Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Gaat met Fel-Pro koppakkingen

53K views 48 replies 23 participants last post by  iqraceworks  
#1 ·
Dit is geen draad om pakkingen te vergelijken of te bespreken welke beter zijn. Ik heb besloten om voor Fel-Pro MLS-pakkingen te gaan.

Ongeveer een maand geleden merkte ik koelvloeistof op de vloer van mijn garage onder mijn vrachtwagen. Ik opende de ontgassingsfles na 12 uur stil te hebben gestaan en er stond nog steeds veel druk op. Ik startte de vrachtwagen en na 30 seconden was wat leek op stoom uit de ontgassingsfles uitlaatgas en borrelende koelvloeistof. Deze motor kwam van Blackwater en ik heb er 50.000 mijl mee gereden. Hij kwam van hen met tapeinden. Ik geef hen niet de schuld, want ik ben dol op mijn muziek en gebruik de vrachtwagen om mijn 11.000 pond zware camper te trekken. Drie jaar geleden heb ik de vrachtwagen op de dyno getest en hij leverde ongeveer 475 pk.

Ik heb veel berichten gelezen en besloten om voor de Fel-Pro te gaan. Ik wil iedereen op de hoogte houden van de voortgang van de vervanging en of ik in de toekomst problemen heb met de pakkingen.

Als iemand de Fel-Pro pakkingen heeft gebruikt, meld je dan met de installatiedatum en het aantal kilometers. Ik wil graag weten hoe ze in je vrachtwagen werken.

#3 ·
In voor resultaten.:popcorn2:

• Like
Reactions: john galt
#5 ·
Welke pakkingen zijn de vorige keer gebruikt?

#10 ·
Uit het onderzoek dat op één draad hier is gedaan, lijken de felpro's een goede keuze te zijn> Ik heb ze niet persoonlijk naast OEM of... in mijn hand gehad, maar fel pro heeft altijd goede pakkingen gemaakt voor mijn benzineauto's. Ik herinner me dat een paar van de hogere pk-mannen ze gebruikten en nog geen storingen hebben gehoord, dus :thumb:

• Like
Reactions: HP MACHINE
#11 ·
Mijn plan is om deze thread elke 2 maanden bij te werken over de kilometerstand en alles waarvan ik denk dat het de prestaties van de pakkingen zal beĂŻnvloeden, dwz slepen en van tijd tot tijd af en toe laten zien wat een powerstroke kan doen. >:) Ik hoop ook dat degenen die de Fel-Pro gebruiken hetzelfde zullen doen.

#12 ·
Ik had Ford, Fel - Pro en Black diamond op mijn werkbank. Alle drie zijn mooie pakkingen, de reden dat ik voor de FP's koos? Deels vanwege de write-up die de BPD-mensen in de sticky hebben gedaan. Ze (de pakkingen) hebben een extra uitsteeksel dat eromheen is gestempeld rond het compressiegebied en hoewel het geen echte "o-ring" zoals UCF is, zou het nuttig moeten zijn. We zullen zien! Eén ding is zeker, na deze ronde ken ik elke bout, moer en verbinding daarin. Ik heb de littekens en bloedbevlekte kleding als bewijs.

#14 ·
Welnu, hier is een update van mijn huidige situatie. De koppen zijn eraf en hier is een foto van de doorgebrande pakking. De koppen zijn woensdag gecontroleerd en beide zijn al eerder geslepen en er is geen ruimte meer om nog iets te slijpen. Het is een reman van Blackwater. Ik heb nu 2 nieuwe koppen besteld. Mijn vrouw vroeg me of er nog iets anders is waar we meer geld in zouden kunnen steken voor deze vrachtwagen. Ik schud gewoon mijn hoofd en zeg dat ik het niet hoop. :dunno: Gelukkig heb ik vrienden als dieseltechnici die bereid zijn me te helpen met de kosten.

