Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Hoe erg is de 6.0? Echt waar.

90K views 38 replies 19 participants last post by  john galt  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een 06-07 f-350 srw (mogelijk een f-250) in mijn prijsklasse en op mijn locatie kan ik een truck krijgen met ongeveer 100k op de teller. Ik weet dat de vroege 6.0's hun problemen hadden, maar ik ben niet zeker van de 06-07's

Even wat achtergrondinformatie: ik ben 24, werk in de bouw met mijn vader (we zijn partners) Ik zal de truck gebruiken voor mijn werk, niets geks want het wordt ook mijn dagelijkse auto. Ik heb nu een ram 1500 maar ik ben eruit gegroeid en het heeft me tegengehouden qua laadvermogen en trekgewicht. We gaan binnenkort ook een dumper kopen. Wat betreft persoonlijk gebruik, ik verkoop brandhout en stammen voor de molen, mijn aanhanger is 9900lb gvw. Ik sleep ook een 22' center console naar de kust een paar keer per jaar. Ik heb ook een jeep Cherokee (xj) die ik meeneem om te offroaden die niet door de keuring komt, dus die moet van en naar toe worden gesleept.

Hoe dan ook, ik wil een truck waarop ik kan vertrouwen en het lijkt erop dat de 6.0 me het comfort geeft dat ik wil voor dagelijks gebruik en met ongeveer $1000 aan mods krijg ik een redelijk betrouwbare werk-truck/sleepwagen. Ik begrijp dat alle extra kosten met een diesel het voor sommigen niet waard maken, maar ik denk dat ik zal profiteren van de kracht die een diesel te bieden heeft.

#2 ·
Tegen 06 hadden ze een aantal van de bugs eruit gewerkt. Alle bekende problemen met de 6.0 zijn gedocumenteerd en hebben oplossingen. Het belangrijkste is om een monitor erin te zetten en de temperaturen te bekijken, laat de olietemperatuur niet meer dan 15* boven de koelvloeistoftemperatuur komen bij dagelijks gebruik, let op de trans-temperatuur en oververhit hem niet. Let op de brandstofwaarden en de boost/vgt%/egt/bp.
Lees de sticky's en je zult de antwoorden op de meeste vragen die je hebt al beantwoord vinden.
FWIW: Als je je minder zorgen wilt maken (met minder pk's) neem dan een 7.3, ik heb er een van elk en ik vind ze allebei leuk :thumb:

• Like
Reactions: john galt
#3 ·
$1000 brengt je niet ver om het echt 100% betrouwbaar te maken. Veel factoren spelen daarbij een rol, voornamelijk de staat ervan nu en wat er al is gedaan. Bekijk de sticky's en lees wat het betekent om een 6.0 echt kogelvrij te maken. Kopbouten en een egr-delete betekenen niet dat het kogelvrij is. Er waren veel bekende veelvoorkomende storingen in deze motor en er zijn manieren om alles aan te pakken. Het hebben van een monitor erop is CRUCIAAL! De 6.0 krijgt een slechte reputatie, voornamelijk van ongeschoolde eigenaren die niet weten waar ze op moeten letten en boos worden als er dingen kapot gaan. Lees over het monitoren van een 6.0 en het echt kogelvrij maken ervan. Ontdek hoe het eruit ziet als het kogelvrij is gemaakt. Ik zou zeggen dat de absolute minimumvereiste voor het echt betrouwbaar zijn kopbouten zijn (maar het moet WEL op de JUISTE manier worden gedaan, d.w.z. koppen verwijderd, druk getest, magnafluxed, gecontroleerd op scheuren en vlakheid en gefreesd) en niet worden geĂŻnstalleerd met zwarte onyx-pakkingen, egr-delete of BPD egr-koeler, hogedruk-oliesysteemupdates (stc-fitting, standpijpen, dummy-pluggen), ford oem oliekoeler die in goede staat is (delta's minder dan 15 graden) of BPD lucht-naar-oliekoeler. Het hebben van een oem oliekoeler zal hoogstwaarschijnlijk weer verstopt raken, maar zolang hij nu gezond is, zou hij een tijdje mee moeten gaan, maar een BPD lucht-naar-oliekoeler is het einde van alles. Gezonde FICM, elc-koelvloeistof, koelvloeistoffilter, alleen motorcraft/racor olie- en brandstoffilters met oem-doppen. Of in ieder geval billet-doppen die dezelfde maat hebben als oem.

