Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Ironman All Country A/T

8.2K views 11 replies 7 participants last post by  rebelranger  
#1 ·
Ik heb 275/65/20 op mijn 01 F250 en ben op zoek naar banden. Ik kwam een goede deal tegen voor een aantal Ironman All Country A/T's en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Laat me toevoegen dat mijn truck een 3e voertuig is en niet veel gebruikt wordt en helemaal niet vaak sleept. Ik wil de bank niet breken met banden, maar wil ook niet iets dat 10.000 mijl meegaat.

#2 ·
Even ter info, ik zie veel van die banden te koop hier in Utah...omdat ze spotgoedkoop zijn voor stoer uitziende banden...meestal ongeveer $600-700 voor een complete set. Ik ken niemand die ze heeft gebruikt. Worden ze in China gemaakt? Zo ja, dan zou ik ze niet aanraken. Als je het nog niet gehoord hebt, de wereld van camperaanhangwagenbanden is verwoest door alle in China gemaakte banden. Ik zou geen enkel type band uit dat land vertrouwen...maar dat is slechts een persoonlijke voorkeur. Het heeft geen zin om leven/letsel/ongelukken te riskeren om een paar honderd dollar te besparen. Ik zou waarschijnlijk een gebruikte set banden kopen voordat ik banden uit China zou nemen!

#3 ·
Ik heb 275/65/20 op mijn 01 F250 en ben op zoek naar banden. Ik kwam een goede deal tegen voor een aantal Ironman All Country A/T's en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Laat me eraan toevoegen dat mijn truck een derde voertuig is en niet veel wordt gebruikt en helemaal niet vaak trekt. Ik wil niet de bank breken voor banden, maar wil ook niet iets dat 10.000 mijl meegaat.

Alle input wordt gewaardeerd.
Geef de $50 meer per band uit om een merk te krijgen. Iets dat geen platte plekken ontwikkelt, scheurt en daadwerkelijk meegaat. Dit zijn op zichzelf al zware trucks, in vergelijking met wanneer iemand een auto/caravan etc. aansluit. Je kunt online geweldige deals vinden voor BFG, Cooper, General, Yokohoma, Toyo, de lijst gaat maar door. Ik zou Iron man, Nankang, Vetura etc. vermijden. Waarom het geld/de arbeid/de hoofdpijn riskeren, alles voor misschien $400?

Ik heb goedkope banden geprobeerd, zelfs op kleine auto's en tot op de dag van vandaag heb ik ÉÉN goede ervaring gehad met goedkope banden. Een crosswind-merk op een kleine v6-auto. Anders dan dat, niets dan hoofdpijn die me uiteindelijk meer tijd/geld kostte.

#4 ·
Ik heb wat onderzoek gedaan voordat ik mijn toyos kocht, sommige lichte vrachtwagens hadden er wel geluk mee, maar de zware dieseltrucks hadden genoeg slechte input die me ervan weerhield. Zoals hierboven gezegd, zelfs zonder te slepen zijn deze vrachtwagens in geen geval licht.

#8 ·
Na wat meer onderzoek en lezen lijkt het erop dat het merk Ironman een sub-divisie is van Cooper-banden, die redelijk goed zijn. Het lijkt erop dat ik deze Ironmans ga proberen en me zal melden nadat ik er een paar kilometer mee heb gereden.
De moedermaatschappij van Iron Man is Hercules Tires... Hercules is premium en de Iron Man-serie is hun "generieke merk". Ze hebben AT/MT, auto- en SUV-snelweg/all-season banden etc.

#9 ·
Ik reed de Iron Man m/t in 35x12.5 op 18" wielen. Ze waren gloednieuw toen ik mijn f250 kocht. De verkoper plakte ze erop. Ik weet dat de kilometerstand tussen MT's en AT's veel varieert, maar damn... Ik heb een betere kilometerstand uit super swampers gehaald lol. De iron mans waren absolute rotzooi en met 13.000 mijl rondgereden in de stad zat ik ruim onder de 50% profiel. Ik ben overgestapt op BFG TA KO2's en heb er geen spijt van en ze halen gemakkelijk 50.000 mijl.

#10 ·
Even ter info: Ik heb een set Ironman AT's gekocht en er 49.374 mijl mee gereden. Dat is zonder rotaties en alleen een uitlijning bij de installatie. Ik heb ook twee remklauwen gehad die vastzaten en ben tijdens de 49.000 mijl een hert aangereden!

Het merk is eigendom van Hercules Tire, dat eigendom is van America Tire Distributors [ATD]. ATD is een legitiem bedrijf dat nergens naartoe gaat!

Ik heb net een nieuwe set Ironman AT2's besteld bij tire buyer voor minder dan $700 inclusief verzending! Deze hebben ook 50.000 mijl garantie.

Ik raad het ten zeerste aan. Sorry dat ik een oud topic nieuw leven inblaas, maar er is geen informatie over deze banden en Superduty-rigs. Ik zal vanavond nog een foto van de banden bij 49.000 mijl plaatsen.