijn EGT hoog zal zijn tijdens het slepen (ik heb nog niet gesleept), maar Charlie heeft duidelijk aangegeven dat je de toeren op peil moet houden en de temperaturen in de gaten moet houden tijdens het slepen.

Brandstofverbruik: Uiteraard nog niet veel tijd mee gereden, maar ik heb een afname gezien van ongeveer 0,4 mpg op het display. Ik bereken mijn kilometerstand met de hand, maar ik verwacht binnenkort de overstap naar “zomer” brandstof, wat de brandstofverbruikvergelijking bemoeilijkt.

Prestaties: Hier is de grote. Is er turbo lag? Ja. Draait hij langzamer op? Ja. Als het gaspedaal wordt ingedrukt, gaat hij dan als een gek? Oh hell yes. Ik was een beetje bang om de hamer neer te leggen, omdat ik mijn truck, met name de transmissie, niet wilde beschadigen. Gisteravond ging ik ervoor, 6e versnelling, converter vergrendeld, rolde in WOT. 38psi boost en ze blijft maar trekken. Ik liet los bij 90 mph. Beginnend vanaf lagere snelheden, zeg 10 mph, heb ik hem misschien 40 – 50% gas gegeven, 3300 rpm en ze is een raket.

Gedachten: De turbo is een geweldig stuk, daar is geen twijfel over. Voor een dagelijkse bestuurder, zelfs met minimaal stop-and-go rijden, kan de langzamere spool en minder boost bij lagere toeren de indruk wekken dat de truck langzamer is. Het kost iets meer gas om “te gaan”. De turbo schittert zeker boven de 2200 tpm. Maar met mijn dagelijkse rijgedrag ga ik meestal niet veel hoger dan 2400 tpm. Dat gezegd hebbende, het is nog steeds zeer straatwaardig en dagelijks bestuurder vriendelijk, ik heb net mijn rijstijl moeten aanpassen en blijven aanpassen om de juiste balans te vinden. De fluit is een beetje veel, vooral met stacks. Ik zal waarschijnlijk een resonator of uitlaatdemper toevoegen. Nogmaals, het meeste hiervan is niet echt een verrassing uit mijn onderzoek, je weet gewoon niet wat je niet weet totdat je het hebt geprobeerd. Ik ben benieuwd en een beetje nerveus om te zien hoe het gaat tijdens het slepen. Met een sleep-tune en sleep/haul zal het hogere toeren draaien, wat het in de sweet spot voor vermogen zou moeten brengen. Ik hoop alleen dat het nog steeds redelijk uit de start komt en dat de EGT's onder controle blijven. Eerlijk gezegd, ik denk dat ik momenteel beter gediend zou zijn geweest met een Stage 1.5. Haat het om dat te zeggen. Maar dat gezegd hebbende, ik ben niet van plan om te downgraden. Want als het tijd is om te spelen, is dit de turbo die je moet hebben voor een straatvriendelijke, dagelijkse bestuurder, krachtpatser.
Verwachte toekomstige mods: PHP FICM tuner, 30% nozzles, gebouwde trans

Save
#2 · (Edited)
* Gereserveerd voor updates *

Welke turbo gebruikte je vóór deze installatie? Gewoon nieuwsgierig of je vergelijkingen tussen de fase 2 en de standaard turbo of ?
Standaard '06

Ik twijfel nog steeds of ik het zelf moet doen of de hele unit. Heb je de 03-versie of de 04-07, nieuw of gereviseerd?
Ik neigde echt naar de doe-het-zelf-optie, vooral om geld te besparen. Maar als je de voordelen optelt van een complete, nieuwe KC-turbo met .72ar compressorhuis, high flow billet schoepen, 360-lager en deskundige montage en balancering, was het logisch om de complete unit te nemen. Hij is nieuw, gemaakt van een nieuw turbinegedeelte uit 2003. Met de op 2003 gebaseerde turbo's op een late '04 - '07 gebruik je slechts twee bouten en niet de derde, achterste bout.

Bedankt voor de review.

Je hogere uitlaatgastemperaturen klinken een beetje abnormaal. Misschien is het gewoon tuning of misschien heeft het een uitlaatlek.
Het zou me niet verbazen als ik ergens een lek had. Ik heb gewoon de tijd niet gehad om alles grondig na te lopen. Ik zal dit topic updaten als ik iets vind.

UPDATE 31MAR16 Dus, om Charlie's advies op te volgen, heb ik een nieuwe tune geprobeerd met deze turbo. TSD SPD (Truck Source Diesel Super Panty Dropper) geladen. Hij heeft de open schoep bij stationair draaien en dit maakt het fluiten zeker draaglijker, niet alleen bij stationair draaien, maar ook bij het rijden zonder gas.