• Like
#4 ·
Als je een krap budget hebt, zou ik naar de 7.3 of een v10 kijken. Als je je 1500 ontgroeid bent, duurt het niet lang voordat je een 250 ontgroeid bent. Als ik terug kon gaan, zou ik een dually 7.3 nemen en klaar zijn voor een decennium. Als je inspecties hebt, ben je gebonden aan de uitstoot, waarbij de 7.3 niet de egr had. De v10 is een benzineslurper, maar ze zijn goedkoop, betrouwbaar en hebben goede prestaties. Ik heb 2 7.3's gehad, een 6.0, nu een 6.7 en een v10. Ze hebben allemaal hun plek, maar als je hem gebruikt om de kost te verdienen en niet om een race te winnen, dan is de 7.3 of een nieuwere v10 de beste optie als je geen 30.000 dollar kunt of wilt uitgeven aan een 6.7. De 6.0 zal hoge eigendomskosten hebben. Ik weet het, ik ben er geweest en heb dat gedaan.

#5 · (Edited)
Als je een krap budget hebt, zou ik naar de 7.3 of een V10 kijken. Als je je 1500 ontgroeid bent, duurt het niet lang voordat je een 250 ontgroeid bent. Als ik terug kon gaan, zou ik een dually 7.3 nemen en klaar zijn voor een decennium. Als je inspecties hebt, ben je gebonden aan de emissies, waar de 7.3 geen EGR had. De V10 is een benzineslurper, maar ze zijn goedkoop, betrouwbaar en hebben goede prestaties. Ik heb 2 7.3's gehad, een 6.0, nu een 6.7 en een V10. Ze hebben allemaal hun plaats, maar als je het gebruikt om de kost te verdienen en niet om een race te winnen, dan is de 7.3 of een nieuwere V10 de plek waar je moet zijn als je geen 30.000 dollar kunt of wilt uitgeven aan een 6.7. De 6.0 zal hoge eigendomskosten hebben. Ik weet het, ik heb het meegemaakt.
Geen krap budget, maar ik geef ook geen 50.000 dollar uit aan een vrachtwagen.
Ik zit in PA waar roest welig tiert, en 7.3's worden het hardst getroffen. Dus ik kan een roestige 7.3 krijgen of een die tot in de hel is geslagen. Of ik kan 25.000 dollar uitgeven aan een 17 jaar oude vrachtwagen met 65-70.000 mijl op de teller. Ik had een tijdje geleden een 97 7.3 f-350 dumper en hij reed geweldig.

Ik dacht dat de 6.0 een compromis zou zijn, goedkoper vanwege de reputatie die hij heeft en redelijk betrouwbaar gemaakt met extra geld in de toekomst.

Ik ben best handig en ik ben niet bang om me in mijn vrije tijd kopje onder in een motor te storten. Hoewel ik beperkte ervaring heb met dieselmotoren.

In een perfecte wereld zou ik een mooie 6.0 vinden met weinig kilometers en één eigenaar die elk jaar door een 60-jarige man is gebruikt om te mulchen... Maar die zijn schaars lol

#7 ·
Ze zijn behoorlijk slecht...

#8 ·
Ik heb ongeveer 75.000 mijl met mijn truck gereden in de 2,5 jaar dat ik hem heb en waarschijnlijk ongeveer $3.000 (~$0,04/mijl) uitgegeven aan andere dingen dan normaal onderhoud. Van dat bedrag was waarschijnlijk minder dan $1.000 absoluut noodzakelijk en het probleem had goedkoper opgelost kunnen worden dan de methode die ik koos en toch betrouwbaar zijn (bijv. nieuwe Stage 1.5 turbo terwijl een revisie prima zou zijn geweest). Ik heb waarschijnlijk nog eens $2.000 (~0,025/mijl) of zo uitgegeven aan onderhoudsartikelen zoals remmen, kogelgewrichten, olie, filters, etc. Misschien had ik het geluk om een redelijk goede truck te krijgen om mee te beginnen, IDK. Ik sleutel echter ook alles zelf, dus dat is ook nog.

