Ford Powerstroke Diesel Forum banner

IPR oliekoeler verplaatsing

16K views 14 replies 9 participants last post by  Integ46  
#1 ·
Ik ben op zoek naar een oliekoelerverplaatsingsopstelling en ik vroeg me af of iemand recente ervaringen ermee heeft, en eventuele specifieke problemen. Ik ben op de hoogte van de geschiedenis van het product, maar heb er de laatste tijd niets meer over gehoord.

#3 ·
Ik heb de IPR oliekoeler setup met het filter. Presteert al 3,5 jaar geweldig.

Het enige dat ik echt zou veranderen aan het systeem is dat ik graag een soort snelsluiting voor de oliefilterleidingen zou willen zien.

Had je specifieke vragen?

#4 ·
Ik heb de IPR oliekoeler setup met het filter. Werkt al 3,5 jaar geweldig.

Het enige dat ik echt zou veranderen aan het systeem is dat ik graag een soort snelsluiting voor de oliefilterleidingen zou zien.

Had je specifieke vragen?
Afgezien van snelkoppelingen, nog andere problemen? Vind je het leuk, vind je het niet leuk, zijn de temperaturen oké, goed, beter, slechter?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#5 · (Edited)
Ik heb zowel de IPR- als de BPD-kits goed bekeken voordat ik voor de BPD koos. De IPR-kit vereist een ander oliefilter, je moet de olieleidingen die naar de oliedop gaan loskoppelen voor een olieverversing, en er zijn enkele gedocumenteerde problemen met lekkage van de oliefilterbehuizing. Je moet ook een van de temperatuursensoren verplaatsen. Hoewel de IPR de 6.7 oliekoeler gebruikt, wat een grotere koelcapaciteit biedt, hebben alle andere problemen me naar BPD geduwd.

De pasvorm en afwerking van de BPD-kit was geweldig. Het biedt nog steeds voldoende koelcapaciteit en ik kan het standaard oliefilter gebruiken. Ik heb een IPR-koelvloeistoffilter in de leiding geplaatst voor de olie- en EGR-koelers en ben niet meer bang om een koeler te verstoppen. Kortom, het werkt goed en ik hoef er niet mee te knoeien. Nu wou ik dat BPD de "vince"-kortingscode terugbracht... De koelerset kost nu tot $1700.

Attachments

#10 ·
Ik heb zowel de IPR- als de BPD-kits van dichtbij bekeken voordat ik voor de BPD koos. De IPR-kit vereist een ander oliefilter, je moet de olieleidingen die naar de oliedop gaan loskoppelen voor een olieverversing, en er zijn enkele gedocumenteerde problemen met lekkage van de oliefilterbehuizing. Je moet ook een van de temperatuursensoren verplaatsen. Hoewel de IPR de 6.7-oliekoeler gebruikt en een grotere koelcapaciteit biedt, hebben alle andere problemen me naar BPD geduwd.

De pasvorm en afwerking van de BPD-kit was geweldig. Het biedt nog steeds voldoende koelcapaciteit en ik kan het standaard oliefilter gebruiken. Ik heb een IPR-koelvloeistoffilter in-line geplaatst voor de olie- en EGR-koelers en ben niet bang meer om een koeler te verstoppen. Kortom, het werkt goed en ik hoef er niet mee te knoeien. Nu wou ik dat BPD de "vince"-kortingscode terugbracht... De koelerkit kost nu tot $1700.
Ik denk dat dat de sleutel is tot welke kit je ook kiest. Je wilt je koelvloeistof filteren voor de oliekoeler. Ik heb een paar afsluiters gemaakt om het filteren te vergemakkelijken, hoewel ik het bijna nooit meer hoef schoon te maken.

Ter verduidelijking: je hoeft GEEN temperatuursensor te verplaatsen met de IPR-kit. Er is een plek om een extra sensor te plaatsen, maar beide locaties lezen hetzelfde.

Gebruikt de BPD-kit nu een OEM-filter?

Ik had gehoord over het lekken van het oliefilter en anderen die spraken over problemen met kwaliteitscontrole. Heb je er een ervaren en heb je van recente problemen gehoord?
Wat betreft het lekken van de oliefilterbehuizing, dat is me één keer overkomen. Je hoeft alleen maar de bouten op de behuizing opnieuw aan te draaien. Soms moet je dat hele bovenstuk toch opnieuw uitlijnen. Te makkelijk. IPR legt dit uit in de instructies. Al het andere is naar mijn mening een gebruikersfout.

Ik heb geen problemen gehad met de kwaliteit van de mijne. Ben al 70.000 mijl een tevreden kampeerder. Afgezien van de 2 extra minuten die ik besteed aan die oliefilterleidingen bij elke olieverversing.