Er waren nog een paar andere voordelen die ik heb gevonden met deze combinatie van tune en turbo. In mijn review heb ik vermeld dat ik bij een paar heuvels die ik rijd, op 800 EGT zat en sinds de installatie van Fase 2 gemakkelijk 1100 - 1200 haalde. Met SPD zit ik nu op 900 - 950 EGT. Nogmaals, dit is in de 6e versnelling met TC vergrendeld bij lage toeren. Lijkt ook minder vertraging te hebben en wat meer "opstaan en gaan" als je wilt.

Ik moet er nog wat kilometers mee rijden, maar deze combinatie van tune en turbo lijkt een winnaar te zijn!

Save
#3 ·
Bedankt voor de review! Goede informatie. Welke turbo gebruikte je vóór deze installatie? Gewoon nieuwsgierig of je vergelijkingen tussen de stage 2 en de standaard turbo zijn of ?

• Like
Reactions: Gadgetguru
Save
#4 ·
Bedankt voor de recensie! Goede informatie. Welke turbo gebruikte je vóór deze installatie? Gewoon nieuwsgierig of je vergelijkingen tussen de fase 2 en de standaard turbo zijn of ?
Standaard '06. Er zit een gereviseerde sticker op, dus blijkbaar is hij op een gegeven moment vervangen. Ik wou dat ik mijn OASIS-rapport kon vinden, het zou me waarschijnlijk vertellen.

Save
#8 · (Edited)
De cijfers die je ziet, komen aardig overeen met wat mijn Powermax met Wicked Wheel 2 setup me oplevert. Ik wou dat ik voor een Stage 2 was gegaan, aangezien ik vrijwel direct na mijn PMax besteld had. Had gewoon nog niet genoeg hier gelezen. De mijne doet het tot nu toe echter redelijk goed. Ik denk absoluut dat ik nu ergens een boostlek moet hebben, tussen deze thread en een aantal van de andere die ik heb gelezen. Hoe dan ook, je EGT's zijn iets heter, maar dat kan aan de tune liggen. Toen ik mijn 200X tune draaide, waren de EGT's een stuk hoger dan met mijn White Rain tune. Ik moet nog wat revisies op mijn 200X krijgen, maar ben er nog niet aan toegekomen. Misschien, als je een van je andere tunes probeert, kan het je EGT-zorgen verlichten. Gewoon een gedachte.

• Like
Save
#9 ·
Verdomme, dat is luid!

• Like
Save
#10 ·
mijn vrouw heeft mijn dieselverslaving gesteund en het mogelijk gemaakt.
Ik neem mijn vrouw terug, verwijder de opmerking die ik in de thread "wat heb je aan je 6.0 gedaan" heb gemaakt. >:)DAT DING KLINKT GEWELDIG!!!

• Like
Save
#12 ·
Save
#14 ·
Bedankt voor de beoordeling.

Uw hogere uitlaatgastemperaturen klinken een beetje abnormaal. Misschien is het gewoon afstemmen of misschien heeft het een uitlaatlek.

Jay schrijft geweldige deuntjes... misschien kan hij het een beetje aanpassen voor de turbo en kijken of het helpt.

Ik kan je ook een TSD SPD-tune bezorgen met open schoepenstationair om te zien hoe je het vindt.

#16 ·
Bedankt voor de review.

Je hogere egts klinken een beetje abnormaal. Misschien is het gewoon afstemmen of misschien heeft het een uitlaatlek.

Jay schrijft geweldige deuntjes... misschien kan hij het een beetje tweaken voor de turbo en kijken of het helpt.

Ik kan je ook een TSD SPD-tune bezorgen met open schoepen inactief om te zien hoe je het vindt.
Het zou me niet verbazen als ik ergens een lek had. Ik heb nog geen tijd gehad om alles grondig na te lopen. Ik dacht aan een open schoepen inactieve tune. Vrouw en ik gingen vanavond weer tanken en ze hield haar handen voor haar oren tijdens het rijden. Ik lachte gewoon. :)

Save
#15 ·
Man, ik wil echt een van die turbo's, ik heb Charlie er ook over lastiggevallen en hij was geweldig.
Ik ben gewoon bang om de knoop door te hakken, mijn truck loopt nu geweldig en trekt echt hard, ik ben bang dat het geven en nemen te veel kost.

Save
#17 ·
Een beetje gespeeld op de reis om te tanken en op weg naar mijn werk vanavond. Geen WOT, maar ik ben echt dol op 40 - 60% gas in het bereik van 2800 - 3400 tpm. Powerrrrr!

Save
#18 ·
Vanmorgen aangezet, 40 graden buiten (hoewel hij wel was aangesloten). Was een paar minuten op mijn telefoon terwijl hij stationair draaide. Met andere woorden, ik zat en draaide langer stationair dan normaal en ik begon uitlaatgassen te ruiken, dus ik heb zeker een uitlaatlek. Nu hoef ik het alleen nog maar te vinden en af te dichten en te kijken welke verbeteringen dat zal opleveren.