#9 ·
Als je bereid bent te reizen, kijk dan op craigslist voor een aantal van deze. We hadden net een 05 2wd verderop in de straat, het was een gewone cabine en de man wilde er ongeveer $6k voor hebben. Er zijn een aantal redelijk goede trucks beschikbaar voor een redelijke prijs die, als je de neiging hebt om te doen wat je nodig hebt voor ongeveer $5K extra, zo lijkt het. Kijk naar het westen en vind er een, vraag iemand om ernaar te kijken en je zou echt geluk kunnen hebben en krijgen wat je zoekt. Mijn zwager heeft een 7.3 en een 04 6.0. Hij gebruikt ze hard, zei dat het enige dat hij mist op de 7.3 de brandstofkilometerstand is.

#10 ·
In een perfecte wereld zou ik een mooie 6.0 met lage kilometerstand en één eigenaar vinden die elk jaar door een 60-jarige man is gebruikt om mulch te halen... Maar die zijn er maar weinig lol[/QUOTE]

Ik ben de 51-jarige man met lage kilometerstand en één eigenaar die u graag een 05 stock 6.0 wil verkopen met Edge monitor en koelvloeistofdruk meter in de cabine, EGR dichtgelast, nieuwe oliekoeler 10k geleden, ipr koelvloeistoffilter met demper en kat verwijderd. Laat het me maar weten en we kunnen over de prijs praten.

• Like
#11 ·
Ik woon bij je in de buurt en heb onlangs een 6.0 gekocht, dus ik kan hier helpen. Ten eerste zijn de prijzen van de 6.0 flink gestegen sinds alle problemen zijn opgelost. Koop er alvast een die CORRECT kogelvrij is! Ik heb maandenlang gezocht naar een CCSB 06-07 en dacht dat ik er nooit een zou vinden. Nou, ik ben naar Baltimore gegaan en heb een prachtige, volledig kogelvrije gekregen van een gerenommeerde winkel voor $16.000. Zoek gewoon goed en wees niet bang om te reizen.

#12 ·
Het beste advies dat ik je kan geven is om voor een model uit 2005-2007 te gaan en het naar een gerenommeerde dieselwerkplaats te brengen voor een gezondheidsinspectie.

Wat betreft hoe slecht ze werkelijk zijn: het zijn geen slechte motoren... dat zijn ze echt niet. De 6.0 is ontworpen om een computergestuurde motor te zijn om elk aspect van het draaien te manipuleren, zodat hij zo efficiënt mogelijk verbrandt op het moment van zijn productie. De keerzijde daarvan was dat de tunerbedrijven erop sprongen en allerlei soorten afstellingen schreven om direct nog eens 100-150 pk te creëren. Het creëerde een ramp en ze waren verantwoordelijk voor talloze koppakkingfouten, vooral in de beginjaren.
Om dat te verergeren, had de motor zijn deel van de problemen door ontwerp- en productiefouten. De koelsystemen werden vaak achtergelaten met zand in de motorblokken, dat na verloop van tijd de oliekoelers verstopt en dus de EGR-koelers oververhit. Dit veroorzaakte vaak koppakkingfouten. Daarbij kwam dat de koelvloeistof die Ford voor de motor koos ' Ford Gold Coolant ' International altijd een ELC-koelvloeistof had gebruikt, maar Ford stond erop om hun nieuwe milieuvriendelijke koelvloeistof te gebruiken. Het was een andere ramp, die na verloop van tijd zelf in kwark verandert en ook de oliekoeler verstopt, wat leidt tot... ja, EGR-koelerfalen en koppakkingfalen.
Het andere probleem was het HPO-oliesysteem voor de injectoren. Het o-ring-ontwerp was gebrekkig en ze lekten allemaal, wat startproblemen veroorzaakte.

Kortom, de 6.0 heeft bijgewerkte onderdelen om alle verkeerd ontworpen onderdelen te vervangen. Als dat eenmaal is gebeurd, is een 6.0 een solide motor en gaat hij probleemloos 2-300.000 mijl mee. Zolang hij er geen grote hotrod-afstelling in heeft.
Het zijn de beste motoren die er zijn, na de 6.7 in mijn ogen.

Succes met het shoppen voor de vrachtwagen.