#7 ·
Ik gebruik ook de BPD-kit met een volledig koelvloeistoffilter voor de koeler. Het is probleemloos sinds de installatie. BPD test hun producten echt voordat ze worden uitgebracht. Ik was een van de eersten die de openbare versies installeerde en ze vroegen of er zelfs maar één verbetering was die ik kon voorstellen. Er was er geen. Ze hebben het getroffen. Ik was niet geïnteresseerd in de IPR-verplaatsing en destijds gebruikten ze de 6.4-koeler in de 6.0-kit, dus blijkbaar brengt hun kit wijzigingen aan?

#11 ·
Ik gebruik ook de BPD-kit met een full flow koelvloeistoffilter voor de koeler
Wat zou u zeggen zijn de belangrijkste voordelen van de ene ten opzichte van de andere?

Ook met de wijzigingen die in de loop der tijd zijn aangebracht, heeft u gehoord van iemand die recentelijk problemen heeft? Ik heb veel relatief recente informatie kunnen vinden over de BPD-kit, maar niet zo veel over de IPR-kit, en ik probeer erachter te komen of iemand problemen heeft met het huidige model.

Wat betreft het lekken van de oliefilterbehuizing, dat is me een keer overkomen. Je hoeft alleen maar de bouten op de behuizing opnieuw aan te draaien. Soms moet je dat hele bovenstuk sowieso opnieuw uitlijnen. Te makkelijk. IPR legt dit uit in de instructies. Al het andere is naar mijn mening een gebruikersfout.

Ik heb geen problemen gehad met de kwaliteit van de mijne. Ben al 70.000 mijl een tevreden kampeerder. Afgezien van de 2 extra minuten die ik besteed aan die oliefilterleidingen bij elke olieverversing.
De uitleg voor het oliefilter helpt echt. En ook 70.000 erop hebben. Weet u of iemand anders er momenteel een gebruikt?

#8 ·
Ik volgde het voorbeeld van deze mensen en gebruikte de BPD-kit met een inline IPR-koelvloeistoffilter. Ik heb er nog geen echte kilometers op zitten, maar de kwaliteit en pasvorm van de kit zijn geweldig. Toen ik een vraag had over de montage van de kit op mijn truck, belde een BPD-technicus me en bekeek een paar tekstfoto's om te bevestigen dat alles correct was. Geweldige service van BPD.

#9 ·
De 2e generatie oliefilterbehuizing maakte het overbodig om de leidingen te verwijderen om de filter te vervangen. Ze verkopen ook een dubbel gestapelde 6.7 koeler die fantastisch werkt bij zware transporten.

Verzonden vanaf mijn SM-G965U met Tapatalk

#13 ·
Ik weet gewoon dat BPD veel kits verkoopt en ik zie niet veel mensen met de IPR-kits. Ik heb een paar behoorlijk lelijke YouTube-video's gezien over een paar problemen met de IPR en heb maar een paar trollen gezien die de BPD-spullen afkraken en misschien een paar legitieme problemen die razendsnel door BPD werden opgelost.

En om eerlijk te zijn, het was nooit zo duidelijk dat het een BPD-probleem was, in de meeste gevallen stappen ze gewoon op.

Ik heb graag een full-flow filter voor mijn oliekoeler en ik wou dat BPD er een zou maken. Ik had een tijdje een zelfgemaakte roestvrijstalen y-filter voordat ik een gebruikte IPR-canfilter kocht.

En de naam ervan afgedraaid.

#14 ·
Het enige dat ik zou zeggen dat beter is dan BPD-onderdelen, is hun klantenservice!! Als je zoals ik bent, is de enige echte tijd om er volledig aan te werken in het weekend. BPD is niet open. Ik had een paar dingen die ik moest verduidelijken. De eerste keer e-mailde ik ze met mijn vragen op een zaterdagmiddag, in de veronderstelling dat de rest van mijn weekend voorbij was en dat er tot het volgende weekend geen werk meer zou worden verricht. Een paar uur later kreeg ik een antwoord. Ze zijn misschien niet open, maar er is altijd wel iemand die hun e-mail in de gaten houdt en ze zullen ze beantwoorden. Het stelde me in staat om aan mijn vrachtwagen te blijven werken.

#15 ·
Ik kocht in november '17 de coolant relocation kit van IPR samen met het coolant filter en de EGR delete. Heb er veel mee gereden, nul problemen. Enige administratieve problemen die ik had, was het kopen van de verkeerde onderdelen omdat ik niet zeker was van mijn build (late 04). Vince gebeld, geen bericht achtergelaten, maar hij belde me terug en vroeg hoe hij kon helpen. Dat is klantenservice! Hij praatte me er doorheen om de juiste onderdelen te identificeren en hij stuurde me dezelfde dag nog nieuwe. 7k lbs ongeveer zes uur gesleept en delta's kwamen nooit boven de 10 graden uit. Onderdelen zien er ook goed uit onder de motorkap. Kan geen reden vinden om IPR nog niet te hebben gekocht, maar ik heb ook nog geen ervaring met BPD. Ik hoor dat hun spullen ook van hoge kwaliteit zijn.