Save
#19 ·
Hier is een snelle, eenvoudige test om te controleren op uitlaatlekken. Het zou ongeveer 1 minuut moeten duren, maar je hebt twee mensen nodig.

Laat één persoon bij de band aan de passagierskant staan met de motorkap open. Ze moeten naar de turbo kijken... een zaklamp helpt. Schijn het licht op de achterkant van de turbo en zoek naar zwarte rook.

De tweede persoon stapt in de truck. Zorg ervoor dat je een racetune hebt zodat je "kolen kunt rollen". Zet de truck in de drive en houd de rem vast. Trap het pedaal snel in terwijl je de rem vasthoudt. Houd het tot de bodem totdat het door de remmen begint te duwen en laat dan los. Idealiter wil je dat er zwarte rook uit de uitlaatpijp komt. Herhaal dit 3 of 4 keer.

Als de persoon die onder de motorkap kijkt rook ziet... dan moet je het beperken en het lek repareren.

Ik hoop dat dat helpt.

#20 ·
Dus, na Charlie's advies te hebben opgevolgd, heb ik een nieuw nummer geprobeerd met deze turbo. Geladen met TSD SPD (Truck Source Diesel Super Panty Dropper). Het heeft de open schoepen bij stationair draaien en dit maakt het fluiten zeker draaglijker, niet alleen bij stationair draaien, maar ook bij het rijden zonder gas.Er waren nog een paar andere voordelen die ik heb gevonden met deze combinatie van tune en turbo. In mijn review stelde ik dat ik bij een paar heuvels die ik rijd, 800 EGT had en sinds de installatie van Stage 2 gemakkelijk 1100 - 1200 haalde. Met SPD zit ik nu op 900 - 950 EGT. Nogmaals, dit is in de 6e versnelling met TC vergrendeld bij lage toeren. Lijkt ook minder vertraging te hebben en wat meer "pit" als je wilt.Ik moet er nog wat kilometers op zetten, maar deze combinatie van tune en turbo lijkt een winnaar te zijn!

Save
#21 ·
Wat SPD betreft, waren er twee gevallen waarin ik wegreed vanaf een stop en vervolgens versnelde met misschien 35 - 40% gas, waarbij het toerental bleef stijgen en hij hard trok, hoewel ik niet meer gas gaf. Hij bleef in de 2e versnelling in plaats van naar de 3e te schakelen. Vervolgens schakelde hij hard naar de 5e versnelling, waarbij hij de 3e versnelling volledig oversloeg. Is sindsdien niet meer gebeurd, dus ik hoop dat het nog steeds een soort van transmissie herleren was.

Zaterdag getankt, dus ik heb bijna een volle tank op SPD gereden (minus 4 dagen). Moet waarschijnlijk wachten tot vrijdag of volgende week maandag tot mijn vrouw het brandstofrapport van haar werk krijgt om te zien hoeveel gallons ik heb getankt en mijn brandstofverbruik te berekenen. Het lijkt erop dat mijn brandstofverbruik flink is gedaald door over te schakelen op SPD, we zullen zien.

Vermogen is geweldig. Een paar keer het gaspedaal ingetrapt tijdens het doen van boodschappen met mijn vrouw, inclusief tanken, om een beetje te pronken. Ze heeft er nog steeds niet mee gereden met Stage 2. :) Ze vertelt een man op haar werk met een 6.0 dually zoals de mijne over hoeveel vermogen mijn truck heeft en hoe hij je achterover in de stoel drukt. Hij gelooft het niet. En dan vertel ik haar dat ik maar maximaal 65% gas heb gegeven met haar erin. :nod: Nogmaals, dat bereik van 40 - 60% gas is ongeveer het meeste dat ik "nodig" heb. Veel vermogen en hij loopt schoon.

Save
#23 ·
@Gadgetguru

Michael, hoe gaat het met je tweede fase?

Ik heb de KC38r op mijn 7.3L gezet en hij is catastrofaal mislukt na 7125 mijl op de motor. :cry:

Save
#24 ·
@Gadgetguru

Michael, hoe gaat het met je fase twee nog steeds?

Ik heb de KC38r op mijn 7.3L gezet en hij is catastrofaal mislukt na 7125 mijl op de motor. :cry:
Nou, ik heb een nieuwe 2017 F350 besteld en die in november 2016 gekregen, dus de 6.0 is al lang weg. Vorig jaar in mei de '17 ingeruild voor de '19 Ram 3500 die ik nu heb.

Dat is jammer. Heb je contact opgenomen met Charlie en het opgelost?

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.