#16 ·
Je kunt de 6.0 repareren

Kocht mijn truck eind 2003.
Sindsdien is er meer dan 400.000 kilometer mee gereden - ongeveer 250K mijl.
Het is sindsdien een nuttig speeltje/gereedschap geweest, allerlei mods, Airbagged, Fabfours bumpers, Linexed rockers, bed en wielkasten, dubbele voorste schokdempers, lichten zijn leds en hid's, intrekbare treeplanken.
Dingen die ik me herinner dat ik in de loop der jaren aan de motor heb gedaan.
Bypass filter geĂŻnstalleerd en religieus vervangen.
Synthetische Mobil 1 sinds nieuw.
Blue Heat voorverwarmer (Webasto) geĂŻnstalleerd en gebruikt bij koud weer. Geen koude starts in de winter.
Nieuwe ARP-tappen, EGR-verwijdering, olieveer-update, oliekoeler-upgrade met OEM-koppakkingen.
Nieuwe HPOP en injectoren
5" roestvrijstalen cat back uitlaat.
Weer nieuwe injectoren.
Banks IQ2, Economind,
Banks High Ram inlaat en intercooler
Banks Water Methanol Injectie
FICM
Injectoren weer en HPOP.
Ik weet zeker dat er meer is dat ik me niet meteen herinner, maar na de laatste HPOP / injector (1 bank) reparatie begon hij te misfiren op weg naar huis - #4 injector ontplofte.
Dus ik heb eindelijk het 6.0 probleem opgelost.
Ik heb nu een 5.9 12V Cummins aangedreven '03 F-250 SuperDuty.
Diesel Conversion verkoopt een geweldige kit.

#17 ·
Ik heb een 2005 F350 Super Duty 6.0 diesel. Ik heb nu de aankoopprijs van de truck overschreden in reparaties en motorrevisies. Dit is het meest fragiele, continu kapotte voertuig dat ik ooit heb gehad. Ik had een benzine E-350 V-10 die een geweldig duurzaam voertuig was dat alles kon trekken. Mijn F350 heeft ervoor gezorgd dat ik nooit meer een Ford-product zal kopen zolang ik leef. Voor wat het waard is... succes!

#18 ·
Ik vraag me af hoe de 12 jaar oude trucks van de andere merken het doen. Ik vraag me af of de Dodges en Chevies probleemloos zijn.

#19 ·
Ik ben er zeker van dat iemand met een beetje 6.0-kennis die hoop rommel van je overneemt. Wat beschouw je als een motorrevisie?

#20 ·
Dat lijkt de norm te zijn met de 6.0. Sommige werken geweldig, andere niet. Ik heb de sprong gewaagd na JAREN van geweldige service van mijn 7.3. Ik zal dit zeggen, tot nu toe mis ik met mijn 6.0 mijn 7.3 helemaal niet. Maar zelfs als je verschillende problemen met de motor hebt, waarom zou je dat ooit Ford kwalijk nemen, ze hebben de motor niet gebouwd. Ik rijd alleen Ford, net als mijn familie. Ik heb altijd meer dan 320.000 kilometer op al mijn Fords gehad zonder ENIGE grote problemen. Dat kan ik niet zeggen van al mijn Chevy- en Dodge-vrienden.

#22 ·
Dat lijkt de norm te zijn met de 6.0. Sommigen draaien geweldig, anderen niet. Ik heb de sprong gewaagd na JAREN van geweldige service van mijn 7.3. Ik zal dit zeggen, tot nu toe mis ik mijn 7.3 met mijn 6.0 helemaal niet. Maar zelfs als je verschillende problemen met de motor hebt, waarom zou je dat ooit Ford kwalijk nemen, ze hebben de motor niet gebouwd. Ik rijd alleen in Fords, net als mijn familie. Ik heb altijd meer dan 200.000 mijl op al mijn Fords gehad zonder ENIGE grote problemen. Kan hetzelfde niet zeggen voor al mijn Chevy- en Dodge-vrienden.
Nee, Ford heeft de motor niet gebouwd, maar ze hebben hem in hun truck geĂŻnstalleerd en stonden er niet achter.....

#23 ·
Uitstekende vraag. Ik kan echter alleen uit eigen ervaring spreken. Ik heb een 2001 Dodge Ram 1500 4x4 die mijn dagelijkse bestuurder is. Hij heeft dezelfde kilometerstand als de Ford en afgezien van één transmissie revisie en één waterpomp, loopt hij als een zonnetje en heeft hij me nog nooit ergens in de steek gelaten.