Attachments

#15 ·
Gebruik je 6.4 duwstangen? Ik vraag me af wat de limiet is voor bewerking na het overstappen op de kortere stang? Ik weet dat er een limiet is voor de minimale dikte, maar wat komt er nog meer kijken dan de klepspeling? Als je het alleen hebt over een opschoning van .004" - .006", zou dat dan niet ruim binnen het verschil in de lengte van de nieuwe duwstang moeten vallen?
Het zou jammer zijn om er pas achter te komen na het kopen van nieuwe koppen.

#17 ·
Gebruik je 6.4 stoterstangen? Ik vraag me af wat de limiet is voor bewerking na het overstappen op de kortere stang? Ik weet dat er een limiet is voor de min. dikte, maar wat komt er nog meer in het spel dan de klepspeling? Als je het alleen hebt over een opschoning van .004" - .006", zou dat dan niet ruim binnen het verschil in lengte van de nieuwe stoterstang moeten vallen?
Het zou jammer zijn om er pas achter te komen nadat je nieuwe koppen hebt gekocht.
Eigenlijk had 1 kop een scheur tussen de injector- en gloeiplug-gaten die een probleem was. Omdat ze al eerder waren gefreesd, koos ik voor nieuwe. Stoterstangen zijn de 6.4 lengte.

Welke koppen heb je gekocht?
Ik ben gegaan met nieuwe ITM-koppen. Ik heb niet veel info over ze gevonden op de ORG. Misschien zocht ik verkeerd. :dunno:

#20 · (Edited)
Ik weet niet of je bekend bent met run6.0run en zijn 6.0 Super Duty Service-bedrijf, maar hij heeft zojuist op FTE gepost dat hij vanaf nu uitsluitend Felpro HG's gebruikt voor alle 6.0 revisies. Het lijkt erop dat Ford hun afdichtingseigenschappen heeft veranderd en hij heeft enkele storingen van dat merk gezien (dat hij tot voor kort uitsluitend gebruikte) en heeft sindsdien vastgesteld dat Felpro nu de betere pakking is. Dit kan alleen maar een goed teken zijn, imho, dat Felpro nu de goto-pakking is voor de 6.0-koppen.

Als je contact opneemt met sdutys.com, zou je daar binnenkort enkele real-life felpro-resultaten moeten krijgen. Je vindt daar ook zijn contactgegevens. Hij is een goede kerel om in je hoek te hebben met betrekking tot het 6.0l-beest.

#21 ·
Wel, hier is een update. Ik heb de cilinderkoppen gekregen, de machinefabriek en mijn vriend hebben me overgehaald om andere koppen van elders te halen en de China-koppen terug te sturen. Wat is het oordeel over de Promaxx-koppen?

#27 ·
Welnu, hier is een update. Ik heb de koppen gekregen, de machinefabriek en mijn vriend hebben me overgehaald om andere koppen van elders te halen en de China-koppen terug te sturen. Wat is het woord over de Promaxx-koppen?
Dus hebben we een update? Het is nu al een paar maanden geleden, erg geĂŻnteresseerd om te horen hoe de pakkingen het houden

#23 ·
Als je kop krijgt, kijk dan naar UCF.

#28 · (Edited)
Oké. Update, heb een paar gereviseerde koppen gevonden en erop gezet. De Fel Pro-pakkingen zijn sterk. Ik heb mijn 11.000 kg camper 3 keer ongeveer 800 mijl gesleept. Ik gebruik de milde panty dropper bijna de hele tijd. Ik heb een paar keer super panty dropper gebruikt om te spelen ;) Alles bij elkaar 10.000 mijl en nog steeds sterk. Ik ben tot nu toe tevreden met Fel Pro.

#29 ·
Het spijt me dat ik deze post niet heb bijgehouden. Ik denk dat als er niets mis is, ik het een beetje vergeet. Dus hier is een update 17k mijl en meer dan een jaar later en ik kan niet gelukkiger zijn met de Fel Pro-pakkingen. Ik trek mijn 11k camper en maak me geen zorgen. Ik kan de ontgassingsfles na een rit openen en er zit maar een beetje druk in.