Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Informatie over de 6.4L Crate Engine

19K views 10 replies 6 participants last post by  CrazyS0b  
#1 ·
Hé. Na 250.000 mijl is mijn 6.4L overleden. Ik heb de motor na 93.000 mijl verwijderd/verstevigd en afgezien van radiateurvervangingen geen grote problemen gehad tot hij overleed.

Omdat de truck niet veel waard is zoals hij er nu uitziet, kost het vervangen van de truck me ongeveer $70.000, en het feit dat ik gewoon van mijn truck hou, heb ik besloten om de motor te vervangen door een Crate Engine van Ford die ik kan ophalen voor ongeveer $13.000 plus core.

De crate engine wordt geleverd met TTY-kopbouten. Ik ben niet van plan om de crate engine super te tunen, maar ik zal hem vaak beladen met een aanhanger en ben niet van plan om hem te "pamperen". Moet ik, naast de delete, deze motor ook verstevigen voordat ik hem erin zet, of zijn deze bouten voldoende?

Moet ik verder nog iets met deze motor doen voordat ik hem erin zet?

Heel erg bedankt!

#3 ·
De motor komt van mijn LFD en ik ken de onderdelenmensen goed. Ik ben nog niet zeker over de kernkosten. Ja, de motor heeft garantie, maar ik ben van plan om geen DPF of EGR op de motor te hebben als ik hem eenmaal heb ingebouwd, dus ik ben er vrij zeker van dat ze de garantie toch niet zullen nakomen. Ik doe de installatie zelf (ik heb een werkplaats, een lift, etc.). Ik vraag me gewoon af of ik, als ik geen "hot" tuning op de motor ga hebben, deze "drop-in-motor" echt uit elkaar moet halen om hem te studeren? Ik reken erop dat deze motor net zo goed is als mijn originele motor, omdat hij van Ford komt. Misschien reken ik op te veel? BEWERKEN: Een Long-Block van een gerenommeerd motorbedrijf kost me ongeveer $16.000, dan moet ik er nieuwe injectoren, turbo, spruitstukken, etc. op zetten. Dat duwt me in de richting van de FMC-kratmotor.

#9 ·
Wij voeren DFC Performance motoren die al voorzien zijn van o-ringen, tapeinden, etc. met 5 jaar garantie. Indien u geïnteresseerd bent.

www.cncfab.us
Als Corey een motor aanbeveelt, zou ik er serieus naar kijken en aangezien u de Ford-garantie ongeldig maakt, maakt de aankoop het een beetje twijfelachtig.
Het goede aan Ford is dat hun core policy zeer tolerant is voor schade, maar dat is het dan ook, als de garantie u niet ten goede komt.

#8 ·
Die kratmotor van Ford zou nu beschikbaar moeten zijn met ARP-taps als optie voor de TTY-kopbouten. Ik zal maandag kijken of ik een onderdeelnummer voor je kan vinden.

• Like
Reactions: partyman97_3
#10 ·
Bedankt voor jullie hulp allemaal. Ik heb gekeken naar gereviseerde long blocks van Ashville, maar tegen de tijd dat ik alles in elkaar heb gezet, zit ik dicht bij de $25.000. Ik ben dol op mijn truck, maar voor die prijs zou ik bijna beter af zijn met een nieuwe truck. De man bij mijn LFD zei hetzelfde over het kopen van een Ford crate die al voorzien is van tapeinden. Ik vraag me af waarom ze de TTY überhaupt nog zouden verkopen?

#11 ·
De 6.4 heeft niet echt problemen met koppakkingen zoals de 6.0, tenzij je hogere pk-afstellingen gebruikt. Het probleem met de 6.4 is de kleppentrein en de zuigers (en emissies).

• Like
Reactions: voodooridr