#24 · (Edited)
Bedankt voor de follow-up! Ik ben een beginner, dus ik ben nog steeds aan het leren hoe ik deze vrachtwagen moet repareren, daarom ben ik lid geworden van het forum. Deze meest recente reparatie kostte me $13.000 en hier is de vermelding uit mijn onderhoudslogboek: 2015-03-06 167.000 mijl - koppen, pakkingen, tapeinden vervangen, turbo reviseren, katalysator verwijderen, 4" uitlaat toevoegen - turbo terug, Bullet Proof Diesel oliekoeler toevoegen, Bullet Proof EGR-koelerbuis reinigen en inspecteren, LOF, beide brandstoffilters vervangen, koelvloeistof vervangen, luchtfilter vervangen, waterpomp en thermostaat vervangen, multiriem vervangen. Ze moesten de cabine van de vrachtwagen halen om dit allemaal te doen en de motor tot aan de koppen strippen.

*Opmerking - De eerste keer dat de egr-koelbuis defect raakte, verving de dealer deze door een OEM-onderdeel en verving de oliekoeler. De tweede keer dat de EGR-koelbuis defect raakte, verving ik deze door een Bullet Proof Diesel-onderdeel en een OEM-oliekoeler. Toen de koppakkingen bliezen en de koppen kromtrokken, voegde ik de Bullet Proof oliekoeler toe.

Telt dat als een motorrevisie?

#27 ·
Bedankt voor de follow-up! Ik ben een beginner, dus ik ben nog steeds aan het leren hoe ik deze truck moet repareren, daarom ben ik lid geworden van het forum. Deze meest recente reparatie kostte me $13.000 en hier is de vermelding uit mijn onderhoudslogboek: 2015-03-06 167.000 mijl - koppen, pakkingen, tapeinden vervangen, turbo reviseren, katalysator verwijderen, 4" uitlaat toevoegen - turbo terug, Bullet Proof Diesel oliekoeler toevoegen, Bullet Proof EGR-koelerbuis reinigen & inspecteren, LOF, beide brandstoffilters vervangen, koelvloeistof vervangen, luchtfilter vervangen, waterpomp & thermostaat vervangen, multiriem vervangen. Ze moesten de cabine van de truck halen om dit allemaal te doen en de motor strippen tot aan de koppen.

*Opmerking - De eerste keer dat de egr-koelbuis faalde, verving de dealer deze door een OEM-onderdeel en verving de oliekoeler. De tweede keer dat de EGR-koelbuis faalde, verving ik deze door een bullet proof diesel-onderdeel en een OEM-oliekoeler. Toen de koppakkingen eruit vlogen en de koppen kromtrokken, voegde ik de bullet proof oliekoeler toe.

Telt dat als een motorrevisie?
Ik beschouw een motorrevisie als precies dat, een revisie. Dat omvat de hele motor, krukas, zuigers etc. Ik heb nu twee van deze 2006 trucks gehad en mijn eerste was standaard met alleen uitlaat en hij was geweldig. Helemaal geen problemen, kocht deze met 41.000 mijl op de teller, maar had koppakkingen nodig. Dus ik bracht hem naar een PowerStroke-werkplaats en liet hem goed repareren. Het was 7 uur rijden om er te komen, maar het was het waard.

Deze truck heeft een 65HP tune samen met een FICM tune en hij scheurt behoorlijk goed. Geen krachtpatser, maar de truck is erg lichtvoetig. Zoals ik al zei, als deze motoren zijn geĂĽpdatet, zijn het zeer solide motoren. Je moet ze onderhouden door de olie vers te houden, samen met schone brandstof die erin komt.
Ik heb er geen spijt van, het zijn geweldige trucks, een betere keuze dan een 7.3 of 6.4 en ze zijn DPF-vrij.

• Like
#26 ·
Ik hoop dat je iets uit die lijst hebt weggelaten, want ik denk niet dat wat je hebt opgesomd meer dan misschien 8 of 9k had moeten kosten en ik denk dat dat veel zou zijn. Je had een gloednieuw gereviseerd Asheville long block met alle updates en wat performance goodies voor minder dan dat kunnen plaatsen, inclusief je BPD-koeler en andere accessoires.

• Like
#28 · (Edited)
Hier is een link die de faalpunten van de 6.0 schetst.
De waarheid is dat alles wat met EPA-interferentie is gebouwd, problemen heeft.
De 6.0 heeft er een paar, de 6.4 heeft er een paar, de 6.7 heeft er een paar. Natuurlijk heeft de 7.3 er zelfs een paar, maar is waarschijnlijk de meest betrouwbare diesel ooit gebouwd.
Dat gezegd hebbende, ALS je de idiotie van de bureaucraten van de EPA kunt oplossen en die schade kunt herstellen, zou je een fijne, stevige truck moeten hebben.
Houd er rekening mee dat de 6.0 in Europa in bussen werd gebruikt en 300.000 km reed met zeer weinig problemen, zonder dat de EPA deed waarvoor ze het meest betaald worden aan voertuigen en deden alsof ze op de een of andere manier gekwalificeerd waren om engineering voor te schrijven die ze onmogelijk kunnen begrijpen :doh:
Dat gezegd hebbende....
IK BEN GEK OP MIJN 6.0 :thumb:
Hoe dan ook, Mitch had het goed toen hij dit schreef, dus lees het goed en geniet ervan
Oh, ik ben ook niet verder gekomen dan pagina 1, maar mijn internet haalt het misschien vanavond niet verder, dus ik dacht dat ik dit gewoon met jullie zou delen, zoals gezegd, het kogelvrij maken van een 6.0 en het monitoren van een 6.0 zijn de andere twee sticky posts die je zou moeten lezen :nod:

http://www.powerstroke.org/forum/6-.../forum/6-0-tech-files/173767-things-consider-about-owning-6-0l.html#post2147484

#31 ·
Hahaha!!!

Ik ben dol op de "opgelicht"-opmerkingen die mensen graag plaatsen zonder zelfs maar de wiskunde in hun hoofd te doen....

Voor gen5020, je bent niet "opgelicht". Voor de hoeveelheid werk die is verzet en de hoeveelheid onderdelen zit het precies in die range. Ik kwam uit op ongeveer 12k als we het zouden doen, en mijn arbeidskosten zijn LAAG in vergelijking met de omliggende garages/dealers die dieselreparaties uitvoeren. We geven nu ook 2 jaar/24k garantie op onze 6.0 HG-klussen.

Voor de Ashville-opmerking....NEE!!! Ik zou een van die motoren niet installeren als hij gratis was, en de EXTRA arbeid om een motor te vervangen en alle andere onderdelen die hij had geĂŻnstalleerd, zouden hem over de 13k-grens brengen. Ervan uitgaande dat we allemaal slim genoeg zijn om te weten dat we het hebben over het betalen van een gerenommeerde garage (hopelijk degene die hij heeft gebruikt) om het werk te doen, en niet om deze klus in de achtertuin te doen.

#32 ·
Ik heb de berekening eigenlijk in mijn hoofd gemaakt. Misschien was dat het probleem.

Ik rekende op $3.000 voor koppen.
$200 voor pakkingen.
$500 voor tapeinden.
$100 voor turbo revisie.
$500 voor katverwijdering en uitlaat.
$2.000 voor BPD-koeler.
$150 om de BPD EGR-koeler te inspecteren.
$500 voor de andere diverse items die genoemd zijn.

Dat is $6.950 aan onderdelen. Ik heb geen van die prijzen opgezocht, noch heb ik enige winkelkosten voor de onderdelen meegerekend. Als je 10% voor winkelprijzen optelt, kom je nog steeds maar op $7.645 uit. Dat laat $5.355 aan arbeid over. Misschien is dat de gangbare prijs, ik weet het niet. Maar ik dacht dat $2.000-$3.000 meer in de lijn lag. Ik probeer niet te discussiëren, ik zeg alleen dat ik het niet heb geopperd zonder erover na te denken.

• Like
#33 · (Edited)
Arbeid voor de HG is 24 uur arbeid. Laten we uitgaan van een uurtarief van 100/uur. Dus ja, 2400 aan arbeid voor de HG, maar je vergeet de arbeid om de slak te reviseren, de uitlaat te installeren, de arbeid voor de waterpomp (de meesten van ons halen de ventilator of stator niet af bij het uitvoeren van deze HG-klussen) en het grote gebied dat je ook vergeet, zijn alle andere diverse pakkingen en update-onderdelen.

Nu ga ik uit van hoe WIJ dit doen. Ik hergebruik geen standpijpen of d-pluggen, GP-harnassen (elke keer als ik ze heb, lekken ze en moeten we ze NA de HG-klus vervangen... beschamend) en we gebruiken een complete pakkingset voor de revisie van de bovenkant. Ziet er zo uit:

1800 arbeid
1200 HG-kit met tapeinden
125,00 EC1 koelvloeistof
50,00 Filters
500 Machinekosten
125,00 D-pluggen, S-pipe kit
300 Oliekoeler
300 EGR-koeler of verwijdering
75,00 GP-harnassen X2
80,00 stoterstangen
60,00 FPR-kit
90,00 Freon voor airco
60,00 STC-fitting (ervan uitgaande van 04.5+)
64,00 Olie

Brengt het op 4800+tax
Is hier in WA precies 5300.

Voeg nu de extra's toe

400 Uitlaat
100 Arbeid
BPD OC-kit 1200 (de kosten van de OE-koeler hierboven afgetrokken)
200 Arbeid om te installeren met cabine omhoog
110 Waterpomp
100 om cabine omhoog te installeren
65,00 riem
150 Turbo revisieset
200 Arbeid om turbo te reviseren
2500 Cilinderkoppen

Brengt de totale kosten van onderdelen en arbeid op 9800 plus belasting is precies 11k.

Nu zijn de prijzen hierboven een ruwe en genereuze "tussenprijs" voor volledige detailhandel en kosten. Ik gok dat de winkel net als de meeste hier in de buurt een winstmarge van 40% op deze onderdelen maakt, wat het totaal op iets meer dan 13k zou brengen. We verdienen niet zoveel aan onderdelen en ik ben erg genereus als het gaat om gecombineerde arbeid. Mijn punt is dat hij helemaal niet is opgelicht als alles bij elkaar wordt opgeteld. Deze kosten gewoon geld om te repareren als je iemand betaalt om het te doen.

Bewerken:

Ik zal eraan toevoegen dat een Cummins of D-max NIET goedkoper is als het benodigde werk hierboven vereist is!! En geloof me, we zien 6.7 cummins HG's zoals je niet zou geloven, en nu getunede D-maxs wat kilometers hebben, zien we er ook veel van. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk ook minstens één versnellingsbak in hun leven hebben gehad, de 6.0 is nog steeds een betere prijs-kwaliteitverhouding truck... maar niemand wil echt naar de feiten kijken, alleen merkentrouw.

#39 ·
1800 arbeid
1200 HG-kit met noppen
125,00 EC1 koelvloeistof
50,00 Filters
500 Kosten machinefabriek
125,00 D-pluggen, S-pipe kit
300 Oliekoeler
300 EGR-koeler of verwijderen
75,00 GP-harnassen X2
80,00 duwstangen
60,00 FPR-kit
90,00 Freon voor airco
60,00 STC-fitting (ervan uitgaande dat 04.5+)
64,00 Olie

Brengt het op 4800+belasting
is hier in WA precies 5300.

Voeg nu de extra's toe

400 Uitlaat
100 Arbeid
BPD OC-kit 1200 (de kosten van de OE-koeler hierboven afgetrokken)
200 Arbeid om te installeren met cabine omhoog
110 Waterpomp
100 om cabine omhoog te installeren
65,00 riem
150 Turbo revisiekit
200 Turbo revisie arbeid
2500 Koppen

Brengt de totale kosten van onderdelen en arbeid op 9800 plus belasting is precies 11k.

Nu zijn de bovenstaande prijzen een ruwe en genereuze "tussenprijs" voor volledige detailhandel en kosten. Ik gok dat de winkel zoals de meeste hier in de buurt een winstmarge van 40% heeft op deze onderdelen, wat het totaal op iets meer dan 13k zou brengen. We verdienen niet zoveel aan onderdelen en ik ben erg genereus als het gaat om gecombineerde arbeid. Mijn punt is dat hij helemaal niet is gepakt als alles bij elkaar wordt opgeteld. Dit kost gewoon geld om te repareren als je iemand betaalt om het te doen.

Bewerk:

Ik wil eraan toevoegen dat een Cummins of D-max NIET goedkoper is als het bovenstaande werk nodig is!! En geloof me, we zien 6.7 cummins HG's zoals je niet zou geloven, en nu getunede D-maxs een paar kilometer hebben gereden, zien we er ook veel van. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk ook minstens één versnellingsbak in hun leven hebben gehad, de 6.0 is nog steeds een betere prijs-kwaliteitverhouding voor een vrachtwagen... maar niemand wil echt naar de feiten kijken, alleen merkentrouw.
:eek: Ik moet zeggen dat jij het beter zou weten dan ik, maar mijn wiskunde leek meer op alligators :nod:

Begrepen. Toegegeven, ik heb een paar dingen over het hoofd gezien (zoals de turbo; had een beetje schoonmaken in mijn hoofd, geen revisie) en ik heb de belastingen niet echt meegerekend, maar ik ging uit van wat de poster zei, niet wat er had moeten/kunnen worden gedaan. Daarom heb ik het voorafgegaan met "Ik hoop dat je iets van die lijst hebt weggelaten".

D*MN, een btw-tarief van ~10%!
ja, zo keek ik er ook naar...
VERDOMME, ik hoop dat mijn vrachtwagen nog heel lang blijft rijden :doh:

Ik weet het toch!!

Ik wil eraan toevoegen dat mijn werkplaats wil dat deze vrachtwagens weggaan en NOOIT meer terugkomen... tenminste voor een HG of een ander probleem. Nu maakt het HEUI-systeem hierop dat moeilijk, maar met de gen2-injectoren is het nu gemakkelijker om een 6.0 te hebben die weggaat en echt betrouwbaar is. Ik weet dat dit een rare mentaliteit is voor iemand die een reparatiefaciliteit bezit, maar met de hoeveelheid die is uitgegeven, wil ik je vrachtwagen niet meer zien. Totdat je bent hersteld van de reparaties en klaar bent om het vermogensniveau te verhogen. We zien steeds meer dat winkels en dealers mensen NIET informeren over de bijgewerkte onderdelen van deze vrachtwagens of gecombineerde reparaties uitvoeren. Dit is geweldig voor de winkel, omdat ze "herhaal"-zaken krijgen, maar het is K*T voor de eigenaren van de voertuigen. Wat ik hiermee bedoel, is neem bijvoorbeeld de STC-fitting. We hadden net een vrachtwagen hier waar een winkel de OC in heeft vervangen en die naar ons is gesleept omdat hij tijdens het rijden vastliep en niet meer wilde starten... STC-fitting ontplofte... Nu zit alle arbeid om de STC-fitting te doen in het verwijderen van het inlaatspruitstuk, dat eruit was om de OC-klus te doen. WAAROM ZOU JE IN GODSNAAM niet de extra 20 minuten nemen (heb mezelf getimed toen ik deze reparatie deed met een OC-klus) om het onderdeel te vervangen dat dit probleem veroorzaakte!?! Simpel, je wilt de 9 uur arbeid die nodig is om het te vervangen als het kapot gaat. "Herhaal"-klant......VERKEERD!!!! Gewoon verkeerd IMO!! En wat gebeurt er... hetzelfde wat die klant zei... "Zijn deze vrachtwagens gewoon zo slecht??" Nee, je vorige winkel is gewoon hebzuchtig. Ze hadden het kunnen vervangen met de OC-klus en je 800 dollar aan arbeid kunnen besparen, maar besloten dat niet te doen. Als ze dat wel hadden gedaan, zou je nog steeds onderweg zijn en hoogstwaarschijnlijk niet eens die gedachte hebben gehad... Gewoon iets om over na te denken met betrekking tot threads als deze. Het is niet allemaal de vrachtwagen of de motor. In feite is het meestal de eigenaar (of meestal de vorige) en de reparatiewerkplaatsen.
^^^Dit is waarom ik graag de lange rit zou maken en je mijn vrachtwagen op een dag zou laten bekijken :nod: helaas zijn excellentie en eerlijkheid tegenwoordig moeilijk te vinden in ELK gebied van inspanning :doh:
vraag, voor zover ik jaren geleden hoorde, maakte Ashville een goede, goedkope motor voor een vrij gemakkelijke manier om dingen te verwisselen/te repareren indien nodig. Is dat veranderd? Wanneer lijkt het erop dat er een paar jongens waren die die motoren gebruikten en er erg blij mee waren... dat was natuurlijk 3 jaar geleden en ik hoor er nu niet veel meer over, dus :dunno:
Ik vraag me af of ik ze als het ware van mijn radar moet halen, ik HEB nodig dat mijn vrachtwagen me op zijn minst een tijdje meegaat :eek:hnoes: